FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Napięcie w Waszych Fabiach
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=2101
Strona 2 z 4

Autor:  sontario [ 17.07.2006, 21:47 ]
Tytuł: 

Sprawdziłem dzisiaj w 1,9 TDI u mnie, bez klimy auto, więc słabszy alternator. Normalnie bez uruchomionego silnika z aku wypływa 12,7 V. Przy włączonym silniku i bez żadnych obciążeń zmierzyłem na klemach 14,2 V. Przy max obciążeniu elektrycznym jakie udało mi się włączyć: długie, obydwa przeciwmgielne, dmuchawa na max, awaryjne, ogrzewanie tylnej szyby, radio - 13,7 V. Więc faktycznie spadek do 12,2 to sporo, ba rzeczywiście aku już się nie ładuje.

:smutny:

Autor:  Przecinak11 [ 18.07.2006, 12:29 ]
Tytuł: 

u mnie 1,4 16V 75KM przy odpalonym silniku bez obciążenia 13,90 a pod obciążeniem pełnym 13,30

Autor:  kmaniac [ 18.07.2006, 13:27 ]
Tytuł: 

Przecinak11 napisał(a):
u mnie 1,4 16V 75KM przy odpalonym silniku bez obciążenia 13,90 a pod obciążeniem pełnym 13,30

Samochód z klimą??

Autor:  Przecinak11 [ 18.07.2006, 18:30 ]
Tytuł: 

bez klimy

[ Dodano: 2006-07-18, 19:33 ]
sorry walnąłem się :1: auto bez klimy na zgasznym silniku 12,7V ,na odpalonym bez obciążenia 13,86V , i pod obciążeniem 12,40V

Autor:  mariusz_s [ 20.07.2006, 21:01 ]
Tytuł: 

Tak sobie poczytałem jeszcze raz te wypowiedzi i tak sobie myślę.

Kto w idealnych warunkach atmosferycznych w nocy jedzie z włączonymi przeciwmgielnymi i to przednimi?
Kto we mgle jadąc na przednich przeciwmgielnych włacza długie światła?
Kto we mgle jadąc na przednich przeciwmgielnych włacza długie światła, i na dodatek w tym samym czasie ma włączone awaryjne?

Te testy z super pełnym obiążeniem elektryki są hmm.... jakby nietrafione. W aucie tak naprawde nigdy nie mamy naraz właczonych wszystkich odbiorników.

Gdyby tak było to seryjny najsłabszy alternator dla aut bez klimy musiałby być 90A. Zaś dla aut z klimą to już 110A.

Autor:  pkacz [ 21.07.2006, 21:25 ]
Tytuł: 

mariusz_s napisał(a):
Te testy z super pełnym obiążeniem elektryki są hmm.... jakby nietrafione. W aucie tak naprawde nigdy nie mamy naraz właczonych wszystkich odbiorników.


Nie zgadzam się z Tobą. Pojazd jest Twój i masz prawo używac wszystkich jego funkcji naraz a on ma to znosić. I tyle... Prawda jest taka że mój alternator nie wyrabia przy włączonych światłach mijania, klimie (nie na maxa) i audio które też jakieś potężne nie jest... A sadzę że konfiguracja:Klima, przeciwmgielne, awaryjne i ogrzewanie tylnej szyby - calkiem realna na wiosnę i jesień rozłożyłaby system...

Prośbę o testy skierowałem do Was bo chciałem wiedzieć czy tylko u mnie jest takie zjawisko... A prawda jest taka że jestem dopiero w połowie drogi jeśli chodzi o car audio (w tej chwili horyzont jest ustawiony na linii radio - 2 tweetery -6 midów - 2 suby - 2 wzmaki - 2 ekrany TFT) i pewnie wymiana alternatora stanie się faktem...

Autor:  fabias61 [ 17.06.2014, 18:48 ]
Tytuł:  Alternator-Ładowanie

Mam pytanie jakie napiecie na wyjsciu z alternatora powinno być podczas biegu jałowego silnika u mnie jest 14,2V na srubie przy alternatorze, po 15 minutach mierzone napięcie na klemach akumulatora spada do 13,7V-13,8V a na alternatorze dalej 14,2V a prąd ładowania skacze 2,8-3,5A czy to w porządku????Czy mam się martwić kontrolka ładowania nie swieci!!!!!

Autor:  Maki [ 17.06.2014, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Alternator-Ładowanie

Dobre masz ładowanie.

Ja jak załączę światła dmuchawę na to spada mi do 13,8-13,9V

Autor:  fabias61 [ 17.06.2014, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Alternator-Ładowanie

Maki napisał(a):
Dobre masz ładowanie.

Ja jak załączę światła dmuchawę na to spada mi do 13,8-13,9V


U mnie przy załączonych światłach 13,7-13,8V i skoki prądu ładowania

Autor:  Maki [ 18.06.2014, 11:37 ]
Tytuł:  Re: Napięcie w Waszych Fabiach

Cytuj:
W autach bez klimy montowany jest 70A, w autach z klimą musi być 90A.

I tu cię zdziwię bo ja nie mam klimy(Wersja fresh) a alternator mam 90A. Moja fabia była wyprodukowana w Czechach. Kupiona w salonie w Warszawie.

Nie zapomnijmy że na biegu jałowym alternator daje tylko 2/3 mocy. Mój 90A alternator przy obrotach jałowych daje max około 55A Dopiero powyżej tak około 1700obr daje pełną moc. Jak uruchomimy auto to sam silnik pobiera około 15-17A + ładowanie akumulatora około 5-7A (A jak mocno rozładowany potrafi ciągnąć nawet 15A) daje razem 25A. Światła mijania jakieś 10A, dmuchawa na z 15A. Już mamy 50A. Ogrzewanie tylnej szyby 10A. Daje 60A i już mamy przekroczony pobór o 5A niż max moc altka na jałowym (przynajmniej mojego). W sumie wszystkie odbiorniki jak pozałączam pobierają trochę ponad 80A. Więc niewiele mniej niż wydajność alternatora.

Ja jak włączę wszystkie odbiorniki prądu na max to napięcie mam 12,5V na obrotach jałowych. Wystarczy że dodam gazu i już mam 14-14,2V

Cytuj:
Ładowanie w skodach pod pełnym obciążeniem jest beznadziejne.

Coś mi się wydaje że nie tylko w skodach a w większości marek. Ale głowy nie dam uciąć.

Autor:  Kamilo89 [ 18.06.2014, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Napięcie w Waszych Fabiach

napięcie ładowania ma być w zakresie 13,8 do 14,6, ktoś tu piał o kombinacji świateł, wystarczy, ze wskoczy nam wentylator na chłodnicy, który ma moc 220W to równoważy przeciw mgielne plus długie. Zapas mocy musi być, stąd test przy wszystkich odbiornikach.
Zawsze można zrobic test VAG'iem tam chyba w grupie 16 na silniku pokazuje obciążenie alternatora.

Autor:  weuek [ 18.06.2014, 22:39 ]
Tytuł:  Re: Napięcie w Waszych Fabiach

Kamilo89 napisał(a):
wystarczy, ze wskoczy nam wentylator na chłodnicy, który ma moc 220W


Że co? Jakie źródło tych danych?

Autor:  DanielK [ 18.06.2014, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Napięcie w Waszych Fabiach

Tym bardziej że ma bezpiecznik 40A (wiem że z zapasem)

Autor:  Kamilo89 [ 19.06.2014, 00:22 ]
Tytuł:  Re: Napięcie w Waszych Fabiach

weuek napisał(a):
Kamilo89 napisał(a):
wystarczy, ze wskoczy nam wentylator na chłodnicy, który ma moc 220W


Że co? Jakie źródło tych danych?

Szukałem nowego wszędzie podają 220/60W , duży również 220W dla przykładu http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... dnicy.html
DanielK napisał(a):
Tym bardziej że ma bezpiecznik 40A (wiem że z zapasem)

no to policz 40A*12V (znamionowe) = 480W, dla napięcia minimalnego w instalacji na odpalonym 40A*13,8V=552 Waty już wiesz gdzie ukrył się ten zapas i dlaczego taki bezpiecznik? Fizyki nie oszukamy niestety zresztą zwykłe światła mijania to ok 120W.

Autor:  DanielK [ 19.06.2014, 09:30 ]
Tytuł:  Re: Napięcie w Waszych Fabiach

Spokojnie, liczyć umiem. 8)

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/