Teraz jest 14.09.2024, 09:30



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
listek2000 napisał(a):
dobra wiem jaka mam pompke... ale czy to aby pewne, ze to ona

tak, to co na zdjęciu to pompka
listek2000 napisał(a):
to po niej wiadomo jaki mam czujnik skretu?

tak czujnik skrętu jest zawsze zgodny z przekładnią kierowniczą, a ta jest zgodna z pompą.
listek2000 napisał(a):
dopytam jeszcze o plyn w pompce... czy na niej jest jakas miarka zeby sprawdzic czy mam go dosc... czy on jest zuzywalny, wymienialny , do kupienia?

Jak rozmontujesz skrzynkę akumulatora to pod nią znajdziesz korek od zbiornika z płynem wspomagania. korek od spodu ma miarkę coś na kształt bagnetu z zaznaczonym min i max. jeżeli bagnet jest w ksztłacie płaskiej "płytki" to jest to dodatkowe potwierdzenie że sprzęt jest KOYO a jezeli bagnet to okrągły "pręt" to TRW.
Płyn jest dożywotni, jedynie do uzupełniania w razie potrzeby (ale to zazwyczaj oznacza jakiś wyciek który trzeba naprawić)
płyn


listek2000 napisał(a):
poruszany byl tez temat wiazki... czy wizulanie mozna ocenic jej stan? dzieki wiedzy z forum mozliwa jest wymiana 1 z 3 w/w czesci ... ktorej

Wizualnie.. to zależy od zaawansowania choroby.
Wymieniają tą cześć która leży na podłużnicy i najbardziej jest podatna na gnicie


Ostatnio edytowano 27.04.2008, 18:50 przez kros, łącznie edytowano 1 raz



27.04.2008, 17:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
Miałem podobne objawy przy hamowaniu problem ze skrętem, nie świeciły kontrolki. Po dolaniu płynu do wspomagania ustąpiło.

_____________
edit bu kros:
O płynie, dolewkach i sprawdzaniu poziomu tutaj


Ostatnio edytowano 07.05.2008, 18:00 przez tomek-u, łącznie edytowano 1 raz



27.04.2008, 18:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.04.2008, 16:48
Lokalizacja: Koronowo
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Wspomaganie nie działa- proszę o pomoc?
Słuchajcie, kiedy się dolewa płyn do wspomagania, co ile tysięcy? Mam przypadek, że po polaniu płynu dalej nie działa? Skoda fabia 1,9 SDI.

_________________
pasjonata Skody!!!


02.05.2008, 18:38
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Slaw_77 napisał(a):
Słuchajcie, kiedy się dolewa płyn do wspomagania, co ile tysięcy?

Płyn jest bezterminowy. trzeba pilnowąć odpowiedniego poziomu. Jak masz sprawny ukłąd to nie powinno płynu ubywać.
Slaw_77 napisał(a):
Mam przypadek, że po polaniu płynu dalej nie działa?

Pełny zbiornik płynu nie jest jeszcze gwarancją działania.
Jest sporo przyczyn niedziałającego wspomagania. Począwszy od zgniłej wiązki, przez zalaną pompę lub spaloną elektronikę, po trywalną choć częstą awarię czujnika skrętu.
Użyj szukajki i poczytaj forum, bo pisaliśmy o tych rzeczach wielokrotnie.
Jeżeli Twój problem okaże się jakąś nie opisaną jeszcze nowością to wtedy będziemy tutaj dalej rozmawiać, na razie zapraszam do lektury

Możesz też spróbować podłączyć się pod komputer i zobaczyć jakie błędy pokaże.

Zaraz, zaraz, rocznik 2006, kiedy kończy CI się gwarancja i co na to ASO?


03.05.2008, 01:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.04.2008, 16:48
Lokalizacja: Koronowo
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
W lipcu tego roku kończy mi się gwarancja! A tak w ogóle gdzie znajduję się zbiornik od wspomagania? Pod ako, tak jak w Skodzie o której pytałem, tzn. Fabii 1,9 SDI?

_________________
pasjonata Skody!!!


03.05.2008, 07:46
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Slaw_77 napisał(a):
W lipcu tego roku kończy mi się gwarancja!

Dobra, jakoś nie zajrzyłem że chodzi o dwa różne auta...

W każdej fabii jest w tym samym miejscu. Pod akumulatorem. Naprawdę przeglądnij forum, bo ostatnio dużo o tym pisaliśmy.


03.05.2008, 13:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57
Lokalizacja: łódź
Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
Mam taki problem.
Zdarzyło mi sie, że podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka wspomagania. Po przejechaniu troche dalej, brak było wspomagania. Gdy zgasiłem sinik i odpaliłem ponownie, kontrolka zgasła i wspomaganie było. Zdarza się to bardzo rzadko.
Wyczytałem w Waszych postach, że może to być wiązka, ale u mnie wiązka jest poprwiona.
Więc co to może być???????


08.05.2008, 12:50
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Wspomaganie przyczyna tylko jaka?
naczytałem się postów i zdurniałem ale od początku . Przy odpaleniu kontrolka wspomagania wskazywała awarie i brak wspomagania ( raz jest raz nie ma)pojechałem do mechanika , który stwierdził że to czujnik skrętu gdy jechałem po czujnik wszystko było ok. więc zrezygnowałem i przez kilka dni było dobrze a teraz z powrotem to sam. Jak odpali się silnik i kontrola zgasnie to jest ok choćby 500km a gdy nie to bół . Komputer nie wykazał błędu ładowanie itp ok. Więc co to może być?


11.05.2008, 19:51

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
mi komp nie pokazywal bledu a czujnik padl

_________________
touran Obrazek


12.05.2008, 09:02
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dodatkowe pytanie czy przy zmianie czujnkia zgrywa się pamięć starego a nowy należy na nowo zaprogramować ( osobiście myślę że nie )


12.05.2008, 13:09

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
:smutny:

Witam,jestem nowy na forum ale juz zdążyłem poczytać parę postów o wspomaganiu.Więc dziś rano po wyjechaniu z garażu zapaliła mi sie kontrolka wspomagania,Fabia 1.2 12V 2004r. ale wspomaganie dalej działa,nie wiem co o tym sądzić,prosze o rady??????

[ Dodano: 2008-05-14, 12:05 ]
:smutny: :smutny:
Witam,jeszcze raz ja,czy jeśli wspomaganie układu kierowniczego działa poprawnie ale mimo to świeci się lampka kontrolna można dalej jeżdzić samochodem?????
Czy nie jest to spowodowane awarią czujnika skrętu??????
Jeśli tak to w którym miejscu on przychodzi i czy podłącza się go do pompy wspomagania??
Jak sprawdzić czy jest to czujnik walnięty,są jakies sposoby?????
Wiązka jest cała,sprawdzałem,mam ją podwieszoną w tym miejscu gdzie zbiera się woda.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


14.05.2008, 08:54
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Jezeli jest plyn w ukladzie, pompa nie pracuje na sucho, wposmaganie dziala, to mozna jezdzic.

Bledy czujnika skretu sprawdzisz VAGiem

Czujnik skretu zamontowany jest przy kolumnie przekladni kierowniczej

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


14.05.2008, 20:29
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witaj,a jak to się sprawdza tym VAGiem????
Jeszcze jedno,wczoraj moja żona jechała autem i nic jej się nie świeciło,a ja dziś rano wyjechałem z garażu i też nic ale po 15km. zaświeciło się to cho....rne światełko,dziwne prawda bo wspomaganie działa poprawnie????
Napisz jeszcze jak to sie sprawdza OK?????
I dokładniej gdzie ten czujnik przychodzi i czy kabel łączy się z pompą wspomagania?????


15.05.2008, 09:20

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post i po problemie
mialem tez klopoty z brakiem wspomagania i pulsujaca elektronika a zwlacza swiatlami http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/postin ... b6b2247fb2, na poczatku sam myslalem ze to gnijaca wiazka elektryczna tak jak wszyscy tu pisza ale ze mam wersje angielska a tu wiazka idziee z drugiej strony wiec niemialem z tym klopotu, dalsze wskazania pokazywaly ze to wina wspomagania podlaczanie do waga nic nie wskazywalo dopiero po wymianie katalizatora mialem na nowo skasowac bledy i wtedy przez chwile poklazlo mi uszkodzenie sensora wspomagania lecz za chwile juz tego nie pokazywalo, lampka od wspomagania swiecila sie zawsze po dluszej jezdzie ale juz ostatnio caly czas no moze nie na krotkiej trasie. wybralem sie wiec do salonu i zakupilem czujnik wspomagania kosztowal mnie tu w angli 75 funow plus 20 kaucji bo trzeba zwrocic stary. no i zabralem sie do roboty ale ze u mnie angielska wersja wiec czujnik mam z stony lewej od kierowcy a podlaczenie do zbiorniczka z plynem od wspomagania z prawej wiec musialem rozebrac dwa nadkola i wysoko go podniesc do gory bo kagel od sensora idzie po przedniej belce po godzinie roboty az sie balem ze jak uruchomie i to dalej bedzie to mowie auto pojdzie do zyda. ale o dziwo jest dobrze i co najlepsze silnik teraz gdy dostaje tyle produ ile trzeba pracuje ladniej i ciszej bo wczesniej pracowala caly czas pompa wspomagania. a jeszcez jedno dla majacych fabie w angli jak sie dowiedzialem z serwisu oni nie praktykuja rozbierania auta z dwoch stron tylko jak to widac po kablu sensora jest on po 10cm polaczony z glownym kablem i angole tylko wymieniaja czujnik kroja kable i podlaczaja doo starego miej roboty i efekt ten sam. lecz nie polecam jechac do serwisu http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/postin ... b6b2247fb2 z mrogajacymi swiatlami i zalaczajaca sie caly czas pompa bo oni naprawde zabieraja sie od dupy strony a i tak czujnika nie chca wymieni tylko innne bogu ducha wiinne rzeczy. pozdrawiam krzysztof


18.05.2008, 09:50
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
crismonia napisał(a):
20 kaucji bo trzeba zwrocic stary.

Zupełnie jak w PL

crismonia napisał(a):
w angli jak sie dowiedzialem z serwisu oni nie praktykuja rozbierania auta z dwoch stron tylko jak to widac po kablu sensora jest on po 10cm polaczony z glownym kablem i angole tylko wymieniaja czujnik kroja kable i podlaczaja doo starego
[...]
bo oni naprawde zabieraja sie od dupy strony a i tak czujnika nie chca wymieni tylko innne bogu ducha wiinne rzeczy
A my narzekamy ma serwisy w PL :sciana:

Czyżby polscy specjaliścy już dotarli do ASO Skody w GB?

a może to "nowoczesne europejskie rozwiązania serwisowe" są wdrażane w polskich ASO ? :hysterical:


18.05.2008, 12:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL