|
|
Teraz jest 16.06.2024, 21:46
|
[F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53 Lokalizacja: Wałbrzych Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Wcześniej szukałem, ale nie widziałem przypadku żeby naraz paliły się i EPC i check ENGINE. A jeszcze dziś rano poszedłem sprawdzić STOP i kolejna niespodzianka - akumulator całkiem rozładowany! Nie wyświetla się nawet przebieg. Tak jeszcze nikt nie miał z tego co znalazłem. Myślicie, że te kontrolki EPC i check ENGINE mogły sygnalizować, że akumulator się kończy?? Teraz nie wiem, czy wymieniać aku czy jednak jechać do ASO. Jakieś 2 miesiące temu ładowałem AKU do pełna, więc nie powinien już paść. Z drugiej strony na ostatnim przegladzie w ASO napisali że aku wkrótce do wymiany (ma 5 lat)
|
01.11.2011, 09:56 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1883
Podziękował: 6
Pomógł: 56
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
z reguły 5 lat w skodach i aku powie dzięki ja dalej nie jadę, trzeba napędzać gospodarkę Co do błędów raczej nie powinno mieć to nic wspólnego. Najlepiej było by jak by ktoś Cię poratował VAGiem i sprawdził błędy. Może się okazać że jak podłączysz aku to błędy z szafy znikną bo się zresetowały, ale w pamięci kompa powinny pozostać.
_________________ PerfectService by DGW Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
|
01.11.2011, 11:23 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2011, 11:35 Posty: 80
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Teraz juz za pozno na sprawdzenie, co jest przyczyna a co skutkiem. Jak pojedziesz do warsztatu to co zrobia tam zaraz na poczatku? Zmienia ci akumuklator! Nawet nie bedziesz mogl wybrac jaki ci wstawia. Wiec lepiej chyba jak kupisz i wymienisz go sam. Ja bym nowy aku najpierw kompletnie naladowal prostownikiem. Po zamontowaniu okaze sie czy masz blad, bo aku padl, czy aku padl bo masz gdzies zwarcie. Sprobuj i zamelduj sie na forum. Koledzy z forum na pewno podejma temat i w miare mozliwosci pomoga.
|
01.11.2011, 11:50 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1883
Podziękował: 6
Pomógł: 56
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Grazyna napisał(a): Ja bym nowy aku najpierw kompletnie naladowal prostownikiem że tak zapytam po Co w niego ingerować od nowości??
_________________ PerfectService by DGW Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
|
01.11.2011, 12:31 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2011, 11:35 Posty: 80
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Tylko tak, no bo nie wiesz jak dlugo byl magazynowany, a baterie rozladowuja sie takze poprzez rezastancje wlasna, a jak nie wiesz co sie w aucie dzieje, no to myslalem ze jak masz pewnosc, ze dzis byl 100% a jutro ma 11,5V to wina auta a nie akumulatora. Ale jak uwazasz inaczej to tyz dobrze.
|
01.11.2011, 13:59 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2011, 11:35 Posty: 80
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Grazyna napisał(a): Tylko tak, no bo nie wiesz jak dlugo byl magazynowany, a baterie rozladowuja sie takze poprzez rezystancje wlasna, a jak nie wiesz co sie w aucie dzieje, no to myslalem ze jak masz pewnosc, ze dzis byl 100% a jutro ma 11,5V to wina auta a nie akumulatora. Ale jak uwazasz inaczej to tyz dobrze.
|
01.11.2011, 14:02 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
ja tam się nie znam ale jak kupię nowy i po 1 dniu spadnie na 11,5 to na bank długo ten egzemplarz nie posiedzi u mnie w aucie ( oczywiście zakładam że znam auto i wiem jaki ma m/w pobór prądu bez kluczyka , a co do zakupu aku jak się kupuje w hipermarketach ... no to się można martwić ja kupuję w sklepach które się specjalizują w aku ( a dokładnie w jednym ) wymieniam na miejscu i jeszcze pomiary robią ( napięcie aku , ładowania )
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
01.11.2011, 14:10 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Może być tak że oberwała się cela i napięcie będzie 0V lub 12V ale bez prądowe.
|
01.11.2011, 18:12 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23 Lokalizacja: ERW Posty: 95 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Ponieważ najpierw zapaliły się kontrolki sprawdziłbym automat stopu , może po prostu nie rozłączył świateł stopu i rozładował akumulator.Proponuje naładować akumulator , sprawdzić światła.
|
01.11.2011, 19:57 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
mrek33 napisał(a): Ponieważ najpierw zapaliły się kontrolki sprawdziłbym automat stopu , może po prostu nie rozłączył świateł stopu i rozładował akumulator.Proponuje naładować akumulator , sprawdzić światła.
O to chodzi kolega dobrze prawi.Po co od razu kupować nowy akumulator,to ci nie ucieknie.Naładuj tan co masz i posprawdzaj to co możesz.
|
01.11.2011, 20:41 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2011, 11:35 Posty: 80
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Pewnie ze mozna sprobowac naladowac stary akumulator, ale po 5 latach i to jeszcze przed zima, to tak jakby reanimowac trupa. Chyba lepiej kupic nowy. Tym bardziej ze nie wiadomo co sie w aucie dzieje. A tak to przynajmniej wiesz ze nie aku. Ale decyzja nalezy do wlasciciela auta.
|
02.11.2011, 13:27 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53 Lokalizacja: Wałbrzych Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Koledzy mrek33 i tomek-u chylę czoła przed Waszą znajomością tematu! Rzeczywiście podładowałem aku i po podłączeniu klem zauważyłem, że palą się wszystkie trzy światła stopu. Ale mi ulżyło, że to nic poważniejszego. Generalnie jest tak, że po podłączenie napięcia palą się non stop światła stopu. Światła nie reagują na pedał hamulca, palą się cały czas i tylko odłączenie klemy minusowej pomaga. Przyjmuję że wymiana tego czujnika STOP automat rozwiąże problem. Już znalazłem wątek na ten temat, tylko mam nadzieję, że sobie z tym poradzę... Do ASO niestety nie mam co jechać bo zanim zabiorą się za robotę to mi się aku znowu rozładuje do "0" co bardzo przecież niszczy akumulator. P.S. Pamiętam, że przed awarią stałem pod górkę na czerwonym przez jakieś 3 minuty i wtedy ten czujnik musiał się jakoś zakleszczyć i zaraz potem jak ruszyłem to kontrolki się zapaliły.
|
02.11.2011, 19:01 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Grazyna napisał(a): Pewnie ze mozna sprobowac naladowac stary akumulator, ale po 5 latach i to jeszcze przed zima, to tak jakby reanimowac trupa.
Moja wypowiedź do tematu raczej nic nie wnosi, ale stwierdzenie ze po 5 latach aku sie nie nadaje do niczego jest sprzeczne z prawdą (fakt jak sie kupi najtańszy noname to tak) Ja od wyjazdu fabki z fabryki mam jeden i ten sam aku wystarczy co jakis czas sprawdzić co tam się dzieje, dolać wody, czasami zrobić mu prezent w postaci ładowania niskim prądem przez noc i wszystko gra elminsterr napisał(a): P.S. Pamiętam, że przed awarią stałem pod górkę na czerwonym przez jakieś 3 minuty i wtedy ten czujnik musiał się jakoś zakleszczyć i zaraz potem jak ruszyłem to kontrolki się zapaliły. Nie wiem czy automat świateł stopu, idzie przez jakis przekaźnik do lamp? Pewnie nie i w takim wypadku przez te 3 min przepływał bez przerwy przez niego prąd około 3A i styki pewnie się skleiły, spróbuj pokopać w pedał hamulca, moze puści Nic nie tracisz
|
02.11.2011, 19:19 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Kopnąć to możesz ale wiesz w łeb. Nie każ chłopkowi takich bzdur robić. Niech weźmie WD40 i niech psiknie na krańcówkę od stopu koło pedałów.
|
02.11.2011, 20:11 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Palą się kontroli EPC i check ENGINE
Maki napisał(a): Kopnąć to możesz ale wiesz w łeb. Nie każ chłopkowi takich bzdur robić. Niech weźmie WD40 i niech psiknie na krańcówkę od stopu koło pedałów.
Kopnąć,psiknąć,puknąć w automat-jak zwał tak zwał i tak do wymiany,a nóż się odblokuje.
|
02.11.2011, 20:50 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|