![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 30.06.2024, 17:10
|
[F1/F2] Krańcówka tylnych i przednich drzwi
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.05.2010, 10:00 Lokalizacja: Kraków Posty: 44
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia Sedan Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Kapi >> dzięki.
Ciężko znaleźć na allegro odpowiedni zamek, a nie wymontuję obecnego w celach naprawy, nie mając czegoś do włożenia od ręki. Stąd kolejne moje pytanie:
ZAMEK NA AUKCJI ALLEGRO
Na wszystkich aukcjach widziałem na końcu jedynie oznaczenia "A", nigdzie nie było "CC". czy "CB". Co mogę zrobić za pomocą powyższego zamka?
Otworzyć/zamknąć auto z kluczyka (same drzwi kierowcy)?
Otworzyć/zamknąć auto z kluczyka (centralny zamek fabryczny)?
Otworzyć/zamknąć auto z pilota (centralny zamek fabryczny)?
atak >> krańcówka to taki mały pipsztyk, który informuje komputer centralny o tym, że są otwarte drzwi.
EDIT
W sumie i tak wybór niewielki - albo oryginał za 450 zł, albo upolować jakąś używkę za 100 - 150 zł, nie mając pewności, czy działa, więc kupiłem ów zamek. Sprzedawca zapewniał mnie, że centralnym montowanym fabrycznie będzie działał, problemy są jedynie z centralnymi montowanymi później. Jak przyjdzie i go zamontuję, to się pochwalę.
|
12.05.2010, 09:15 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
No to teraz trochę ode mnie w temacie krańcówki.
Temat mnie wkurzał już ładnych kilka miesięcy, dlatego dziś już jestem po robocie. Najsensowniej jest rozgrzebać wszystko, uciąć zużytą krańcówkę i pojechać z nią do sklepu elekrtycznego. Mając ją w ręku, coś podobnego na bank uda się dobrać (mi się udało). Potem mając zamek w reku trzeba odpowiednio wcelować styki i najlepiej przykleić w takim połozeniu. Następnie dolutować kable, złożyć do kupy i cieszyć się sprawną bryką. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
25.05.2010, 22:21 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 15.04.2010, 17:10 Lokalizacja: Ww Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia1
Rok prod.: 01
Województwo: dolnośląskie
|
Panowie, pozwolę sobie odświeżyć temat, bo spotkałem się z tym samym problemem. Widziałem instrukcję naprawy na forum ale to kolosalnie przekracza moje możliwości techniczne (czyli użycie WD40). Czy możecie polecić kogoś we Wrocławiu kto umie sobie poradzić z tymi stycznikami? W sumie dowolną metodą, byle działało ;]
|
20.06.2010, 20:18 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28 Lokalizacja: Łódź Posty: 148 Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
Udało mi się to naprawić, zajęło mi to trochę ponad godzinkę ale działa jak trzeba. To co było mi potrzebne to krańcówka za całe trzy złote, izolacja oraz wkrętarka ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Efekt widać na zdjęciu ![HURRA :hurra:](./images/smilies/509.gif)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ grizlli
|
23.11.2010, 22:26 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36 Lokalizacja: Gliwice Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Powiedzcie mi/napiszcie ,czy (narazie działamy w sferze wyobraźni, przypuszczeń i domniemań) odłączając sterowanie centralnym tylnego zamka lewego/prawego jednego z nich albo dwóch naraz (zakładając, że w jednym z nich padła krańcówka) pozbędę się problemu "wariującego" centralnego (mam tu na myśli pisząc "wariującego" takie przypadki jak np. zamykanie i otwieranie zamków w aucie samoczynnie) ![fragez ??](./images/smilies/fragez.gif) Myślę nawet ,by te wadliwe zamki tylne sterowane centralnie zamienić na zwykłe- bez sterowania. Dzięki
_________________ skoda, że tak mało koni
|
24.11.2010, 15:07 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Seba1.9 napisał(a): narazie działamy w sferze wyobraźni, przypuszczeń i domniemań jak odepniesz wtyczke to zamek bedzie "stale zamknięty" a to grozi zatrzaśnięciem kluczy w aucie Seba1.9 napisał(a): Myślę nawet ,by te wadliwe zamki tylne sterowane centralnie zamienić na zwykłe wtedy wszystkie 5 ( ![fragez ??](./images/smilies/fragez.gif) ) i nalezy przeprogramować komfort. [ Dodano: 2010-11-24, 17:55 ]grizlli napisał(a): Efekt widać na zdjęciu
sadysta ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) , najważniejsze że działa ![good :good:](./images/smilies/1good.gif)
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana ![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/36820/icon4.png) F3 - obecnie
|
24.11.2010, 17:54 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36 Lokalizacja: Gliwice Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
grizlli, możesz jeszcze inną fotkę, taką z oddali na ten patent?. Albo inaczej, jeśli mnie oko nie myli, to ten wyłącznik krańcowy jest przymocowany do drzwi? Nie do słupka kabiny?Który kabelek ciąłeś?Kilka słów, opisu do tego zdjęcia poproszę. Z góry dzięki p.s. ogólnie ![Brawo :bravo:](./images/smilies/brawa.gif) za pomysł i dobrą lokalizację, widziałem różne miejsca, ale to mi przypadło najbardziej do gustu(nie trzeba przeciągać kabla przez oslonkę gumową do kabiny, progami, w słupkach etc)
_________________ skoda, że tak mało koni
|
25.11.2010, 11:35 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28 Lokalizacja: Łódź Posty: 148 Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
Tutaj masz lepsze fotki i opis naprawy .
W załączniku masz foto jakiej użyłem krańcówki. Odciąłem oba przewody od starej krańcówki na wysokości zaślepki strzałka (nr. 1). Aby wywiercić otwór w drzwiach musiałem odkręcić od drzwi ogranicznik, odchyliły się wystarczająco by mieć dostęp wkrętarką. W wyborze kabla pomógł mi tester napięcia, minus zaizolowałem a plus przytwierdziłem do ruchomej części krańcówki. Kabel plusowy wpuściłem przez otwór którym wchodzi okablowanie na drzwi strzałka (nr. 2), w zamontowaniu krańcówki pomogłem sobie ściągając osłonę gumową z drzwi, jest tam na tyle miejsca żeby włożyć dwa palce i przytrzymać nasz skarb podczas przykręcania. Wszystko maznołem lakierem by nie rdzewiało i działa.......
[ Dodano: 2010-11-26, 01:34 ]
Mam Cichą nadzieję że w miarę zrozumiale napisałem
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ grizlli
|
25.11.2010, 17:14 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
w identyczny sposob mozna rozwiazac problem z tylnimi drzwiami ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) wiercimy dziure w slupku i problem rozwiazany
_________________ touran
|
27.11.2010, 20:29 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
No to ja odzywam się znów, z tym samym problemem.
Otóż krańcówa w zamku znów mi się poddała, i musze się za to zabrać. Problem tylko polega na tym, że podczas pierwszego podejścia złomotałem śrubę trzymającą zamek i nie mam pojęcia, jak ją teraz odkręcić. :/
Ma ktoś pomysł, jak to zrobić? Wywiercić w niej śrubę, wkręcić lewoskrętną?
HELP!!! ![:(](./images/smilies/icon_sad.gif) ((
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
22.01.2011, 21:25 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28 Lokalizacja: Łódź Posty: 148 Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
miałem podobny problem i lewoskretna pomogłą ![party :party:](./images/smilies/party43.gif)
_________________ grizlli
|
22.01.2011, 22:49 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
A mógłbyś mi w przybliżeniu podać procedurę? Rozmiar śruby? Czy najpierw gwintowałeś otwór, potem wkręcałeś, czy to blachowkręt był? :/ Nie chcę sobie drzwi popsuć... :/
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
22.01.2011, 23:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28 Lokalizacja: Łódź Posty: 148 Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
U mnie problem polegał na uszkodzeniu łba śruby przy fotelu kierowcy. Nawierciłem otwór fi 5 nagwintowałem otwór pod szóstkę wkreciłem śrubę i po problemie. Śrubę która wkręcałem byłą wzmocniona.
_________________ grizlli
|
22.01.2011, 23:19 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Przy fotelu też mam problem, ale pasażera. ![HURRA :hurra:](./images/smilies/509.gif) No dobra, będę próbował.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
22.01.2011, 23:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 18.09.2006, 16:25 Lokalizacja: Łódź Posty: 60
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi
u mnie jest dziwna sprawa z krańcówką, przykład brzęczka od włączonych świateł.
łapię za wew. klamke, otwieram drzwi i słyszę że styk pracuje, otwierając drzwi baaaaaaardzo powoli następuję brzęk, po chwili jeszcze w pozycji kiedy zamek jest na ryglu słychać znowu podwójne klikniecie i brzęczek przestaje piszczeć więc otwieram drzwi do końca i cisza. Lampka działa normalnie tj zamykam drzwi i gaśnie, otwieram - zapala się. czyli krańcówka dziala tylko dlaczego załącza się podwójnie otwierając/zamykając drzwi ? Pomoże gdzieś psiknięcie WD40 ?
|
28.01.2011, 16:43 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |