Teraz jest 05.07.2024, 18:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
[F1] kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
arielcpu napisał(a):
hasło nie działa

poprawne hasło to: wielki.brat_softland.idll.pl


13.01.2009, 08:53
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post 
podepne się pod temat.
otóż mam taki problem,
gdy odpalam silnik, po około 5 sekundach , są 3 sygnały i zapala się kontrolka czujnika temperarury. Zauważyłem też że wogule nie załancza mi się wentylator na chłodnicy. Gdy silnik juz się mocno nagrzeje zgasze go zapale znowu, kontrolka się nie pojawia.
jak włącze wentylator dmucha ciepłym powietrzem bez problemu.
Wymieniłem: czujnik temperatury i czyjnik w chłodnicy, ale żadnej poprawy.
na Vag pokazuje mi:

16500 P0116 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania

pomocy... bo osiwieje :sciana:


31.01.2009, 22:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
A jaki masz stan wiązki elektrycznej. Może coś przegniło. Poszukaj w tematach o wiązce.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


01.02.2009, 14:27
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post 
nic nie przegniło , wieczorem wrzuce zdjecia

[ Dodano: 2009-02-01, 19:25 ]
zamieszczam zdjecia wiazki

lewa:
Obrazek

prawa:
Obrazek


jak widać ta z lewej strony jest puszczona nie w tym korycie tylko górą
nie widać aby były pognite


01.02.2009, 14:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Kolego albo żle widzę albo te FOTO coś nie tak dla mnie ta wiązka jest zaizolowana to na jakiej podstawie sądzisz że nic nie przegniło , zobacz temat ---gnijąca wiązka --tak jak pisze mariusz_s i zobacz jak ona powinna wyglądać


01.02.2009, 22:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
ezquerro napisał(a):
dy odpalam silnik, po około 5 sekundach , są 3 sygnały i zapala się kontrolka czujnika temperarury.


To między innymi kontrolka poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym.
Może padł czujnik w zbiorniczku też tak bywa. U mnie on jest ewidentnie padnięty. I objawia się to tak jak piszesz.

ezquerro napisał(a):
Zauważyłem też że wogule nie załancza mi się wentylator na chłodnicy. Gdy silnik juz się mocno nagrzeje zgasze go zapale znowu, kontrolka się nie pojawia.
jak włącze wentylator dmucha ciepłym powietrzem bez problemu.


W chłodnicy jest bimetaliczny termostat załączający jej wentylator a nie żaden czujnik. Tam nie ma żadnego super sterowania. Ot powyżej pewnego progu w tym termostacie zwierają się styki i wiatrak kręci. Zauważ, że jak zgasisz silnik i wyciągniesz kluczyk ze stacyjki to wiatrak czasem dalej kręci. Zasilany jest on wprost z akumulatora, bez udziału ECU auta.

ezquerro napisał(a):
16500 P0116 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania


Błąd mówi o problemie w czujniku temperatury, który znajduje się w korpusie termostatu cieczy chłodzącej (nota bene to jedyny czujnik temperatury cieczy).

I tak.
1. albo przegniła ci wiązka - foty ukazują fabrycznie zaizolowaną wiązkę która lubi namakać i nie schnie i w efekcie czego gnije.

2. albo padł ci termostat cieczy chłodzącej do spółki z czujnikiem w zbiorniku wyrównawczym (3 piśnięcia i czerwona kontrolka na tablicy).

Termostat od 35zł-70zł
Czujnik temperatury - 30zł
Zbiorniczek z czujnikiem (jedna całość) - 50zł

Zgnita wiązka - od 200zł do ......4500zł

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


01.02.2009, 23:26
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post 
moj ostatni post był z lutego, problemy moje wynikały z tego że nie działał mi wentylator na chłodnicy, moze sie przepalil, oraz że przepuszczała mi uszczelka pod głowicą przez co zanieczyszczal sie zbiorniczek płynu chłodzącego i dlatego wyskakiwał mi czujnik temperatury, wymieniony wiatrak, zbiornik i uszczelka, wszystko w wakacje.

do weekendu było spoko, ale nadeszły mrozy i mam nowe objawy:
1. cały czas pali sie kontrolka silnika (helikopter)
2. przestały działaś światła krótkie (oba), pozycyjne i długie są. czy moze być to wina przełącznika świateł albo bezpieczników??
3. od czasu do czasu z niewiadomych przyczyn podczas jazdy otwiera i zamyka się szyberdach

jakieś sugestie??
a oto co wyszło na VAGu:

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 C
Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4C
Coding: 00021
Shop #: WSC 13765
TMBPB16Y823497036 SKZ7Z0A1342408
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0001

Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q1 937 049 B
Component: BORDNETZ-SG. 1S31
Coding: 09242
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6Y2 919 860 C
Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V11
Coding: 16441
Shop #: WSC 13765
TMBPB16Y823497036 SKZ7Z0A1342408
No fault code found.

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0909901
Component: Gateway K<->CAN 1S31
Coding: 00012
Shop #: WSC 13765
No fault code found.

Address 44 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 423 156 M
Component: LenkhilfeTRW V210
Coding: 00140
Shop #: WSC 13765
No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 959 433 E
Component: 31 Komfortgerát 0001
Coding: 00067
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -

End -------------------------------------------------------


02.02.2009, 19:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.01.2011, 12:38
Lokalizacja: GOP
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Mam podobny problem i dokonałem pewnej analizy, ale opiszę szerzej - może komuś się przyda takie zestawienie:

Samochód:
Fabia Classic 1.2 40kW AWY 2003

Objawy:
1. Występują nieregularnie i w pewnych okresach czasowych, niezależnie od warunków pogodowych (upał w lecie, mróz w zimie, deszcz jesienią) czy temperatury silnika ("aktywuje się" zarówno po starcie jak i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów).

2. Podczas jazdy występuje "zamulanie" silnika. Wciskam gaz i auto nabiera mocy bardzo mozolnie. Zauważyłem, że (w zależności od biegu) obroty dochodzą powoli (nie tak normalnie) do pewnego pułapu, po czym przy przekroczeniu pewnej wartości następuje duży skok obrotów w górę.
Przykład:
II bieg, wciśnięty gaz, muli, ale obroty wolno rosną do 2800 rpm, po czym odczucie jest takie jakby się coś "przepchało" i obroty gwałtownie rosną oraz auto przyspiesza wyraźnie.

3. Postój na biegu jałowym. Obroty około 800 rpm i spadają liniowo do około 650 rpm, po czym jest szarpnięcie i obrotomierz znów wskazuje ok. 800 rpm i... pętla.

4. Błąd dotyczący katalizatora mam od "nowości", tzn. od 2008 roku, ale te pozostałe doszły około 2009 lub 2010.

Błędy z VAG:
16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości
16502 Czujnik temperatury silnika sygnał zbyt duży
16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
16516 Sonda lambda (strona 1 czujnik 1) napięcie zbyt duże
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
16556 System zbyt bogaty (strona 1)
16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1

Diagnostyka z VAG:
grupa 004
obroty: 670-740 rpm
napięcie zasilania sterownia silnka: 13,74 V
temperatura silnika: 82,5 C
temperatura zasysanego powietrza: 55,5 C


grupa 030 pole 1
111

stan ogrzewania sondy lambda: 1
gotowość do pracy sondy lambda: 1
regulacja lambda aktywna: 1

grupa 030 pole 2
110

stan ogrzewania sondy lambda: 1
gotowość do pracy sondy lambda: 1
nie zwracać uwagi na wyświetlaną wartość: 0

grupa 031 pole 2
napięcie sondy lambda przed katalizatorem: 0,3 - 1,6 V (głównie w przedziale 0,6 - 1,4 V)

Wykresy:
Poniżej przedstawiam wykresy z przeprowadzonych pomiarów.

Napięcie sondy lambda przed katalizatorem:
Obrazek

Obroty na biegu jałowym:
Obrazek

Połączenie dwóch wykresów
Obrazek

Wnioski:
Po przeczytaniu kilku różnych tematów na tym forum oraz na wszelkich innych doszedłem do wniosku, że wymienię sondę lambda i być może czujnik temperatury wody (pojawiał się ten wątek, ale nie zauważyłem dziwnych zachowań wskaźnika temperatury, jednak dwa błędy VAG sugerują, że może być coś nie tak z tym czujnikiem).

Czujnik temperatury wody:
06A 919 501
EH2 12V 140 max
23-03

Sonda lambda:
4 piny: biały-biały-szary-czarny
03D 906 265
370

Co kupić?
Czujnik + uszczelka 21,22 zł brutto - czujnik nie jest drogi, w zależności od sklepu kosztuje od 13zł - 50zł, a póki co znalazłem ten:
Czujnik

Sonda lambda - tutaj mam więcej wątpliwości, bo ceny sond mieszczą się w dość szerokim przedziale: od uniwersalnych za 70-80zł do oryginalnych dedykowanych za 400-500zł.
Zastanawiam się nad tą sondą firmy Begar. Czy macie jakieś doświadczenia z tym producentem?
Sonda lambda Begar

Inna która rzuciła mi się w oczy to używana z tej aukcji, z tym że numer na kostce jest inny niż u mnie (mój 370) i obawiam się, że może nie pasować.
Sonda używana

Na koniec uniwersalna Boscha
Sonda lambda Bosch


21.01.2011, 12:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.01.2011, 12:38
Lokalizacja: GOP
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
Kontynuując historię mojego problemu wygląda na to, że usterka została naprawiona, aczkolwiek jest to opinia 3 dni po wymianie sondy.
1. Po wyciągnięciu sondy lambda przed katalizatorem oraz czujnika temperatury silnika przetarłem końcówki i założyłem z powrotem. Objawy odrobinę ustąpiły, jednak nadal w pewnych sytuacjach auto nie chciało "ciągnąć" tak jak trzeba.

2. Wymieniłem czujnik temperatury, ale nie stwierdziłem znaczącej poprawy.

3. Wymieniłem sondę lambda przed katalizatorem (oryginalny numer na starej 03D 906 265) na nową NTK (o numerze 03D 906 265 C) i... nie zauważyłem nawet przez chwilę objawów, które męczyły mnie do tej pory.

4. VAG nie wykazał żadnych błędów, napięcie sondy też w porządku.

5. Części kupiłem w Truck 2 w Tychach (z 10% rabatem z forum) za ok. 220zł (czujnik temperatury, uszczelka, sonda).


07.02.2011, 10:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.03.2010, 10:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: VW Polo 9N
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
bosi, a jakim vagiem robiłeś diagnostykę?
Ja mam vag 4.9 pl i w bloku pomiarowym 031 pole 2 pokazuje jakieś bzdury zamiast napięcia tzn. jest liczba 128 (cały czas ta sama wartość) bez żadnej jednostki.
Natomiast blok 031 pole 1 cały czas skaczą liczby od 0 do 224 również program nie pokazuje żadnej jednostki.
Blok 030 pole 1 - 111
Blok 030 pole 2 - 111
A Blok 33 pole 2 pokazuje napiecie od 0 do 1,6V.

Może ktoś pomoże w tym temacie...


15.04.2011, 20:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
Witam ponownie;
Auto zaczęło palic mi jak smok 15l/100km

załaczyłem vaga i znalazł cos takiego:
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
po wykasowaniu narazie sie nie pojawia, ale spalanie pozostało,co może być popsute? ??
ponizej vag screeny:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

najpierw było tak w polu 30:
Obrazek

a potem mi odczytało tak: dziwne

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ktoś wie co mam do wymiany?


21.11.2011, 12:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
To dołączę się dotematu.
Czy po wymianie sondy zamulenie auta ustąpiło :?:
U mnie od jakiegoś czasu wzrosło minimalnie zużycie paliwa i tak jak u ciebie zaczęło auto mulić. Postanowiłem przy okazji kasowania inspekcji sprawdzić moje "Złotko" co je boli. Wyszło tylko jedno katalizator na progu wydajności. Parametry pracy Sondy jednej jak i drugiej OK.
Żadnych innych błędów, więc chyba pozostanie wymiana KATA. Już jest zamówiony po znajomości za 620 zł.
Pozdro.

_________________
GrzegorzT


21.11.2011, 14:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
zapomniałem dodać że mój silnik to AQW 1.4 8v 68km


21.11.2011, 15:06
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
podczas jazdy 30km/h w polu 31 napięcie zmienia się z 0,855 - 1,2 czy to jest prawidlowe dla silnika 1.4 MPI AQW ??


21.11.2011, 17:55
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2009, 21:56
Lokalizacja: glasgow
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
wyglada na to że labda jest ok, zrobiłem testy i tez wyszły ok.
tylko niewiem czy te skoki w grupie 31 pozycja 1 dla silnika 1.4 MPI sa poprawne
na biegu jalowym jest 1.0 a podczas jazdy min 0.855- 1.2 max ??

mozecie mi napisać jakie są poprawne wartosći dla czasu wtrysku i kąta??
oraz jak na vagu to sprawdzić?
bo
spalanie 15l/100km załamuje mnie


22.11.2011, 10:53
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL