Teraz jest 08.07.2024, 08:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Zamki szaleją - czy to krańcówka ? 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Czy ktoś rozbierał już zamek? Bo mam takie luźne przemyślenia może ktoś wie coś na ten temat:
Skoro drzwi kierowcy się blokują i od razu odblokowują to zamkowi wydaje sięi, że jest cały czas otwarty (bo jak wiemy przy otwartych drzwiach te od kierowcy się nie ryglują, żeby sobie auta nie zatrzasnąć)
Tylko dlaczego tak się dzieje?
Czy w zamku jest jakiś dodatkowy czujnik (np. mechaniczny) reagujący na położnie zamka otwarte/zamknięte? Tak mi przyszło do głowy że skoro podłączenie elektryczne wygląda że jest ok (lampka, brzęczyk) To może jest w zamku jeszcze coś co znajduje się nie w takiej pozycji jak powinno i zamek myśli że jest otwarty? ???


26.09.2006, 07:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
kubast napisał(a):
ODŚWIEŻĘ TEMAT

Jestem po montażu zastępczej krańcówki w drzwiach kierowcy. Niestety nie rozwiązało to całkowicie problemu.

1. Oświetlenie i brzęczyk działa porawnie, ale przy próbie zamknięcia centralnego od wewnątrz, wszystkie drzwi się ryglują, a drzwi kierowcy robią podwójny cykl (zamykają się i od razu otwierają). Ten sam objaw występuje podczas samoryglowania po przekroczeniu 20km/h.

2. Nie działa otwieranie szyb po przekręceniu i przytrzymaniu kluczyka w zamku drzwi.

Czy ktoś miał podobne problemy?


Szczerze przyznam, że to jest co najmniej dziwne. Ale jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że może masz padniętą jeszcze jakąś krańcówkę. Najlepszym sposobem srawdzenia gdzie jest problem, jest poodłączanie wszystkich kostek w słupkach (przednie i tylne dzrwi) i potem podłączanie po jednej i sprawdzanie jak zachowuje się samochód i co dzieje sięz grzybkami. Tak na 10% zlokalizujesz gdzie tkwi problem. U mnie po zabiegu przerobienia krańcówki na "a'la maluch" wszystko zaczęło działać jak należy. Grzybki się chowają normalnie i nie wyskakują za chwilę.


26.09.2006, 08:26
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Spróbuję, ale dlaczego tylko drzwi kierowcy się odryglowują.

PS Dodam, że załączając alarm, drzwi zamykają się poprawnie. (alarm DOG montowany w salonie)


26.09.2006, 08:32

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ja zauwazyłem ze mam tak samo jak koleg ze drzwi kierowcy sie nie rygluja jak zamkne od srodka. poprostu wyskakuje mi ten grzybek. a jak zamknne z pilota to słysze podwójne ryglowanie i wszystko jest gut. dodam ze byłem kiedy u elektryka z ta krancówka. I pomyslałem sobie ze to sie dizeje dlatego ze koles cos w drzwiach poprzestawaił :/ jestem juz teraz ustawniony z elektykiem ktory poweidizął ze robił te zamki w pssatach B5 i poweidziałze zrobi równiez w mojej fabi. Wystarczy tylko rozkrecic zamek cos tam wymienic i wszystko powinno byc w porzadeczku. Nie ma sensu nawiercac tych choelrnych dziur w porgach słupkach itp a pozniej martwic sie o korozje albo jecze inne problemy z elektryka


26.09.2006, 10:08

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Zamki cd

Teraz to sie dopiero popie :crazy: yło:
- auto stoi sobie w garażu a zamki co kilka, kilkanaście sekund wykonują cykl otwierania
- podjeżdżam pod sklep, otwieram drzwi, a szyby...... automatycznie się opuszczają :hysterical: .......... ??? ............ :1:

Wg mnie powody mogą być dwa
1. sterownik alarmu kaput
2. padła jakaś dodatkowa krańcówka w zamku drzwi kierowcy(mam tu na myśli tą która przy przekręceniu kluczyka w drzwiach, daje sygnał do sterownika centr. zamka lub gdy kluczyk przytrzymamy otwiera szyby)

Czy zna ktoś schemat elektryczny kabelków pomiędzy zamkiem a kostką w słupku? Chodzi o to, żeby wykonać próbę na kablach przy słupku, zanim rozkręc całe drzwi.


Ostatnio edytowano 29.09.2006, 08:14 przez kubast, łącznie edytowano 1 raz



29.09.2006, 08:10

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Niestety schematu nie znam, ale mam tylko nadzieję, że to nie sterownik comfortu. A wymiana tego to już niezły cash.


29.09.2006, 08:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36
Lokalizacja: Lubliniec
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Wczoraj padła mi krańcówka drzwi przednich lewych :zly: a co za tym idzie nie moge otworzyć bagażnika przełącznikiem na klapie, dopiero jak otworze jakiekolwiek inne drzwi bagażnik daje się otworzyć normalnie.
Czy ktoś wie jakie są koszty na chwile obecną wymiany krańcówki w ASO i poza nią???


05.12.2007, 20:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Adam Z, noo wymiana zamka drzwi kierowcy rozwiąże problem, koszt w aso ok 400zł nie wiem czy z wymianą już... ???

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


05.12.2007, 20:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.10.2006, 00:42
Lokalizacja: POZNAŃ
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: COMFORT
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Adam Z napisał(a):
Czy ktoś wie jakie są koszty na chwile obecną wymiany krańcówki w ASO i poza nią
W aso w poznaniu chcieli mi wymienić caly zamek za 600 zł bo podobno sie tego nie rozbiera :devil: :devil: :devil: .
Kłamali pan osiedlowa złota rączka zrobił mi zamek za 90 dych bez cięcia kabli i wiercenia dodatkowych dziur.

_________________
Bart


05.12.2007, 20:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36
Lokalizacja: Lubliniec
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Dzięki za odpowedź,no to mnie pocieszyłeś :smutny: .
Nie da się tego naprawić?


05.12.2007, 21:03
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Da, tylko nie w ASO.

Mechanik rozbiera "nierozbieralny" zamek i wymienia mikrostyk który w sklepie kosztuje kilka złotych.
ASO jak zwykle wymienia całe moduły, bo tak prościej, szybciej i fabryka ma co robić (nowe moduły)

(Podbnie we fiatach zacierają się tylne wycieraczki, przekłądnia jest nierozbieralna i ASO chce wymieniać całość z silnikiem za kilka stów, a wystarczy odgiąć metalowe języczki, rozebrać obudowe i wyczyścić, przesmarować i gotowe)


05.12.2007, 21:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
no dobra , w stolicy jest pan zlota raczka , w poznaniu tez - jest moze taki spec na slasku??

_________________
touran Obrazek


06.12.2007, 11:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Kolego na pewno jest w zamku lewych przednich drzwi znajduje się krańcówka ( mikrostyk) który jest wstawiony w zamek i można go wyjąć po wyjęciu blaszki która go podtrzymuje, krańcówka ta ma zalane plastykiem dwa lub trzy przewody które są przylutowane do płytki drukowanej w samym zamku. Dalej jeśli zamek posiada centralny zamek oryginalny to ma jeszcze chyba cztery lub pięć krańcówek do centralnego, prawdopodobną przyczyną właśnie otwierania i zamykania samochodu jest walnięta krańcówka od centralnego. Wymiany krańcówek jest bardzo prosta i więcej est roboty z rozebraniem drzwi niż przy wymianie krańcówek.


06.12.2007, 15:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36
Lokalizacja: Lubliniec
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Dzwoniłem dzisiaj do ASO koszt zamka 430+robocizna, ale znalazłem nieautoryzowany serwis Skody- koszt mikrostyku jakieś 15zł+robocizna, mechanior powiedział że w 100 się zmieszcze, czas jakieś 1,5h. :hura:


06.12.2007, 18:04
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.02.2007, 22:14
Lokalizacja: Kraków
Posty: 257
Podziękował: 11
Pomógł: 13

Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: kombi
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
Post Re: Zamki szaleją - czy to krańcówka ?
Odświeżę temat. Mi też padł czujnik otwarcia drzwi od strony kierowcy. Czy nie da się jakoś podłączyć "na krótko" tak żeby nie rozbierać drzwi ? Wiem że podobno jest jakaś kostka w osłonie między drzwiami a futryną.


30.03.2011, 20:53
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL