Teraz jest 08.07.2024, 22:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
[F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.12.2012, 17:44
Lokalizacja: Rotterdam
Posty: 23
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Klekot silnika i falujące obroty
witek_77 napisał(a):
ad1. była ostatnio wymiana zdań na ten temat i to ostra :) Musisz poszukać i poczytać, bo ja sam z tego zgłupiałem
ad2. Same sie zrobią. W teorii i instrukcji na pudełku z popychaczy jest, że odpalasz auto i obroty na 3tyś i tak 30 sekund. Odpuszczasz i znowu. Jak ucichną to znaczy, że są OK, a jak dalej będą cykać to znaczy, że któryś jest wadliwy. Skoro mówisz, że cichnie to jest ok tylko zimny olej nim dotrze do nich to poklekotają lub masz kiepski olej który z nimi "nie współpracuje" zbytnio.
ad3. może być i zmierz ciśnienie jak najszybciej.

A jak u ciebie wyglądają zawory ? Bo u nas mimo remontu jest tak, że fabia lekko podszkubuje na zimnym, ale też po około minucie idzie już płynnie. Po prostu musi się minimalnie podgrzać i wszystko jest ok. Albo sonda lambda ? Ciężko stwierdzić co, ale olewam system


Co do zaworów to wyglądają przyzwoicie. Na sondę czekam ma przyjść razem z tłumikiem środkowym.Olej tez myślę ze przyzwoity Mobil 10w40( wcześniej lałem Mobil 1 5w30, ale mechanik przez pomyłkę wlał mi 10w40 i tak już zostałem). Będę u mechanika w weekend to sprawdzę z nim ciśnienie. A powiedzcie mi czy mogę samemu sprawdzić to cienienie za pomocą waga.


24.11.2014, 16:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
Gregor7 napisał(a):
przyzwoity Mobil 10w40


Szykuję popcorn :D

Nie można zmierzyć ciśnienia vagiem.

_________________
Moja fabia
Obrazek


24.11.2014, 16:47
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
popcorn na przyszłą dyskusję na temat oleju ?

_________________
Obrazek


24.11.2014, 17:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
Cytuj:
Witam mam problem jak w temacie, ale zacznę od początku. Posiadam Fabie 1,4 MPI 44kw 8v (AZF) i mama problem z klekotaniem i falowaniem silnika.

Ja znam odpowiedź na ten problem. TTTM


24.11.2014, 19:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.12.2012, 17:44
Lokalizacja: Rotterdam
Posty: 23
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
Maki napisał(a):
Cytuj:
Witam mam problem jak w temacie, ale zacznę od początku. Posiadam Fabie 1,4 MPI 44kw 8v (AZF) i mama problem z klekotaniem i falowaniem silnika.

Ja znam odpowiedź na ten problem. TTTM


NIE MA!!! bo mam kupla ktory ma identyczna fabie z tym samym silnikiem itp. i u niego nic nie klekocze a przebieg ma ponad 260000 km. Sorry ale mówisz jak typowy mechanik, który nie ma pojecie co jest nie tak.


24.11.2014, 21:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
Dobrze się przypatrz co ja zaznaczyłem pogrubioną czcionką.


25.11.2014, 09:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
Maki napisał(a):
Dobrze się przypatrz co ja zaznaczyłem pogrubioną czcionką.


Falowanie ( brudna przepustnica lub uszkodzony silnik krokowy) też nie zalicza się do tego silnika jako TTTM bo to dotyczy każdej benzyny z silnikiem krokowym na przepustnicy.
Owszem silnik ten z racji wiekowej konstrukcji oraz konieczności spełniania ówczesnej normy emisji spalin ma co prawda trochę nierówną pracę (to nie jest falowanie obrotów ) na wolnych obrotach ale nie jest uciążliwa a objawia się to delikatnym poszarpywaniem na wolnych obrotach.
Wiem co pisze bo Fabię z takim silnikiem odbierałem osobiście nową z salonu w 2001 r i ogólnie przejechałem tym czeskim wynalazkiem ( AZE, AQW) blisko 200 tyś km.

Co do klepania zaworów jak to nazywacie.
Generalnie nie powinno nić klepać w tych silnikach , Czasem , kiedy zbliżałem się już przebiegiem do wymiany oleju ( ~ 12- 15 000 km) to zdarzało się , że dosłownie 2-3 s przy odpaleniu po nocy lub przy niskiej temperaturze coś delikatnie klepnęło ( zużyty olej ), niezależnie od tego czy auto miało 5 000 km czy jak obecnie 215 000 km to od nowości .
PIsałem to kiedyś i napisze ponownie , te hydropopychacze są generalnie dożywotnie i nie sprawiają problemów , a do skrócenia ich żywotności ma niestety wpływ jeżdzenie z uwaloną uszczelką pod głowica co w tych silnikach nie jest rzadkością. Czytałem nawet tu na forum jak co niektórzy się "chwalili" że masło pod korkiem oleju i olej w płynie mają już od dawna i jeżdzą dalej i nic z tym nie robią bo auto jeździ przecież normalnie.... niestety w takich przypadkach hydropopychacze dostają po tyłku.

Po za tym przy zakładaniu nowych hydropopychaczy trzeba odczekać około 0,5-1 godz po czym ustawić wstępnie nastawę na zaworach , odpalić silnik żeby trochę pochodził , zgasić i po ostygnieciu ponownie , już ostatecznie przeprowadzić nastawę wstępną hydropopychaczy i musi działać.

_________________
Obrazek


25.11.2014, 10:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.09.2014, 21:58
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2014
Województwo: dolnośląskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
Może wina oleju - zuzyty lub za gesty :)


25.11.2014, 12:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
Cytuj:
Falowanie ( brudna przepustnica lub uszkodzony silnik krokowy) też nie zalicza się do tego silnika jako TTTM bo to dotyczy każdej benzyny z silnikiem krokowym na przepustnicy.
Owszem silnik ten z racji wiekowej konstrukcji oraz konieczności spełniania ówczesnej normy emisji spalin ma co prawda trochę nierówną pracę (to nie jest falowanie obrotów ) na wolnych obrotach ale nie jest uciążliwa a objawia się to delikatnym poszarpywaniem na wolnych obrotach.
Wiem co pisze bo Fabię z takim silnikiem odbierałem osobiście nową z salonu w 2001 r i ogólnie przejechałem tym czeskim wynalazkiem ( AZE, AQW) blisko 200 tyś km
.
Ale tu mowa o biegu jałowym. Więc TTTM


25.11.2014, 20:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
Maki napisał(a):
Cytuj:
Falowanie ( brudna przepustnica lub uszkodzony silnik krokowy) też nie zalicza się do tego silnika jako TTTM bo to dotyczy każdej benzyny z silnikiem krokowym na przepustnicy.
Owszem silnik ten z racji wiekowej konstrukcji oraz konieczności spełniania ówczesnej normy emisji spalin ma co prawda trochę nierówną pracę (to nie jest falowanie obrotów ) na wolnych obrotach ale nie jest uciążliwa a objawia się to delikatnym poszarpywaniem na wolnych obrotach.
Wiem co pisze bo Fabię z takim silnikiem odbierałem osobiście nową z salonu w 2001 r i ogólnie przejechałem tym czeskim wynalazkiem ( AZE, AQW) blisko 200 tyś km
.
Ale tu mowa o biegu jałowym. Więc TTTM


Dokładnie o tym pisałem - o biegu jałowym.

"Wypadania zapłonów" czyli poszarpywania silnika ( nierówna praca na biegu jałowym ) nie mylić z "falowaniem obrotów" na biegu jałowym, bo to zupełnie co innego.
Za "falowanie obrotów" na jałowym odpowiada zasyfiona lub uszkodzona przepustnica, i wtedy obroty rzeczywiśce falują w zakresie 500 do nawet czasami 1200 obr/min i więcej - jest to USTERKA.
Natomiast normalna rzecz w tym silniku to delikatne "wypadanie zapłonu" na biegu jałowym odczuwane jako "poszarpywanie obrotów - delikatne drgania nadwozia" > wskazówka obrotomierza nie skacze góra -dół , tylko delikatnie drga , (nie skacze jak przy falowaniu) - i to jest NORMALNE , czyli TTTM

_________________
Obrazek


26.11.2014, 09:27
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.04.2010, 13:58
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 257
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Ambition+
Rok prod.: 2013
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
Dokładnie, to co pisali, zmień olej na odpowiedni i będzie miodzio :)

_________________
PROMOCJA MOTUL !​!! tu znajdziesz wszystko do Swoje​go auta :)
Oleje Motul, Millers Oils i Liqui Molyl w najniższych cenach
Specjalizacja VAG


http://www.pro-choice.pl


26.11.2014, 11:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
arthek napisał(a):
Maki napisał(a):
Cytuj:
Falowanie ( brudna przepustnica lub uszkodzony silnik krokowy) też nie zalicza się do tego silnika jako TTTM bo to dotyczy każdej benzyny z silnikiem krokowym na przepustnicy.
Owszem silnik ten z racji wiekowej konstrukcji oraz konieczności spełniania ówczesnej normy emisji spalin ma co prawda trochę nierówną pracę (to nie jest falowanie obrotów ) na wolnych obrotach ale nie jest uciążliwa a objawia się to delikatnym poszarpywaniem na wolnych obrotach.
Wiem co pisze bo Fabię z takim silnikiem odbierałem osobiście nową z salonu w 2001 r i ogólnie przejechałem tym czeskim wynalazkiem ( AZE, AQW) blisko 200 tyś km
.
Ale tu mowa o biegu jałowym. Więc TTTM


Dokładnie o tym pisałem - o biegu jałowym.

"Wypadania zapłonów" czyli poszarpywania silnika ( nierówna praca na biegu jałowym ) nie mylić z "falowaniem obrotów" na biegu jałowym, bo to zupełnie co innego.
Za "falowanie obrotów" na jałowym odpowiada zasyfiona lub uszkodzona przepustnica, i wtedy obroty rzeczywiśce falują w zakresie 500 do nawet czasami 1200 obr/min i więcej - jest to USTERKA.

Natomiast normalna rzecz w tym silniku to delikatne "wypadanie zapłonu" na biegu jałowym odczuwane jako "poszarpywanie obrotów - delikatne drgania nadwozia" > wskazówka obrotomierza nie skacze góra -dół , tylko delikatnie drga , (nie skacze jak przy falowaniu) - i to jest NORMALNE , czyli TTTM

Mi tam falują tak o amplitudzie około 50 obr/min czyli tak około między 750 a 800obr/min. Tak mam od 3,5roku i 35tys. TTTM


26.11.2014, 11:16
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
dzisiaj robiłem test w bloku 14 i pusto, a skodzinka jednak podszkubuje. Także albo faktycznie zawory wciąż świrują, albo wtryski (nie mam gazu więc nie przetestuję). Czas na ssaniu waha się w okolicach 3 do 4 ms. Olewam system bo po chwili już zaczyna dobrze być.

_________________
Obrazek


26.11.2014, 21:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2013, 17:49
Posty: 157
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda
Rok prod.: 2012
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
Z innego forum:
"

Czesc,

zawitalem do was goscinnie, czytajac caly watek od poczatku. Chcialbym wam przedstawic historie mojej skody. Moze to komus sie przyda. Co prawda nie jestem posiadaczem Octavii z silnikiem TSI, a Fabi I z silnikiem BBZ z 2004r. Silnik po odpaleniu na zimnym i podczas przyspieszania wydawal z siebie dokladnie ten sam dzwiek; dokladnie tak jak opisujecie. Zuzycie oleju bylo znaczne. Silnik zostal naprawiony u kolegi w niemczech. Tam tez dowiedzialem sie o powaznym bledzie konstrukcyjnym, do ktorego grupa VAG sie nie przyznaje. Przyczyna nie lezala w napinaczu paska. Przyczyna nie byly tez popychacze zaworow. Od razu zdiagnozowano przyczyne jak odpalilem auto. Przyczyna byly przegrzane pierscienie tlokowe, ktore wykonane zostaly ze slabo wytrzymalego materialu. Tloki w polozeniu GMP ruszaly sie w poziomie na boki. Za wymiane pierscieni, lacznie z robocizna zaplacilem okolo 800 Euro. Silnik zostal zalany olejem 5W50. Jezdze juz drugi rok i szczerze powiem, nie slyszalem by ten silnik tak cicho chodzil. Klekotanie zostalo wyeliminowane, jest ladny szelest. Zuzycie oleju jest na zerowym poziomie. Zaluje tylko, ze nie zrobilem zdjec zuzytych, wytartych pierscieni. Na Youtubie znalazlem dwa filmiki, ktore obrazuja dokladnie problem, ktory mialem z silnikiem. Dokladnie nie wiem, ale wydaje mi sie, ze te 1.4 TSI to jest podobna konstrukcja co BBZ w mojej Fabi, no plus doladowanie. Ale mam na mysli materialy uzyte do produkcji motoru. Dowiedzialem sie tez, ze w niemczech VW zaleca do wszystkich silnikow 1.4 olej 5W50, by lepiej chlodzil pierscienie w wyzszych temperaturach, bo jest bardziej gestszy. Chyba w ten sposob VW chce zatuszowac sprawe.


Filmik 1: https://www.youtube.com/watch?v=EDAKHKmTfVw

Filmik 2: https://www.youtube.com/watch?v=z7iSKLl8V1A
"

_________________
Obrazek


28.11.2014, 11:45
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika
bardziej gęsty lub gęstszy :) Ja mam zrobiony remont i właśnie minęło 12tyś od remontu i zastanawiam się czy nie wlać rzadszego w wysokich temp 5w30 bo jest paliwo przyjazny dla auta, ale ma cieńszy film olejowy. Jak VW coś zepsuje to z reguły umie dać dobre rady (jak w przypadku 2,5 TDI). Teraz mam dylemat. Czekam na pieniążki i będę dalej drążył temat.

_________________
Obrazek


28.11.2014, 11:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL