FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=8136
Strona 8 z 19

Autor:  lik10 [ 23.01.2014, 14:47 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

Witam

Widzę że jest dużo pytań, komu jaki kabelek będzie pasował. Znalazłem na Germańskich stronkach rozpiskę do kiedy jakie auteczko można zdiagnozować odpowiednim kabelkiem :hurra:

Mam nadzieje że się przyda.

Lista kabelek->model samochodu

Autor:  peSTKa [ 29.01.2014, 23:21 ]
Tytuł:  01317

VAG wypluł ten sam błąd w 3 miejscach. Miał ktoś takie coś? Błędy stałe.
Na ros tech piszą:
1. CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Instrument Cluster (J285) faulty - jak to sprawdzić, który przewód?
2. Fault(s) stored in Instrument Cluster (J285) - sprawdzone błędów brak, wszystko działa ok.

Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.lbl
Part No: 6Y0 820 045

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
79-00 - Please Check Fault Codes


Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
Part No: 6Q1 937 049 D
Component: 0000 BN-SG. 1S34

1 Fault Found:
01341 - Control Module in Instrument Panel On Comfort CAN (J285)
49-00 - No Communications


Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: 003E GATEWAY CAN 1S34

1 Fault Found:
01341 - Control Module in Instrument Panel On Comfort CAN (J285)
49-00 - No Communications

Autor:  DanielK [ 29.01.2014, 23:38 ]
Tytuł:  Re: Kody OBD - odczytywanie kodów błędów

hiob87
elsa mówi coś takiego:
01317
Uszkodzona magistrala danych lub Uszkodzony zestaw wskaźników
Brak wskazań lub błędne wskazania
– Sprawdzić magistralę danych → Rozdział.
– Odczytać pamięć błędów → Rozdział.

01341 Uszkodzona magistrala danych
t Sterownik nie zamontowany
Brak samodiagnozy
– Sprawdzić magistralę danych → Rozdział.

Magistrala danych / LIN
W układzie elektrycznym samochodu znajdują się dwie różne magistrale danych oraz przewód magistrali LIN 1) różnych priorytetach:
1) Magistrala LIN - w samochodach wyprodukowanych po dacie 08.2004
t magistrala układu napędowego – priorytet 1
t magistrala układu komfortowego – priorytet 2
t magistrala LIN drzwi - priorytet 3
Obydwie magistrale komunikują się z sobą poprzez układ gateway, zintegrowany w sterowniku sieci pokładowej.
Czy istnieje połączenie obu magistral, można sprawdzić w blokach wartości pomiarowych układu gateway 125 do 127 (magistrala układu napędowego) i 130 do 132 (magistrala układu komfortowego) → Rozdział.

Pinout zegarów:
https://www.dropbox.com/s/kr7ait8dtiypl ... row_PL.pdf
Schemat i kolory kabli:
https://www.dropbox.com/s/88iio5apzkbv6 ... danych.pdf

Jeszcze jeden, dużo czytelniejszy schemat, po angielsku. Zestaw wskaźników strona 6
https://www.dropbox.com/s/hbbdimcd8hzp1 ... ryczne.pdf

Autor:  peSTKa [ 30.01.2014, 12:39 ]
Tytuł:  Re: Kody OBD - odczytywanie kodów błędów

Dzięki serdeczne, za obszerny opis, wiem gdzie grzebać przynajmniej.
Cytuj:
Czy istnieje połączenie obu magistral, można sprawdzić w blokach wartości pomiarowych układu gateway 125 do 127 (magistrala układu napędowego) i 130 do 132 (magistrala układu komfortowego) → Rozdział.

Nie wiesz jakie wartości pożądane powinny się tam pokazać?
bloki pomiarowe odpowiednio 130 - 131 -132
Obrazek
bloki pomiarowe odpowiednio 125 - 126 - 127
Obrazek

Dodam że błąd pokazuje się w:
- 09 central electric - tu da się skasować ale powraca
- 08 klima - nie da się skasować
- CAN Gateway - tu da się skasować ale powraca

Jeszcze jedna rzecz VCDS 11 zwrócił moją uwagę tym że w 08 klima
numer części: 6Y0 820 045 jest inny od labela: 6Q0-820-045.lbl
i podkreśla label na czerwono.

Autor:  DanielK [ 30.01.2014, 13:03 ]
Tytuł:  Re: Kody OBD - odczytywanie kodów błędów

W 132 masz instruments 0, czyli brak połączenia z zegarami.
Reszta wygląda na sprawną. Przy czym wyżej w innym bloku połączenie jest. ???
Oto pełna dokumentacja grup pomiarowych:
https://www.dropbox.com/s/x2rf35e4oftsj ... ateway.pdf

Wyjmowałeś jakoś ostatnio zegary?

P.S. Ja jak wtedy zrobiłem zwarcie felernym pokrętłem, to vag wypluł niemal wszędzie ten sam błąd :evil:

Autor:  peSTKa [ 30.01.2014, 13:48 ]
Tytuł:  Re: Kody OBD - odczytywanie kodów błędów

Kurde, skąd Ty masz takie schematy/opisy?? :O
Elegancko, czyli brak połączenia z zegarami w Can databus Comfort
Bo to drugie to jest chyba coś innego - jest połacznie zegarów z Can databus powertrain

Myślisz że ten Can databus Comfort to może być połączenie modułu komfortu z zegarami?
Zgadza się wyjmowałem zegary, przy odpiętym aku.

Autor:  DanielK [ 30.01.2014, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Kody OBD - odczytywanie kodów błędów

Na to wygląda. Dlatego wywala w klimie, bo jak widać na schemacie klima i zegary są połączone równolegle do magistrali komfortu. Na dobrą sprawę próbowałbym najpierw wyjąć zegary i włożyć jeszcze raz, może nie docisnąłeś/przecisnąłeś za bardzo zielone złącze. Gorzej jeśli gdzieś przytarłeś kabel, no wypadałoby obejrzeć ten pęk kabli który idzie do zegarów, bo samo z siebie rzadko kiedy co się psuje, a szczególnie kable, muszą mieć jakiś powód :) Schematy, tak jak już ktoś tu na forum zauważył, elsawin ;)

Autor:  peSTKa [ 23.02.2014, 19:23 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

Cholerka, nie znalazłem przyczyny błąd dalej jest, a dodatkowo w klimie pokazał się nowy...
Kod:
01318 - control module for injection pump (j399)
79-00 - please check fault codes


Woła o to żeby sprawdzić błędy, ale gdzie się sprawdza te błędy? pompy? bo chyba o to chodzi.

Autor:  DanielK [ 24.02.2014, 19:55 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

01318: Sterownik pompy wtryskowej -J399- Brak komunikacji

-Uszkodzona magistrala danych
-Sterownik nie zamontowany
objaw:
Brak samodiagnozy
naprawa:
– Sprawdzić magistralę danych




uu, z tym sprawdzaniem magistrali danych to jest ameryka już.. :roll:

Autor:  ironbyq [ 23.03.2014, 20:29 ]
Tytuł:  [F1] Seria błędów VAG

Witam

Do mojej Fabii 2001 HB 1.9SDI podłączyłem VAG i dostałem listę błędów. Kilka z nich miałem przy ostatnim odczycie ale pojawiło się wiele nowych raczej dziwnych przy tym modelu. Wszystkie błędy skasowałem ale pojawiły się natychmiast na nowo. (komentarze obok kodów)

AG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69


Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 012 CE
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 3328
Coding: 00002
Shop #: WSC 13765
TMBNF46Y223331222 SKZ7Z0A1020444
3 Faults Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus [ten jest ok bo czujnik jest niesprawny, do wymiany (albo termostat)]
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
18097 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from Elect. Load Controller [nie wiem co to jest]
P1689 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer [nie wiem co to jest, bo nie mam immobilizera]
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A


Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q1 937 049 B
Component: BORDNETZ-SG. 1S31
Coding: 25754
Shop #: WSC 13765
4 Faults Found:
01598 - Drive Battery Voltage [aku wymienione na nowa centrę 1,5 roku temu]
07-10 - Signal to Low - Intermittent
00511 - Selector Lever (E313) [nie wiem co to jest]
49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85) [to jest po robieniu zbierznosci w renomowanej sieciówce - kierownica jest lekko w lewo]
49-00 - No Communications
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) [nie wiem co to jest]
49-00 - No Communications


Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6Y1 919 880 A
Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V09
Coding: 16142
Shop #: WSC 30111
TMBNF46Y223331222 SKZ7Z0A1020444
1 Fault Found:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent [nie wiem co to jest]


Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0909901
Component: Gateway K<->CAN 1S31
Coding: 00014
Shop #: WSC 33790
3 Faults Found:
00511 - Selector Lever (E313) [nie wiem co to jest]
49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85) [to jest po robieniu zbierznosci w renomowanej sieciówce - kierownica jest lekko w lewo]
49-00 - No Communications
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) [nie wiem co to jest]
49-00 - No Communications





Czy ma ktoś pomysł na te dziwne kody błędów:

18097
17978
01598
00511
01324
01176

dziękuję

Autor:  weuek [ 23.03.2014, 20:41 ]
Tytuł:  Re: [F1] Seria błędów VAG

A dużo i często jeździsz? Bo wiele błędów "intermittent" wynika właśnie ze słabego akumulatora i wyskakują przy sracie silnika.

Autor:  czp [ 23.03.2014, 21:25 ]
Tytuł:  Re: [F1] Seria błędów VAG

01176 - Key: Signal too Low
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Immobilizer
Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Reader Coil faulty
Immobilizer Reader Coil faulty
Immobilizer Transponder in Key faulty OR incorrect Transponder in Key
Remote Control
Remote Control Battery low
Remote Control faulty OR incorrect Remote Control used

Slaba bat w kluczyku, cewka przy stacyjce dogorywa lub cos z pastykla w kluczyku

I nie gadaj ze nie masz immobilajzera ;} chyba ze jakis "magik" ci go dezaktywowal.
--------------------------

01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) hmmm kolega ma moze 4x4 ?D: albo steorwnik zglupal lub ktos sie bawil kodowaniem :D - pamietam ze mi kiedys na poczatku tez wywalilo blad napedu 4x4 :DDDDD po wykasowaniu juz sie nie pojawil - byc moze slaby akumulator powoduje takie bezsensowne bledy.

----------------
00511 - Selector Lever (E313) masz moze automat ?:d

----------------

00778 - Steering Angle Sensor (G85) - jakies tam VW chyba mialy czujnik skretu w kierownicy. Trzago bylo kalibrowac. Fabie maja zabudowane w magliwnicy ale chyba bledy sa inne. Trzaby polaczzyc sie z sterownikiem pompy i sprawdzic czy czujnik reaguje na skrecanie, jak nie to do wymiany.

Ogolnie to masz dziwne bledy dotyczace 4x4 automatyczniej skrzyni biegow... O_o moze pada ci sterownik silnika? :D

Autor:  ironbyq [ 24.03.2014, 08:35 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

weuek - jeżdżę codziennie, rocznie 10k km. Aku niby prawie nowe ale zrobię próbę - podładuję i sprawdzę błędy. Bateria w kluczyku nie wymieniana co najmniej od 3 lat (ale dobrze działa!), ale tam jakieś magie się robi przy wymianie, więc muszę to doczytać.

czp - Z tym immo to chyba przywaliłem jak dzik w sosnę :) Automatu i 4x4 nie mam. 00778 - Steering Angle Sensor (G85) można na razie olać. Jak wyżej, podładuję aku, zmiana baterii w kluczyku i nowe testy.

dziękuję

Autor:  Artur_jaw [ 24.03.2014, 16:37 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

ironbyq kiedy były robione poprzednie testy przed tymi co je wkleiłeś ?? masz dostęp do kompa z programem (ew skanera) wykasuj wsio w diabły , pojeździj trochę i zrób znów diagnostyke zobaczysz co wróci i tym warto się zająć ...

Autor:  DanielK [ 24.03.2014, 16:48 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

ironbyq
18097: magistrala układu napędowego niewiarygodne komunikaty ze sterownika sieci pokładowej
>usterka w przewodach magistrali danych
>niewłaściwy lub uszkodzony sterownik sieci pokładowej -J519-
– Sprawdzić magistralę danych
– odczytać pamięć błędów sterownika sieci pokładowej

17978
zablokowany sterownik silnika
>próba rozruchu nieuprawnionym kluczykiem
>nieuprawniona próba manipulacji
>niewłaściwy kod sterownika silnika -J248-
>usterka w układzie blokady rozruchu
>uszkodzony zestaw wskaźników → Przypis
>sterownik silnika -J248- został wymieniony i nie dopasowany do blokady rozruchu

01176 Sygnał za mały
>Uszkodzona cewka czytnika lub przewód (rezystancja przejścia, luźny styk)
>brak mikroukładu (transpondera) lub nie działa elektronika w kluczyku
>Mechanicznie pasujący kluczyk nie został dopasowany elektronicznie

reszta też mnie zaciekawiła, ale nie masz w żadnym sterowniku zakodowanej skrzyni automatycznej.

Strona 8 z 19 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/