FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Otwieranie klapy bagażnika z pilota http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=4201 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | zielarzlol [ 25.03.2009, 23:09 ] |
Tytuł: | |
Ja miałem montowany w ASO alarm z dodatkowym kanałem na klapę bagażnika. Centralny zamek montowałem sam i podpiąłem go pod ten alarm. Zakupiłem na allegro siłownik z zamkiem tylnej klapy i podłączyłem pod alarm przez przekaźnik - napięcie z alarmu było zbyt niskie. Wszystko działa bardzo dobrze. pozdro |
Autor: | krzykii3 [ 26.03.2009, 07:48 ] |
Tytuł: | |
Witam, musisz kupić przekaźnik do siłownika klapy. Alarm ma za słabe napięcie co powoduje przeciążenie w efekcie czego pali sie bezpiecznik. |
Autor: | msi [ 26.03.2009, 10:39 ] |
Tytuł: | |
Rozumiem że nie za małe napięcie co prąd jest za duży i pali bezpiecznik ? Czy złącze XP1 pin5 jest na pewno poprawne ? Może przekaźnik nie jest konieczny, może to problem braku diod półprzekaźnikowych ? W instrukcji alarmu napisane jest że wyjście na bagażnik jest +15A ... to jaki prąd płynie że pali przekaźnik ? [ Dodano: 2009-04-13, 20:43 ] Zrobiłem. Za rada powyżej, zrobiłem przez przekaźnik. Przeciąłem przewód dochodzący do kostki XP1 pin5. Przekaźnik z pięcioma przewodami, jeden idzie do kostki XP1 pin5, drugi idzie do siłownika (do odciętego XP1 pin5 w stronę siłownika), jeden to masa, jeden to zasilanie +12 przez bezpiecznik 10A, jeden do alarmu - sygnał otwierania klapy +12V. Działanie. W stanie normalnym przekaźnika przepuszcza sygnał tak jakby go nie było; w momencie podania sygnału otwarcia bagażnika odcina przewód idący do kostki i przełącza na przewód wejścia zasilania (ten przez bezpiecznik 10A). Działa. Pozdrawiam, |
Autor: | Pewu [ 24.07.2017, 17:01 ] |
Tytuł: | Fabia I, otwieranie bagażnika pilotem |
#edit Jaki duży pobór jest tego siłownika że bezpiecznik 15A jara? :O |
Autor: | Pewu [ 03.08.2017, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: |
msi napisał(a): Rozumiem że nie za małe napięcie co prąd jest za duży i pali bezpiecznik ? Czy złącze XP1 pin5 jest na pewno poprawne ? Może przekaźnik nie jest konieczny, może to problem braku diod półprzekaźnikowych ? W instrukcji alarmu napisane jest że wyjście na bagażnik jest +15A ... to jaki prąd płynie że pali przekaźnik ? [ Dodano: 2009-04-13, 20:43 ] Zrobiłem. Za rada powyżej, zrobiłem przez przekaźnik. Przeciąłem przewód dochodzący do kostki XP1 pin5. Przekaźnik z pięcioma przewodami, jeden idzie do kostki XP1 pin5, drugi idzie do siłownika (do odciętego XP1 pin5 w stronę siłownika), jeden to masa, jeden to zasilanie +12 przez bezpiecznik 10A, jeden do alarmu - sygnał otwierania klapy +12V. Działanie. W stanie normalnym przekaźnika przepuszcza sygnał tak jakby go nie było; w momencie podania sygnału otwarcia bagażnika odcina przewód idący do kostki i przełącza na przewód wejścia zasilania (ten przez bezpiecznik 10A). Działa. Pozdrawiam, Wiem że odgrzewam koty sprzed dekad alee gdyby ktoś miał z tym problem i tak jak ja szukał odpowiedzi podpowiem że można to zrobić jeszcze inaczej, mam dokładany sterownik centralnego z opcją otwierania bagażnika, po naciśnięciu na pilocie przycisku bagażnika sterwnik wystawia mi +12v na jednym z wyjść centralki, po zastosowaniu przekaźnika i opornika uzyskałem oczekiwany efekt ![]() Przepraszam za amatorski rysunek w paincie ale lepsze to niż nic ![]() Ta metoda pozwala na otwarcie bagażnika tylko i wyłącznie gdy samochód jest otworzony, według mnie tak jest lepiej, po prostu sygnał z pilota = sygnał z przycisku |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |