Teraz jest 30.06.2024, 22:39



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1] Rozruch ciepłego silnika a błąd 16555 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
picasso_24, kiepskie zapalanie może być przyczyną filtra. ja tak miałem że ciepły bez gazu w ogóle nie palił. tzn. tak jak u vg1, odpalał i gasł. Dopiero uruchomienie z wciśniętym gazem pomagało. Czy falowanie obrotów może zależeć od filtra tego nie wiem. U mnie obroty jak już zapalił były równiutkie.

Wiem, że silniki MPI mają tendencję do falowania. Czy czyściłeś przepustnicę, czasami to pomaga. Czemu silnikiem trzepie przy ~750 obr. tego nie wiem bo u mnie to są normalne obroty biegu jałowego (wg obrotomierza) i chodzi równo.
Filtr u mnie wyskoczył na VAGu natomiast brudnej przepustnicy VAG nie pokaże - może warto spróbować ją przeczyścić ???

mariusz_s, no tak właśnie podejrzewam, że ktoś się musiał postarać. A co ciekawe pierwsze objawy nie pojawiły się od razu tylko dopiero po pewnym czasie kiedy już zacząłem samodzielnie tankować.


05.05.2007, 14:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
kros napisał(a):
Wiem, że silniki MPI mają tendencję do falowania. Czy czyściłeś przepustnicę, czasami to pomaga. Czemu silnikiem trzepie przy ~750 obr


To są troche za niskie obroty i dlatego trzepie silnikiem poprostu się dusi. Sprawdz filtr powietrza i przepustnice. Przepustnica będzie do czyszczenia, a filtr pewnie do wymiany. Obroty jałowe silnika to ok 900obr/min. Co ciekawe przy obrotach poniżej 750 powinna zaświecić się kontrolka ładowania i kontrolka wspomagania ukł. kierowniczego.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


05.05.2007, 14:17
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
kros napisał(a):
picasso_24,... Dopiero uruchomienie z wciśniętym gazem pomagało. Czy falowanie obrotów może zależeć od filtra tego nie wiem. U mnie obroty jak już zapalił były równiutkie.


mam dokładnie tak samo

zaako napisał(a):
Vg1 skad masz takie foto serwisowe?Tez bym chcial taka serevisowke :)


poszukaj w "kioskach"
BTW to jest "serwisówka" do setek samochodów jednocześnie

_________________
pozdrawiam [you]


06.05.2007, 09:18
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
vg1, no ja się powtórzę, że polecam podłączenie do VAGa. elektronika silnika to zbyt robudowany organizm, żeby błądzić po omacku. Może się uda trafić za pierwszym razem, ale może wymienisz poł silnika zanim znajdziesz o co chodzi. A po numerze błędu przynjamniej będzie wiadomo na czym się skupić.


06.05.2007, 11:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2007, 18:06
Lokalizacja: Błonie
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam.
Miałem takie problemy ze swoim silnikiem, złe odpalanie, falowanie obrotów błąd 16555 itp.
Podejrzewam że przyczyna może być nieprawidłowa praca wtryskiwaczy, ponieważ po wymianie doświadczeń z mrjinks wlałem specyfiku do czyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy. Taki płyn jest dostępny na stacjach paliw. Po zastosowaniu tego płynu chyba silnik coraz lepiej pracuje nie ma już takiego falowania i problemów z zapalaniem. Nie wiem jeszcze co z błędem 16555 musze podłączyć do VAG-a, ale efekty są zadowalające. :good:


06.05.2007, 12:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
kros napisał(a):
vg1, no ja się powtórzę, że polecam podłączenie do VAGa. elektronika silnika to zbyt robudowany organizm, żeby błądzić po omacku. Może się uda trafić za pierwszym razem, ale może wymienisz poł silnika zanim znajdziesz o co chodzi. A po numerze błędu przynjamniej będzie wiadomo na czym się skupić.


aż tak to mi nie przeszkadza, to raczej "kosmetyka"

_________________
pozdrawiam [you]


06.05.2007, 13:51
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Janek3311 napisał(a):
wlałem specyfiku do czyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy
(..)
Nie wiem jeszcze co z błędem 16555 musze podłączyć do VAG-a


U mnie 16555 było razem z 16825 i po wymianie filtra już się nie pojawiło.
Ciekaw jestem czy te specyfiki leczą przyczyny czy tylko minimalizują skutki. Bo jakby nie było jest to tańsza alternatywa.


20.06.2007, 19:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Nie wiem czy zauważyliście, ale większość takich przypadków spotkała samochody z silnikami <75 KM. Czyżby jakaś wada? Ciekawe jak ma się do tego rocznik auta. Czy ktoś miał podobny przypadek z samochodem powyżej 75 KM i rocznikiem powyżej 2004 ?

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


27.07.2007, 19:55
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL