Teraz jest 17.06.2024, 03:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
[F1] Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nta%BF+mfa

Znalazłem coś takiego, ale niestety do golfa. I teraz tylko pytanie, ile z tego może nam się różnić... :|

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


26.10.2012, 09:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
MatCar17 napisał(a):
teraz tylko pytanie, ile z tego może nam się różnić...

na pewno nie bedzie takiego schematu elektrycznego jak to tam podali.
żeby dostać sie do tego olbrzymiego złacza na grodzi, to te pionowe wygłuszenie / scianke działową musisz zdjąc.

Ad.1 twojego pierwszego posta - napisz do kol. mb19 - może pomoże z doborem zegarów.
jak zmieniałem swoje, to kolega z CZ wlasnie pytał o silnik i rok auta, mówił że to wazne jest.
Ad.2
Pekol - VW napisał(a):
do pinu ja uzywalem Commandera
- widać można poradzić samemu.
Ad.3 - musiałbys sprawdzić schematy elektryczne dla różnych wersji silnikowych jakie są przyłacza do licznika.
Ad.4 - na pewno jakieś konektorki extra, by wpiąć się we wtyczki na ścianie grodziowej, chyba że bedziesz ciągnąć cały przewód od czujnika temp. , do tego taśma materiałowa, jakiś peszel mały by sie przydał na zabezpieczenie przewodów.
Ad.5 - u mnie wyglądało to tak, że najpierw adaptował licznik do sterownika silnika - potrzebny był pin z obu zegarów ( nie wiem do czego ten stary? ) pózniej klucze, później ustawienia i kilometry wg starego licznika.
pekol - VW napisał(a):
prosciej jest dokodowac stare kluczyki do nowych zegarow...
zajmuje to 3 min roboty

wiem, że fajnie sie pisze, gorzej zrobić, teraz w OII przymierzam sie do maxika, i wiem na 1000% że sam nie bede tego robić, choć to tylko "wymiana" licznika ;)

ciekaw jestem Twoich postępów :browar:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


26.10.2012, 16:20
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 19.04.2008, 12:54
Lokalizacja: WH
Posty: 279
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
Witam,
mam kabel do ściągania pinu z zegarów. Sam się przymierzam od dawna do zmiany zegarów ale nie moge ściągnąć kierownicy. W zasadzie wszystko mam. Odpowiedni budzik i prawy przełącznik.
Jak pomożesz mi ściągnąć kierownice to ściągnę ci pin z zegarów.


30.10.2012, 21:48
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
krzykii3 napisał(a):
nie mogę ściągnąć kierownicy


W całym Twoim pomyśle to najprostrza operacja. MatCar17 Ci pomoże.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


31.10.2012, 09:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
krzykii3 napisał(a):
Witam,
mam kabel do ściągania pinu z zegarów. Sam się przymierzam od dawna do zmiany zegarów ale nie moge ściągnąć kierownicy. W zasadzie wszystko mam. Odpowiedni budzik i prawy przełącznik.
Jak pomożesz mi ściągnąć kierownice to ściągnę ci pin z zegarów.


Pomogę bardzo chętnie. ;)

Zegary trafiłem od 1.2 12V. Po numerze ASO twierdzi, że mają kompa, już do mnie jadą.

Garść informacji, które udało mi się ustalić, część będzie się powtarzać:
1. Z zegarów trzeba wyjąć PIN, nie ma wątpliwości.
2. Potem adaptacja kluczyków
3. Przestawienie przebiegu.
(zastanawiam się, czy da się to zrobić VAGiem/VCDSem)
4. Zmiana manetki
5. Pociągnięcie trzech kabelków z manetki do T32a (zielona)
6. Pociągnięcie czujnika temperatury również do T32a.
7. Wymiana pływaka w zbiorniku bez konieczności zmiany całego zespołu pompy, koszt śmieszny
8. I ostatnie: zużycie paliwa. Za cholerę nie jestem w stanie ustalić, gdzie ma iść kabel z T32a (PIN 32). TO jest w sumie ostatnia rzecz, której mi brakuje.
9. Nie mam bladego pojęcia, czy trzeba jeszcze kodować/uruchamiać VAGiem funkcje komputera...

Jak się uda, to zrobię manual. :mrgreen:

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


31.10.2012, 09:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.06.2010, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 544
Zdjęcia: 1
Podziękował: 19
Pomógł: 13

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Run
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
MatCar17 napisał(a):
Jak się uda, to zrobię manual. :mrgreen:


Zrób zrób to może i ja się skuszę na taką opcje bo jak na razie to nic nie kumam :? muszę zobaczyć żeby zrobić ;)


31.10.2012, 09:40
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
MatCar17 napisał(a):
3. Przestawienie przebiegu.
(zastanawiam się, czy da się to zrobić VAGiem/VCDSem)

Vagiem da się ale tylko w górę, Czyli np 85000 zmienisz na 86000 ale 86000 nie zmienisz na 85000 ;)

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


31.10.2012, 14:14
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
No to dobrze, bo te zegary co mam na oku mają ponoć 47 tyś. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


31.10.2012, 14:45
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
MatCar17 napisał(a):
nie jestem w stanie ustalić, gdzie ma iść kabel z T32a (PIN 32)

A która to wtyczka?

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


31.10.2012, 16:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
Też jeszcze tego nie wiem.

Obstawiam albo moduł komfortu (?), czyli to po lewej stronie, albo którąś z tych wtyczek, gdzie wpina się tempomat. Osobiście, wolałbym wariant pierwszy... :mrgreen:

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


31.10.2012, 16:27
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
T32a to zielona wtyczka w zegarach.
A pin 32 to złącze 31 czyli... masa ;)
Od wyświetlacza wielofunkcyjnego są piny 11,12 i 27 ale dokładniej polecam sprawdzić w schematach.

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


01.11.2012, 11:39
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
A masa nie jest przypadkiem w czarnej?

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


01.11.2012, 11:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
MatCar17, poczytasz schematy to wyczaisz co i jak.

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


01.11.2012, 13:50
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
Sev miał rację. Jest inaczej, niż w Golfie IV. I oczywiście z moim szczęściem okazuje się, że będzie gruba robota... :evil:

Wpięcie instalacji z manetki do zegarów jest proste: 3 kabelki.
Jeden kabelek to czujnik temperatury.
Spalanie z kompa uzyskujemy wpinając z T32a z zegarów dwa kabelki we wtyczkę... T11a. :hang: Niektórzy wiedzą, że jest to wtyczka do której trzeba się dostać przy okazji montażu tempomatu. :evil:

Ciekaw jestem, czy można się do grodzi dostać przez podszybie... :evil:

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


02.11.2012, 01:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku
MatCar17, PW ;)
Da się, od dołu deski, trzeba rozebrać lewą i prawą dolną część pod kierownicą, odchylić centralkę-mózgownicę elektryczną i masz dostęp do wtyczek. Biała po lewej z widocznymi pomarańczowymi CANami.
Obrazek
Żeby ją wypiąć trzeba tą blaszkę metalową przesunąć w prawo albo w lewo, nie pamiętam.

Pomarańczaki dochodzą do zegarów na 99% nawet bez kompa, przynajmniej tak u mnie bylo. Ale zawsze można je zlokalizować przy centralce elektrycznej po lewej pod deską.

Od podszybia się dostaniesz ale wycieraczki trzeba zdejmować itd. bez sensu. Dostęp jest jaki jest od spodu deski rozdzielczej. Za belką poprzeczną.

Zdjęcie zrobione przy zdjętej desce rozdzielczej. Od góry.

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


02.11.2012, 10:01
Zobacz profil Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL