Teraz jest 20.08.2024, 06:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
[F1-F4] Zakup akumulatora / Jaki akumulator 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Re: akumulator
skodzik napisał(a):
Nie zastanawialiście się nigdy dlaczego jest tyle rodzajów regulatorów napięcia dla alternatorów jednego producenta, jak i samych alternatorów ??? .


Jakiś konkretny przykład?
Dla danego typu alternatora jest jeden regulator, zasada działania jest taka sama wszystkich regulatorów, różnią się tylko wymiarami i obciążalnością tranzystora mocy.


18.02.2012, 23:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: akumulator
Witam.

Dla jednego alternatora, konkretnego, oczywiście jest dostępny jeden regulator, chociaż można dobrać też inny, ale chodziło mi o to, że nie ma jednego alternatora np. 70A, 90A jednej firmy dla wszystkich samochodów, różniącego się tylko mocowaniem pod konkretny silnik. To co różni alternatory to przede wszystkim charakterystyka ładowania czyli regulator napięcia, dlatego pisanie, że zasada działania regulatorów jest taka sama nic nam nie daje bo różnią się między sobą charakterystyką, przecież zasada działania silnika spalinowego też jedna, a jednak mamy silniki o różnych np. mocach przy tej samej pojemności. Dla Was praca alternatora polega na tym, że ma dać około 14,4V i tyle. A ilu z Was wiedziało, że przy około 75% naładowania akumulatora alternator przestaje ładować z maksymalną mocą i ogranicza prąd ładowania, a można zaprojektować, żeby to było 50% albo 90% o różnym prądzie ładowania, itp. Do tego właśnie służy regulator napięcia bo to on wymusza na alternatorze kiedy ma ładować, a kiedy ma podtrzymywać i to się nazywa właśnie charakterystyka ładowania. A co do przykładów to tak jak napisałem wziąć dwa alternatory np. 70A, z różnych marek samochodów, zamontować na stanowisku pomiarowym i porównać sobie ich charakterystyki. Dlatego napisałem, żebyście dalej nie robili wyliczeń bo to nie ma sensu, tu chodziło o ogólną zasadę dlatego nie ma sensu brnąć w liczby bo jak sami widzicie każdy z Was ma inną teorię na temat wyliczenia, a zasady elektrotechniki samochodowej są przecież jedne. Gdyby ktoś był zawzięty to niech sprawdzi Wasze wyliczenia i niech jeździ samochodem tylko tyle ile wyliczyliście czasu, żeby naładować akumulator o tyle o ile stracił na rozruch. Ciekawe kiedy taki akumulator się rozładuje całkowicie ??? .

Pozdrawiam.


19.02.2012, 09:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.02.2010, 10:56
Lokalizacja: Gdynia/Berlin
Posty: 142
Podziękował: 10
Pomógł: 11

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Jazz III 1.4 i VTEC 100 KM
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: akumulator
skodzik napisał(a):
Witam.

Dajcie sobie Panowie spokój z tymi wyliczeniami bo zaczynacie co raz bardziej pier..... :mrgreen: .

Święta racja.Jeszcze chwila a zaraz ktoś będzie udowadniał że białe jest czarne i na odwrót.
Jest na forum podobny temat- Nowy akumulator - co, jak i gdzie ?-po co powielać ! Kolega szaman1974
mógł użyć szukajki ???


19.02.2012, 14:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Re: akumulator
skodzik napisał(a):
Dla Was praca alternatora polega na tym, że ma dać około 14,4V i tyle. A ilu z Was wiedziało, że przy około 75% naładowania akumulatora alternator przestaje ładować z maksymalną mocą i ogranicza prąd ładowania, a można zaprojektować, żeby to było 50% albo 90% o różnym prądzie ładowania, itp. Do tego właśnie służy regulator napięcia bo to on wymusza na alternatorze kiedy ma ładować, a kiedy ma podtrzymywać i to się nazywa właśnie charakterystyka ładowania.


A skąd regulator napięcia ma "wiedzieć" w jakim stopniu naładowany jest akumulator? :-)
Ja tego nie jestem w stanie zmierzyć, nie wiem czy ktoś to potrafi określić i czy są na to pomiary. :-)
Regulator napięcia - jak sama nazwa wskazuje - służy tylko do regulacji napięcie i tyle.
W dawnych prądnicach prądu stałego oprócz regulatora napięcia był ogranicznik prądu (np. prądnica w maluchu).
W alternatorach ogranicznik prądu jest niepotrzebny, bo wynika to z konstrukcji samego alternatora, którego nie da się przeciążyć, powyżej pewnych obrotów wytwarza on tyle prądu ile wynosi jego max na ile został zaprojektowany.


19.02.2012, 15:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: akumulator
Witam.

Podstawy elektrotechniki się kłaniają, Panowie przedstawiacie jakieś wyliczenia więc sądziłem, że budowę i zasadę działania alternatora oraz sposób ładowania i przepływu prądu w instalacji samochodu znacie. Po pierwsze to akumulator, jego parametry, budowa, stan naładowania wymuszają na alternatorze ładowanie. To wartość napięcia w instalacji samochodu "informuje regulator napięcia" o stanie naładowania akumulatora i o tym czy "alternator ma ładować czy podtrzymywać". To tak w skrócie, elektromechanicy wiedzą o czym piszę, a laicy i tak nie zrozumieją tego od razu. Ja, jak już pisałem, zajmuję się elektromechaniką samochodową od 16 roku życia i do dziś wszystkiego nie wiem i nie wszystko rozumiem ale to są podstawy i bez nich do elektryki samochodowej nie ma co podchodzić. A tak na marginesie niech ktoś spróbuje napisać na forum elektroda.pl, że zna się na elektryce samochodowej, a potem zadać takie pytania, cyt.
A skąd regulator napięcia ma "wiedzieć" w jakim stopniu naładowany jest akumulator? :-)
Ja tego nie jestem w stanie zmierzyć, nie wiem czy ktoś to potrafi określić i czy są na to pomiary. :-)
to bardzo szybko Was wyprostują na temat Waszej wiedzy. I na prawdę nie jest moim zamiarem kogoś urazić, bo sam nie wiem wszystkiego, nie pracuję w laboratorium, nie jestem też żadnym konstruktorem ale praktyka i teoria dają mi możliwość dyskusji w pewnych obszarach :browar: .

Pozdrawiam


19.02.2012, 17:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Re: akumulator
skodzik napisał(a):
To wartość napięcia w instalacji samochodu "informuje regulator napięcia" o stanie naładowania akumulatora i o tym czy "alternator ma ładować czy podtrzymywać". To tak w skrócie, elektromechanicy wiedzą o czym piszę, a laicy i tak nie zrozumieją tego od razu.


Wątek zaczyna schodzić na akademickie dywagacje. ;-)
Proponuję zapoznać się z książką "Prądnica i regulator w moim samochodzie" Bogusława Pijanowskiego i wtedy możemy podyskutować.


19.02.2012, 17:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: akumulator
Cytuj:
Akumulator 44Ah ładuje się przeważnie prądem 1/10 godzinnym,

Tak jak ładujesz sobie prostownikiem. W samochodzie alternator może ładować akumulator nawet 20A.

Mi osobiście chodzi o to że ludzie myślą że po od odpalenia muszą nie wiadomo jak długo jechać by odzyskać straconą energię na rozruch. A to trwa raptem chwilę, a czytałem, słyszałem że ludzie mówili że nawet 20min. :mlotkiemwleb: Nie wspomnę o teorii bardzo rozpowszechnionej o tym że jak weźmie się za duży akumulator to będzie niedoładowany :hang:


20.02.2012, 20:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: akumulator
Firma ZAP - ktoś coś słyszał o tej marce? Miał z nią do czynienia? Warto? Np.http://www.zap.pl/

_________________
skoda, że tak mało koni


13.04.2012, 07:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: akumulator
maki ale ty herezje opowiadasz- wyliczyłeś to matematycznie ale nie wziąłeś pod uwagę tego że w akumulatorze zachodzą procesy chemiczne przyjmowania i oddawania ładunków elektrycznych- elektronów i związana z tym zewnętrzną orbitą atomu tzw powłoka walencyjną...
Podstawówka się kłania, chemia i fizyka- mnie tego uczyli w podstawówce a Ciebie w gimnazjum już nie... pamiętaj że im dłużej ładuje się akumulator i niskim prądem 1/10 pojemności dla akumulatora ołowiowego tym lepiej się naładuje- procesu tego się nie da przyspieszyć skracając czas i zwiększając prąd, regulator napięcia nie podaje cały czas tego samego prądu- akumulator ma swoja rezystancję wewnętrzną - inna dla akumulatora rozładowanego i naładowanego, inna dla akumulatora 40Ah i 70Ah,
Dużym prądem w krótkim czasie kilku minut akumulator przyjmie ładunek, który szybko uchodzi...
tu trzeba by długo pisać, a w jednym poście nie da się ogarnąć wszystkiego.
Akumulator w stanie spoczynku powinien mieć co-najmniej napięcie 12,6V czyli przed odpaleniem po ponad 12godzinnym postoju na zaciskach akumulatora z uwzględnieniem poboru prądu przez samochód, jeśli ma miej niż 12,5V to wymaga doładowania bo w niedoładowanym akumulatorze rozpoczyna się proces zasiarczenia- trwałe osadzanie siarki na elektrodach- siarka jest izolatorem... i akumulator traci pojemność- czyli po pewnym okresie użytkowania z 60Ah zrobi się 40Ah a z tej przyczyny wytrąconej siarki z kwasu siarkowego zmniejszy się gęstość elektrolitu i w efekcie akumulator służy krócej o 2 - 3 lat bo za niska gestość elektrolitu osłabia "krew" akumulatora jak białaczka...

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


13.04.2012, 13:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.07.2012, 21:28
Posty: 329
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: MFX - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post akumulator centra plus 50ah do 1.2
witam czy ten akumulator podpasuje http://allegro.pl/akumulator-centra-plu ... 74874.html
pod 1.2 12v Czy alternator bd wstanie jeszcze krecic? i czy wejdze w obudowe"czy nie jest za duzy"?.Obecnie posiadam 45ah firmy "shark" istny badziew padł po pól roku juz drugi. i szukam czegos lepszego teraz


24.01.2013, 20:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: akumulator centra plus 50ah do 1.2
co do samego aku się nie wypowiem ale widzę jedno kolega powiela stereotyp duży akuś pewnie się go nie uda doładować.... a g..no prawda
bilans energetyczny musi być na zero - ile prądu z aku wyjdzie tyle się zmieści (oczywiście pomijając ew straty)
za ładowanie aku odpowiada układ w alternatorze(ew z zależności od jego budowy poza nim) w praktyce im wyższe napięcie na aku tym mniejsza wartość prądu idącego z alternatora ;)

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


25.01.2013, 00:20
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.07.2012, 21:28
Posty: 329
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: MFX - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post Re: akumulator centra plus 50ah do 1.2
no według katalogu centry pasuje ten akumulator do fabii ale boje sie ze alternator bd w dupe dostawał


25.01.2013, 10:53
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: akumulator centra plus 50ah do 1.2
Zobacz jaki masz alternator tzn jakiej mocy. Alternator nie może mieć mniejszego prądu maksymalnego niż pojemność akumulatora, bo wtedy go nie doładuje na pewno jeżdżąc trasy po 20km nawet. Wiem z autopsji. Zafira ma mega nieudany alternator tzn, do diesla z klimą dali alternator 60A !! A akumulator jest 72Ah i w zimę nie raz trzeba go podreanimować prostownikiem. Wartość prądu podana na alternatorze jest wrtością maksymalną przy odpowiedniej ilości obrotów także teoretycznie moc alternatora powinna być o minimum 10% wyższa od pojemności akumulatora tzn., przy alternatorze 60A akumulator 52Ah. Producent im bardziej doposaży samochód tym mocniejszy alternator powinien dać (czego nie zrobili w zafirze).

_________________
Obrazek


25.01.2013, 11:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.07.2012, 21:28
Posty: 329
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: MFX - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post Re: akumulator centra plus 50ah do 1.2
dlatego nie wiem czy brac centre future http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 46790.html
centre plus ta co wstawilem w pierwszym poscie
czy lepiej cos z 45ah??


25.01.2013, 11:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: akumulator centra plus 50ah do 1.2
tyle ze nawet patrząc tak jak kolega pisze w/g książki sam naprawiam najmniejsze alternatory to 70 A więc max aku i tak może być większy od tego z pytania kolegi. ;) oczywiście o ile nie jest wsadzony jakiś mniejszy ale nie sądzę (chyba że jakiś zamiennik)

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


25.01.2013, 11:34
Zobacz profil WWW Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL