wiem wiem FAG idzie na 1 montaż bynajmniej u mnie takie wsadzali tylko zależało mi na czasie i kupiłem w sklepie za taka sumkę . prawe trzyma sie od nowości czyli 11 lat i 278 tysięcy przebiegu żeby inne części tyle wytrzymywały to bym na uszach latał
Ja też z przodu jak i z tyłu miałem fag. Na starym łożysku było logo VW, Audi (choć nie wiem czemu nie było loga Skody i Seata bo też są w tej samej grupie motoryzacyjnej) no i nazwa producenta czyli Fag.
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Re: Czy to łożysko
witam ,coś mnie dopadło w fabii, otóż mam taki mrukliwy huk, zwiększający i zmniejszający się w zależności od prędkości auta, początkowo myślałem,ze to coś z silnikiem bo przypomina jego prace, ale jest niezależny od pracy silnika bo nawet w trakcie jazdy odłączam skrzynie biegów na luz a huk jest ten sam, nawet po wyłączeniu silnika w trakcie jazdy nadal ten sam huk... czyli coś z układu jezdnego, zastanawiam się czy to tak huczy łożysko? bo to raczej u mnie jest taki mruk , nagrałem telefonem i wrzuciłem tutaj:
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Re: Czy to łożysko
Podnieś samochód na podnośniku włącz 3 i puść sprzęgło i zobaczysz czy huczy jeśli nie to podnieś drugą stronę i sprawdź. Łożysko jest wprasowane w piastę i jest tylko łatwiej bez prasy je wymienić, ale można kupić samo łożysko i tylko je wymienić a piastę pozostawić starą. Wszyscy w 99% wymieniają razem z piastami i nawet nikt nie myśli, że można wymienić samo łożysko.
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Re: Czy to łożysko
troszkę nie rozumiem, mam podnieść przód a potem tyl? czy lewa stronę a potem prawa? ten test dotyczy tylko przodu tak? bo tył tak czy owak się nie zakręci? chyba ze na rolkach? chodzi mi o test w domowych warunkach w garażu. dzięki i pozdr.
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Re: Czy to łożysko
najpierw podnosisz np. lewe przednie kolo, odpalasz silnik wrzucasz bieg i puszczasz sprzeglo i i nasluch...jesz, potem prawe przednie i to samo. Tyl podnosisz jedno kolo i krecisz recznie dosc szybko (jak lozyska sa dobre i hamulce nie trzymia to bedzie sie swobodnie krecic i nic nie bedzie huczec potem 2gie kolo z tylu. Co w tym trudnego bo nie czaje ?
Niżej podpisany użytkownik dziękuje czp za ten post: listek2000
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Re: Czy to łożysko
andrzejk26 napisał(a):
można kupić samo łożysko i tylko je wymienić a piastę pozostawić starą. Wszyscy w 99% wymieniają razem z piastami i nawet nikt nie myśli, że można wymienić samo łożysko.
Gdzie można kupić samo łożysko i jaki jest numer części ? To się tyczy tyłu i przodu ?
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Re: Czy to łożysko
witam ponownie,wziąłem kobite bo co 4 uszy to nie dwa, zapomniałem dodać,ze tarcze mam do wymiany i strasznie tra podczas hamowania (jakby metal o metal) choć klocki wydaja się być ok, i widoczne są na alufelgach opiłki metalu, wracając do tego mruczenia podczas jazdy, moja stwierdziła, ze to słychać jakby motor za nami jechał, czy same zużyte tarcze mogą dawać taki odgłos?
tak czy owak najpierw muszę zmienić tarcze i klocki,
zaś odnośnie łożyska to tez słyszałem,ze warsztaty wyciskają łożysko z piasty za pomocą odpowiedniej prasy i wstawiają samo łożysko, oczywiście etka takiej części osobno nie widzi, wiec trzeba dokładnie znać numer części i najlepiej wiedzieć jakiej firmy są te łożyska wstawiane do piasty aby najlepiej zastosować te same. wg książki naprawy łożysko z piasty jest niedemontowane, ale chyba warsztaty jednak "drutują"
no i po testach, ewidentnie mrukliwy huk idzie z przodu, a najbardziej z prawego kola tak słychać z kabiny bo na zewnątrz przy pracującym dieslu ciężko coś wsłuchać się w obracające się kolo. chyba nie uda mi się tego naprawić w garażowych warunkach,dzięki i pozdr.
Łożysko jest wprasowane w piastę i jest tylko łatwiej bez prasy je wymienić, ale można kupić samo łożysko i tylko je wymienić a piastę pozostawić starą. Wszyscy w 99% wymieniają razem z piastami i nawet nikt nie myśli, że można wymienić samo łożysko.
Nie kupisz osobno łożyska bez piasty. Po za tym jeśli nawet to za te parę zł nie warto się męczyć z prasowaniem łożyska w piastę. Lepiej kupić w całości i można nawet w garniturze wymieniać bo taka prosta z tyłu wymiana.
Niżej podpisany użytkownik dziękuje Maki za ten post: listek2000
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Re: Czy to łożysko
zdjąłem dziś zaciski aby wyeliminować podejrzenie,ze zapiekły się tłoczki i dociskają klocki zbyt mocno, ale to nic nie pomogło, dalej słychać taki huk, mruk, czyli albo łożysko,albo jak widzę dalej idzie wałek do skrzyni, tak tez mogą być jakieś łożyska itd?
nagrałem kawałek telefonem, i tak jak koledzy doradzili na trojce załączałem napęd, na prawym kole własnie tym nagranym słychać to mocniej, na lewym ciszej.
kupie piastę i wymienię, gdzie zdobędę taki klucz i czy on ma nazwę jakąś, symbol, oznaczenie?
Ostatnio edytowano 17.05.2014, 16:21 przez listek2000, łącznie edytowano 1 raz
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników