Teraz jest 26.06.2024, 11:32



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Prośba o rozszyfrowanie kodów błędów 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam,
Podepnę się pod wątek bo zapytam o te same błędy ale rozszerzę opis problemów.
Otóż od 3-4 miesięcy coś niedobrego dzieje się z moim autkiem. Objawy to:
1) znacznie zwiększone zużycie paliwa, średnio 2-3l więcej,
2) szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku, silnik pracuje nierówno, charakterystyczny odgłos jakby 0,5 sekundy pracował i potem 0,5 przestawał, widać to też po światłach, przygasają w rytm pracy silnika,
3) nieznaczna ale zauważalna utrata mocy.

Najpierw zauważyłem zwiększone spalania ale ponieważ było właśnie założyłem zimówki oraz zaczęła jeździć głównie żona która ekonomicznie jeździć jeszcze nie umie to pomyślałem że nie ma się czym martwić. Jednak zimy nie było, żona jeździła coraz mniej, auto paliło coraz więcej plus doszedł objaw nr 2. Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika który wypisał błędy:
- 17549
- 15556
- 18048

Mówi że kasował i po odpaleniu od razu pojawiały się ponownie.

I teraz pytania:
- czy błędy w połączeniu z objawami wskazują na coś konkretnego, np. sondę lambda czy to raczej problem ze sterownikiem silnika (18048) a reszta to tylko konsekwencje?
- czy ktoś poleci dobry zakład we Wrocku który mi to poprawnie zdiagnozuje i ew. naprawi?
- i wreszcie - jaki koszt? widziałem sondę boscha na allegro za 190 zł, to jeszcze do przeżycia ale podobno komputer to 2 tys zł co raczej czyni naprawę nieopłacalną.

Parę danych na temat autka:
Fabia 1.4 MPI, 2000, przebieg 68k km, świece i filtr powietrza wymieniane rok temu, przy 58k km. Do tej pory nie było z nim raczej żadnych problemów poza cieknącą chłodnicą

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam


11.03.2007, 10:01

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Prośba o rozszyfrowanie kodów błędów
Moja fabia to 1.4 mpi z 2001 roku na przeglądzie po podłączeniu analizatora wyszło że autko powinno palić z 12l sądząc po wynikach (diagnosta oczywiście nie chciał podbić przeglądu), fabia jeździ jak jeździła od nowości ale po podłączeniu do KTS'a pokazały sie takie błędy 448D, 40AC, 4680 a w zakładce gdzie podawane jest obciążenie silnika cały czas wyświetlane jest 100% nawet przy zgaszonym silniku.
Przebieg fabii to 85k. Bardzo proszę o pomoc bo nigdzie nie mogę znaleźć akurat tych oznaczeń błędów, a w serwisie troszkę za drogo chcą za taką przyjemność :sad:


29.03.2007, 19:17

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Jest to Fabia na gazie ?


29.03.2007, 19:38

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Nie gazu niema tylko benzynka ;P


29.03.2007, 19:50

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ten ostatni kod (4680) znalazłem ale dla passata 19.TDI Niestety nie mam dostepu do informacji odnosnie fabii.. ale w passacie ten kod mowi ze uszkodzony sterownik (patrz załacznik)

[ Dodano: 2007-03-29, 21:06 ]
WilloW, jak bedziesz cierpliwy to ja we wtorek mam laborke z diagnostyki samochodów. To się wczesze na pełny program i dojde co to za usterki w Fabii... Tylko bede potrzebował rok prod samochodu, i jaki ma symbol, czy AWY, czy AGZ... wiesz o co kaman... Te dane musze miec! A wtedy postaram sie opisać bład i może sie uda określić jak naprawić usterke...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


29.03.2007, 20:00

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzięki za pomoc.
Oby tylko to była przypadkowa zbieżność kodów bo sterownik to nie tania rzecz :cry:
Czekam na dalsze propozycje :mrgreen:

Jeżeli z tym AWY, AGZ chodzi o oznaczenia silników ??? to nie powiem bo laik w tych sprawach jestem poza tym autko nie jest dokładnie moje tylko mojego wujka wiem że jest z 2001 roku i silnik ma czeski 8v mógłbym podać ten numerek co jest pod szybą z przodu jeżeli to coś da :razz:


29.03.2007, 20:09

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wiecej bedzie mozna powiedzieć jak sie rozszyfruje te pierwsze kody... Jak chcesz to mozesz podrzucic na pw dane Twojego autka... to bede szukal w programie.


29.03.2007, 20:14
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Może tu coś z sądą lambda nie teges :? Możliwe, że w tym może tkwić cały problem :?:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


29.03.2007, 21:10
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
sebasuperb napisał(a):
Może tu coś z sądą lambda nie teges :? Możliwe, że w tym może tkwić cały problem :?:

hmm, gdyby sonda byla uszkodzona, tj. grzałka w sondzie, to by auto strasznie duzo paliło. A chyba ono pali normalnie. Bo te 12l/100 to wg testow powinno palic a normalnie tak nie jest. (Ja tak to zrozumialem)


29.03.2007, 21:17

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Michal__ napisał(a):
Bo te 12l/100 to wg testow powinno palic a normalnie tak nie jest. (Ja tak to zrozumialem)

Dokładnie tak auto pali koło 6 litrów.
Niby po sprawdzeniu sondy wychodzi że jest padnięta ale z kolei ten gość u którego podłączałem KTS'a mówi że to mało prawdopodobne żeby sonda była tego przyczyną.
Jakby to było od sondy to wtedy by paliła te 12 litrów przynajmniej tak mi sie wydaje, a w tym przypadku wszystko jest niby w należytym porządku. Auto we wrześniu miało bliskie spotkanie z lampą i może wtedy coś sie uszkodziło w elektronice?


29.03.2007, 21:23

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
WilloW, podałeś kody błędów w formacie szesnastkowym, po konwersji na powszechnie używany system dziesiętny ;) mamy:
448D -> 17549
40AC -> 16556
4680 -> 18048

O wszystkich mowa jest w tym temacie.


29.03.2007, 21:28

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
krzysiekb dzięki.
Czyli jednak wychodzi na to że to od sondy, ale nadal zastanawia mnie 100% obciążenia silnika bez jego włączania ???


29.03.2007, 21:38

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Czyli mamy!
Znaczenie błędów:

18048 - Sugeruje uszkodzenie wewnątrz jednostki sterującej silnika.
Sprawdzić napięcie zasilania ewentualnie wymienić jednostkę.

17549 - Nieszczelność na ssaniu

16556 - system odmierzania dawkipaliwa ( mieszanka za bogata ) sprawdzic sondę lambdę
przed katalizatorem.

Jeżeli sterownik silnika będzie uszkodzony to mieszanka będzie żle odmierzana i wystąpi błąd 16556.

by Vog


29.03.2007, 21:41

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wydaje się, że błąd 17549 (Load Calculation Cross Check Range/Performance) ma z tym związek. Tym nie mniej najpierw powinieneś pozbyć się błędu 18048, żeby mieć pewność że ECU działa prawidłowo. tutaj sugerują że to wilgoć jest powodem powstania błędu 18048


29.03.2007, 21:54
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
WilloW, Myślę, że kolega krzysiekb, Ci pomógł rozszyfrować błędy



ps. tak mi się wydawało, że te kody jakieś dziwne są, ale ja się nie znam :-P
krzysiekb :bravo:


29.03.2007, 22:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 224 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL