Teraz jest 26.06.2024, 07:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1] napięcie 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02.01.2012, 15:40
Posty: 23
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2004
Województwo: lubelskie
Post Re: napięcie
to co radzisz?


08.02.2012, 22:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: napięcie
Prawdopodobnie chodziło koledze o to żebyś dał zarobić komuś kto się na tym zna i zrobi ci to porządnie i bezpiecznie ;)


09.02.2012, 15:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: napięcie
Cytuj:
a używam codziennie zalecany prąd to 10A / 1 mm2

Troszkę żeś przeholował. Ja przyjmuję w pracy(jestem elektrykiem) i indziej 4A / 1mm2.


09.02.2012, 16:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: napięcie
Czyli np. pod wyłącznik nad prądowy (U=230V) 16A ciągniesz przewód 4mm2 ? lekka przesada ???


09.02.2012, 16:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: napięcie
Nie bo podtynkowe instalacje można dawać 6A/7A na 1mm2. Jeszcze sprawa którą trzeba brać pod uwagę czy przewodami płynie prąd wysokonapięciowy czy nisko (230V/12V). Bo dla 230V spadek napięcia rzędu 3-4 V nie zrobi różnicy ale dla 12V już tak. I czy przewody są sterownicze czy robocze. Bo dla sterowniczych można przyjąć np. 4A a dla roboczych 8A.

Oczywiście te 4A to miej więcej. Nic się nie stanie jak puścimy 5A. Ale 10A to przesada bo może się okazać że po jakimś czasie przewód może być przegrzany.


09.02.2012, 17:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: napięcie
Witam.

Co do podgrzewania lusterek tu masz opis jak zrobić:
viewtopic.php?f=25&t=4987&hilit=podgrzewanie+lusterek

Co do poczwórnego gniazda zapalniczki i mat grzewczych i ewentualnie innych urządzeń, które chcesz podłączyć pod nie to musisz najpierw podać jakieś namiary na te przedmioty ewentualnie jak już kupiłeś to musisz podać specyfikację tych urządzeń, wtedy trzeba zweryfikować czy razem to "zagra", a następnie można myśleć o podłączaniu. Najlepszym rozwiązaniem jest tak jak koledzy już pisali dołożenie "gniazda" w skrzynce bezpieczników - jeśli chodzi o zabezpieczenie bezpiecznikiem, no i oczywiście załączanie obwodu musi być poprzez przekaźnik, bo jak dobrze rozumuję to nie masz w samochodzie gniazda zapalniczki, bo wtedy nie trzeba robić instalacji tylko rozgałęźnik wtykasz do istniejącego gniazda, z tym, że wtedy i tak suma mocy i prądu wszystkich urządzeń, które zamierzasz podłączyć nie może być większa niż parametry rozgałęźnika bo Ci będzie bezpiecznik wysadzać, no chyba, że coś innego kombinujesz.

Pozdrawiam


09.02.2012, 20:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: napięcie
Odgrzeję, ponieważ zaś chcę dołożyć kolejne urządzenia elektryczne to potrzebuję + po stacyjce.
Do tej pory pod + po kluczyku dodatkowo podpięte jest: (wpiąłem się przy BSI)
niefabryczny sterownik CZ, wzbudzenie dziennych, woltomierz

Teraz + po stacyjce potrzebuję do:
- grzane dysze spryskiwaczy
- ładowarka 1A do telefonu
- ładowarka 2A do tabletu
- REM do wzmacniacza

Nie chcę znów się podpinać w tym miejscu bo boję się że przeciążę układ. Zamiast tego chcę aby wszystkie dodatkowe (dołożone przeze mnie rzeczy) dostawały + po stacyjce z dodatkowego przekaźnika.
schemat wygląda tak:
Obrazek
+ po stacyjce steruje jedynie 1 cewką przekaźnika (małe obciążenie). Styki robocze przekażą + po bezpieczniku prosto z akumulatora do wszystkich urządzeń.
Sęk w tym że chcę też aby podczas rozruchu TEN PRZEKAŹNIK się rozwierał....
+ po stacyjce (ten przy BSI) po przekręceniu kluczyka daje cały czas +
gdzie znaleźć sygnał + który będzie dawał?
1. 0V bez kluczyka
2. 12V po przekręceniu
3. 0V w momencie dalszego przekręcenia (rozruch)?


19.01.2014, 19:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: napięcie
A nie myślałeś podpiąć się z Twoim układem zamiast + z aku , do wyjścia przekaźnika "X Kontaktu" ? - to będzie tak działać jak tego chcesz. Pod warunkiem że prądowo to wytrzyma !

omron


19.01.2014, 21:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: napięcie
jesłi to wyjście działa jak kolega omron pisze to można wykorzystać je do zasilenia układu kolegi , (w miejscu plusa po stacyjce) będzie działał jak chce , bez obawy o obciążalność prądową samego źródła ... cewka przekaźnika raczej za dużo prądu nie zje ;)

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


19.01.2014, 21:24
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: napięcie
Cytuj:
(w miejscu plusa po stacyjce)

Cytuj:
do wyjścia przekaźnika "X Kontaktu" ?


Jeśli jest taki punkt to bomba!
??? natomiast prawdę mówiąc niewiele mi mówi?
Gdzie ten styk i przekaźnik "X Kontaktu"?
Od czego on jest i gdzie go znajdę?

Co do obciążalności prądowej, jeśli by ten styk sterował tylko cewką mojego układu to bez problemu


20.01.2014, 11:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: napięcie
Przekaźnik "X kontakt" odłącza w chwili kręcenia rozrusznikiem odbiorniki : światła, dmuchawę, radio, szybę ogrzewaną itp. Przekaźnik "X" normalnie jest zwarty ( NC ), rozwiera go napięcie podawane na "automat" rozrusznika. Przekaźnik "X" jest pod deską ,tam gdzie inne przekaźniki.
Mam problem z wysłaniem schematu, jak coś to PW
omron


20.01.2014, 20:34
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL