Teraz jest 20.08.2024, 07:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
[F1-F4] Zakup akumulatora / Jaki akumulator 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: akumulator
Cytuj:
Ja przy wymianie wsadziłem mocniejszy: 62Ah, prąd rozruchowy 640A


Jeśli robisz dłuzsze trasy to OK (Odstępy miedzy rozruchami). Gorzej jak robisz 10km i gasisz autko, aku szybko padnie z powodu ciągłego niedoładowania.


15.02.2012, 16:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: akumulator
Żubr napisał(a):
Cytuj:
Ja przy wymianie wsadziłem mocniejszy: 62Ah, prąd rozruchowy 640A


Jeśli robisz dłuzsze trasy to OK (Odstępy miedzy rozruchami). Gorzej jak robisz 10km i gasisz autko, aku szybko padnie z powodu ciągłego niedoładowania.


To już jego trzecia zima i zawsze pali bez żadnego problemu od pierwszego przekręcenia. Poza tym jeżdżę nim codziennie do pracy, więc nie ma kiedy się mocno rozładować, a podczas jazdy jest ładowany ;)


15.02.2012, 16:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: akumulator
Cytuj:
Ja przy wymianie wsadziłem mocniejszy: 62Ah, prąd rozruchowy 640A

I prawidłowo.
Cytuj:
Gorzej jak robisz 10km i gasisz autko, aku szybko padnie z powodu ciągłego niedoładowania.

Przez 10km to on zdąży się naładować na kilka rozruchów. Po max 2km (v-max 50km/h) masz już naładowane to co zużyłeś na rozruch.


15.02.2012, 17:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: akumulator
Cytuj:
Po max 2km (v-max 50km/h) masz już naładowane to co zużyłeś na rozruch.


To mnie zaskoczyłeś, nie pomyślał bym ze tak szybko mu się to zwróci ;] To w takim razie jak będę kupował to też biorę wiekszą baterie :browar:


15.02.2012, 17:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2007, 14:34
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 114
Podziękował: 6
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Fabia FLESZ
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: akumulator
a ja mam 47 Ah Centra Futura prąd rozruchowy nie pamiętam jaki tam jest lecz nie mogę powiedzieć złego słowa na niego :):):) przy -25 stopniach dzielnie kręcił silnikiem

_________________
Obrazek


15.02.2012, 18:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: akumulator
U mnie też centra futura i jak już pisałem, wszystko ok.
Natomiast w internecie opinie można znaleźć całkowicie skrajne, jedni bardzo sobie je chwalą, inni plują i odradzają :lol:
Ale to jak ze wszystkimi opiniami na jakiś towar, im więcej się czyta, tym bardziej nie wiadomo co kupić :wink:


15.02.2012, 19:12
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.02.2011, 17:05
Lokalizacja: SH
Posty: 264
Zdjęcia: 13
Podziękował: 12
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Accord Sport 2.0 i-VTEC 155 KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post akumulator
Centra futura zdechla mi po niecalych 2 latach.
Gwarancji nie uznano, ze wzgledu na (ROTFL) nieprawidlowe uzytkowanie. Smiech na sali normalnie.
Obecnie druga zime jezdze na Bosh Silver. Zlego slowa nie powiem na ta baterie. Wrecz odwrotnie. Zwlaszcza, ze fabiolot parkuje pod chmurka. Mrozy nie zrobily na nim wiekszego wrazenia. Z Centra nie bylo tak rozowo. Musialem doladowywac :|


reed - TapaiPhonicznie

_________________
Mój były Fabiszon: Obrazek Mój aktualny Accordeon: Obrazek Obrazek


15.02.2012, 21:44
Zobacz profil WWW GG Album osobisty

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: akumulator
Cytuj:
To mnie zaskoczyłeś, nie pomyślał bym ze tak szybko mu się to zwróci ;] To w takim razie jak będę kupował to też biorę wiekszą baterie

Proste jak rozrusznik bierze 150A/s a kręcimy 3s to zużyjemy 450A. Alternator niech ładuje 4A/s to 450/4=112,5s=1min 52,5s musi ładować aku by odzyskać to co stracił przy rozruchu.


16.02.2012, 11:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.02.2011, 17:05
Lokalizacja: SH
Posty: 264
Zdjęcia: 13
Podziękował: 12
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Accord Sport 2.0 i-VTEC 155 KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: akumulator
Maki napisał(a):
Cytuj:
To mnie zaskoczyłeś, nie pomyślał bym ze tak szybko mu się to zwróci ;] To w takim razie jak będę kupował to też biorę wiekszą baterie

Proste jak rozrusznik bierze 150A/s a kręcimy 3s to zużyjemy 450A. Alternator niech ładuje 4A/s to 450/4=112,5s=1min 52,5s musi ładować aku by odzyskać to co stracił przy rozruchu.



Maki, zdradź proszę, kto Cie uczył elektrotechniki?

_________________
Mój były Fabiszon: Obrazek Mój aktualny Accordeon: Obrazek Obrazek


16.02.2012, 19:17
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Odp: akumulator
A 10sekund pracy rozrusznika to 1500A?

Wysłane z mojego GT540 za pomocą Tapatalk

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


16.02.2012, 22:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: akumulator
niech będzie 150 A pobór prądu przez rozrusznik
i niezależnie od tego ile będzie pracował nie weźmie ani 1 A więcej
prąd A(amper) jest wielkością nie zależną od czasu

opis kolegi Maki nie jest może prawidłowy pod względem teoretycznym powinien powiązać prąd z czasem za pomocą służących do tego jednostek ale ogólnie w/g mnie jest policzone dobrze ...

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


16.02.2012, 22:50
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.02.2011, 17:05
Lokalizacja: SH
Posty: 264
Zdjęcia: 13
Podziękował: 12
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Accord Sport 2.0 i-VTEC 155 KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post akumulator
Nie jest policzony dobrze.
Wrecz zle.


reed - TapaiPhonicznie

_________________
Mój były Fabiszon: Obrazek Mój aktualny Accordeon: Obrazek Obrazek


16.02.2012, 23:23
Zobacz profil WWW GG Album osobisty

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: akumulator
Cytuj:
A 10sekund pracy rozrusznika to 1500A?

Nie. 10s pracy rozrusznika pobierającego 150A jest równy rozrusznika pracującego 1s i pobierającego 1500A.

Jeśli rozrusznik pracował 10s i pobierał 150A to alternator musi pracować też 10s i ładować aku 150A. Jeśli ładuje połowę tego czyli 75A musi pracować 2 razy dłużej czyli 20s. Jeśli 4 razy mniej czyli 37,5A to musi pracować 40s by naładować aku to co pobrał rozrusznik. Itd.

Opis oczywiście podałem łopatologicznie.


17.02.2012, 09:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Re: akumulator
150A*10s=1500As
Akumulator 44Ah ładuje się przeważnie prądem 1/10 godzinnym, a więc 4,4A.
A więc czas T=1500As/4,4A= 341s to jest ok. 5min. 40sek.
Tyle czasu trzeba przejechać, żeby odzyskać to co się straciło na rozruchu. :-)
Inna sprawa, że raczej 10 sekund to nie kręciłem nawet przy -25*C.
Zawsze odpalał po 3-4 sekundach, a jaki prąd brał to nie wiem. :-)
Większej pojemności akumulator można bez problemu włożyć, bo wymiarami to się zmieści nawet 74Ah, alternator ma 90A prąd (taki sam jak w dieselach), a więc będzie doładowany bez problemu.

PS. przy akumulatorze 74Ah prąd ładowania będzie ok. 7,4A, a więc tylko o 3A większy niż przy standardowym akumulatorze. U mnie pompa paliwa pobiera 5,8A, ale na LPG ona nie działa, więc mam zaoszczędzone ok. 6A. :-)

PS2: na badaniu akumulatora diagnosta obciążył go prądem 100A i napięcie spadło na nim do 8,65V, trochę dziwne, że przy takich mrozach elektronika samochodu jeszcze działa na tak niskim napięciu. :-)


18.02.2012, 18:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: akumulator
Witam.

Dajcie sobie Panowie spokój z tymi wyliczeniami bo zaczynacie co raz bardziej pier..... :mrgreen: . Każdy producent "projektując" alternator bierze pod uwagę przede wszystkim dwa najbardziej go interesujące "określenia" czyli bilans energetyczny i charakterystyka ładowania dla danego pojazdu. Możecie mieć dwa alternatory 70A ale jeśli będą miały regulatory napięcia o różnej charakterystyce ładowania to będą różnie ładowały. Dlatego to producent samochodu określa jaki musi być alternator do jego pojazdu, a nie producent alternatorów jaki ma być pojazd. Nie zastanawialiście się nigdy dlaczego jest tyle rodzajów regulatorów napięcia dla alternatorów jednego producenta, jak i samych alternatorów ??? . A no właśnie dlatego, że różne pojazdy mają różne rodzaje wyposażenia elektrycznego i elektronicznego, które wymagają innej charakterystyki ładowania dla utrzymania bilansu energetycznego.

Pozdrawiam.


18.02.2012, 22:26
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL