![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 17.06.2024, 09:23
|
[F1] Napięcie w Waszych Fabiach
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Napięcie w Waszych Fabiach
Maki - sorry że się czepiam, ale jestem elektronikiem...napisałeś : " Akumulator w samochodzie ładowany jest napięciowo, a nie prądowo." . Nie ! - aku jest ładowany prądem o napięciu ... takim jakie w danym obwodzie ładowania można uzyskać- a składa się na to: rezystancja wew. akumulatora, moc alternatora, jego sprawność / szczotki, pierścienie , regler, prędkość obrotowa wirnika / i pozostałe włączone odbiorniki prądu w samochodzie, można jeszcze dorzucić stan przewodów , złączek itp. omron
|
17.07.2014, 20:05 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Napięcie w Waszych Fabiach
omron napisał(a): Maki - sorry że się czepiam, ale jestem elektronikiem...napisałeś : " Akumulator w samochodzie ładowany jest napięciowo, a nie prądowo." . Nie ! - aku jest ładowany prądem o napięciu ... takim jakie w danym obwodzie ładowania można uzyskać- a składa się na to: rezystancja wew. akumulatora, moc alternatora, jego sprawność / szczotki, pierścienie , regler, prędkość obrotowa wirnika / i pozostałe włączone odbiorniki prądu w samochodzie, można jeszcze dorzucić stan przewodów , złączek itp. omron A ja za to elektrykiem. Jeśli akumulator jest ładowany stałym napięciem, a prąd się zmienia to się ładuje napięciowo a jeśli prąd jest stały, a napięcie się zmienia to ładowany jest prądowo. Amen. Np. aku 50Ah ładuje się prostownikiem a prostowniki ładują prądowo. Czyli ładuje się 5A. Napięcie lądowania w pewnym momencie może być nawet 17V.
|
17.07.2014, 20:10 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Napięcie w Waszych Fabiach
bez nerwów panowie ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif) elektronik z elektrykiem się nie dogadają patrząc na to myślę że znajdziecie lepsze zastosowanie dla swojej wiedzy niż udowadnianie że białe jest białe... więc myślę że nie róbmy z tego udowadniania że białe jest czarne i nikt nam nie wmówi że jest inaczej zważcie że większość ludzi na forum nie ma z prądem za dużo wspólnego i takie zamieszanie to tak jak by chiński na polski kosmita przekładał ... życzę zimnego ![browar :browar:](./images/smilies/564.gif)
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
18.07.2014, 06:44 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 24.07.2014, 22:24 Lokalizacja: Piła Posty: 39
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: wielkopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Napięcie w Waszych Fabiach
Chciałbym tylko zapytać czy do Fabi z silnikiem AUB (alternator 90A) pasuje alternator 120A od 1.9TDI?
_________________ Pozdrawiam
|
18.08.2014, 22:44 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.09.2011, 11:35 Posty: 80
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Napięcie w Waszych Fabiach
Zobaczcie tutaj: http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=12713Sprawdzcie niebieski kabelek, on jest bardzo czesto przyczyna problemow.
|
19.08.2014, 15:01 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Napięcie w Waszych Fabiach
dziobas Alternatory z TDI są troszkę inaczej mocowane i trzeba by dorabiać tulejki..... mam z benzyny 110A na zbyciu. Po zmianie silnika mi się został....
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
19.08.2014, 18:53 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |