FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] Skrzynia biegów - temat zbiorczy
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=7733
Strona 3 z 15

Autor:  Krzysiu Run1.4 [ 24.12.2010, 01:55 ]
Tytuł: 

Kevio napisał(a):

btw. olej w skrzyniach czeskich 1.4 jest chyba bezobsługowy 8-)

al ejak tego oleju nie ma to nie ma opcji żeby sie obsługiwał :eh: warto zatem sprawdzic czy jest a nic to nie kosztuje.. :good:

Autor:  Szymas [ 24.12.2010, 13:44 ]
Tytuł: 

A ja mam z kolei taką akcje, że jak puszczam sprzęgło to jest taki stuk gdzieś tam ze skrzyni i nie ważne czy zrobię to delikatnie czy strzele ze sprzęgła. zawsze się tłucze 1,2,3 rzadko albo już tego nie słychać na 4,5 Macie pomysł co to może być ?. Olej był wymieniany w skrzyni rok temu.

Autor:  Krzysiu Run1.4 [ 24.12.2010, 13:52 ]
Tytuł: 

widze rocznik 2002 jesli sprzęgło nie było robione to możliwe że docisk lub łożysko juz sie wyrobiło.. u mnie przy 210 tysiącach tez juz chrobotało i stukało a teraz jest taka cisza że słychać jak rozrząd tłucze :crazy:

Autor:  sterowiec40 [ 24.12.2010, 15:32 ]
Tytuł: 

Szymas !
Może to przeguby się odzywają

Autor:  Szymas [ 25.12.2010, 11:05 ]
Tytuł: 

Przeguby robione z rok temu i to nie ten dźwięk to na stówkę od skrzyni coś idzie i bardziej w środku jakby taki przeskok i dlatego stuka. Oczywiście przeguby były by możliwe ale tak jak mowie robione z rok temu :P. A sprzęgło chyba nie ruszane od nowości ;P

Autor:  Medzus [ 25.12.2010, 11:06 ]
Tytuł: 

Dostałem sie wczoraj do tego mechanizmu widac juz wybierak . Teraz moje pytanie co w takiej sytuacji mam sprawdzic ?

Autor:  bertone22 [ 25.12.2010, 11:29 ]
Tytuł: 

jesli to jest skrzynia z vw czego nie jesttem pewien to jest to wielkie g....
te skrzynie są strasznie awaryjne i ciezko jest znaleźć dobrą kiedys u znajomego wymieniałem 4 takie skrzynie jedną po drugiej 2 uzywane jedn regenerowana i wszystko gówno dopiero używana z arosy była ok. Więc nie chce was martwic ale najprawdopodobniej musicie szukac nowej skrzyni a jesli w niej klekocze to napewno!!
pozdrawiam

Autor:  bober [ 25.12.2010, 13:32 ]
Tytuł: 

bertone22 napisał(a):
jesli to jest skrzynia z vw czego nie jesttem pewien to jest to wielkie g....

Nie jest.Fabia z czeskim silnikiem miała skrzynie z Favoritki(coś tam dłubniętą).

Autor:  Mrufka [ 25.12.2010, 14:30 ]
Tytuł: 

bober napisał(a):
bertone22 napisał(a):
jesli to jest skrzynia z vw czego nie jesttem pewien to jest to wielkie g....

Nie jest.Fabia z czeskim silnikiem miała skrzynie z Favoritki(coś tam dłubniętą).

I to są najlepsze skrzynie bo się nie psują.

Autor:  Medzus [ 25.12.2010, 15:51 ]
Tytuł: 

A jak poznac jaka mam skrzynie ? Czy czeska czy nie ? Wiem ze silnik mam na łańcuszku rozrządu co chyba jest czeskim wymysłem . A jak to ze skrzynią?

Autor:  bober [ 25.12.2010, 17:24 ]
Tytuł: 

Medzus napisał(a):
A jak poznac jaka mam skrzynie ? Czy czeska czy nie ? Wiem ze silnik mam na łańcuszku rozrządu co chyba jest czeskim wymysłem . A jak to ze skrzynią?

Silniki 1.4 8v(czyli twój) były łączone tylko z ze skrzynia MQ150 (czyli przerobioną lekko SK14 z ery przedholcwagenowej), pozostałe benzyny(kosiarki,16V,2.0) łączono ze skrzynią MQ200 02T(różnice były przy sprzęgłach i przełożeniach).
Mrufka napisał(a):
I to są najlepsze skrzynie bo się nie psują

Ponoć lubią ciec, ale naprawa nie jest zbyt kosztowna i skąplikowana.
bertone22 napisał(a):
te skrzynie są strasznie awaryjne i ciezko jest znaleźć dobrą kiedys u znajomego wymieniałem 4 takie skrzynie jedną po drugiej 2 uzywane jedn regenerowana i wszystko gówno dopiero używana z arosy była ok. Więc nie chce was martwic ale najprawdopodobniej musicie szukac nowej skrzyni a jesli w niej klekocze to napewno!!

Mówisz o skrzyniach sterowanych drążkami, których nigdy nie montowano w Fabii.

Autor:  dEEs [ 25.12.2010, 18:00 ]
Tytuł: 

Młody młodzieńcze jak masz u siebie skrzyneczkę oznaczoną : EMH lub FMC albo FNK to masz dobrą czeską skrzyneczkę prostą jak budowa cepa przeto mało awaryjną.

Autor:  Medzus [ 25.12.2010, 22:22 ]
Tytuł: 

A w który miejscu moge znaleśc to oznaczenie ?

Autor:  kuba [ 26.12.2010, 20:41 ]
Tytuł: 

Podłączam się do pytania. Też śmigam na 8v i cieknie mi nieco ze skrzynki. Biegi póki co jako-tako chodzą, ale należałoby wyciek uszczelnić. Tylko sam za bardzo nie wiem jak się do tego zabrać i jakie części zakupić?

Autor:  Medzus [ 27.12.2010, 22:59 ]
Tytuł: 

Dzieki za pomoc skrzynia w miare naprwiona .Jedynka wchodzi juz normalnie a wsteczny niestety jeszcze za 2 razem . Dzieki . Pomogła regulacja cięgieł .

Strona 3 z 15 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/