Teraz jest 20.09.2024, 00:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona
[F1] Problem z płynem chłodniczym - szybko ubywa 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
jack 07 napisał(a):
Zgadzam sie z Arkiem mialem podobnie tz. pocenie na trójnikach ale nie wystarczyło dokręcic opasek gdyz panowie gazownicy załozyli przewody które były gazowe a nie przeznaczone do płynu chlodzącego efekt byl taki że po dotknięciu przewodu poprostu sie rozleciał wymieniłem część przewodow oczywiście uzupełniłem płyn wymienilem trójnikix2 na metalowe i problem zniknął


coś wiem o tych trójnikach,,,,LPG zakładali mi w ASO i jak były ubytki to dokręcali na trójnikach. I tak parę razy aż przecięli przewód. :hurra: Jak zebrali opierdziel, to przewód z trójnikami wymienili na nowy i od razu skończyły sie wycieki :mrgreen:


10.01.2008, 17:23

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
W poprzednim samochodzie (Fiat UNO + gaz) też miałem pocenie się i wycieki na trójniku ;(

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


10.01.2008, 20:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
Post 

Dolałem dziś 7 setek wody destylowanej (2 tygodnie temu wymieniłe płyn Obrazek ) pojechałem do ,,gazownika", dokręcił trójnik (czy cybanty na trójniku-nie znam się na tym), zobaczę czy nadal będzie kapać a o wynikach oczywiście poinformuję Szanownych Państwa.



11.01.2008, 21:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 31.01.2008, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia Comfort + inst. gazowa
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post 
Ja się tak męczyłem z tymi wyciekami, w końcu pojechałem do serwisu ( oczywiście nie do ASO :hurra: ) to mi facet od razu powiedział: wypieprzyć te plastikowe trójniki i dać aluminiowe!! I poskutkowało... teraz nic nie wycieka ;)


05.02.2008, 14:09
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
Post 

Dokręcili, nie wycieka. Najgorzej, że wyciek nastąpił po wymianie płynu. Chłopaki w stacji powiedzieli, że dzieje się to często po wymianie płynu właśnie.




05.02.2008, 15:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.12.2007, 09:41
Lokalizacja: Bełchatów
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post 
Niestety trójniki to słabe ogniwo instalacji gazowej. Jak zagazowałem swoje AUDi B4 to po około 2 latach bez problemowego użytkowania zaczeła sie walka z wyciekami płynu chłodzacego. Potwierdzam, wymiana na metalowe znacznie poprawiła sytuację, choc i tak na wszelki wypadek co jakis czas rzucałem na nie okiem. Któregoś razu zaczeło mi cieknąć z pod kroćca z boku silnika, wyciek musiał zaraz odparowywać bo ciężko go było zlokalizować. Niestety zbiegło to sie w czasie z problemami z olejem shell helix na którym wtedy jeżdziłem (była jesień i mnóstwo masła na bagnecie i korku) tak że mało co mi niepotrzebie uszczelki nie wymienili. Na szczęście wyciek się zlokalizował a wymiana oleju na mobil 1 rozwiązała problem z masłem.

_________________
Skoda Fabia TDI elegance 2001 r.


05.02.2008, 20:30
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post [F1] Problem z płynem chłodniczym - szybko ubywa
Mam pewien problem. Ubywa mi bardzo szybko płyn chłodniczny. Mniejwięcej 250mil. przez 14dni. Autko było u mechanika i stwerdził że pszecieku niema. Samochód robi 37~40km dziennii od czasu do czasu włączam nawiew ciepłego powietrza. Aha i jeszcze zawsze smierdzi delikatnie pod maską. (Silnik 1.9 SDI a Fabia z 2001)

Proszę o rade co to może być.


Ostatnio edytowano 19.02.2008, 10:00 przez teampm, łącznie edytowano 1 raz



19.02.2008, 00:48

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
mozliwosci masz dwie:
- albo masz nieszczelnosc - wyeliminowal to mechanik
- albo UPG - w tym wypadku powinno przybywac oleju

_________________
Obrazek


19.02.2008, 09:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Może to taki mechanik, zobacz powyżej korka spustowego płynu chłodzącego jest czujnik temperatury i bardzo często tam ucieka płyn pomiędzy chłodnicą a gwintem czujnika u mnie właśnie w tym miejscu uciekał i z uwagi na znikomą ilość miejsca trudno to zobaczyć, ale sprawdzić można, podnieś maskę i trzeba macać ręką czy nie zauważy się coś wilgotnego.


19.02.2008, 17:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.02.2008, 21:26
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Witajcie

Podłącze sie pod temat bo widze, że mam ten sam problem. Co najgorsze zauwazyłem u mnie tez duze ubytki w tym zbiorniczku. Spadł mi poziom tego płynu chłodzącego prawie o 1 cm od poziomu min, kupiłem sobie płyn i dolałem.
Ale teraz sprawdzając regularnie przez około 3 tygodni zauważyłem ze obniza sie jego poziom, znowu wyparowało 1 cm poniżej poziomu.
mam fabie 1.4 MPI z 2002 roku, ale nie posiadam gazu. Po raz piewrszy u mnie to wystapiło.
odpala normalnie, płyn nie zabrudzony, olej w silniku oki. Nie widze żadnego wycieku.Moze cos przeoczyłem.
Słyszałem że jest jakis płyn który mozna dolac do zbiorniczka i pod pływem temperatury zatyka nieszczelnosci w tych gumowych przewodach jesli to prawda , czy moze ktos podac namiary jaki kupic ? i ile tego dolac . dziekuje za odpowiedx.

Pozdrówka


24.02.2008, 20:45
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
sloviczek_s napisał(a):
Słyszałem że jest jakis płyn który mozna dolac do zbiorniczka i pod pływem temperatury zatyka nieszczelnosci w tych gumowych przewodach


Ten specyfik łata nieszczelności raczej w chłodnicy ;)
Nie dolewaj stale a zobaczysz, że ten poziom poniżej min nie powiekszy sie wogóle, przynajmniej ja tak zaobserwowałem. Prawdopodobnie ten ubytek pozostał w układzie...

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.02.2008, 20:55
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Zidentyfikowanie wycieku czasami jest trudne. Trzeba dokłądnie wszystko oblookać a i to nie zawsze przynosi efekt.

Jako ciekawostkę opowiem historię pewnego zaprzyjaźnionego Citroena ZX 1.4
Otóż ile by się płynu nie dolało to zawsze go ubywało i to dość szybko. Zawsze przy minimum dolewaliśmy do maksa i w koło Macieju to samo, mimo iż nie zidetyfikowaliśmy żadnych wycieków ani innych niepokojących objawów.
Kiedyś zdecydowaliśmy poeksperymentować i nie dolewać płynu w ogóle (kontrolując poziom bardzo często).
I co się okazało?
Płynu ubywało gdzieś do kilku cm poniżej min. i potem poziom się stabilizował. I tak potem bez dolewek, na teoretycznie za niskim poziomie auto przejechało jeszcze kilkadziesiąt tys. km.

Może warto sprawdzić czy to przypadkiem i w fabii nie zadziała ????
Może przy normalnym poziomie płynu robi Ci się za duże ciśnienie ??? jak dla tego konkretnego przypadku.


24.02.2008, 21:11
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja mialem ten sam problem z plynem co kolega. Bylem u mechanika z 5 razy az to naprawil. Wymienial wszystkie przewody, zaciski i nic. Az w koncu okazalo sie ze glowica byla lekko skrzywiona prze co byla nieszczelna i wlasnie przez to uciekal plyn. Sprawdz uszczelke pod glowica bo moze tu lezy przyczyna.


24.02.2008, 21:22
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.02.2008, 21:26
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Cytuj:
Ten specyfik łata nieszczelności raczej w chłodnicy


Dzieki za informację :browar:

Cytuj:
Może warto sprawdzić czy to przypadkiem i w fabii nie zadziała


Zastanawia mnie to poniewaz za pierwszym razem jak tak płyn zszedł poniżej poziomu min zapaliła się mi kontrolka, a to chyba nie jest normalny objaw.
A poza tym zawsze poziom tego płynu utrzymywał sie na poziomie "bezpiecznym" przed linia max.
Wiec sam nie jestem pewien czy to rzeczywiscie tak ma byc, gdyz pojawiło sie to dopiero niedawno.


24.02.2008, 21:24
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
sloviczek_s napisał(a):
Zastanawia mnie to poniewaz za pierwszym razem jak tak płyn zszedł poniżej poziomu min zapaliła się mi kontrolka, a to chyba nie jest normalny objaw.


Zapalenie sie kontrolki nie jest normalnym objawem????


24.02.2008, 21:31
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL