FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Krańcówka tylnych i przednich drzwi
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=2415
Strona 16 z 24

Autor:  Dig Dug [ 17.03.2012, 22:53 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

W większości powtórzę co Venomk napisał, ale postaram się to pokazać "łopatologicznie". Ja miałem drukniętą instrukcję Venomk:

Do sciągnięcia potrzebujemy srubokręta, kawałka szmaty i najlepiej komplet kluczy TORX - nie pamiętam numerów. Powinniśmy mieć wiadomy mikrostyk i wskazane zapasowe spinki.

Ściąganie boczku drzwiowego:
1) Ściągamy fragment uchwytu do zamykania drzwi (ten który ciąganiemy podczas zamykania), w wersjach Joy i wyżej ma on kawałek srebrnej wstawki. Najlepiej podważyć śrubokrętem od dołu w dolnej części i jak nam troche odstaje to wsadzić palce i trochę na siłę wycięgnąć ze spinki, potem wyskoczy nam z zaczepika plastikowego i tak ciągniemy od dołu do góry . Zostaje nam w ręce "pół uchwytu" w kształcie litery C.
2) Odkręcamy dwie śruby, które pokazały nam się pod ściągniętym uchwytem - w głębi otworu - i dwie na samym dole, na krawędzi pod schowkiem drzwiowym.
3) Możemy teraz pokombinować, żeby wyciągnąć sterowanie szybami. Najlepiej wypychać lub podwadzać od tyłu, bo z tyłu są takie plastikowe uchwyciki na wcisk, sprężyste i poddają się na siłę, w przedniej części są takie wąsy "pod plastik" jak w niektórych telefonach komórkowych i możemy je wyłamać.
3) Jak już wyciągniemy sterowanie i wypniemy wtyczkę, ciągniemy od dołu do góry cały boczek, mocno, ale z wyczuciem, to zaoszczedzimy na spinkach, jak nie to trudno.
4) Po sciągnięciu boczku musimy odpiąć kabel od sterowania lusterkami i diody od centralnego - ta mała czerwona - oraz wypiąć linkę prowadzącej od klamki wewnętrznej do zamka. Łapiemy za koniec pancerza i delikatnie pociągnąć do tyłu, uważać na takie ząbki białego uchwyciku trzymającego pancerz na miejscu - są kruche.
5) Po tym mamy boczek ściągnięty.
Wyciąganie zamka.
1) Tak jak pisał Venomk widać po lewej stronie drzwi (patrząc od wewnątrz) gąbeczkę popielatą. Przecianamy, rorywamy ją i widzimy zamek :) nastepnie ściągamy 2 małe czarne zaślepki z boku drzwi i torxem wykręcamy po kilka obrotów szarpiąc klamką. Jak widać, ze zamek się rusza to podwadzamy śrubokrętem opierając się na szmacie i wyciągamy zamek. Jest film video na youtube koleś pokazuje na przykładzie octavii.
2) Gdy wyciągniemy zamek to patrzymy do dziurki po nim i widzimy po tewej stronie takie wgłębienie jakby gwintowane, a w nim taką jakby śrubeczkę zakończoną linką idącą do zamka. Śrubokrętem podwadzamy tę śrubeczkę i wychodzi nam ona do środka - latając luźno z linką.
3) Torxem odkręcamy dwie duże śruby i już zamek mamy luzem w otworze pod gąbką. Wyciągamy go, odpianmy wtyczkę i prawie po robocie :)
Podmianka mikrostyku.
1) W dolnej części zamka jak w F1 widzimy dwa kableki idące pod spinkę. Z jednej strony spinki widzimy taką blaszkę wyciętą i zagiętą "do środka" - takie zabezpieczenie przed wysuwaniem. Podginamy ją do góry, by zrównała się z blaszką spinki i spineczka schodzi nam prawie sama. Mamy mikrostyk sterczący luźno na kablu.
2) Jak wcześniej rozbroimy górną część mikrostyku od dolnej to wiemy co i jak. Robimy to samo z oryginalną. Jak wspomniałem wcześniej ta oryginalna malepszy plastik i zatrzaski dają się odgiąć bez ryzyka ułamania. Te w zamienniku są sztywniejsze i trzeba uważać.
3) Po rozebraniu podmieniamy górę mikrostyku z białym przyciskiem i gotowe. Jakby ktoś nie zwrócił uwagi to górę zakładamy tak, że biały bolczyk, przycisk ma naciskać na sprężynkę. Ja założyłem odwrotnie i przy próbie przekładki (ponownej rozbiórki) złamał mi się jeden zaczep, który wcześniej zbielał podczas odginania.
4) zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności pamiętając by dogiąć blaszkę zabezpieczającą na spince. Acha w oryginale przestrzeń wokół białe przycisku jest posmarowana smarem i można troche dać by zamek ślizgał się po mikrostyku.

No i to tyle. Generalnie prościzna. Gorzej wygląda to w F1.

Odnośnie szyb to okazało się, że miałem strzelone dwa przewody przy wtyczce, która włączona jest w słupek. Dotychczas ściągałem peszla od drzwi, a to trzeba było sciągnąć od słupka/karoserii i pokazuje nam się wtyczka. Przewody musiały robić zwarcie i wyleciał bezpiecznik. Spiąłem kable - przejściówkami - wsadziłem bezpiecznik i działa jak dawniej :)

Autor:  Todd [ 27.03.2012, 20:40 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Dig Dug napisał(a):
No i to tyle. Generalnie prościzna. Gorzej wygląda to w F1.



No właśnie. Ponieważ wczoraj znalazłem trochę czasu, postanowiłem wymienić krańcówkę u siebie.
Rozebranie drzwi zajęło mi jakieś 2h.
Niestety utknąłem. Nie mam pojęcie jak odpiąć linkę od zamka do klamki zewnętrznej.
Jak ktoś może to będę wdzięczny za podpowiedź.

A swoją drogą to ten co zaprojektował te drzwi w f1 powinien zostać zesłany na co najmniej 5 lat łagrów. Jeszcze nigdy nie miałem tyle problemu żeby rozebrać drzwi co w tym samochodzie. Dramat. Jak bym wiedział wcześniej to by mi tak nie brakowało tych funkcji których teraz nie mam przez zepsutą krańcówkę.

Autor:  koleś [ 27.03.2012, 21:43 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Todd napisał(a):
Jak ktoś może to będę wdzięczny za podpowiedź.

Mogę Ci przesłać rysunki z opisem na @.
Napisz adres.

Autor:  Dig Dug [ 28.03.2012, 06:28 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Todd - w F2 jest wg. opisu z punktu 2:

2) Gdy wyciągniemy zamek to patrzymy do dziurki po nim i widzimy po tewej stronie takie wgłębienie jakby gwintowane, a w nim taką jakby uciętą śrubeczkę zakończoną linką idącą do zamka. Śrubokrętem podwadzamy tę śrubeczkę i wychodzi nam ona do środka - latając luźno z linką.

Ta śrubeczka to taki bolczyk gwintowany, czarny chyba z plastiku. Widac ten element tak jakbyś miał pokazowy model "jak wygląda śróbka wkręcona" - wiesz dawniej były spotykane przecięte urządzenia by widzieć co jest w środku. I tu widać tak jakby jedna ścianka została ścieta, dzieki temu ten bolczyk wychodzi, a że normalnie linka ciągnie go i dociąga w stronę klamki, która nadal jest zamontowana.

Klamka w F1 wyglada tak samo jak w F2 stąd patent powinien byc ten sam. Jak jest inaczej to nie wiem. Ciągnąc za klamkę naciągamy właśnie tę linkę, idącą do zamka.

Autor:  Seba1.9 [ 28.03.2012, 12:46 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Szanowni Wszyscy :!: Wstawiłem krańcówkę taką jak kolega GRIZLLI (patrz strona 9), czyli dziurka w blasze i wystający "bolec" . Światełka w drzwiach i w podsufitce po otwarciu świecą jak należy (wcześniej niekoniecznie, tzn raz świeciły, raz nie) ,ale zamki dalej chcą się zamykać i otwierać naprzemiennie . Da się wyłączyć jakoś tą funkcję za pomocą VAG'a :?: Czy mam wymieniać pozoostałe strzelone krańcówki i wtedy się uspokoi wszystko. Można powiedzieć, że rozwiązałem problem cząstkowo wpinając krańcówkę zewnętrzną. Macie jakieś pomysły, sugestie :?: Z góry dzięki wielkie i ukłony.

Autor:  Todd [ 28.03.2012, 20:41 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Dig Dug

Tak myślałem że to trzeba jakoś wepchnąć. Tylko doszło do pewnego momentu i dalej nie chciało.
Sprawdzę to w sobotę.
Dzięki za odpowiedź

Autor:  Seba1.9 [ 02.04.2012, 06:35 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

piotrekrm :
Cytuj:
Oczywiście należy pamiętać o diodach półprzewodnikowych w liniach krancówek (po dwie na linię).
możesz coś więcej na ten temat napisać :?: czy między "cycka" krańcówki "a'la maluch" czy jak tam inaczej, a centralkę należy wstawić diodę półprzewodnikową :?: jakiej wartości :?: co to daje :?:

Autor:  Medzus [ 11.05.2012, 18:33 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Nie bede zakładał nowego tematu bo mam pytanie jedno :D , czy zamek z fabii jest taki sam jak zamek z passata b5? chodzi mi o kompletny zamek .

Autor:  Mat [ 11.05.2012, 19:26 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Tez to kiedys kminiłem, i moim zdaniem nie jest taki sam. Ale moge sie mylic. ???

Autor:  Medzus [ 12.05.2012, 14:20 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

No i niestety nie pasuje z passata , ale w aso seata chcą 150 zł . Opłaca się czy moze szukać tańszego ?

Autor:  2.0-16v Michał [ 25.05.2012, 08:23 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Wyraził by ktoś chęć pomocy przy wymianie tej nieszczęsnej krańcówki. Bo tak czytam ten temat i mega mnie to przeraża. :shock:

Autor:  Mat [ 25.05.2012, 09:20 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

1.4-16v Michał napisał(a):
Wyraził by ktoś chęć pomocy przy wymianie tej nieszczęsnej krańcówki. Bo tak czytam ten temat i mega mnie to przeraża. :shock:


Nie bój nic, działaj ostrożnie, spokojnie, w odpowiedniej kolejności. ;) Na pewno dasz radę. ;)

Autor:  2.0-16v Michał [ 25.05.2012, 09:49 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Dzięki za słowo otuchy ale czułbym się lepiej jak bym miał przy boku kogoś co już to robił. Bo ja za bardzo nie czuję tych rzeczy. Ale z drugiej strony kiedyś musi być ten pierwszy raz :D

Autor:  kapi [ 25.05.2012, 16:07 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Michał - to na prawde jest proste ;)
i pamiętaj - nic na siłę :mrgreen: :browar:

Autor:  2.0-16v Michał [ 25.05.2012, 18:29 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

Skoro tak mówicie to spróbuję w weekend podziałać. Ale już jestem przerażony tym zabiegiem :?

Strona 16 z 24 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/