Teraz jest 20.09.2024, 00:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
[F1] Problem z płynem chłodniczym - szybko ubywa 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Decyzja podjeta płyn idzie do wymiany i bede płukać cały układ poniewaz jest tez duzo syfu na dnie zbiorniczka i pewnie w całym układzie.

Dzieki pozdrawiam.


11.10.2006, 19:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.02.2006, 15:25
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: opolskie
Post 
marekk napisał(a):
chyba tylko wymiana na nowa , koszt pewnie koło 150 zeta + robota


nie strasz kolegi bo u mnie tez tak było nalot kolo pompy i w ogole :mrgreen: ale winna okazala sie uszczelka pod pompa a nie sama pompa :eh: trzbe zaobaczy czy plyn cieknie z kontrolki pompy (oczka pod spodem) czy saczy sie spod uszczelki :mrgreen:

[ Dodano: 2006-10-12, 10:34 ]
Paulek napisał(a):
Decyzja podjeta płyn idzie do wymiany i bede płukać cały układ poniewaz jest tez duzo syfu na dnie zbiorniczka i pewnie w całym układzie.

Dzieki pozdrawiam.


najwyzszy czas, plyn wymienia sie srednio co 3 lata :mrgreen:

aaa i jeszcze jedno.. tylko nie zalewaj ukladu tym gownem zwanym G12 :nono: lepiej zalac zwyklym petrygo..


12.10.2006, 09:33
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
boossu napisał(a):
tylko nie zalewaj ukladu tym gownem zwanym G12

Napisz coś więcej


12.10.2006, 09:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.02.2006, 15:25
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: opolskie
Post 
płyn ma tendecje do przenikania przez najmniejsze szczeliny, szybko odparowywuje, nie wiadomo jak i gdzie ale znika, do tego przezera chlodnice. podobnych objawow nie ma przy innych glickogel czy tez petrygo.


12.10.2006, 09:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
Rendi napisał(a):
dodatkowo ubywa mi płynu, jeszzce dziwnym objawiem jest to ze w układzie wytwarza sie bardzo duze cisnienie, nawet po nocy gdu silnik jest zimy odkrecnie korka w pojemniku wyrównawczym powoduje gwałtowne podnoszenie sie poziomu cieszy, czy to normalne objawy czy do wymiany uszczelka pod głowicą ?


normalne jeżeli się podnośi to znaczy że w układzie jest podciśnienie czyli normalka

zle się dzieje jak wytwarza się cisnienie .

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


Ostatnio edytowano 31.12.2006, 17:36 przez lilo, łącznie edytowano 1 raz



31.12.2006, 11:23
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post płyn chlodzący
Mam pytanie czy ubytek plynu np. po przejechaniu 2 kkm przez miesiac od max do min jest naturalne?? czy taki ubytek to juz zwiastun awarii?Płyn przeciez paruje i jest normalne ze troche bedzie go ubywac więc pytam kiedy trzeba sie niepokoic ubytkiem płynu ???
pozdro


31.12.2006, 12:50

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
to nie jest naturalne - ubytek moglby wystapic ale nie przy przebiegu 2kkm od max do min - widze ze masz gaz - najpierw warto sprawdzic polaczenia z ukladem chlodzenia parownika

_________________
touran Obrazek


31.12.2006, 13:13
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
marekk napisał(a):
to nie jest naturalne - ubytek moglby wystapic ale nie przy przebiegu 2kkm od max do min - widze ze masz gaz - najpierw warto sprawdzic polaczenia z ukladem chlodzenia parownika

No niewiem gdy mialem fiata palio w zbiorniczku wyrównawczym miedzy max i min bylo ok 0,5 litra i znaczy ubytek bylo latwo zaobserwowac a w fabi to jest ok 100-150 mililitra kiedy jechalem w sierpnu w temper ok +25 -30 stopni na trasie 1800 km zauwazylem wlasnie taki ubytek ale moze sie myle i mam np do roboty uszelke pod glowica bo mi ubylo 100ml plynu!!!w zimie nie ubywa !!!pozdro


31.12.2006, 13:45

Dołączył(a): 10.12.2005, 10:10
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
lilo: tylko co dwa dni musze odkrecac korek zeby poziom sie podnosł bo świeci kontrolka, a płynu jest jakis 3 cm ponizej min, no i tak co dwa tygodnie musze dolewac płynu


31.12.2006, 13:54
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
Rendi napisał(a):
co dwa tygodnie musze dolewac płynu


A to co innego w takim razie coś jest nie tak może uszczelka pod głowicą

Jaki przebieg masz ? no i masz instalacją gazową ??

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


31.12.2006, 14:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.12.2005, 10:10
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
lilo napisał(a):
Rendi napisał(a):
co dwa tygodnie musze dolewac płynu


A to co innego w takim razie coś jest nie tak może uszczelka pod głowicą

Jaki przebieg masz ? no i masz instalacją gazową ??


przebieg 130 tys km auto ma juz ponad 6 lat, cały czas tylko PB


31.12.2006, 14:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18
Lokalizacja: Lubelskie
Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: lubelskie
Post 
W mojej Fabci też trochę ubywa, a auto ma dopiero 8 000km zauważyłem, że latem wyglądało to tak że jak osiągnęło poziom min. to taki poziom już zostawał. Zrobiłem dolewkę i sytuacja się powtórzyła. Ostatnio dolewałem w listopadzie i po około 3-4 tyś.km poziom obniżył się o około 2-3mm. Czytałem na jakimś forum że taki stan rzeczy może występować tzn ubytek do poziomu min. i na tym poziomie się utrzymywać. Podobno zaradzić by temu mogła jakaś wkładka do zbiorniczka za kilka złotych. Co o tym sądzicie czy ktoś tak miał i słyszał o tej wkładce??

_________________
1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam


31.12.2006, 17:19
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy, ale wasze forum jest dla mnie źródłem ważnych informacji od jakiegos juz czasu:)

Jako, że na podanym w temacie "płynie chłodzącym" zjadłem zęby, chciałbym się podzielić moimi wiadomościami na temat cieknącego płynu.

Początkowo jak zauważyłem cieknący płyn, pierwsze co usłyszałem to " uszczelka pod głowicą nic innego, to typowe dla tego rzutu fabii, wymienic i po problemie". Jednak pomyślałem sobie odrazu będą mi rozbierac silnik :???: ? średnio mi się to podoba. Po pewnym czasie dolewania w garaży po dłuższym postoju zauwarzylem plamę. Położyłem sie pod samochodem i zauwazyłem ze cieknie na tzn "króćcu chłodnicy", Nic tylko wziąłem klucz i dokręciłem. Problem częściowo ustał, ale po pewnym czasie znów Fabia mi mówi, że płynu jest mało. Pojechałem do zaprzyźniajonego mechanika i on zauwarzył, że ubutek jest na trójnikach, tak gdzie wcinałi sie w układ chłodzenia ci od instalacji gazowej, Dokręcił w wszystko gra. Dodatkowo jak byłem ostatnio na przeglącznie LPG to minimalnie bylo widać, że cieknie gdzieś w okolicy filtra gazu. Na chwile obecną problemu nie ma 8-) . Pozdrawiam wszystkich .


19.01.2007, 19:17

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Zgadzam sie z Arkiem mialem podobnie tz. pocenie na trójnikach ale nie wystarczyło dokręcic opasek gdyz panowie gazownicy załozyli przewody które były gazowe a nie przeznaczone do płynu chlodzącego efekt byl taki że po dotknięciu przewodu poprostu sie rozleciał wymieniłem część przewodow oczywiście uzupełniłem płyn wymienilem trójnikix2 na metalowe i problem zniknął


19.01.2007, 19:37

Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
Post 

Mam podobny problem, z tym, że gaz (sekwencyjny) zalożony kilka miesięcy temu a zaczęło ubywać od 3 tygodni.



10.01.2008, 16:03
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL