Teraz jest 05.07.2024, 19:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 178 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Skrzypi jak stara kanapa 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16.12.2009, 08:40
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Skoda Fabia kombi
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
[ Dodano: 2009-12-17, 06:04 ]
Panowie miałem ten sam problem i mechanik wymienił mi sworzeń (tak to nazwał)+ drążek skrzypienie ustąpiło. Ponadto także łączniki stabilizatora.

_________________
Krystian


17.12.2009, 06:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.08.2008, 14:25
Posty: 41
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
2 tygodnie temu zmieniałem tuleje wahacza na Cuprowskie, sworznie, przednie tuleje i łączniki stablizatora. Jak wczoraj trochę popadało, to przy ruszaniu (i mniej przy zatrzymywaniu się) zaczęło skrzypieć dosyć poważnie. Na wybojach jest cisza (relatywna). Jak popracuje na postoju nad przednim zawieszeniem, to troche skrzypi. To mogą być te poduszki stabilizatora?


26.06.2010, 06:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21
Lokalizacja: okolice Łodzi
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Jeśli pojawiło się to krótko po wymianie tych elementów, to sprawdziłbym czy zawieszenie jest dobrze skręcone. Miałem podobny objaw - dociągnięcie przedniej śruby wahacza wyeliminowało skrzypienie.

_________________
https://psychoterapia-online.com/


26.06.2010, 18:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2008, 14:25
Posty: 41
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
Wszystko posprawdzane, skrzypi tylko jak jest mokro i krótko po tym. Narazie to olewam. Dzięki za sugestie :)


30.06.2010, 10:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.03.2010, 10:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: VW Polo 9N
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Sprawdź czy nie ociera się drążek stabilizatora o wspornik wahacza.
Wystarczy skręcić kierownicą do położenia max i zerknąć ;-)


30.06.2010, 11:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.08.2008, 14:25
Posty: 41
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
Chyba to jest to, choć nie jestem do końca przekonany. Na wahaczu są ślady otarcia - widać "czysty" metal, tzn zdarty brud w okolicach spotkania z drążkiem stabilizatora, ale ślad jest nieregularny, a jak pisałem miałem ostatnio robotę na zawieszenie. Na postoju trudno coś stwierdzić, bo trzęsienie samochodem nie powoduje aż takiego skoku, żeby drążek znalazł się na wysokości otarcia. Żeby było śmieszniej, na kołach skręconych w lewo nie skrzypi (mówimy o prawej stronie auta), a na kołach na wprost i w prawo - skrzypi, choć to tylko obserwacja na dziś wieczór.
Podejrzewałem łączenie drążka stabilizatora z łącznikiem, gdyż widzę na nadkolu ślady pracy góra-dół, natomiast nadkole jest plastyczne - to na pewno nie to.
Skrzypienie pojawia się i znika, na dwie wizyty u fachowców akurat skrzypienie ustawało. Tak sobie myślę - może stabilizator rusza się na boki? Jest to w ogóle możliwe? Jeśli to te gumy stabilizatora i tak jak piszecie znowu zaczną skrzypieć po paru tysiącach, to wymiana jest bez sensu, ale jeśli to coś innego - to wolałbym mieć spokój. W sierpniu jadę na przymusową trzepaczkę przy przeglądzie rejestracyjnym. Może taki fachowiec coś pomoże.


02.07.2010, 20:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.03.2010, 10:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: VW Polo 9N
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
jakubpaw , nie tylko jest to możliwe ale to napewno TO!
Skrzypi gdy koła są na wprost i skręcone w prawo ponieważ drązek stabilizatora przemieścił się do skrajnej pozycji.
Działanie doraźne to skrecić kołami do max i używając trochu krzepy ;-) przeciągnąć drążek tak, aby uzyskać równa odległość z obu stron pomiędzy drążkiem a wspornikami wahacza.
Natomiast rozwiązanie długofalowe wzależności od pomysłu :grin:
Nie będę przedstawiał swojego bo większość :hysterical:


02.07.2010, 23:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.08.2008, 14:25
Posty: 41
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
Hehe no i jesteśmy w domu - już jestem mądrzejszy o caly wątek pt. stabilizator starego typu, plastikowe tuleje itp. Stabilizator mam stary 19mm (po VINie i suwmiarką), kupuję więc gumy 17mm i biorę się za wymianę - przecież nie będę wymieniać całego stabilizatora! :browar:


03.07.2010, 08:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.03.2010, 10:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: VW Polo 9N
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Według mnie drążek stabilizatora i tak się przemieści po czym znów zacznie się ocierać tylko że po dłuższym czasie...
Musisz wyeliminować możliwość przesuwania się drążka w którakolwiek ze stron a wtedy będzie gitara :good:


05.07.2010, 21:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.08.2008, 14:25
Posty: 41
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
Właśnie odstawiłem Fabie do mechanika. Gumy 17tki kupione, mają kombinować z dosprawaniem półpierścieni blokujących ;)

Na temat sensowności oryginalnego pomysłu wypowiadać się nie ma już nawet co :hang:

[ Dodano: 2010-07-07, 13:03 ]
Samochód odebrany. Skrzypienie ustało. Stablizacja poprzeczna stabilizatora ;) osiągnięta dwoma wspawanymi ogranicznikami na zewnątrz od gum.

:banana:

[ Dodano: 2010-07-08, 09:24 ]
Skrzypienie ustało ale na 10km :) Teraz znów sie pojawiło. Stabilizator jest równo, więc to nie to. Pewnie to te gumy, mimo że nowe, są mniejsze (17mm). Brak mi pomysłów, więc to olewam. :)


06.07.2010, 10:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.04.2009, 15:57
Lokalizacja: Białystok
Posty: 27
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Województwo: podlaskie
Post 
Witam.
A co może być przyczyną skrzypienia podczas ruszania. Słychać to tylko przy puszczaniu sprzęgła dalej jakby wszystko ok choć może sie tylko tak wydaje...odgłosy te dochadzą( jak sądzę) z silnika. Proszę o pomoc :browar:
Czy może to być coś poważnego??


14.07.2010, 16:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 01.09.2010, 16:56
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 12
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
Witam.

Ja ma nadal problem z trzeszczeniem. W ASO wymieniłem drążki na nowe i gumy "niby" też wymienili na nowe.
Piszę niby do trzeszczy dalej tak samo a jak zagładałem to widzę że są tylko wysmarowane jakimś smarem.
Jak sprawdzić rozmiar jakie gumy mam kupić.
Zmierzyć srednicę samego stabilizatora czy razem z tulejką bo widzę że pod gumą wystaje jakaś tulejka?
I co przy wymianie gumy na nową, czy platikowa tulejka zaostaje czy nie?

Dzięki i pozdrawiam


08.09.2010, 12:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Witam. Jak wymieniali!!!???? gumy to niech poprawiają. Na tematm gum stabilizatora było już wcześniej więc nie ma sensu abym cytował powyższe wypowiedzi kolegów. Jak chcesz jednak sam sobie z tym poradzić to sprawa jest prosta. Przy wymienie gum nie ma dużo pracy i nie jest to skomplikowana czynność. Same gumy nie są drogie ok. 10 PLN za sztukę w ASO. Dobiorą ci je na podstawie nr VIN. O ile się nie mylę a chyba nie, to w naszych autach nie ma już plastików a tylko gumy. Pozdrawiam.

_________________
pitt47


08.09.2010, 13:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.09.2010, 16:56
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 12
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
pitt47 napisał(a):
Witam. Jak wymieniali!!!???? gumy to niech poprawiają. Na tematm gum stabilizatora było już wcześniej więc nie ma sensu abym cytował powyższe wypowiedzi kolegów. Jak chcesz jednak sam sobie z tym poradzić to sprawa jest prosta. Przy wymienie gum nie ma dużo pracy i nie jest to skomplikowana czynność. Same gumy nie są drogie ok. 10 PLN za sztukę w ASO. Dobiorą ci je na podstawie nr VIN. O ile się nie mylę a chyba nie, to w naszych autach nie ma już plastików a tylko gumy. Pozdrawiam.


ASO już podziękuje. kolejna ich wpadka.

Czyli z tego co rozumie zmerzyć średnice stabilizatora bez tulejki?


08.09.2010, 13:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.09.2010, 22:33
Lokalizacja: Ruda Śląska 41-710
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post 
Brah napisał(a):
Maciej! Kilka dni temu wymieniłem gumę przy stabilizatorze. Oryginalna jej cena 19 zł.Objawy miałem takie same jak u Ciebie. Stojąc w miejscu nie było nic słychac, tylko w czasie jazdy po nierównościach. Mechanik podniósł auto posprawdzał zawieszenie i powiedział że jest to na 100% ta guma.Gdy ją wyciągnął srednica wewnętrzna miała 23 mm! a miała by 18! Teraz wszystko działa ok! Nie ma żadnych stuków.

Stojąc w miejscu nie było nic słychac DOBRE Stojąc w miejscu raczej nic nie słychać.


09.09.2010, 22:55
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 178 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL