FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Napięcie w Waszych Fabiach http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=2101 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | Artur_jaw [ 19.06.2014, 09:38 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
u mnie przy wymianie aku pomiary : jałowy bez obciążenia 14,2 ok 3 tyś obr włączone wszystkie światła (prawie 400W) 14,1 jakiś powód tego że fabryczny aku 10 lat wytrzymał musiał być |
Autor: | Maki [ 19.06.2014, 12:12 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
Cytuj: ok 3 tyś obr włączone wszystkie światła (prawie 400W) 14,1 A na jałowym mierz a nie na 3 tys. |
Autor: | Artur_jaw [ 19.06.2014, 17:03 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
chwilowo będzie z tym problem (do większości przypadków wystarcza mi info że jest/nie ma napięcia więc miernik leży bez baterii) zwykle używam próbnika w śruobkręcie ( >>>czegoś takego<<< ![]() ![]() |
Autor: | Maki [ 19.06.2014, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
Cytuj: a pomiary były robione przy okazji wymiany aku przez pana ze sklepu i te dwie wartości mi podał (i wpisał w kartę gwarancyjną ![]() To takie żeczy robił ci gościu ze sklepu. Nic mi nie mierzył podbił gwarancje i tyle. Bo co go obchodzi jakie ja mam napięcie na w aucie. |
Autor: | Artur_jaw [ 19.06.2014, 19:16 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
zasadniczo nic, ale tak mam dowód że wina ew usterki w aku nie była spowodowana złym ładowaniem ![]() |
Autor: | Maki [ 19.06.2014, 19:34 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
Artur_jaw napisał(a): zasadniczo nic, ale tak mam dowód że wina ew usterki w aku nie była spowodowana złym ładowaniem ![]() Nie bądź taki pewien. Zawsze mogło coś ci w aucie zepsuć już po kupnie aku. Więc nadal mogą ci nie uznać gwarancji aku z powodu usterki elektryki w aucie. |
Autor: | Artur_jaw [ 19.06.2014, 20:08 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
niby tak ale w praktyce żeby podjechać miałem jakieś 100-200m nadłożenia drogi i jakieś 10minut w tym większość to gadanie o akumulatorach ![]() |
Autor: | Kamilo89 [ 19.06.2014, 21:57 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
Maki napisał(a): Artur_jaw napisał(a): zasadniczo nic, ale tak mam dowód że wina ew usterki w aku nie była spowodowana złym ładowaniem ![]() Nie bądź taki pewien. Zawsze mogło coś ci w aucie zepsuć już po kupnie aku. Więc nadal mogą ci nie uznać gwarancji aku z powodu usterki elektryki w aucie. Tak, ale co najważniejsze stwierdzili, że montaż był prawidłowy i akumulator został podłączony do sprawnego samochodu. Jak dla mnie sam taki pomiar in plus dla sprzedawcy, bo jak wiadomo nie każdy (nie powiem głośno kto) potrafi od ręki zmierzyć napięcie |
Autor: | fabias61 [ 14.07.2014, 14:06 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
Wracam do tematu alternator napięcie ładowania akumulatora ![]() |
Autor: | omron [ 14.07.2014, 17:19 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
Sorry że tak " z butami " wejdę w temat - każdy z nas ma aku 12 Voltowe i o jakiejś tam różnej pojemności / dla danego modelu auta / nie czepiajmy się naprawdę tych kilku dziesiątek volta, bo to uwierzcie mi, nie ma naprawdę żadnego sensu. Jeśli macie nap. > 13 V to jest o.k. A dla tych bardzo dociekliwych, proponuję założenie cyfrowego woltomierza - mieści się w zaślepce klawiszy - i wszystko się stanie jasne. Nie podaję tu nazwy sklepu i modelu - z oczywistych względów. Mogę podać link na PW. omron |
Autor: | Maki [ 14.07.2014, 19:46 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
omron napisał(a): Sorry że tak " z butami " wejdę w temat - każdy z nas ma aku 12 Voltowe i o jakiejś tam różnej pojemności / dla danego modelu auta / nie czepiajmy się naprawdę tych kilku dziesiątek volta, bo to uwierzcie mi, nie ma naprawdę żadnego sensu. Jeśli macie nap. > 13 V to jest o.k. A dla tych bardzo dociekliwych, proponuję założenie cyfrowego woltomierza - mieści się w zaślepce klawiszy - i wszystko się stanie jasne. Nie podaję tu nazwy sklepu i modelu - z oczywistych względów. Mogę podać link na PW. omron Nie do przesady też z tym co ty napisałeś. Napięcie ładowania powinno być około 14V. Jak będzie blisko 14V to ok ale jak już będzie już bliżej 13V to już coś nie halo. |
Autor: | fabias61 [ 16.07.2014, 15:44 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
Dziś dalej poczyniłem pomiary i takie wyniki;;; pomiar napięcia na stykach akumulatora 12V. Po odpaleniu silnika i pracy na biegu jałowym napięcie na końcówce(śrubie )przy alternatorze 14.4V na akumulatorze wzrosło do 13,8V. Po około półgodzinnej jazdy na alternatorze 14V a akumulatorze 13,5V. Po około godzinnej jeżdzie na alternatorze 13,8V a akumulator 13,4V jak ruszę kierownicą na postoju napięcie na alternatorze spada 12,7V-12,8V a akumulatorze 12,4V??? Pytałem się elektryka w serwisie powiedział że napięcie nie może być na alternatorze poniżej 13V a większe 15V .Ale mnie to nie przekonuje , ja rozumiem to tak że regulator alternatora dostosowuje się do napięcia akumulatora jak za niskie napięcie do regulator daje np.14,4V a jak podładuje akumulator to spada do około 13,5V .Czy dobrze to rozumiem .Pozdrawiam i przepraszam że dalej drąże!!!!!! Pozdrawiam: |
Autor: | konikks [ 16.07.2014, 19:15 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
A jakieś konsekwencje odczuwasz z powodu tak "gigantycznych" wahań napięć? |
Autor: | Maki [ 16.07.2014, 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
fabias61 napisał(a): Dziś dalej poczyniłem pomiary i takie wyniki;;; pomiar napięcia na stykach akumulatora 12V. Po odpaleniu silnika i pracy na biegu jałowym napięcie na końcówce(śrubie )przy alternatorze 14.4V na akumulatorze wzrosło do 13,8V. Po około półgodzinnej jazdy na alternatorze 14V a akumulatorze 13,5V. Po około godzinnej jeżdzie na alternatorze 13,8V a akumulator 13,4V jak ruszę kierownicą na postoju napięcie na alternatorze spada 12,7V-12,8V a akumulatorze 12,4V??? Pytałem się elektryka w serwisie powiedział że napięcie nie może być na alternatorze poniżej 13V a większe 15V .Ale mnie to nie przekonuje , ja rozumiem to tak że regulator alternatora dostosowuje się do napięcia akumulatora jak za niskie napięcie do regulator daje np.14,4V a jak podładuje akumulator to spada do około 13,5V .Czy dobrze to rozumiem .Pozdrawiam i przepraszam że dalej drąże!!!!!! Pozdrawiam: To że jak ruszasz kierą spada poniżej 13V to się nie przejmuj. Fabie maja pompe wspomagania napędzaną elektrycznie dlatego. Napięcie ładowania powinno być nie mniejsze niż 13,5 a nie większe niż 14,5V. Masz widełki 1V. tego się trzymaj. Trochę mnie dziwi spadek napięcia między alternatorem a aku. Nie powinno być aż tak dużo. Choć ręki nie dam sobie uciąć. Akumulator w samochodzie ładowany jest napięciowo, a nie prądowo. Więc napięcie jest stałe, a prąd zmienny. np. Pusty aku w samochodzie jak odpalisz może na początku ładować się prądem nawet 15A. A jak jest prawie pełny to 1A. A napięcie zawsze będzie około 14V. Ja na twoim miejscu sprawdził bym regulator napięcia. Może jak się np. zagrzeje to źle pracuje. |
Autor: | bonifacy [ 16.07.2014, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Napięcie w Waszych Fabiach |
Maki napisał(a): Trochę mnie dziwi spadek napięcia między alternatorem a aku. Nie powinno być aż tak dużo. Choć ręki nie dam sobie uciąć. Rzeczywiście duży ten spadek napięcia.Między alternatorem a akumulatorem jest gruby solidny kabel , ale mamy po drodze złącza . Ja bym to sprawdził i oczyścił. Zwłaszcza to na pokrywie aku.Jako że kolega Maki ręki sobie nie utnie to sprawdziłem u siebie i jest tylko 0,1 V różnicy podczas pracy na wolnych obrotach na światłach mijania. fabias61 napisał(a): pomiar napięcia na stykach akumulatora 12V. |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |