Teraz jest 19.09.2024, 12:26



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Aniu, w poprzednim poście podałem linka do tematu w którym doktoryzowaliśmy się na tej wiązce

Najlepiej kable puścić zupełnie luzem tylko podwiesić żeby nie leżały na blasze.

Ocenić wizualnie i przez dotyk czy izolacja nie jest nadgnita, nie kruszy się itp, po prostu czy wszystkie kable są 'zdrowe' na całej długości.


10.01.2009, 23:48
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Na jakiej dlugosci sprawdza sie wiazke?

[ Dodano: 2009-01-10, 23:52 ]
dziekuje Kros
Jakby ktos mialjeszcze inne opinie na temat tego przypadku bede wdzieczna


10.01.2009, 23:50
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Na całej ale w szczególności na odcinku jaki zanzaczył kolega, a nwet jeszcze ciut wyżej w kierunku szyby
Obrazek

Przeczytaj wątek który podlinkowałem, dowiesz się wielu rzeczy, nie ma sensu tego tutaj przepisywać. Dalsze pytania o wiązkę zadawaj proszę w temacie o wiązce.


10.01.2009, 23:54
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
witam
Pragne dodac, ze dzien przed padnieciem pompy rozlal mi sie plyn do spryskiwaczy podczas jego uzupelniania. Czy moze miec to zwiazek z ta sprawa?


11.01.2009, 12:00
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Może, bo właśnie pod wlewem do spryskiwaczu znajduję się wiązka elektryczna, pewnie nie zabezpieczona i problem gotowy.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


11.01.2009, 12:07
Zobacz profil WWW

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A jezeli wlasnie od zalania tej wiazki plynem do spryskiwacza padlo to wspomaganie czy jest szansa ze pompa jest sprawna a padlo cos przed nia lub wina jest wiazki?


11.01.2009, 12:11
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Może być właśnie wina wiązki i może być, że ze wspomaganiem wszytsko jest OK tylko robi gdzieś się zwarcie właśnie tam, ale również może być, że padła pompa.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


11.01.2009, 14:46
Zobacz profil WWW

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
witam
a czy jakby padla pompa to na pompie byloby zasilanie 12v czy 8v podczas pracy silnika?
moze pompa jest ok tylko zasilanie jest za male zeby ja uruchomic


11.01.2009, 16:11

Dołączył(a): 07.12.2008, 07:17
Lokalizacja: lubelskie
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: LVF - 5b.
Samochód: Fabia MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
Spadek napięcia może być spowodowany:
- uszkodzeniem układu elektronicznego pompy, a tym samym pompy jako takiej,
- brakiem (słabym, skorodowanym, zaśniedziałym bla. bla, bla) styku w obwodzie zasilania poczynając od wtyczki zacisku 30, dalej do masy oraz plusa akumulatora.
- złym stanem ogólnym akumulatora - wtedy pojedyncze doładowanie nic nie zmieni; kiedy wymieniałaś akumulator?


13.01.2009, 17:30
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
akumulator ma 2 lata
2 miesiace temu byl sprawdzany w serwisie i byl ok
czy jak wymienie akumulator trzeba jeszcze wykasowac blad czy gdyby byla to wina aku powinno dzialac wspomaganie?

[ Dodano: 2009-01-13, 19:25 ]
czy ktos moze mi wyjasnic co ma wspolnego akumulator ze wspomaganiem?


13.01.2009, 19:15

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
AKU ma coś wspólnego ze wspomaganiem ale tylko w przypadku rozładowania akmulatora , nawet po zapalenia autka za pomocą drugiego aku jak zacznie twój alternator ładować twój AKU i można zapalić auto z twojego AKU pompa wspomagania normalnie pracuje i jak jest dobra to takie napięcie jej z powodzeniem wystarczy------Elektronike pompy wspomagania można bardzo szybko uszkodzić jak na pracującym silniku zostawimy koła skęcone na MAX przez 15 sekund np.stojąc w miejscu


14.01.2009, 16:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Umnie gdy padł alternator i nie było ładowania akumlatora, wyłączyło sie wspomaganie, nie było żadnej sygnalizacji o braku ładowania akumlatora, po wyłącznieu auta i ponownym załączniu na mierniku było własnie 8V, i wspomaganie sie nie zalaczyło, może padł Ci alternator tak jak mi. Umnie spalił sie regulator napięcia, wymienili i wszystko wróciło o normy

_________________
prelude 2.3 + fabia


14.01.2009, 17:42
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
LoCoxardas
a w jaki sposob sprawdzili ci alternator?
czy po podpieciu pod komputer tez pokazuwalo " nieznany sygnal na zacisku 30"?


14.01.2009, 18:41

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mam następujący problem ze wspomaganiem.

Byłem w górach przez tydzień ( temp. do -20) podczas drogi powrotnej zaczęła migać kontrolka układu wspomagania aż włączyła się na stałe ale wspomaganie działało nadal. ( 2 km wcześniej zapaliła się kontrolka od poduszek), postanowiłem się zatrzymać, zgasiłem silnik i włączyłęm ponownie. Kontrolka paliła się nadal ale wspomaganie było po przejechaniu jakiś 80 km zgasiłem auto przed swoją bramą i jak chciałem wjechać na posesje to już wspomaganie nie działało.

W serwisie dłubali cały dzień i stwierdzili że to pompa. Ale jakoś nie jestem do tego przekonany.

Dziwne było dla mnie to, pompa działała pomimo że kontrolka się paliła. W serwisie powiedzieli że jak kontrolka się pali to cały układ się odłączony.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.


05.03.2009, 16:28
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
tomek-u napisał(a):
Miałem podobne objawy przy hamowaniu problem ze skrętem, nie świeciły kontrolki. Po dolaniu płynu do wspomagania ustąpiło.

_____________
edit bu kros:
O płynie, dolewkach i sprawdzaniu poziomu tutaj



U mnie było podobnie - tak więc jak macie problemy ze wspomaganiem, które zanika podczas jazdy, to najpierw sprawdzcie poziom płynu wspomagania.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


05.03.2009, 16:59
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL