Teraz jest 30.06.2024, 17:10



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 358 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 24  Następna strona
[F1/F2] Krańcówka tylnych i przednich drzwi 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.05.2010, 10:00
Lokalizacja: Kraków
Posty: 44
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia Sedan Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
Kapi >> dzięki.

Ciężko znaleźć na allegro odpowiedni zamek, a nie wymontuję obecnego w celach naprawy, nie mając czegoś do włożenia od ręki. Stąd kolejne moje pytanie:

ZAMEK NA AUKCJI ALLEGRO

Na wszystkich aukcjach widziałem na końcu jedynie oznaczenia "A", nigdzie nie było "CC". czy "CB". Co mogę zrobić za pomocą powyższego zamka?
Otworzyć/zamknąć auto z kluczyka (same drzwi kierowcy)?
Otworzyć/zamknąć auto z kluczyka (centralny zamek fabryczny)?
Otworzyć/zamknąć auto z pilota (centralny zamek fabryczny)?

atak >> krańcówka to taki mały pipsztyk, który informuje komputer centralny o tym, że są otwarte drzwi.

EDIT


W sumie i tak wybór niewielki - albo oryginał za 450 zł, albo upolować jakąś używkę za 100 - 150 zł, nie mając pewności, czy działa, więc kupiłem ów zamek. Sprzedawca zapewniał mnie, że centralnym montowanym fabrycznie będzie działał, problemy są jedynie z centralnymi montowanymi później. Jak przyjdzie i go zamontuję, to się pochwalę.


12.05.2010, 09:15
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
No to teraz trochę ode mnie w temacie krańcówki.

Temat mnie wkurzał już ładnych kilka miesięcy, dlatego dziś już jestem po robocie. Najsensowniej jest rozgrzebać wszystko, uciąć zużytą krańcówkę i pojechać z nią do sklepu elekrtycznego. Mając ją w ręku, coś podobnego na bank uda się dobrać (mi się udało). Potem mając zamek w reku trzeba odpowiednio wcelować styki i najlepiej przykleić w takim połozeniu. Następnie dolutować kable, złożyć do kupy i cieszyć się sprawną bryką. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


25.05.2010, 22:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.04.2010, 17:10
Lokalizacja: Ww
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia1
Rok prod.: 01
Województwo: dolnośląskie
Post 
Panowie, pozwolę sobie odświeżyć temat, bo spotkałem się z tym samym problemem. Widziałem instrukcję naprawy na forum ale to kolosalnie przekracza moje możliwości techniczne (czyli użycie WD40). Czy możecie polecić kogoś we Wrocławiu kto umie sobie poradzić z tymi stycznikami? W sumie dowolną metodą, byle działało ;]


20.06.2010, 20:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28
Lokalizacja: Łódź
Posty: 148
Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
Udało mi się to naprawić, zajęło mi to trochę ponad godzinkę ale działa jak trzeba.
To co było mi potrzebne to krańcówka za całe trzy złote, izolacja oraz wkrętarka :)
Efekt widać na zdjęciu :D
:hurra:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
grizlli


23.11.2010, 22:26
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Powiedzcie mi/napiszcie ,czy (narazie działamy w sferze wyobraźni, przypuszczeń i domniemań) odłączając sterowanie centralnym tylnego zamka lewego/prawego jednego z nich albo dwóch naraz (zakładając, że w jednym z nich padła krańcówka) pozbędę się problemu "wariującego" centralnego (mam tu na myśli pisząc "wariującego" takie przypadki jak np. zamykanie i otwieranie zamków w aucie samoczynnie) ?? Myślę nawet ,by te wadliwe zamki tylne sterowane centralnie zamienić na zwykłe- bez sterowania. Dzięki

_________________
skoda, że tak mało koni


24.11.2010, 15:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
Seba1.9 napisał(a):
narazie działamy w sferze wyobraźni, przypuszczeń i domniemań

jak odepniesz wtyczke to zamek bedzie "stale zamknięty" a to grozi zatrzaśnięciem kluczy w aucie :crazy:
Seba1.9 napisał(a):
Myślę nawet ,by te wadliwe zamki tylne sterowane centralnie zamienić na zwykłe

wtedy wszystkie 5 ( ?? ) i nalezy przeprogramować komfort.

[ Dodano: 2010-11-24, 17:55 ]
grizlli napisał(a):
Efekt widać na zdjęciu

sadysta :mrgreen: , najważniejsze że działa :good:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


24.11.2010, 17:54
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
grizlli, możesz jeszcze inną fotkę, taką z oddali na ten patent?. Albo inaczej, jeśli mnie oko nie myli, to ten wyłącznik krańcowy jest przymocowany do drzwi? Nie do słupka kabiny?Który kabelek ciąłeś?Kilka słów, opisu do tego zdjęcia poproszę. Z góry dzięki p.s. ogólnie :bravo: za pomysł i dobrą lokalizację, widziałem różne miejsca, ale to mi przypadło najbardziej do gustu(nie trzeba przeciągać kabla przez oslonkę gumową do kabiny, progami, w słupkach etc)

_________________
skoda, że tak mało koni


25.11.2010, 11:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28
Lokalizacja: Łódź
Posty: 148
Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
Tutaj masz lepsze fotki i opis naprawy :mlotek: .



W załączniku masz foto jakiej użyłem krańcówki. Odciąłem oba przewody od starej krańcówki na wysokości zaślepki strzałka (nr. 1). Aby wywiercić otwór w drzwiach musiałem odkręcić od drzwi ogranicznik, odchyliły się wystarczająco by mieć dostęp wkrętarką. W wyborze kabla pomógł mi tester napięcia, minus zaizolowałem a plus przytwierdziłem do ruchomej części krańcówki. Kabel plusowy wpuściłem przez otwór którym wchodzi okablowanie na drzwi strzałka (nr. 2), w zamontowaniu krańcówki pomogłem sobie ściągając osłonę gumową z drzwi, jest tam na tyle miejsca żeby włożyć dwa palce i przytrzymać nasz skarb :hurra: podczas przykręcania. Wszystko maznołem lakierem by nie rdzewiało i działa.......:hurra: :hurra: :hurra:


[ Dodano: 2010-11-26, 01:34 ]
Mam Cichą nadzieję że w miarę zrozumiale napisałem :chat:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
grizlli


25.11.2010, 17:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
w identyczny sposob mozna rozwiazac problem z tylnimi drzwiami :) wiercimy dziure w slupku i problem rozwiazany

_________________
touran Obrazek


27.11.2010, 20:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
No to ja odzywam się znów, z tym samym problemem.

Otóż krańcówa w zamku znów mi się poddała, i musze się za to zabrać. Problem tylko polega na tym, że podczas pierwszego podejścia złomotałem śrubę trzymającą zamek i nie mam pojęcia, jak ją teraz odkręcić. :/

Ma ktoś pomysł, jak to zrobić? Wywiercić w niej śrubę, wkręcić lewoskrętną?
HELP!!! :(((

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


22.01.2011, 21:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28
Lokalizacja: Łódź
Posty: 148
Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
miałem podobny problem i lewoskretna pomogłą :P :party:

_________________
grizlli


22.01.2011, 22:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
A mógłbyś mi w przybliżeniu podać procedurę? Rozmiar śruby? Czy najpierw gwintowałeś otwór, potem wkręcałeś, czy to blachowkręt był? :/ Nie chcę sobie drzwi popsuć... :/

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


22.01.2011, 23:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28
Lokalizacja: Łódź
Posty: 148
Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
U mnie problem polegał na uszkodzeniu łba śruby przy fotelu kierowcy. Nawierciłem otwór fi 5 nagwintowałem otwór pod szóstkę wkreciłem śrubę i po problemie. Śrubę która wkręcałem byłą wzmocniona.

_________________
grizlli


22.01.2011, 23:19
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Przy fotelu też mam problem, ale pasażera. :hurra: No dobra, będę próbował.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


22.01.2011, 23:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.09.2006, 16:25
Lokalizacja: Łódź
Posty: 60
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post Re: krańcówka tylnych i przednich drzwi
u mnie jest dziwna sprawa z krańcówką, przykład brzęczka od włączonych świateł.

łapię za wew. klamke, otwieram drzwi i słyszę że styk pracuje, otwierając drzwi baaaaaaardzo powoli następuję brzęk, po chwili jeszcze w pozycji kiedy zamek jest na ryglu słychać znowu podwójne klikniecie i brzęczek przestaje piszczeć więc otwieram drzwi do końca i cisza. Lampka działa normalnie tj zamykam drzwi i gaśnie, otwieram - zapala się. czyli krańcówka dziala tylko dlaczego załącza się podwójnie otwierając/zamykając drzwi ? Pomoże gdzieś psiknięcie WD40 ?


28.01.2011, 16:43
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 358 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 24  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL