Teraz jest 20.09.2024, 00:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 19.11.2007, 10:17
Lokalizacja: WPZ
Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia II STYLE
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Czy u kogoś z Was po postoju samochodu w te upały powiedzmy 8 godzin wspomaganie pracowało normalnie ale przy kręceniu na parkingu głośno pracowało (odgłos obcierania), natomiast po nocy w garaży i obniżeniu temperatury na zewnątrz jest wszystko ok.
Sprawdzałem VAG i nie wykazało żadnych błędów.

_________________
gary_fisher-FABIA II 1.2 70 km STYLE


01.07.2010, 06:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Witam prosze o taką pomoc Upewnijcie mnie że to czujnik skretu jest walniety Objawy:
Co jakiś czas kontrolka ze wspomagania sie włancza ale po wyłączeniu i na nowo odpaleniu auta znika..
światła załączone migają
Słychać jak pompa wspomagania sie sama wlącza a nie dotykam kierownicy
no i słynna wiązka jest cała zeranimowana nawet oboroty przestały pływać
Komputer pokazuje błąd czujnika
Dzisiaj wyjołem czujnik wyczysciłem i poskładałem ale nadal kapa
Ktoś ma jakieś Pomysły Pozdrawiam Marek


07.08.2010, 21:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.09.2009, 19:01
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: clasic +
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Proszę o informację, gdzie mogę się udać z moją awarią wspomagania.Jestem z Katowic
Objawy:
Wspomaganie pracuje natomiast, świeci się marchewka. Płyn jest, czujnik wymieniony chwile jest dobrze i znowu problem wraca. Pompa w wilgotne dni kopie. Wiązka optycznie wygląda prawidłowo.
Pytam, bo objechałem parę warsztatów i tylko jak facet słyszy fabia i wspomaganie to pozamiatane masa roboty bądź urlop.
Nie sprawdzałem auta vag-iem chce oddać w dobre ręce. Macie jakiś namiar (dział mechanicy jest dość ubogi w kontakty) bo już nie wiem gdzie się udać. Może do aso..?
Będę wdzięczny za pomoc.


09.08.2010, 19:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Katowice to przyjedź do mnie :) może uda sie twojego naprawić ale trzeba pogrzebac :)
Mnie w koncu udało sie naprawić Moja fabie zregenerowałem czujnik sam no i wiązke i gitara pokasowałem błedy i smiga :). Tylko w tym tygodniu z czasem mam problem bo musze autka przygotować na ślub kolegi w sobote Pozdrawiam Marek


09.08.2010, 20:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.09.2009, 19:01
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: clasic +
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
:worthy: dzięki już napisałem na prv
dzis objechałem kilku elekrtyków i nikt dosłownie nikt nie chciał się za to zabrać.
1500-1700 wymiana pompy na nową i po kłopocie. Jak spytałem skąd oni to wiedzą bez diagonzy kompa zerknięcia sprawdzenia to pojawiał się tajemniczy uśmiech i zacieranie rączek. Pompa chodzi, wspomagnie chodzi lekko tylo świeci sie kontrolka i pomka kopie. Co jak to jakieś zwarcie a wywale tyle kasy? :sciana:


10.08.2010, 10:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post Problem - wspomaganie - prośba o rzucenie okiem na logi...
Witam!

Z serii problemów ze wspomaganiem - Fabia 1.4 16V 2001 r. 55 KW

Objaw standardowy - kierownica z wykrzyknikiem na desce - raz działa wspomaganie, a raz w ogóle wyłącza się, oczywiście przygasanie świateł podczas jazdy z charakterystycznym dźwiękiem samoistnie uruchamiającej się pompy. Wiązka odizolowana - sucha, masa jest akumulator działa, napięcie ładowania przy kręceniu kierownicą w normie.

Wizyta na ASO - samochód postanowił przez ponad godzinę diagnostyki olewać panów z ASO - błąd nie wystąpił - nie chcą wymieniać ani czujnika ani pompy bo nie są w 100% pewni co wariuje a oba zabiegi kosztowne (czujnik 450 zł, pompa 2500 - niezły ceny nota bene). Zalecenie - jeździć aż znów będzie szalało - wtedy na serwis.

Oczywiście autko szalało tak, że po ponownym odpaleniu spokój - dzień, dwa bez błędów - ideał po prostu.

Wkurzyłem się więc i zacząłem wozić laptopa podpiętego do diagnostyki jako współpasażera. Wczoraj wieczorem złapałem na logu pierwszy objaw - załączenie pompy bez kręcenia kierownicą z przysiadem napięcia - kontrolka nie zaświeciła się, a na logu wygląda to tak:

Group B: 002

TIME STAMP 162,99
Turn Rate 0°/s
RPM 1408 /min
RPM 1715 /min

Natężenie prądu 0A

Group C: 003

Time STAMP 162,55
Current Speed 0 km/h
RPM 960/min
ON
Yes

Czyli bez odczytu prędkości kątowej z czujnika pompa zwiększyła obroty (spoczynkowo 1331 rpm) - samochód jak widać stał...

Dziś w końcu skoda postanowiła "pogadać na poważnie"

Błąd pierwszy - zapala się kontrolka, pompa przechodzi w prędkość spoczynkową:

Group B: 002

TIME STAMP 274,34
Turn Rate 31,2°/s
RPM 1280 /min
RPM 1280 /min

Group C: 003

Time STAMP 274,8
Current Speed 42,2 km/h
RPM 880/min
ON
Yes

Od momentu wystąpienia błędu:

Group B: 002

TIME STAMP 274,34
Turn Rate 7,8°/s
RPM 1280 /min
RPM 1280 /min

Odczyt z czujnika cały czas wskazywał prędkość 7,8°/s, pompa przeszła w prędkość 1300-1330 rpm. natężenie prądu cału czas między 3A a 4A.

Odczyt błędu sterownika - 00816 - Power Steering Sensor (G250)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Błąd drugi - ewidentnie czujnik poszalał - na parkingu wskazał prędkość kątową 990 °/s i oczywiście rozkręcił pompę do blisko 4000 rpm.

Natężenie prądu: 40A i 11A podczas odczytów z "ciekawą" prędkością kątową

Błąd trzeci - zapalenie kontrolki, samoczynne włączenie pompy podczas postoju na czerwonym świetle, wzrost obrotów pompy i prawie natychmiastowe jej wyłączenie - odczyt loga:

Wystąpienie błędu:

(od lewej: czas, prędkość kątowa, rpm, rpm, natężenie prądu, czas prędkość pojazdu, rpm silnika)


57,79 23,4 1408 1408 3 56,88 0 960 ON Yes

Tuż po nim:

67,46 0 0 0 0 66,61 46,1 2320 OFF Yes

Odczyt błędu: 01288 - Terminal 30: Steering Assist
07-10 - Signal to Low - Intermittent

oraz: 01309 - Power Steering Control Module (J500)
49-10 - No Communications - Intermittent

Błąd sobotni wskazywałby na pompę, ale dziś wyraźnie to czujnik wysyła błędne sygnały - może ktoś potrafi zinterpretować czy to ostatecznie pompa, czy czujnik.


Pozdrawiam!


24.10.2010, 15:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26
Lokalizacja: Łódź
Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Niestety,
elektronika pompy idzie spac :(.
Na marginesie aku ci nie pada ??.

Zauwazyłem ze te modele lybią mieć sprawny ten element.


24.10.2010, 18:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post 
konradkry napisał(a):
.
Na marginesie aku ci nie pada ??.


Aku działa idealnie - zresztą niedawno stuknął mu rok działania - pomiary zarówno na vag jak i miernikiem pokazują, że jest ok.


24.10.2010, 21:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26
Lokalizacja: Łódź
Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
To niestety elektronika na pompie.


25.10.2010, 14:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post 
konradkry napisał(a):
To niestety elektronika na pompie.


A teraz jak dziecku - czemu pompa, a nie czujnik? - teoretycznie to czujnik wzbudza pompę, a nie na odwrót i w 3/4 logów to czujnik wskazywał coś dziwnego - jak prędkość obrotu kierownicą rzędu 900 stopni/sekundę - musiałbym blisko 2,5 raza w ciągu sekundy obrócić kierownicą - aż tak szybki nie jestem ;)


25.10.2010, 20:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
JAkiej firmy wspomaganie Koyo czy TRW ?


25.10.2010, 20:39
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
svistakk, w którym aso takie ceny Ci zaproponowali :o

Faktycznie albo elektronika pompy, albo czujnik skrętu.
Pewnie masz KOYO..

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


25.10.2010, 20:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post 
sebasuperb napisał(a):
svistakk, w którym aso takie ceny Ci zaproponowali :o

Faktycznie albo elektronika pompy, albo czujnik skrętu.
Pewnie masz KOYO..


Na sto procent jakie jest będę wiedział w środę po wjechaniu na kanał - ale na zakrętce wlewu płynu jest TRW - więc skoro pompa TRW to i zapewne czujnik TRW - tylko jeszcze nie wiem który typ.

ASO Wola Mielecka - pompa TRW w Rzeszowie w sklepie 1300 zł + kaucja 800 zł zwrotna przy oddaniu starej.

Rozglądam sie jeszcze za dobrym elektrykiem, takim który by mi w pełni sprawdził wszystkie przewody związane ze wspomaganiem - ale "organoleptycznie" a nie poprzez VAG wczytał i skasował błędy...


25.10.2010, 20:58
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
svistakk, huhu.. teoretycznie TRW jest tańsza.. Nam powiedzieli za koyo bodajże 2k..

Co do czujników uważaj, są 3 rodzaje!
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=5305

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


25.10.2010, 21:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post 
sebasuperb napisał(a):
svistakk, huhu.. teoretycznie TRW jest tańsza.. Nam powiedzieli za koyo bodajże 2k..

Co do czujników uważaj, są 3 rodzaje!
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=5305



Wiem - jeden Koyo i dwa typy TRW...no nic wyjmę czujnik, zobaczę, czy nie dostała się do niego woda i jak coś to zacznę od niego - zawsze to tańsza opcja...

Znacie dobrego mechanika od skody - ale nie ASO?


25.10.2010, 22:11
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL