|
|
Teraz jest 08.07.2024, 04:50
|
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 10.09.2016, 22:10 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Wezmę go dzisiaj na noc i zobaczę rano jak się będzie auto spisywało.
|
11.09.2016, 19:27 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Khan, sprawdź poziom płynu we wspomaganiu. Najlepiej jest zdjąć koło i odkręcić nadkole. Zobaczysz zbiornik na płyn i na zbiorniku poziom MAX i MIN.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
11.09.2016, 20:16 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2016, 22:10 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Po naładowaniu akumulatora przez noc zainstalowałem go ponownie w samochodzie. Przekręcam kluczyk, wszystkie kontrolki się palą. Po przekręceniu dalej w celu uruchomienia auta, uruchomienie nie następuje. Wszystko gaśnie i tyle. Po jakimś czasie znów mogę przekręcić, zapalają się kontrolki ale auto nie odpala...czyżby akumulator zamiast się podładować się rozładował ?
|
12.09.2016, 08:29 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Raczej obstawiam że dokonał żywota, no ale tu by się przydał pomiar napięcia i ew sprawdzenie stanu połączeń akumulatora
Tapatalk
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
12.09.2016, 09:33 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41 Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Ja swojego problemu z wyjącą pompą nadal nie rozwiązałem (brak funduszy na nową pompe). Wspomaganie jako tako działa.
Ale doszedłem do jeszcze jednego wniosku. Pompa zaczyna wyć głośniej, gdy zwalniam dojeżdżając np. do skrzyżowania, aż zatrzymam się i w tym momencie słychać już ją tylko nieznacznie. Czego to może być jeszcze objaw?
|
22.02.2017, 09:11 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41 Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Tak sobie teraz myśle - gadałem, że zalałem płynem zielonym FEBI. Ale teraz są dwa - 06161 i 06162. Ja zalałem tym drugim, czyli mineralnym....
Może to będzie przyczyna wyjącej pompy?
Jeszcze myśle, czy to nie pasek klinowy, bo on też przecież napędza pompe wspomagania. Musze do niego zajrzeć, bo już 2 razy mi zapiszczał na parę sekund.
|
23.02.2017, 10:14 |
|
|
Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10 Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Yachu napisał(a): Jeszcze myśle, czy to nie pasek klinowy, bo on też przecież napędza pompe wspomagania. Musze do niego zajrzeć, bo już 2 razy mi zapiszczał na parę sekund.
Nie sądzę... W fabii masz elektryczną pompę.
|
23.02.2017, 21:53 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41 Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Masz racje, głupote palnąłem
|
23.02.2017, 23:50 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41 Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Tak sobie jeszcze poszperałem na YouTube - szukałem filmików z widokiem na stacyjke, kiedy gaśnie kontrolka od wspomagania przy odpalaniu auta.
Moje spostrzeżenie jest takie, że powinna się wyłączyć po paru sekundach od włączenia zapłonu. Natomiast u mnie wyłącza się dopiero po odpaleniu silnika. Jak powinno być?
|
30.05.2017, 12:42 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Yachu napisał(a): Natomiast u mnie wyłącza się dopiero po odpaleniu silnika. Jak powinno być? Dobrze masz.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
30.05.2017, 14:41 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41 Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Przewertowałem dziś cały ten temat - wychodzi na to, że odkąd zdjąłem tą spęczniałą i sparciałą otuline pompy, słysze ją w kabinie głośniej... Jeszcze wymienie akumulator, bo ma już swoje lata (mimo, że nic specjalnego się nie dzieje), oprócz tej głośniejszej pracy pompy. Jeszcze wyczytałem na stronie dotyczącej pomp TRW, że: Cytuj: Jeżeli jednak słychać głośne „wycie” podczas zmiany obciążenia pompy, to można podejrzewać, że problem ma związek z układem pompowym. Poszukiwanie usterki należy zacząć od precyzyjnego zbadania pojazdu i jego elementów peryferyjnych. Obejmuje to także sprawdzenie napięcia ładowania. Jeżeli jest ono zbyt niskie (poniżej 13 V), zwiększa się pobór prądu przez układ kierowniczy, co może powodować hałasy słyszalne wewnątrz pojazdu. Ponadto, na samym początku należy sprawdzić i wykluczyć wpływ stanu, poziomu i temperatury oleju hydraulicznego na działanie układu.
|
30.05.2017, 14:51 |
|
|
Dołączył(a): 25.07.2018, 21:18 Posty: 127
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Również mam problem ze wspomaganiem. W lewo kręci się bez problemu i z powrotem do oporu w prawo. Ale jeżeli jest kierownica ustawiona na środku to w prawo tak do połowy skrętu jest ciężko skręcić a potem już jest lekko. Z powrotem też jest lekko. Tylko to pierwsze przełamanie w prawo jest ciężko.
|
25.07.2018, 21:32 |
|
|
Dołączył(a): 06.06.2017, 11:53 Posty: 235
Podziękował: 29
Pomógł: 4
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
koleś napisał(a): Yachu napisał(a): Natomiast u mnie wyłącza się dopiero po odpaleniu silnika. Jak powinno być? Dobrze masz. U mnie gasnie po wlaczeniu zaplonu
|
26.07.2018, 08:33 |
|
|
Dołączył(a): 25.07.2018, 21:18 Posty: 127
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
U mnie wyszło chyba tak ze wspmaganiem że czujnik jak i pompa jest ok tylko jest coś nie tak z przekładnią. Jakiś zawór przełączający się przycina. Wie ktoś coś na ten temat?
|
28.11.2018, 20:25 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Wczoraj byłem u znajomej w Tychach i wszystko OK. Chce wrócić do domu, zapalam szkodnika i zonk. Kontrolka świeci i brak komunikacji z pompą przez VAGa. Jedyne co na szybko sprawdziłem to bezpieczniki płytkowe na aku (są OK) i kompa bo miałem fejsa w bagażniku. Dzisiaj akcja trawa i drzewko, ale może jutro będę grzebał dalej. Z moich wstępnych informacji znalezionych w netach znalazłem, że pada jakieś coś "elektronicznego" jak to ładnie pan napisał. Są jakieś typowe usterki ? Oczywiście wiem, że pierwsze trzeba sprawdzić 12V na jednej wtyczce tj zasilanie. Jak będzie to wyciągam ją z auta. Nie ukrywam, że 350zł to trochę dużo jak na inwestycje w pełnoletnie auto. Pompa chodziła płynnie i bardzo dobrze do samego zgaszenia auta. Jeżeli jest coś co często pada elektronicznie to se to ogarnę, ale nie wiem czego się spodziewać w tym pieroństwie.
_________________
|
02.07.2020, 11:43 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|