FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3167 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | mmar58 [ 22.11.2011, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
Witam Wartość 0.855-1,2 wskazywała by na zbyt bogatą mieszankę,czyli za dużo paliwa. Sprawdziłbym szczelność układu zasilania i wydechu przed sondą oraz ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej. Marek |
Autor: | ezquerro [ 22.11.2011, 14:16 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
znalazłem coś takiego w jednym z postów 1. napięcie na sondach lambda (grupa 031) dla silnika AQW - wartość zadana to 0,96 - 1,01 dla pola 1 i 0,99 - 1,01 dla pola 2. Wartości (od 0 do 1) dotyczą starszych wersji wydechu (silniki AME, ARV i AZE) a ja mam właśnie AQW silnik |
Autor: | mmar58 [ 22.11.2011, 15:28 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
Witam Aby spalanie mieszanki było zupełne musi ona mieć skład stechiometryczny czyli na 1/14,7 na 1kg paliwa przypada 14,7 kg powietrza.Wartości które znalazłeś mają takie być niezależnie od wersji wydechu. Poczytaj o zasadzie pracy sondy lambda.Sondy masz dwie pierwszą o charakterystyce skokowej a drugą szerokopasmową. Marek |
Autor: | ezquerro [ 22.11.2011, 16:22 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
Marek czy uważasz że mam padniętą sonde lambda ![]() bo zrobiłem test pierwszej i drugiej lambdy i katalizatora i wyniki są ok: ps. czy ktoś zna poprawne wartości w grupie 000 dla silnika 1.4 MPI 8v AQW ![]() |
Autor: | mmar58 [ 22.11.2011, 17:11 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
Witam Gdyby sonda lub jej obwód były uszkodzone tu vag znalazł by błąd. Nie jestem diagnostą.Przyczyn dużego spalania może być wiele i nie muszą leżeć po stronie elektroniki. Mam silnik AZE i bardzo podobne odczyty a spalanie 10l miasto i za cho.... nie chce być mniejsze. Marek |
Autor: | amadeusz86 [ 22.11.2011, 17:23 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
ezquerro napisał(a): Auto zaczęło palic mi jak smok 15l/100km A jakieś inne objawy poza tak wysokim spalaniem? |
Autor: | Robol [ 22.11.2011, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
To u mnie wzrosło tylko 0,2 - 0,3 l/ 100 km Jak będzie po wymianie KATA dam znać. |
Autor: | ezquerro [ 22.11.2011, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
poza dużym spalaniem niema innych objawów, w tej chwili niema zadnych błedów na VAGu sprawdziłem grupe 000 ale niewiem jak ją zanalizowac, może ktoś pomoże oto jak sie przedstawia: bieg jałowy postój: bieg jalowy wciśniety pedał gazu obroty okolo 2,400 log podczas jazdy,ale to było osiedle i zakrety wiec max 30h było: Tuesday,22,November,2011,17:31:09 047 906 033 C ,,1.4l SIMOS3PA 00HSSJ4C, ,Group A:,'000,,,,,,,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,TIME,,,,,,,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, MARKER,STAMP,,,,,,,,,,,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,0.00,195,071,025,136,009,125,125,142,127,128,,,,,,,,,, ,0.33,195,071,024,136,009,125,125,142,127,128,,,,,,,,,, ,0.68,195,071,024,136,009,125,125,142,127,128,,,,,,,,,, ,1.07,195,070,025,136,009,125,125,142,127,128,,,,,,,,,, ,1.45,195,069,025,136,009,125,125,141,127,128,,,,,,,,,, ,1.82,195,070,024,136,009,127,126,142,127,128,,,,,,,,,, ,2.19,195,079,030,137,011,127,126,145,127,128,,,,,,,,,, ,2.57,195,072,039,136,013,127,126,146,127,128,,,,,,,,,, ,2.94,195,062,048,133,013,128,126,144,127,124,,,,,,,,,, ,3.34,195,057,049,136,013,128,126,145,127,124,,,,,,,,,, ,3.74,195,054,049,136,013,128,126,144,127,124,,,,,,,,,, ,4.14,195,053,049,136,013,128,126,142,127,124,,,,,,,,,, ,4.52,195,053,049,136,013,128,126,142,127,124,,,,,,,,,, ,4.92,195,054,049,136,013,128,126,141,127,124,,,,,,,,,, ,5.34,195,054,049,136,013,128,126,140,127,124,,,,,,,,,, ,5.72,195,055,049,136,013,128,126,139,127,124,,,,,,,,,, ,6.09,196,056,050,136,013,128,126,140,127,124,,,,,,,,,, ,6.49,196,056,052,136,014,128,126,140,127,124,,,,,,,,,, ,6.91,196,056,053,136,014,128,126,142,127,124,,,,,,,,,, ,7.32,196,055,054,136,014,128,126,141,127,124,,,,,,,,,, ,7.74,196,055,054,136,014,128,126,144,127,124,,,,,,,,,, ,8.14,196,055,055,136,014,128,126,144,127,124,,,,,,,,,, ,8.54,196,055,055,136,014,128,126,145,127,124,,,,,,,,,, ,8.97,197,056,055,136,014,128,126,145,127,124,,,,,,,,,, ,9.45,197,058,059,136,015,128,126,143,128,124,,,,,,,,,, ,9.86,197,049,062,136,014,128,126,135,128,124,,,,,,,,,, ,10.33,197,048,060,136,014,128,126,132,128,124,,,,,,,,,, ,10.68,197,054,059,136,015,128,126,131,128,124,,,,,,,,,, ,11.13,196,060,061,136,016,128,126,132,128,124,,,,,,,,,, jakieś wnioski, sugestje ![]() |
Autor: | Medzus [ 31.03.2012, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
Słuchajcie sprawdziłem dzisiaj błędy i wywaliło mi cos takiego : 01314 - Engine Control Module mozecie mi powiedzieć oco tu chodzi ? Dodam ze dzień wcześniej podłączałem VAS-a 5054a i adaptowałem nim przepustnice . |
Autor: | ezquerro [ 01.04.2012, 19:35 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
jak widzicie nadal nie poradziłem sobie z moja fabią, spalanie w mieście 15l a na trasie 10l, moje podejżenia to albo sonda lambda, albo zapchany katalizator , ale nie wiem jak to sprawdzic bo szystkie testy wychodzą ok, jakies sugestie?? test na vagu na samym zaplonie i zimnym silniku wykazuje dwa błędy: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 047 906 033 C Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4C Coding: 00021 Shop #: WSC 13765 TMBPB16Y823497036 SKZ7Z0A1342408 2 Faults Found: 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low P1103 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0000 0000 |
Autor: | Kamilo2410 [ 27.11.2014, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: |
arielcpu napisał(a): lewy99213 napisał(a): czyli co radzicie co mam zrobić witaj ![]() styki w 80% takich przypadków są okey i rzadko śniedzieją ale sprawdź na początek jak piszą przedmówcy. ![]() jeśli masz możliwość podpięcia się do Vag'a to sprawdzenie sondy będzie bajecznie proste. 1. podpinasz vag'a 2. uruchamiasz silnik (temp. silnika pow.80 st C) 3. wybierasz sterownik silnika - 01 4. grupa 030 (gotowość sondy lambda) 5. grupa 031 (napięcie sondy lambda) sprawdź odczyty wg tabeli w załączniku nr 1. przykład grupa 030 - odczyt w polu pierwszym 011 - oznacza brak ogrzewania sondy lambda (sprawdź bezpiecznik, pisałem o tym na forum). jeśli w grupie 031 w polu pierwszym masz stały odczyt napięcia np 0,70V to masz sondę bankowo do wymiany. sprawdź wg załącznika nr 2. ![]() Moje błędy: 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity Sprawdzałem w grupie 30 i Pierwsza sonda wyszło 111 a druga 100 czyli że jest niby nie gotowa do pracy. A czy wie ktoś w której grupie jest napięcie której sondy? Bo na logikę to w grupie 36 pole 1 jest sonda za katem bo obok jest B1-S2 OK ,a w grupie 37 pole 2 sonda przed katem bo obok jest B1-S1 OK . Czy dobrze kminie ? Tak czy siak w obu polach napięcie wyjściowe na zapłonie mam stałe 0,43. Natomiast w polu 33 mam tylko % lambdy ![]() |
Autor: | bonifacy [ 27.11.2014, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
16514 - błąd w obwodzie elektrycznym przerwa lub zwarcie do masy lub plusa sonda przed katalizatorem uszkodzona. Możliwe skutki- brak regulacji lambda zły bieg jałowy, niewłaściwy skład spalin zwiększone zużycie paliwa. Usuwanie błędu - sprawdzić regulację lambda rozdz. 24-6 , sprawdzić sondę rozdz. 24-5 , usunąć przerwę lub zwarcie , skorzystać ze schematów . Tyle mówi zeszyt serwisowy. Drugi błąd według mnie jest następstwem pierwszego. |
Autor: | Kamilo2410 [ 28.11.2014, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
[quote="bonifacy"]16514 - błąd w obwodzie elektrycznym przerwa lub zwarcie do masy lub plusa sonda przed katalizatorem uszkodzona. Możliwe skutki- brak regulacji lambda zły bieg jałowy, niewłaściwy skład spalin zwiększone zużycie paliwa. Usuwanie błędu - sprawdzić regulację lambda rozdz. 24-6 , sprawdzić sondę rozdz. 24-5 , usunąć przerwę lub zwarcie , skorzystać ze schematów . Tyle mówi zeszyt serwisowy. Drugi błąd według mnie jest następstwem pierwszego. Dzisiaj sprawdzałem bloki pomiarowe w fabii sprawnej ale 1,2htp też z 2 sondami i różnica jest taka że w mojej w grupie 33 nie pokazuje wcale napięcia pierwszej sondy a w grupie 32 wyuczone wartości stoją cały czas na 0%. Poza tym w grupie 34 w 3polu gdzie jest okres trwania sondy jest na 0,00 ciągle. Ma też ktoś tak ? |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |