FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Krańcówka tylnych i przednich drzwi
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=2415
Strona 9 z 24

Autor:  Zlloty [ 12.05.2010, 09:15 ]
Tytuł: 

Kapi >> dzięki.

Ciężko znaleźć na allegro odpowiedni zamek, a nie wymontuję obecnego w celach naprawy, nie mając czegoś do włożenia od ręki. Stąd kolejne moje pytanie:

ZAMEK NA AUKCJI ALLEGRO

Na wszystkich aukcjach widziałem na końcu jedynie oznaczenia "A", nigdzie nie było "CC". czy "CB". Co mogę zrobić za pomocą powyższego zamka?
Otworzyć/zamknąć auto z kluczyka (same drzwi kierowcy)?
Otworzyć/zamknąć auto z kluczyka (centralny zamek fabryczny)?
Otworzyć/zamknąć auto z pilota (centralny zamek fabryczny)?

atak >> krańcówka to taki mały pipsztyk, który informuje komputer centralny o tym, że są otwarte drzwi.

EDIT


W sumie i tak wybór niewielki - albo oryginał za 450 zł, albo upolować jakąś używkę za 100 - 150 zł, nie mając pewności, czy działa, więc kupiłem ów zamek. Sprzedawca zapewniał mnie, że centralnym montowanym fabrycznie będzie działał, problemy są jedynie z centralnymi montowanymi później. Jak przyjdzie i go zamontuję, to się pochwalę.

Autor:  Mat [ 25.05.2010, 22:21 ]
Tytuł: 

No to teraz trochę ode mnie w temacie krańcówki.

Temat mnie wkurzał już ładnych kilka miesięcy, dlatego dziś już jestem po robocie. Najsensowniej jest rozgrzebać wszystko, uciąć zużytą krańcówkę i pojechać z nią do sklepu elekrtycznego. Mając ją w ręku, coś podobnego na bank uda się dobrać (mi się udało). Potem mając zamek w reku trzeba odpowiednio wcelować styki i najlepiej przykleić w takim połozeniu. Następnie dolutować kable, złożyć do kupy i cieszyć się sprawną bryką. ;)

Autor:  xqznx [ 20.06.2010, 20:18 ]
Tytuł: 

Panowie, pozwolę sobie odświeżyć temat, bo spotkałem się z tym samym problemem. Widziałem instrukcję naprawy na forum ale to kolosalnie przekracza moje możliwości techniczne (czyli użycie WD40). Czy możecie polecić kogoś we Wrocławiu kto umie sobie poradzić z tymi stycznikami? W sumie dowolną metodą, byle działało ;]

Autor:  grizlli [ 23.11.2010, 22:26 ]
Tytuł: 

Udało mi się to naprawić, zajęło mi to trochę ponad godzinkę ale działa jak trzeba.
To co było mi potrzebne to krańcówka za całe trzy złote, izolacja oraz wkrętarka :)
Efekt widać na zdjęciu :D
:hurra:

Autor:  Seba1.9 [ 24.11.2010, 15:07 ]
Tytuł: 

Powiedzcie mi/napiszcie ,czy (narazie działamy w sferze wyobraźni, przypuszczeń i domniemań) odłączając sterowanie centralnym tylnego zamka lewego/prawego jednego z nich albo dwóch naraz (zakładając, że w jednym z nich padła krańcówka) pozbędę się problemu "wariującego" centralnego (mam tu na myśli pisząc "wariującego" takie przypadki jak np. zamykanie i otwieranie zamków w aucie samoczynnie) ?? Myślę nawet ,by te wadliwe zamki tylne sterowane centralnie zamienić na zwykłe- bez sterowania. Dzięki

Autor:  kapi [ 24.11.2010, 17:54 ]
Tytuł: 

Seba1.9 napisał(a):
narazie działamy w sferze wyobraźni, przypuszczeń i domniemań

jak odepniesz wtyczke to zamek bedzie "stale zamknięty" a to grozi zatrzaśnięciem kluczy w aucie :crazy:
Seba1.9 napisał(a):
Myślę nawet ,by te wadliwe zamki tylne sterowane centralnie zamienić na zwykłe

wtedy wszystkie 5 ( ?? ) i nalezy przeprogramować komfort.

[ Dodano: 2010-11-24, 17:55 ]
grizlli napisał(a):
Efekt widać na zdjęciu

sadysta :mrgreen: , najważniejsze że działa :good:

Autor:  Seba1.9 [ 25.11.2010, 11:35 ]
Tytuł: 

grizlli, możesz jeszcze inną fotkę, taką z oddali na ten patent?. Albo inaczej, jeśli mnie oko nie myli, to ten wyłącznik krańcowy jest przymocowany do drzwi? Nie do słupka kabiny?Który kabelek ciąłeś?Kilka słów, opisu do tego zdjęcia poproszę. Z góry dzięki p.s. ogólnie :bravo: za pomysł i dobrą lokalizację, widziałem różne miejsca, ale to mi przypadło najbardziej do gustu(nie trzeba przeciągać kabla przez oslonkę gumową do kabiny, progami, w słupkach etc)

Autor:  grizlli [ 25.11.2010, 17:14 ]
Tytuł: 

Tutaj masz lepsze fotki i opis naprawy :mlotek: .



W załączniku masz foto jakiej użyłem krańcówki. Odciąłem oba przewody od starej krańcówki na wysokości zaślepki strzałka (nr. 1). Aby wywiercić otwór w drzwiach musiałem odkręcić od drzwi ogranicznik, odchyliły się wystarczająco by mieć dostęp wkrętarką. W wyborze kabla pomógł mi tester napięcia, minus zaizolowałem a plus przytwierdziłem do ruchomej części krańcówki. Kabel plusowy wpuściłem przez otwór którym wchodzi okablowanie na drzwi strzałka (nr. 2), w zamontowaniu krańcówki pomogłem sobie ściągając osłonę gumową z drzwi, jest tam na tyle miejsca żeby włożyć dwa palce i przytrzymać nasz skarb :hurra: podczas przykręcania. Wszystko maznołem lakierem by nie rdzewiało i działa.......:hurra: :hurra: :hurra:


[ Dodano: 2010-11-26, 01:34 ]
Mam Cichą nadzieję że w miarę zrozumiale napisałem :chat:

Autor:  marekk [ 27.11.2010, 20:29 ]
Tytuł: 

w identyczny sposob mozna rozwiazac problem z tylnimi drzwiami :) wiercimy dziure w slupku i problem rozwiazany

Autor:  Mat [ 22.01.2011, 21:25 ]
Tytuł: 

No to ja odzywam się znów, z tym samym problemem.

Otóż krańcówa w zamku znów mi się poddała, i musze się za to zabrać. Problem tylko polega na tym, że podczas pierwszego podejścia złomotałem śrubę trzymającą zamek i nie mam pojęcia, jak ją teraz odkręcić. :/

Ma ktoś pomysł, jak to zrobić? Wywiercić w niej śrubę, wkręcić lewoskrętną?
HELP!!! :(((

Autor:  grizlli [ 22.01.2011, 22:49 ]
Tytuł: 

miałem podobny problem i lewoskretna pomogłą :P :party:

Autor:  Mat [ 22.01.2011, 23:04 ]
Tytuł: 

A mógłbyś mi w przybliżeniu podać procedurę? Rozmiar śruby? Czy najpierw gwintowałeś otwór, potem wkręcałeś, czy to blachowkręt był? :/ Nie chcę sobie drzwi popsuć... :/

Autor:  grizlli [ 22.01.2011, 23:19 ]
Tytuł: 

U mnie problem polegał na uszkodzeniu łba śruby przy fotelu kierowcy. Nawierciłem otwór fi 5 nagwintowałem otwór pod szóstkę wkreciłem śrubę i po problemie. Śrubę która wkręcałem byłą wzmocniona.

Autor:  Mat [ 22.01.2011, 23:37 ]
Tytuł: 

Przy fotelu też mam problem, ale pasażera. :hurra: No dobra, będę próbował.

Autor:  sobi [ 28.01.2011, 16:43 ]
Tytuł:  Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi

u mnie jest dziwna sprawa z krańcówką, przykład brzęczka od włączonych świateł.

łapię za wew. klamke, otwieram drzwi i słyszę że styk pracuje, otwierając drzwi baaaaaaardzo powoli następuję brzęk, po chwili jeszcze w pozycji kiedy zamek jest na ryglu słychać znowu podwójne klikniecie i brzęczek przestaje piszczeć więc otwieram drzwi do końca i cisza. Lampka działa normalnie tj zamykam drzwi i gaśnie, otwieram - zapala się. czyli krańcówka dziala tylko dlaczego załącza się podwójnie otwierając/zamykając drzwi ? Pomoże gdzieś psiknięcie WD40 ?

Strona 9 z 24 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/