Teraz jest 06.07.2024, 17:04



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
[F2] Czujnik temperatury płynu chłodzącego. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.03.2015, 20:56
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL
Rok prod.: 2012
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Kolego Kamilo89 wentylator jest już sprawny. Przygodę miałem w czasie drogi na wakacje. Wentylator został wymieniony no bo samochód był na gwarancji, ale wakacje już były trochę zepsute. Jeżeli chodzi o termometr, który proponujesz to obawiam się, że nie ma to większego sensu bo wynik może nie być realny. Staniesz w korku i termometr może łapać ciepło od silnika. Ciężko zrobić coś co by dawało wiarygodny wynik. Zacznę tak jak wcześniej ktoś wspominał od elm327 i aplikacji na telefonie. Też nie muszę tej temperatury ciągle znać. Wystarczy mi ją wyrywkowo kontrolować a będę spokojniejszy:-)(np. w czasie dłuższego postoju w korku).


10.03.2015, 07:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
No nie popadaj w paranoję,chyba jeden niefart wystarczy.


10.03.2015, 22:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3926
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
madyd napisał(a):
Domyślam się, że jedną z opcji jest montaż zegarów Maxidot (ale jest to chyba skomplikowana operacja, która wiąże się z programowaniem i zmianą kierownicy bo w mojej nie ma sterowania).


Owszem jedną z możliwości jest montaż MAXI-DOT, natomiast nie jest prawdą że wiąże się ze zmianą kierownicy. Nie wiem w jakiej wersji wyposażenia masz auto, czy to jest wersja ABC (Absolutnie Brak Czegokolwiek) czy przynajmniej Ambition. Jeśli Twój samochód posiada na stanie komputer pokładowy to wymiana manetek nie ma racji bytu. Jeśli manetki są właściwe to zakładam, że masz bordnetz zainstalowany w fabryce z końcówką co najmniej 086 i jakaś litera na końcu. Wspomniany bordnetz z całą pewnością obsłuży MAXI-DOT'a. Piszę Ci to z doświadczenia, miałem 086K który obsługuje MAXI-DOT a wymieniłem na 087K aby mieć tempomat. Jeżeli jesteś w "miejscu gdzie promienie światła nie docierają" to możesz mieć analogowy wskaźnik temp. cieczy chłodzącej i parę innych rzeczy przy okazji tej modyfikacji.

Opcja numer 1 : MAXI-DOT i tempomat (orientacyjne ceny z Allegro)
- wymiana modułu na 087 w cenie 250,- zł z przesyłką
- manetki z tempomatem i kompem - 180,- zł
- licznik z MAXI-DOT w cenie 250,- zł
- koszt robocizny i kodowania ok. 300,- zł
- kabelki i pierdółki w cenie podejrzewam ok. 100,- zł (materiały brakujące i tyle)

Minus tego rozwiązania : pewnie nie będziesz miał temp. oleju ale to ponoć można wykodować

Opcja numer 2 : MAXI-DOT (wymiana modułu i manetek)
- koszt modułu 086 ok. 120,- zł
- licznik MAXI-DOT 250,- zł
- manetki ok. 100,- zł
- robocizna 250,- zł

Opcja numer 3 : MAXI-DOT (manetki są i moduł jest 086 po uprzednim sprawdzeniu przez właściciela)
- licznik MAXI-DOT 250,- zł
- robocizna 250,- zł



Opcja mega tania, w LPG stosowane są rozwiązania z czujnikiem temp. na wężu chłodnicy, montujesz przecinając ten najgrubszy wąż, kabel do wnętrza auta i masz na małym komputerku wskazania. Amatorszczyzna na 101 %.


14.03.2015, 16:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
madyd napisał(a):
Kolego Kamilo89 wentylator jest już sprawny. Przygodę miałem w czasie drogi na wakacje. Wentylator został wymieniony no bo samochód był na gwarancji, ale wakacje już były trochę zepsute. Jeżeli chodzi o termometr, który proponujesz to obawiam się, że nie ma to większego sensu bo wynik może nie być realny. Staniesz w korku i termometr może łapać ciepło od silnika. Ciężko zrobić coś co by dawało wiarygodny wynik. Zacznę tak jak wcześniej ktoś wspominał od elm327 i aplikacji na telefonie. Też nie muszę tej temperatury ciągle znać. Wystarczy mi ją wyrywkowo kontrolować a będę spokojniejszy:-)(np. w czasie dłuższego postoju w korku).

Dlatego mówiłem, żeby czujnik przłożony do króćca/węża zaizolowaś od Ciepła z silnika, a nie tylko docisnąć trytką ;)


01.04.2015, 14:20
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Cytuj:
Dwa kup termometr o zakresie 100stopni celsjuszanp. taki http://allegro.pl/termometr-z-sonda-akw ... 75300.html czujkę przykładasz do węża/króćca owijasz kawałkiem szmatki/pianki takiej do rur owijasz drucikiem, zeby nie odpadło i masz dokładny odczyt. No pozostaje kwestia przeciągnąć kabelek do wnetrza. Koszty 20 zł bez wielkeigo modzenia. zreszta za 20 zł warto potestowac takie coś.

Jedno ale. Czujnik przytwierdzony do jakieś metalowej części obwodu układu chłodzenia. Gumowe rury wbrew pozorom są trochę lepszym izolatorem niż metal. Można mieć zaniżone wskazania. A najlepiej to czujnik zanurzony w cieczy chłodzącej.


01.04.2015, 19:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Koledzy, mniejsza z tym, przecież już wcześniej okazało się, że takie modzenie nie ma większego sensu. Moje odczucia są też takie, że wskazania temp. w kabinie do szczęścia nie są potrzebne, bo i tak niezależnie od tego jaka jest rzeczywista temperatura silnika, to w najlepszym przypadku mamy wskazówkę na 90 stopni i ona się nie rusza po rozgrzaniu, a czy ktoś myśli że temperatura silnika na prawdę nie ulega żadnym zmianom w zależności od tego gdzie i jak jedziemy w danym momencie? Te wskazania są tylko bardzo mocno poglądowe i nic więcej. Dlatego producent potraktował to jako komfortowy dodatek, a nie niezbędny dla kierowcy wskaźnik. Może to nie brzmi dobrze na tzw. chłopski rozum, ale tak właśnie wg. mnie jest.

Mam niebieską kontrolkę, która oznacza że silnik jest zimny i nie należy wykorzystywać 100% jego możliwości, przyzwyczaiłem się do tego i jest dobrze. Sprawdziłem też, że po jej zgaśnięciu ciecz chłodząca ma zaledwie 45 stopni, więc można powiedzieć silnik jest zagrzany "do połowy". Jak dobrze pamiętam Fabie II z początku produkcji, czyli rok modelowy 2007 i chyba też 2008 nie posiadały takiej kontrolki, czyli kierowca nie ma żadnego pojęcia o temperaturze silnika, i tu się zgodzę że jest to trochę nie halo. Natomiast w obu przypadkach, w sytuacji podbramkowej mamy do dyspozycji czerwoną kontrolkę oznaczającą przegrzanie silnika, która myślę że działa dobrze i zdążymy zapobiec przegrzaniu, wyłączając silnik natychmiast po jej zaświeceniu.

Ciekawy jestem trochę, jak to zostało rozwiązane w FIII bez Maxi-Dota. Czy takie info podaje komp. pokładowy, jak np. w Citigo, czy nie ma żadnej informacji?

_________________
Obrazek
Obrazek


01.04.2015, 20:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Cytuj:
, to w najlepszym przypadku mamy wskazówkę na 90 stopni i ona się nie rusza po rozgrzaniu, a czy ktoś myśli że temperatura silnika na prawdę nie ulega żadnym zmianom w zależności od tego gdzie i jak jedziemy w danym momencie?

Nie zgodzę się. Może nie ma niewiadomej dokładności ale W moim aucie wskazówka zaczyna rosnąć od 50*C środek jest około 90* więc max skali to 130*C. Skala wyskalowana jest co 1/4 skali. Więc 1/4 skali to 20*. Więc Myślę że długo trwały wzrost temperatury (trzeba mieć na uwadze inercję wskaźnika) o 5*c można zauważyć. Więc można wyjść z założenia że dokładność wskazań te 5-8*c.

A podczas jazdy temperatura silnika może się zmienia ale po to wskaźnik ma większą inercję żeby wskazówka nam nie szalała (to samo jest z wskaźnikiem poziomu paliwa) No i temperatura nie skacze nam o nie wiadomo ile przypuszczam że pewnie te max 5*c

Przynajmniej z moich obserwacji to wynika.


01.04.2015, 21:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Jedynie pewną obawą napawa stan kiedy niebieska gaśnie i nie wiemy co się dzieje z temperaturą a szczególnie zimą.Gdy nastąpi awaria termostatu bo 45 stopni przekroczone a silnik niedogrzany a na desce wszystko ok.


01.04.2015, 22:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3926
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Ciekawe jak się wam termostat "zablokuje" niby będzie miał 45 st. C a nie osiągnie 90 st. C, wiecznie nie dogrzane auto, masełko pod korkiem oleju, a właściciel nie świadomy problemu nic nie zauważy. Precyzja fabrycznego wskaźnika w MAXI-DOT może nie powala ale pozwala bardzo łatwo wykryć usterkę termostatu/ układu chłodzenia bez komputera diagnostycznego. Bo chyba nikt obeznany z motoryzacją nie powie, że normalne jest że na odcinku 60 km auto nie osiągnęło 90 st. tylko ledwo 75 st. - jak daną usterką wykryją właściciele aut bez MAXI-DOT'a ?? W Citigo jest wskaźnik elektroniczny pokazujący wartość liczbową, a nie wskaźnik analogowy - i to jest bardzo dobre rozwiązanie.


02.04.2015, 09:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Daniel Właśnie na to zwróciłem uwagę.


02.04.2015, 11:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Kiedy się jeździ autem codziennie to wiadomo po ilu kilometrach kontrolka gaśnie. W sytuacji zablokowania termostatu w pozycj otwartej kontrolka nie będzie tak szybko gasla, bo silnikowi zejdzie dłużej aby osiągnąć te 45 stopni, więc to tylko kwestia spostrzegawczosci i sprawa jest jasna. Chyba że ktoś nie patrzy na zegary wcale, no to ma problem...

_________________
Obrazek
Obrazek


02.04.2015, 14:59
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Też racja.


02.04.2015, 17:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Ale sprawa zawsze utrudniona. Ciekawe czy vagiem mozna ustawic moment gaszenia tej niebieskiej kontrolki.


02.04.2015, 17:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Maki napisał(a):
Ciekawe czy vagiem mozna ustawic moment gaszenia tej niebieskiej kontrolki.

Tylko w jakim celu?


02.04.2015, 18:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F2] beznadziejny czujnik temperatury płynu chłodzącego
Ustawiasz że kontrolka ma zgasnąć dopiero np przy 80*. Wtedy jak silnik będzie nie dogrzany to kontrolka zapali się.


02.04.2015, 19:49
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL