FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1/F2] Krańcówka tylnych i przednich drzwi http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=2415 |
Strona 16 z 24 |
Autor: | Dig Dug [ 17.03.2012, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
W większości powtórzę co Venomk napisał, ale postaram się to pokazać "łopatologicznie". Ja miałem drukniętą instrukcję Venomk: Do sciągnięcia potrzebujemy srubokręta, kawałka szmaty i najlepiej komplet kluczy TORX - nie pamiętam numerów. Powinniśmy mieć wiadomy mikrostyk i wskazane zapasowe spinki. Ściąganie boczku drzwiowego: 1) Ściągamy fragment uchwytu do zamykania drzwi (ten który ciąganiemy podczas zamykania), w wersjach Joy i wyżej ma on kawałek srebrnej wstawki. Najlepiej podważyć śrubokrętem od dołu w dolnej części i jak nam troche odstaje to wsadzić palce i trochę na siłę wycięgnąć ze spinki, potem wyskoczy nam z zaczepika plastikowego i tak ciągniemy od dołu do góry . Zostaje nam w ręce "pół uchwytu" w kształcie litery C. 2) Odkręcamy dwie śruby, które pokazały nam się pod ściągniętym uchwytem - w głębi otworu - i dwie na samym dole, na krawędzi pod schowkiem drzwiowym. 3) Możemy teraz pokombinować, żeby wyciągnąć sterowanie szybami. Najlepiej wypychać lub podwadzać od tyłu, bo z tyłu są takie plastikowe uchwyciki na wcisk, sprężyste i poddają się na siłę, w przedniej części są takie wąsy "pod plastik" jak w niektórych telefonach komórkowych i możemy je wyłamać. 3) Jak już wyciągniemy sterowanie i wypniemy wtyczkę, ciągniemy od dołu do góry cały boczek, mocno, ale z wyczuciem, to zaoszczedzimy na spinkach, jak nie to trudno. 4) Po sciągnięciu boczku musimy odpiąć kabel od sterowania lusterkami i diody od centralnego - ta mała czerwona - oraz wypiąć linkę prowadzącej od klamki wewnętrznej do zamka. Łapiemy za koniec pancerza i delikatnie pociągnąć do tyłu, uważać na takie ząbki białego uchwyciku trzymającego pancerz na miejscu - są kruche. 5) Po tym mamy boczek ściągnięty. Wyciąganie zamka. 1) Tak jak pisał Venomk widać po lewej stronie drzwi (patrząc od wewnątrz) gąbeczkę popielatą. Przecianamy, rorywamy ją i widzimy zamek ![]() 2) Gdy wyciągniemy zamek to patrzymy do dziurki po nim i widzimy po tewej stronie takie wgłębienie jakby gwintowane, a w nim taką jakby śrubeczkę zakończoną linką idącą do zamka. Śrubokrętem podwadzamy tę śrubeczkę i wychodzi nam ona do środka - latając luźno z linką. 3) Torxem odkręcamy dwie duże śruby i już zamek mamy luzem w otworze pod gąbką. Wyciągamy go, odpianmy wtyczkę i prawie po robocie ![]() Podmianka mikrostyku. 1) W dolnej części zamka jak w F1 widzimy dwa kableki idące pod spinkę. Z jednej strony spinki widzimy taką blaszkę wyciętą i zagiętą "do środka" - takie zabezpieczenie przed wysuwaniem. Podginamy ją do góry, by zrównała się z blaszką spinki i spineczka schodzi nam prawie sama. Mamy mikrostyk sterczący luźno na kablu. 2) Jak wcześniej rozbroimy górną część mikrostyku od dolnej to wiemy co i jak. Robimy to samo z oryginalną. Jak wspomniałem wcześniej ta oryginalna malepszy plastik i zatrzaski dają się odgiąć bez ryzyka ułamania. Te w zamienniku są sztywniejsze i trzeba uważać. 3) Po rozebraniu podmieniamy górę mikrostyku z białym przyciskiem i gotowe. Jakby ktoś nie zwrócił uwagi to górę zakładamy tak, że biały bolczyk, przycisk ma naciskać na sprężynkę. Ja założyłem odwrotnie i przy próbie przekładki (ponownej rozbiórki) złamał mi się jeden zaczep, który wcześniej zbielał podczas odginania. 4) zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności pamiętając by dogiąć blaszkę zabezpieczającą na spince. Acha w oryginale przestrzeń wokół białe przycisku jest posmarowana smarem i można troche dać by zamek ślizgał się po mikrostyku. No i to tyle. Generalnie prościzna. Gorzej wygląda to w F1. Odnośnie szyb to okazało się, że miałem strzelone dwa przewody przy wtyczce, która włączona jest w słupek. Dotychczas ściągałem peszla od drzwi, a to trzeba było sciągnąć od słupka/karoserii i pokazuje nam się wtyczka. Przewody musiały robić zwarcie i wyleciał bezpiecznik. Spiąłem kable - przejściówkami - wsadziłem bezpiecznik i działa jak dawniej ![]() |
Autor: | Todd [ 27.03.2012, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Dig Dug napisał(a): No i to tyle. Generalnie prościzna. Gorzej wygląda to w F1. No właśnie. Ponieważ wczoraj znalazłem trochę czasu, postanowiłem wymienić krańcówkę u siebie. Rozebranie drzwi zajęło mi jakieś 2h. Niestety utknąłem. Nie mam pojęcie jak odpiąć linkę od zamka do klamki zewnętrznej. Jak ktoś może to będę wdzięczny za podpowiedź. A swoją drogą to ten co zaprojektował te drzwi w f1 powinien zostać zesłany na co najmniej 5 lat łagrów. Jeszcze nigdy nie miałem tyle problemu żeby rozebrać drzwi co w tym samochodzie. Dramat. Jak bym wiedział wcześniej to by mi tak nie brakowało tych funkcji których teraz nie mam przez zepsutą krańcówkę. |
Autor: | koleś [ 27.03.2012, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Todd napisał(a): Jak ktoś może to będę wdzięczny za podpowiedź. Mogę Ci przesłać rysunki z opisem na @. Napisz adres. |
Autor: | Dig Dug [ 28.03.2012, 06:28 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Todd - w F2 jest wg. opisu z punktu 2: 2) Gdy wyciągniemy zamek to patrzymy do dziurki po nim i widzimy po tewej stronie takie wgłębienie jakby gwintowane, a w nim taką jakby uciętą śrubeczkę zakończoną linką idącą do zamka. Śrubokrętem podwadzamy tę śrubeczkę i wychodzi nam ona do środka - latając luźno z linką. Ta śrubeczka to taki bolczyk gwintowany, czarny chyba z plastiku. Widac ten element tak jakbyś miał pokazowy model "jak wygląda śróbka wkręcona" - wiesz dawniej były spotykane przecięte urządzenia by widzieć co jest w środku. I tu widać tak jakby jedna ścianka została ścieta, dzieki temu ten bolczyk wychodzi, a że normalnie linka ciągnie go i dociąga w stronę klamki, która nadal jest zamontowana. Klamka w F1 wyglada tak samo jak w F2 stąd patent powinien byc ten sam. Jak jest inaczej to nie wiem. Ciągnąc za klamkę naciągamy właśnie tę linkę, idącą do zamka. |
Autor: | Seba1.9 [ 28.03.2012, 12:46 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Szanowni Wszyscy ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Todd [ 28.03.2012, 20:41 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Dig Dug Tak myślałem że to trzeba jakoś wepchnąć. Tylko doszło do pewnego momentu i dalej nie chciało. Sprawdzę to w sobotę. Dzięki za odpowiedź |
Autor: | Seba1.9 [ 02.04.2012, 06:35 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
piotrekrm : Cytuj: Oczywiście należy pamiętać o diodach półprzewodnikowych w liniach krancówek (po dwie na linię). ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Medzus [ 11.05.2012, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Nie bede zakładał nowego tematu bo mam pytanie jedno ![]() |
Autor: | Mat [ 11.05.2012, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Tez to kiedys kminiłem, i moim zdaniem nie jest taki sam. Ale moge sie mylic. ![]() |
Autor: | Medzus [ 12.05.2012, 14:20 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
No i niestety nie pasuje z passata , ale w aso seata chcą 150 zł . Opłaca się czy moze szukać tańszego ? |
Autor: | 2.0-16v Michał [ 25.05.2012, 08:23 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Wyraził by ktoś chęć pomocy przy wymianie tej nieszczęsnej krańcówki. Bo tak czytam ten temat i mega mnie to przeraża. ![]() |
Autor: | Mat [ 25.05.2012, 09:20 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
1.4-16v Michał napisał(a): Wyraził by ktoś chęć pomocy przy wymianie tej nieszczęsnej krańcówki. Bo tak czytam ten temat i mega mnie to przeraża. ![]() Nie bój nic, działaj ostrożnie, spokojnie, w odpowiedniej kolejności. ![]() ![]() |
Autor: | 2.0-16v Michał [ 25.05.2012, 09:49 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Dzięki za słowo otuchy ale czułbym się lepiej jak bym miał przy boku kogoś co już to robił. Bo ja za bardzo nie czuję tych rzeczy. Ale z drugiej strony kiedyś musi być ten pierwszy raz ![]() |
Autor: | kapi [ 25.05.2012, 16:07 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Michał - to na prawde jest proste ![]() i pamiętaj - nic na siłę ![]() ![]() |
Autor: | 2.0-16v Michał [ 25.05.2012, 18:29 ] |
Tytuł: | Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi |
Skoro tak mówicie to spróbuję w weekend podziałać. Ale już jestem przerażony tym zabiegiem ![]() |
Strona 16 z 24 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |