|
|
Teraz jest 05.06.2024, 16:49
|
[F1] Wymiana rozrządu 1.4 16V
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Billy napisał(a): Właśnie to "regenerowana fabrycznie" mnie irytuje, bo z tego co wiem to firmy fabryczne się tym nie zajmują bo najprościej w świecie się nie opłaca. Dlatego to 'regenerowane fabrycznie" równa się podróba.
Tu sie kolga myli. Bardzo oplaca sie regeneracja. VW ma bardzo dobrze rozwiniety system odboru uzywanej czesci. Dotyczy to szczegolnie takich elemntow jak alternatory, rozruszniki i przekladnie kierownicze. Odlewy aluminowe potrafia kosztowac 70% ceny calego elementu. Czesc regenerowana to tez proekolegiczne podejscie. I nie ma nic wspolnego z podrobka.
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
01.03.2009, 00:20 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
mam pytanko do Kolegów
w ubiegły tygodniu kopiłam sobie skode fabie. nasłuchałam się od własciciela, że jest wysztko ok, rozrzad był robiony. Co prawda mój brat jako doswiadczony zawodowy kierowca uznał, że nic nie stuka nie puka, że jest ok. Ale ja wiel razy słyszłam, że podstawą po kupnie jest rozrząd mimo wszytko...
chce więc ewentalnie sprawdzić w warsztacie w jakim stanie jest to "coś"- przepraszam, za moje nazewnictwo ale zupelnie nie znam się na mechanice samochodów, potrafię (moze też mi sie to wydaje ) jedzic autem.
Ale nie w tym rzecz tak zupełnie... pytanie brzmi- ile w Wawie lub okolice kosztuje zrobienie rozrządu na dzień dzisiejszy... PROSZE TYLKO NIE ZAŁAMUJCIE MNIE
POZDRAWIAM!
|
03.03.2009, 09:59 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
niech Twoj brat zdejmnie oslone rozrzadu. u mnie np. pasek ma jeszcze wszystkie napisy, rolka nowka, poki co dam sobie z rozrzadem spokoj.
_________________ 1.8T 301HP
|
03.03.2009, 10:05 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
czyli jest możliwość, że tak powiem aby mój brat sprawdził w jakim stanie jest rozrząd tzn pasek rozrzadu, ok postaram sie jakoś to ogarnać
dzięki, zobaczymy
ale mimo wsztko będe wdzięczna za info na temat kosztów w wawie, tak na wszelki.... mam nadzieje nie potrzeby
pozdr!
|
03.03.2009, 10:21 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Na OKO to nie jeden umarł - czy było robione w ASO czy prywatnie to poprzednik powinien mieć na to papier , bo 99% sprzedających powie że wszystko jest OK żeby nie zrazić klienta od razu gadaniem co jest do wymiany , jak był robiony to czemu nie dał rachunku
|
03.03.2009, 10:30 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
to fakt, moja skucha, rachunku nie ma i pozostaję w ciemnej d....!
trudno, jakoś moze ogarne to wszytko, zamierzam podjechać do warsztatu i niech sprawdzają. Juz się nie odwróci.
Dzieki, za podpowiedz.
To się poucze na błedach, coś tak czuje [ Dodano: 2009-03-04, 15:19 ]ufff, znalazłam kwit na wymiane rozrządu był wymieniany, moze troche pojeźdze jeszcze...
pozdrawiam!
|
03.03.2009, 11:52 |
|
|
Dołączył(a): 04.05.2009, 12:50 Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Witam
Czy ktoś próbował samemu wymienić rozrząd? Czy trzeba jechać do mechanika czy samemu pod blokiem też jestem w stanie to zrobić? Z tego co czytałem trzeba wymienić 2 paski i 4 rolki w tym 2 napinające. A pompę wody też wymieniać? Mam przejechane 89kkm.
|
05.05.2009, 07:36 |
|
|
Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
|
Pod blokiem? Trochę zbyt skomplikowane.
Pompy raczej nie musisz wymieniać, ale należy ją "obejrzeć".
pozdro
_________________ >>>Moja Fabia<<<
zielarzlol@fabiaclub.pl
|
05.05.2009, 12:46 |
|
|
Dołączył(a): 26.02.2009, 11:01 Lokalizacja: Poznań Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
A może ktoś zrobiłby małą relację foto z wymiany rozrządu? Wdzięczność forumowiczów byłaby pewnie ogromna.
|
06.05.2009, 19:08 |
|
|
Dołączył(a): 04.05.2009, 12:50 Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Dzisiaj oddaję samochód do Pana Józka. Koszt części 380 zł (bez pompy wody) + 150 zł robocizna.
|
08.05.2009, 07:46 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
czesto jest problem z odkreceniem kola pasowego napedzajacego pasek wielorowkowy. pod blokiem raczej ciezkie do zrobienia tak samo jak odkrecenie lapy silnika i podparcie go lub tez podwieszenie.
ogolem rozrzad w miare prosty i latwy do zrobienia, nie potrzeba tak naprawde specjalistycznych narzedzi. napinacze mozna nastawic segerami wygietymi. jak ktos nie ma blokad to wystarcza dwa wiertla 6 i bodajze 8 albo 9, aby zablokowac oba kolka rozrzad. poki co bateria w lapie mi pada a mam awarie pradu wiec jak bedzie wszystko chodzic to postaram sie opisac w miare przejrzyscie, niestety bez zdjec.
_________________ 1.8T 301HP
|
10.05.2009, 13:15 |
|
|
Dołączył(a): 04.05.2009, 12:50 Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Faktycznie z odkręceniem 1 śruby był spory problem. Mechanik pomimo że odkręcał kluczem pneumatycznym z dużym udarem to klucz (nasadkę) połamał a śruba ani drgnęła. No i miał trochę stracha że śruba pęknie ale wkońcu jakoś poradził sobie.
|
13.05.2009, 09:56 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam
Moje auto przejechało na rozrządzie fabrycznym 130 tys. km. Po 120 tys. APS Skody stwierdził, iż paski mają 5 lat gwarancji albo 90tys. + co 30 tys. przegląd wizualny.
Generalnie stiwerdziłem, iż nie opłaca się samemu wymieniać ponieważ dużo z tym roboty.
Ja wymieniałem rozrząd robocizna 150PLN + 75PLN za płyny=225pln.
Części moje zamienniki Conitech-a 5 lat lub 60tys. km wg. producenta.
Pozdrawiam
Dziękuję
|
13.05.2009, 12:58 |
|
|
Dołączył(a): 12.05.2009, 17:54 Lokalizacja: Żory Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: fabia hatchback comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
U mnie koszt wymiany rozrzadu bez pompy oczywiście wynosił 800 zeta drogo ale tu niema co oszczedzac na tendetne chinskie zamienniki
|
13.05.2009, 21:55 |
|
|
Dołączył(a): 26.02.2009, 11:01 Lokalizacja: Poznań Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Fajnie, że ktoś ma zamiar wrzucić jakiś tutorial o wymianie rozrządu. Z odkręcaniem tych śrub na kole pasowym radziłem sobie (w innym aucie) radziłem sobie przy użyciu kluczy oczkowych udarowych:
http://www.neo-tools.com/PL/katalog/mec ... 9-181.html
|
14.05.2009, 11:52 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 111 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|