FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=16806
Strona 3 z 4

Autor:  Mat [ 26.10.2012, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nta%BF+mfa

Znalazłem coś takiego, ale niestety do golfa. I teraz tylko pytanie, ile z tego może nam się różnić... :|

Autor:  kapi [ 26.10.2012, 16:20 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

MatCar17 napisał(a):
teraz tylko pytanie, ile z tego może nam się różnić...

na pewno nie bedzie takiego schematu elektrycznego jak to tam podali.
żeby dostać sie do tego olbrzymiego złacza na grodzi, to te pionowe wygłuszenie / scianke działową musisz zdjąc.

Ad.1 twojego pierwszego posta - napisz do kol. mb19 - może pomoże z doborem zegarów.
jak zmieniałem swoje, to kolega z CZ wlasnie pytał o silnik i rok auta, mówił że to wazne jest.
Ad.2
Pekol - VW napisał(a):
do pinu ja uzywalem Commandera
- widać można poradzić samemu.
Ad.3 - musiałbys sprawdzić schematy elektryczne dla różnych wersji silnikowych jakie są przyłacza do licznika.
Ad.4 - na pewno jakieś konektorki extra, by wpiąć się we wtyczki na ścianie grodziowej, chyba że bedziesz ciągnąć cały przewód od czujnika temp. , do tego taśma materiałowa, jakiś peszel mały by sie przydał na zabezpieczenie przewodów.
Ad.5 - u mnie wyglądało to tak, że najpierw adaptował licznik do sterownika silnika - potrzebny był pin z obu zegarów ( nie wiem do czego ten stary? ) pózniej klucze, później ustawienia i kilometry wg starego licznika.
pekol - VW napisał(a):
prosciej jest dokodowac stare kluczyki do nowych zegarow...
zajmuje to 3 min roboty

wiem, że fajnie sie pisze, gorzej zrobić, teraz w OII przymierzam sie do maxika, i wiem na 1000% że sam nie bede tego robić, choć to tylko "wymiana" licznika ;)

ciekaw jestem Twoich postępów :browar:

Autor:  krzykii3 [ 30.10.2012, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

Witam,
mam kabel do ściągania pinu z zegarów. Sam się przymierzam od dawna do zmiany zegarów ale nie moge ściągnąć kierownicy. W zasadzie wszystko mam. Odpowiedni budzik i prawy przełącznik.
Jak pomożesz mi ściągnąć kierownice to ściągnę ci pin z zegarów.

Autor:  koleś [ 31.10.2012, 09:06 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

krzykii3 napisał(a):
nie mogę ściągnąć kierownicy


W całym Twoim pomyśle to najprostrza operacja. MatCar17 Ci pomoże.

Autor:  Mat [ 31.10.2012, 09:36 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

krzykii3 napisał(a):
Witam,
mam kabel do ściągania pinu z zegarów. Sam się przymierzam od dawna do zmiany zegarów ale nie moge ściągnąć kierownicy. W zasadzie wszystko mam. Odpowiedni budzik i prawy przełącznik.
Jak pomożesz mi ściągnąć kierownice to ściągnę ci pin z zegarów.


Pomogę bardzo chętnie. ;)

Zegary trafiłem od 1.2 12V. Po numerze ASO twierdzi, że mają kompa, już do mnie jadą.

Garść informacji, które udało mi się ustalić, część będzie się powtarzać:
1. Z zegarów trzeba wyjąć PIN, nie ma wątpliwości.
2. Potem adaptacja kluczyków
3. Przestawienie przebiegu.
(zastanawiam się, czy da się to zrobić VAGiem/VCDSem)
4. Zmiana manetki
5. Pociągnięcie trzech kabelków z manetki do T32a (zielona)
6. Pociągnięcie czujnika temperatury również do T32a.
7. Wymiana pływaka w zbiorniku bez konieczności zmiany całego zespołu pompy, koszt śmieszny
8. I ostatnie: zużycie paliwa. Za cholerę nie jestem w stanie ustalić, gdzie ma iść kabel z T32a (PIN 32). TO jest w sumie ostatnia rzecz, której mi brakuje.
9. Nie mam bladego pojęcia, czy trzeba jeszcze kodować/uruchamiać VAGiem funkcje komputera...

Jak się uda, to zrobię manual. :mrgreen:

Autor:  p_50 [ 31.10.2012, 09:40 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

MatCar17 napisał(a):
Jak się uda, to zrobię manual. :mrgreen:


Zrób zrób to może i ja się skuszę na taką opcje bo jak na razie to nic nie kumam :? muszę zobaczyć żeby zrobić ;)

Autor:  Sev [ 31.10.2012, 14:14 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

MatCar17 napisał(a):
3. Przestawienie przebiegu.
(zastanawiam się, czy da się to zrobić VAGiem/VCDSem)

Vagiem da się ale tylko w górę, Czyli np 85000 zmienisz na 86000 ale 86000 nie zmienisz na 85000 ;)

Autor:  Mat [ 31.10.2012, 14:45 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

No to dobrze, bo te zegary co mam na oku mają ponoć 47 tyś. ;)

Autor:  koleś [ 31.10.2012, 16:24 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

MatCar17 napisał(a):
nie jestem w stanie ustalić, gdzie ma iść kabel z T32a (PIN 32)

A która to wtyczka?

Autor:  Mat [ 31.10.2012, 16:27 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

Też jeszcze tego nie wiem.

Obstawiam albo moduł komfortu (?), czyli to po lewej stronie, albo którąś z tych wtyczek, gdzie wpina się tempomat. Osobiście, wolałbym wariant pierwszy... :mrgreen:

Autor:  Sev [ 01.11.2012, 11:39 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

T32a to zielona wtyczka w zegarach.
A pin 32 to złącze 31 czyli... masa ;)
Od wyświetlacza wielofunkcyjnego są piny 11,12 i 27 ale dokładniej polecam sprawdzić w schematach.

Autor:  Mat [ 01.11.2012, 11:44 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

A masa nie jest przypadkiem w czarnej?

Autor:  Sev [ 01.11.2012, 13:50 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

MatCar17, poczytasz schematy to wyczaisz co i jak.

Autor:  Mat [ 02.11.2012, 01:36 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

Sev miał rację. Jest inaczej, niż w Golfie IV. I oczywiście z moim szczęściem okazuje się, że będzie gruba robota... :evil:

Wpięcie instalacji z manetki do zegarów jest proste: 3 kabelki.
Jeden kabelek to czujnik temperatury.
Spalanie z kompa uzyskujemy wpinając z T32a z zegarów dwa kabelki we wtyczkę... T11a. :hang: Niektórzy wiedzą, że jest to wtyczka do której trzeba się dostać przy okazji montażu tempomatu. :evil:

Ciekaw jestem, czy można się do grodzi dostać przez podszybie... :evil:

Autor:  Sev [ 02.11.2012, 10:01 ]
Tytuł:  Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

MatCar17, PW ;)
Da się, od dołu deski, trzeba rozebrać lewą i prawą dolną część pod kierownicą, odchylić centralkę-mózgownicę elektryczną i masz dostęp do wtyczek. Biała po lewej z widocznymi pomarańczowymi CANami.
Obrazek
Żeby ją wypiąć trzeba tą blaszkę metalową przesunąć w prawo albo w lewo, nie pamiętam.

Pomarańczaki dochodzą do zegarów na 99% nawet bez kompa, przynajmniej tak u mnie bylo. Ale zawsze można je zlokalizować przy centralce elektrycznej po lewej pod deską.

Od podszybia się dostaniesz ale wycieraczki trzeba zdejmować itd. bez sensu. Dostęp jest jaki jest od spodu deski rozdzielczej. Za belką poprzeczną.

Zdjęcie zrobione przy zdjętej desce rozdzielczej. Od góry.

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/