Teraz jest 21.09.2024, 11:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
[F1-F4] Hamulce - tarcze vs bębny 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Hamulce - tarcze vs bębny
Ja akurat wole z tyłu bębny. Moim zdaniem dobrze spełniają swoje zadanie i mają wystarczającą siłę hamowania potrzebną na tył. No i są miej problematyczne w eksploatacji przynajmniej z mojego doświadczenia.


01.04.2015, 21:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3917
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 151

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F3] Błękit Race by maju
Maki napisał(a):
są miej problematyczne w eksploatacji przynajmniej z mojego doświadczenia.

A jakie Ty masz doświadczenie w danej kwestii że tak piszesz ? Bo dla mnie to są totalne bzdury, zacisk jest łatwiejszy i do serwisowania i do wymian a dwa wiele zależy od samego producenta zacisku. Jak Twoje doświadczenie opiera się na starych zaciskach Bosch montowanych przez pewien czas w OPEL czy innym aucie to .. uwierz mi ten zacisk nadawał się na złom a nie do auta. Miałem styczność z zaciskami ATE, DAC, LUCAS i bębnami wszelkiego rodzaju, nie ma opcji abym kiedykolwiek kupił auto z bębnami. Jeśli jakieś auto by mnie interesowało a zobaczyłbym z tyłu bębny to z miejsca skreślałbym je z mojej listy zainteresowanych. Bębny to jest relikt z 126p bo wtedy większość serwisowała takie auta i wszyscy musieli pokochać bębny. Ktoś to czuje na drodze hamowanie 4 tarczami ten do bębnów nie wróci.


02.04.2015, 09:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F3] Błękit Race by maju
Nie do się ukryć że tarcze są bardziej skuteczne i przyjemniejsze w obsłudze niż bębny.


02.04.2015, 11:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.10.2013, 11:03
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Samochód: Fabia III Kombi
Rok prod.: 2015
Województwo: pomorskie
Post Re: [F3] Błękit Race by maju
Daniel napisał(a):
A jakie Ty masz doświadczenie w danej kwestii że tak piszesz ? Bo dla mnie to są totalne bzdury, zacisk jest łatwiejszy i do serwisowania i do wymian a dwa wiele zależy od samego producenta zacisku. Jak Twoje doświadczenie opiera się na starych zaciskach Bosch montowanych przez pewien czas w OPEL czy innym aucie to .. uwierz mi ten zacisk nadawał się na złom a nie do auta. Miałem styczność z zaciskami ATE, DAC, LUCAS i bębnami wszelkiego rodzaju, nie ma opcji abym kiedykolwiek kupił auto z bębnami. Jeśli jakieś auto by mnie interesowało a zobaczyłbym z tyłu bębny to z miejsca skreślałbym je z mojej listy zainteresowanych. Bębny to jest relikt z 126p bo wtedy większość serwisowała takie auta i wszyscy musieli pokochać bębny. Ktoś to czuje na drodze hamowanie 4 tarczami ten do bębnów nie wróci.


W pełni zgadzam się z tą tezą :!:


02.04.2015, 12:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F3] Błękit Race by maju
Maki, a co powiesz o bębnach z przodu? Nie wolałbyś? Niestety, chromowanych nie widziałem...

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


02.04.2015, 18:10
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54
Lokalizacja: Dębica
Posty: 1024
Podziękował: 6
Pomógł: 8

Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F3] Błękit Race by maju
najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej :D Fatum!

_________________
>>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<


02.04.2015, 23:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3917
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 151

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F3] Błękit Race by maju
Tofik napisał(a):
najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej :D Fatum!


Skomentuje to tak : pedał hamulca masz w podłodze a dźwignię w tunelu środkowy, wiec nie wiem co chcesz rwać z deski rozdzielczej. Zabawny jesteś wiesz.


03.04.2015, 05:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F3] Błękit Race by maju
Cytuj:
Nie do się ukryć że tarcze są bardziej skuteczne i przyjemniejsze w obsłudze niż bębny.

Pewnie że są bardziej skuteczne ale z tyłu ta skuteczność nie jest potrzebna bo bębny i tak nie wykorzystane są w 100% swojej skuteczności bo są dławione przez regulator siły hamowania
Cytuj:
Maki, a co powiesz o bębnach z przodu? Nie wolałbyś? Niestety, chromowanych nie widziałem...

Nie z przodu się nie nadają. Przednie hamulce wymagają większej skuteczności i bębny nie dały by rady dlatego są tarcze.

Ja osobiście przy wyborze auta staram się by właśnie z tyłu były bębny i jestem zwolennikiem bębnów na tył. Nie chce tarcz z tyłu ze względu na trudniejszą eksplanacje. Taką mam o tarczach na tył wyrobioną opinię i tyle.


03.04.2015, 21:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: [F3] Błękit Race by maju
po czesci oboje macie racje. bebny i tarcze z tylu maja podobna sile hamowania. przy pierwszym drugim hamowaniu roznica bedzie niewielka. dopiero jak przy predkosciach autostradowych bedzie trzeba awaryjnie hamowac to bebny beda mialy brake fade.

ale i tak glownie hamuje przod. kiedys testowo sprawdzilem kiedy faduja tarcze nacinane . i po 7 hamowaniach ze 160+ poszedl sie gniesc plyn. wiec w normalnej eksploatacji nie do zabicia.
co ciekawe fading wystepuje przy niskich predkosciach. (chlodzenie)

fajnie uczucie jak shamowalem ze 150 staje na swiatlach. ruszam i za swiatlami zaraz chcialem sie zatrzymac z 15 na godzine . wciskam hamulec a auto jedzie . :D dopiero po 5-6 sec plyn ostygl i zahamowalem. ogolnie przydatna lekcja

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


03.04.2015, 21:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54
Lokalizacja: Dębica
Posty: 1024
Podziękował: 6
Pomógł: 8

Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F3] Błękit Race by maju
Daniel napisał(a):
Tofik napisał(a):
najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej :D Fatum!


Skomentuje to tak : pedał hamulca masz w podłodze a dźwignię w tunelu środkowy, wiec nie wiem co chcesz rwać z deski rozdzielczej. Zabawny jesteś wiesz.


Ktoś musi wiesz ?? Jeżeli nie zrozumiałeś tego pod kątem ujmę to w miarę zrozumiale dla ciebie: "ŻART", to przestań wypisywać takie pierdoły, bo sam szukasz u praktycznie każdego dziury w dupie

_________________
>>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<


03.04.2015, 23:33
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F3] Błękit Race by maju
Maki napisał(a):
Pewnie że są bardziej skuteczne ale z tyłu ta skuteczność nie jest potrzebna bo bębny i tak nie wykorzystane są w 100% swojej skuteczności bo są dławione przez regulator siły hamowania

Od 11 lat takich nowych aut nie sprzedają w Europie, a w Polsce od 9 lat. Sam zgadnij dlaczego.

Maki, ta twoja opinia to nie jest wyrobiona, tylko niedorobiona. Zresztą, nie tylko ta :mrgreen:

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


04.04.2015, 07:29
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Ja mam bębny z tyłu i samochód hamuje na suchym i oponie letniej kiedy chcę.
Nie widzę sensu wymiany podzespołów i szarpania się na tarczę w tym samochodzie.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


04.04.2015, 09:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
arielcpu podzielam twoje zdanie,też nie planuję się w to bawić.Ale fakt jest faktem,tarcze są lepsze.


04.04.2015, 11:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
arielcpu napisał(a):
Nie widzę sensu wymiany podzespołów i szarpania się na tarczę w tym samochodzie.

Też się nie znam na rzeczach, których nie miałem/nie używałem.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


04.04.2015, 11:46
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3917
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 151

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
tomek-u napisał(a):
arielcpu podzielam twoje zdanie,też nie planuję się w to bawić.Ale fakt jest faktem,tarcze są lepsze.

Ale jeżeli miałbyś w salonie możliwość, jak jest obecnie w SKODA a było wcześniej w SEAT, zakupu "hamulce tarczowe tył w cenie 400,- zł" to nie wolałbyś ? Mówię tutaj o sytuacji, że ktoś zamawia auta nowe a nie bawi się w "tuning" czy "poprawę fabryki" ? Bo za 400,- zł to nie zbudujesz z tyłu tarcz na nowych elementach to raz a dwa Maju miał taką możliwość a nie skorzystał (a auto ma pod zamówienie, według swojej widzi mi się).


04.04.2015, 11:52
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL