Teraz jest 17.06.2024, 11:22



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
[F1] Napięcie w Waszych Fabiach 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.07.2006, 19:37
Lokalizacja: Łódź
Posty: 131
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Województwo: łódzkie
Post 
Sprawdziłem dzisiaj w 1,9 TDI u mnie, bez klimy auto, więc słabszy alternator. Normalnie bez uruchomionego silnika z aku wypływa 12,7 V. Przy włączonym silniku i bez żadnych obciążeń zmierzyłem na klemach 14,2 V. Przy max obciążeniu elektrycznym jakie udało mi się włączyć: długie, obydwa przeciwmgielne, dmuchawa na max, awaryjne, ogrzewanie tylnej szyby, radio - 13,7 V. Więc faktycznie spadek do 12,2 to sporo, ba rzeczywiście aku już się nie ładuje.

:smutny:

_________________
1,9 TDI (133@326)


17.07.2006, 21:47
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.03.2006, 12:43
Lokalizacja: Łęczyca
Posty: 129
Podziękował: 4
Pomógł: 5

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Sedan JOY
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
u mnie 1,4 16V 75KM przy odpalonym silniku bez obciążenia 13,90 a pod obciążeniem pełnym 13,30


18.07.2006, 12:29
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Przecinak11 napisał(a):
u mnie 1,4 16V 75KM przy odpalonym silniku bez obciążenia 13,90 a pod obciążeniem pełnym 13,30

Samochód z klimą??


18.07.2006, 13:27
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.03.2006, 12:43
Lokalizacja: Łęczyca
Posty: 129
Podziękował: 4
Pomógł: 5

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Sedan JOY
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
bez klimy

[ Dodano: 2006-07-18, 19:33 ]
sorry walnąłem się :1: auto bez klimy na zgasznym silniku 12,7V ,na odpalonym bez obciążenia 13,86V , i pod obciążeniem 12,40V

_________________
Obrazek


18.07.2006, 18:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Tak sobie poczytałem jeszcze raz te wypowiedzi i tak sobie myślę.

Kto w idealnych warunkach atmosferycznych w nocy jedzie z włączonymi przeciwmgielnymi i to przednimi?
Kto we mgle jadąc na przednich przeciwmgielnych włacza długie światła?
Kto we mgle jadąc na przednich przeciwmgielnych włacza długie światła, i na dodatek w tym samym czasie ma włączone awaryjne?

Te testy z super pełnym obiążeniem elektryki są hmm.... jakby nietrafione. W aucie tak naprawde nigdy nie mamy naraz właczonych wszystkich odbiorników.

Gdyby tak było to seryjny najsłabszy alternator dla aut bez klimy musiałby być 90A. Zaś dla aut z klimą to już 110A.


20.07.2006, 21:01
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mariusz_s napisał(a):
Te testy z super pełnym obiążeniem elektryki są hmm.... jakby nietrafione. W aucie tak naprawde nigdy nie mamy naraz właczonych wszystkich odbiorników.


Nie zgadzam się z Tobą. Pojazd jest Twój i masz prawo używac wszystkich jego funkcji naraz a on ma to znosić. I tyle... Prawda jest taka że mój alternator nie wyrabia przy włączonych światłach mijania, klimie (nie na maxa) i audio które też jakieś potężne nie jest... A sadzę że konfiguracja:Klima, przeciwmgielne, awaryjne i ogrzewanie tylnej szyby - calkiem realna na wiosnę i jesień rozłożyłaby system...

Prośbę o testy skierowałem do Was bo chciałem wiedzieć czy tylko u mnie jest takie zjawisko... A prawda jest taka że jestem dopiero w połowie drogi jeśli chodzi o car audio (w tej chwili horyzont jest ustawiony na linii radio - 2 tweetery -6 midów - 2 suby - 2 wzmaki - 2 ekrany TFT) i pewnie wymiana alternatora stanie się faktem...


21.07.2006, 21:25

Dołączył(a): 24.09.2007, 07:54
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 30
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001r
Województwo: opolskie
Post Alternator-Ładowanie
Mam pytanie jakie napiecie na wyjsciu z alternatora powinno być podczas biegu jałowego silnika u mnie jest 14,2V na srubie przy alternatorze, po 15 minutach mierzone napięcie na klemach akumulatora spada do 13,7V-13,8V a na alternatorze dalej 14,2V a prąd ładowania skacze 2,8-3,5A czy to w porządku????Czy mam się martwić kontrolka ładowania nie swieci!!!!!


Ostatnio edytowano 17.06.2014, 21:22 przez fabias61, łącznie edytowano 1 raz



17.06.2014, 18:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Alternator-Ładowanie
Dobre masz ładowanie.

Ja jak załączę światła dmuchawę na to spada mi do 13,8-13,9V


17.06.2014, 20:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 24.09.2007, 07:54
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 30
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001r
Województwo: opolskie
Post Re: Alternator-Ładowanie
Maki napisał(a):
Dobre masz ładowanie.

Ja jak załączę światła dmuchawę na to spada mi do 13,8-13,9V


U mnie przy załączonych światłach 13,7-13,8V i skoki prądu ładowania


17.06.2014, 21:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Napięcie w Waszych Fabiach
Cytuj:
W autach bez klimy montowany jest 70A, w autach z klimą musi być 90A.

I tu cię zdziwię bo ja nie mam klimy(Wersja fresh) a alternator mam 90A. Moja fabia była wyprodukowana w Czechach. Kupiona w salonie w Warszawie.

Nie zapomnijmy że na biegu jałowym alternator daje tylko 2/3 mocy. Mój 90A alternator przy obrotach jałowych daje max około 55A Dopiero powyżej tak około 1700obr daje pełną moc. Jak uruchomimy auto to sam silnik pobiera około 15-17A + ładowanie akumulatora około 5-7A (A jak mocno rozładowany potrafi ciągnąć nawet 15A) daje razem 25A. Światła mijania jakieś 10A, dmuchawa na z 15A. Już mamy 50A. Ogrzewanie tylnej szyby 10A. Daje 60A i już mamy przekroczony pobór o 5A niż max moc altka na jałowym (przynajmniej mojego). W sumie wszystkie odbiorniki jak pozałączam pobierają trochę ponad 80A. Więc niewiele mniej niż wydajność alternatora.

Ja jak włączę wszystkie odbiorniki prądu na max to napięcie mam 12,5V na obrotach jałowych. Wystarczy że dodam gazu i już mam 14-14,2V

Cytuj:
Ładowanie w skodach pod pełnym obciążeniem jest beznadziejne.

Coś mi się wydaje że nie tylko w skodach a w większości marek. Ale głowy nie dam uciąć.


18.06.2014, 11:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Napięcie w Waszych Fabiach
napięcie ładowania ma być w zakresie 13,8 do 14,6, ktoś tu piał o kombinacji świateł, wystarczy, ze wskoczy nam wentylator na chłodnicy, który ma moc 220W to równoważy przeciw mgielne plus długie. Zapas mocy musi być, stąd test przy wszystkich odbiornikach.
Zawsze można zrobic test VAG'iem tam chyba w grupie 16 na silniku pokazuje obciążenie alternatora.


18.06.2014, 22:35
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Napięcie w Waszych Fabiach
Kamilo89 napisał(a):
wystarczy, ze wskoczy nam wentylator na chłodnicy, który ma moc 220W


Że co? Jakie źródło tych danych?

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


18.06.2014, 22:39
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Napięcie w Waszych Fabiach
Tym bardziej że ma bezpiecznik 40A (wiem że z zapasem)

_________________
Moja fabia
Obrazek


18.06.2014, 22:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Napięcie w Waszych Fabiach
weuek napisał(a):
Kamilo89 napisał(a):
wystarczy, ze wskoczy nam wentylator na chłodnicy, który ma moc 220W


Że co? Jakie źródło tych danych?

Szukałem nowego wszędzie podają 220/60W , duży również 220W dla przykładu http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... dnicy.html
DanielK napisał(a):
Tym bardziej że ma bezpiecznik 40A (wiem że z zapasem)

no to policz 40A*12V (znamionowe) = 480W, dla napięcia minimalnego w instalacji na odpalonym 40A*13,8V=552 Waty już wiesz gdzie ukrył się ten zapas i dlaczego taki bezpiecznik? Fizyki nie oszukamy niestety zresztą zwykłe światła mijania to ok 120W.


19.06.2014, 00:22
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Napięcie w Waszych Fabiach
Spokojnie, liczyć umiem. 8)

_________________
Moja fabia
Obrazek


19.06.2014, 09:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL