FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] Sonda Lambda - kilka pytań
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=9892
Strona 3 z 3

Autor:  Maki [ 24.02.2015, 18:20 ]
Tytuł:  Re: Sonda Lambda - kilka pytań

Cytuj:
Jak sprawdziłeś to spalanie?

Miałem zalany do pełna i spisywałem sobie za każdym razem ile przejechałem na PB metrów/kilometrów. Tak zrobiłem rok temu. Testy były jak na dworze było od -5 do 0*C.

Teraz nie tankowałem do pełna lecz teraz zacząłem odliczanie od 3/4 baku (3 kreska). Na razie przejechałem 9km, a wskazówka spadła tak aby aby, niewiele. 1/4 baku to 11L Więc po przejechaniu 50km jak by mi teraz nadal spalał 20L na 100km to do połowy baku powinna spaść wskazówka. Oczywiście wiem że nie jest to jakiś dokładny odczyt bo nawet nie chodzi mi o jakąś dokładność ale o orientacje. Bo jeśli spalać będzie 10-12L to będzie spokojnie widać w porównaniu jak by miał palić 20-22L. Bo przy spalaniu 20-22L praktycznie przejechanie 200km powinien spalić cały bak.

Przypominam że teraz stoję la luzie 1-1,5min zanim pojadę. Przez ten czas obroty spadną z około 1200 na około 900.


Prąd i napięcie mierzyłem na samej wtyczce sondy lambda multimetrem.

Cytuj:
Moim zdaniem skoro prąd grzałki zmienia się wraz ze wzrostem jej temp to znaczy że ona grzeje.Jak się sonda nagrzeje od spalin to grzałka pewnie się wyłączy.

Moim też. Choć te wartości są dziwnie małe. Dlatego mam mieszane uczucia i wątpliwości. Może takie mają być nie wiem. Domniemam że grzałka w sondzie jest to termistor PTC choć nie jestem pewnien czy termistor PTC może być grzałką. Muszę doczytać w swoich książkach szkolnych.

Autor:  mmar58 [ 26.02.2015, 15:52 ]
Tytuł:  Re: Sonda Lambda - kilka pytań

Witam
W ten sposób to spalania dokładnie nie obliczysz.Nie jestem pewien, ale chyba vag pokazuje poziom paliwa w baku.
Zrób odczyt początkowy i po przejechaniu 100km na benzynie stawiając auto w tym samym miejscu.
Ja prąd grzałki bym mierzył zastępując bezpiecznik amperomierzem bo wtedy przekręcam kluczyk zapalam silnik i widać co się dzieje z prądem.
Sonda nagrzewa się bardzo szybko,więc trudno dokładnie zmierzyć jej prąd.
Bosch zaleca wymianę po 160000km, więc jak przejechałeś więcej to mogła się zestarzeć.
Ile spalasz gazu na 100km?
Marek

Autor:  Maki [ 27.02.2015, 08:37 ]
Tytuł:  Re: Sonda Lambda - kilka pytań

Gazu spala okolo 10-10,5 w miescie, a w trasie 8-8,5

A ktory to bezpiecznik od grzalki sondy lambda?

Nie mam jeszcze interfejsu diagnostycznego. Dopiero bede kupowal ale musze uzbierac jeszcze troche kasy.

Autor:  bonifacy [ 27.02.2015, 12:12 ]
Tytuł:  Re: Sonda Lambda - kilka pytań

Maki napisał(a):
A ktory to bezpiecznik od grzalki sondy lambda?

Nr 9 wartość 10 A

Autor:  Maki [ 27.02.2015, 20:28 ]
Tytuł:  Re: Sonda Lambda - kilka pytań

Dzięki.

Skodzina ma przejechane 163tys. km.

Autor:  mmar58 [ 27.02.2015, 21:13 ]
Tytuł:  Re: Sonda Lambda - kilka pytań

Witam
Zatem spalanie mamy prawie takie samo.Ja przejechałem 212000km.Ostatnio po autostradzie spaliłem 8,2 przy prędkości ok 100 -120/h.
Nie nagrzewaj silnika na postoju bo duża ilość benzyny zmywa olej ze ścianek cylindrów i niepotrzebnie marnujesz paliwo.
Więcej przy sondzie miernikiem już nie sprawdzisz więc da zakupu interfejsu już nie grzeb.
Powodzenia
Marek

Autor:  4maly [ 28.02.2015, 21:19 ]
Tytuł:  Sonda lambda

Witam,
Męczę się z sondą lambda. Vag zgłasza numery błędów 17589, 17604, 17587 - dotyczą one grzałki sondy. Dziś wykręciłem sondę i zmierzyłem oporność na pinach żółty i niebieski (tylko tam występowała) i była 4 ohm -y. Poza tym wykręconą sondę złapałem gdy włączyłem zapłon i była wyraźnie ciepła jak nie gorąca - grzała się, wiec nie wiem o co chodzi z tymi błędami. Proszę o jakieś sugestie co można jeszcze sprawdzić.

Pozdrawiam
Bartek

Autor:  Maki [ 04.04.2015, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Sonda Lambda - kilka pytań

No i po testach. Przy systemie takim że odpalam czekam aż obroty spadną poniżej 1000obr. czyli trochę ponad 1 min stania (temp na dworze około 5*c) potem ruszam i przełącza mi się na gaz około 800-900m. 11L PB spalił mi na odcinku 40km. Więc spalanie wyszło między 25-30L PB :o szok normalnie jeszcze więcej jak bym od razu ruszał bez grzania na postoju. A zimnych odpaleń było około 50.

W necie szukałem to doczytałem że spalanie rzędu 20L to norma. Czy to prawda?

Zobaczę teraz ile mi spali jeszcze raz jak będę od razu ruszał.

ps. Spalanie 12-15L by mnie tak nie szokowało ale 20 i więcej to masakra jakaś.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/