Teraz jest 05.07.2024, 18:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
[F1] kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
Witam
Wartość 0.855-1,2 wskazywała by na zbyt bogatą mieszankę,czyli za dużo paliwa.
Sprawdziłbym szczelność układu zasilania i wydechu przed sondą oraz ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej.
Marek


22.11.2011, 12:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
znalazłem coś takiego w jednym z postów
1. napięcie na sondach lambda (grupa 031) dla silnika AQW - wartość zadana to 0,96 - 1,01 dla pola 1 i 0,99 - 1,01 dla pola 2. Wartości (od 0 do 1) dotyczą starszych wersji wydechu (silniki AME, ARV i AZE)

a ja mam właśnie AQW silnik


22.11.2011, 14:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
Witam
Aby spalanie mieszanki było zupełne musi ona mieć skład stechiometryczny czyli na 1/14,7 na 1kg paliwa przypada 14,7 kg powietrza.Wartości które znalazłeś mają takie być niezależnie od wersji wydechu.
Poczytaj o zasadzie pracy sondy lambda.Sondy masz dwie pierwszą o charakterystyce skokowej a drugą szerokopasmową.
Marek


22.11.2011, 15:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
Marek czy uważasz że mam padniętą sonde lambda ??
bo zrobiłem test pierwszej i drugiej lambdy i katalizatora i wyniki są ok:

Obrazek

ps. czy ktoś zna poprawne wartości w grupie 000 dla silnika 1.4 MPI 8v AQW ??


22.11.2011, 16:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
Witam
Gdyby sonda lub jej obwód były uszkodzone tu vag znalazł by błąd.
Nie jestem diagnostą.Przyczyn dużego spalania może być wiele i nie muszą leżeć po stronie elektroniki.
Mam silnik AZE i bardzo podobne odczyty a spalanie 10l miasto i za cho.... nie chce być mniejsze.
Marek


22.11.2011, 17:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
ezquerro napisał(a):
Auto zaczęło palic mi jak smok 15l/100km


A jakieś inne objawy poza tak wysokim spalaniem?

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


22.11.2011, 17:23
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
To u mnie wzrosło tylko 0,2 - 0,3 l/ 100 km
Jak będzie po wymianie KATA dam znać.

_________________
GrzegorzT


22.11.2011, 17:53
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
poza dużym spalaniem niema innych objawów,
w tej chwili niema zadnych błedów na VAGu

sprawdziłem grupe 000 ale niewiem jak ją zanalizowac, może ktoś pomoże
oto jak sie przedstawia:

bieg jałowy postój:
Obrazek

bieg jalowy wciśniety pedał gazu obroty okolo 2,400

Obrazek

log podczas jazdy,ale to było osiedle i zakrety wiec max 30h było:

Tuesday,22,November,2011,17:31:09
047 906 033 C ,,1.4l SIMOS3PA 00HSSJ4C,

,Group A:,'000,,,,,,,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,,,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,,,,,,,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,195,071,025,136,009,125,125,142,127,128,,,,,,,,,,
,0.33,195,071,024,136,009,125,125,142,127,128,,,,,,,,,,
,0.68,195,071,024,136,009,125,125,142,127,128,,,,,,,,,,
,1.07,195,070,025,136,009,125,125,142,127,128,,,,,,,,,,
,1.45,195,069,025,136,009,125,125,141,127,128,,,,,,,,,,
,1.82,195,070,024,136,009,127,126,142,127,128,,,,,,,,,,
,2.19,195,079,030,137,011,127,126,145,127,128,,,,,,,,,,
,2.57,195,072,039,136,013,127,126,146,127,128,,,,,,,,,,
,2.94,195,062,048,133,013,128,126,144,127,124,,,,,,,,,,
,3.34,195,057,049,136,013,128,126,145,127,124,,,,,,,,,,
,3.74,195,054,049,136,013,128,126,144,127,124,,,,,,,,,,
,4.14,195,053,049,136,013,128,126,142,127,124,,,,,,,,,,
,4.52,195,053,049,136,013,128,126,142,127,124,,,,,,,,,,
,4.92,195,054,049,136,013,128,126,141,127,124,,,,,,,,,,
,5.34,195,054,049,136,013,128,126,140,127,124,,,,,,,,,,
,5.72,195,055,049,136,013,128,126,139,127,124,,,,,,,,,,
,6.09,196,056,050,136,013,128,126,140,127,124,,,,,,,,,,
,6.49,196,056,052,136,014,128,126,140,127,124,,,,,,,,,,
,6.91,196,056,053,136,014,128,126,142,127,124,,,,,,,,,,
,7.32,196,055,054,136,014,128,126,141,127,124,,,,,,,,,,
,7.74,196,055,054,136,014,128,126,144,127,124,,,,,,,,,,
,8.14,196,055,055,136,014,128,126,144,127,124,,,,,,,,,,
,8.54,196,055,055,136,014,128,126,145,127,124,,,,,,,,,,
,8.97,197,056,055,136,014,128,126,145,127,124,,,,,,,,,,
,9.45,197,058,059,136,015,128,126,143,128,124,,,,,,,,,,
,9.86,197,049,062,136,014,128,126,135,128,124,,,,,,,,,,
,10.33,197,048,060,136,014,128,126,132,128,124,,,,,,,,,,
,10.68,197,054,059,136,015,128,126,131,128,124,,,,,,,,,,
,11.13,196,060,061,136,016,128,126,132,128,124,,,,,,,,,,

jakieś wnioski, sugestje ?? będe wdzieczny


22.11.2011, 18:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
Słuchajcie sprawdziłem dzisiaj błędy i wywaliło mi cos takiego : 01314 - Engine Control Module mozecie mi powiedzieć oco tu chodzi ? Dodam ze dzień wcześniej podłączałem VAS-a 5054a i adaptowałem nim przepustnice .


31.03.2012, 19:39
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
jak widzicie nadal nie poradziłem sobie z moja fabią, spalanie w mieście 15l a na trasie 10l,
moje podejżenia to albo sonda lambda, albo zapchany katalizator , ale nie wiem jak to sprawdzic bo szystkie testy wychodzą ok, jakies sugestie??

test na vagu na samym zaplonie i zimnym silniku wykazuje dwa błędy:


Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 C
Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4C
Coding: 00021
Shop #: WSC 13765
TMBPB16Y823497036 SKZ7Z0A1342408
2 Faults Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000


01.04.2012, 19:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.01.2011, 09:44
Lokalizacja: Orneta
Posty: 139
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re:
arielcpu napisał(a):
lewy99213 napisał(a):
czyli co radzicie co mam zrobić


witaj :)

styki w 80% takich przypadków są okey i rzadko śniedzieją ale sprawdź na początek jak piszą przedmówcy. ;)

jeśli masz możliwość podpięcia się do Vag'a to sprawdzenie sondy będzie bajecznie proste.

1. podpinasz vag'a
2. uruchamiasz silnik (temp. silnika pow.80 st C)
3. wybierasz sterownik silnika - 01
4. grupa 030 (gotowość sondy lambda)
5. grupa 031 (napięcie sondy lambda)

sprawdź odczyty wg tabeli w załączniku nr 1.

przykład grupa 030 - odczyt w polu pierwszym 011 - oznacza brak ogrzewania sondy lambda (sprawdź bezpiecznik, pisałem o tym na forum).

jeśli w grupie 031 w polu pierwszym masz stały odczyt napięcia np 0,70V to masz sondę bankowo do wymiany. sprawdź wg załącznika nr 2.
:)


Moje błędy:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity

Sprawdzałem w grupie 30 i Pierwsza sonda wyszło 111 a druga 100 czyli że jest niby nie gotowa do pracy.
A czy wie ktoś w której grupie jest napięcie której sondy? Bo na logikę to w grupie 36 pole 1 jest sonda za katem bo obok jest B1-S2 OK ,a w grupie 37 pole 2 sonda przed katem bo obok jest B1-S1 OK .
Czy dobrze kminie ? Tak czy siak w obu polach napięcie wyjściowe na zapłonie mam stałe 0,43. Natomiast w polu 33 mam tylko % lambdy :(.


27.11.2014, 20:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 834
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
16514 - błąd w obwodzie elektrycznym
przerwa lub zwarcie do masy lub plusa
sonda przed katalizatorem uszkodzona.
Możliwe skutki-
brak regulacji lambda
zły bieg jałowy, niewłaściwy skład spalin
zwiększone zużycie paliwa.
Usuwanie błędu -
sprawdzić regulację lambda rozdz. 24-6 ,
sprawdzić sondę rozdz. 24-5 ,
usunąć przerwę lub zwarcie , skorzystać ze schematów .
Tyle mówi zeszyt serwisowy. Drugi błąd według mnie jest następstwem pierwszego.

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


27.11.2014, 21:16
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 22.01.2011, 09:44
Lokalizacja: Orneta
Posty: 139
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
[quote="bonifacy"]16514 - błąd w obwodzie elektrycznym
przerwa lub zwarcie do masy lub plusa
sonda przed katalizatorem uszkodzona.
Możliwe skutki-
brak regulacji lambda
zły bieg jałowy, niewłaściwy skład spalin
zwiększone zużycie paliwa.
Usuwanie błędu -
sprawdzić regulację lambda rozdz. 24-6 ,
sprawdzić sondę rozdz. 24-5 ,
usunąć przerwę lub zwarcie , skorzystać ze schematów .
Tyle mówi zeszyt serwisowy. Drugi błąd według mnie jest następstwem pierwszego.

Dzisiaj sprawdzałem bloki pomiarowe w fabii sprawnej ale 1,2htp też z 2 sondami i różnica jest taka że w mojej w grupie 33 nie pokazuje wcale napięcia pierwszej sondy a w grupie 32 wyuczone wartości stoją cały czas na 0%. Poza tym w grupie 34 w 3polu gdzie jest okres trwania sondy jest na 0,00 ciągle. Ma też ktoś tak ?


28.11.2014, 21:55
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL