|
|
Teraz jest 08.07.2024, 05:36
|
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Ja bym jednak sprawdzil dokladnie elektryke w samochodzie. Te gnijace wiazki sa bardzo powszechne w Fabiach, a ze wzgledu na powiklana elektronike moga powodowac rozne mylne objawy.
Ja nie mialem np. nie tak dawno pradu wzbudzenia na alternatorze i do momentu pierwszego przygazowania cala elektryka chodzila na pol gwizdka. Pierwsza moja diagnoza padniety alternator (juz szukalem jakiejs okazji kupna)... a okazalo sie ze mialem przegnita kostke elektryczna na wiazce.
A opowiadajac na pytanie czy TRW i KOYO mozna stosowac zamiennie - NIE MOZNA.
Poza tym dleczego akurat KOYO skoro elementy TRW sa tansze?
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
14.03.2007, 18:04 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
no niekoniecznie trw tansze - czujnik trw 280 , koyo 90
ale za to drazki kierownicze maja odwrotna tendencje
_________________ touran
|
14.03.2007, 18:33 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
wokan napisał(a): Ja bym jednak sprawdzil dokladnie elektryke w samochodzie. Te gnijace wiazki sa bardzo powszechne w Fabiach, a ze wzgledu na powiklana elektronike moga powodowac rozne mylne objawy. ....................... a okazalo sie ze mialem przegnita kostke elektryczna na wiazce. ? .
Witam. Ja też podejrzewam, że to może byc coś z wiazka ale w mieście w który mieszkam nie ma speca co by potrafił to ustalić. Da się to samemu w sposób organoleptyczny sprawdzić?
I proszę sie wypowiedzien w sprawie jazdy z wymontowana pompo. Jadę do domu i bede miał dostęp do kanału ale nie do internetu więc planuje rozebrac pompe i zobaczyc jak wyglada w środku. Gdyby było coś podejrzane to bym jej wogóle nie montował do momentu dokupienia uszkodzonych części (tranzystorów). W jedna strone ma 300 km więc nie chciałbym sie o tym przekonać w czasie drogi powrotnej
|
14.03.2007, 19:05 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kubast napisał(a): marcino2 napisał(a): kontrlka sie pali, a wspomaganie działa...tylko nie wiem czy na pełnej mocy...nie przygasają światła przy skręcaniu Objawy mam identyczne (przebieg 93kkm). Wczoraj odwiedziłem serwis i wyglada to kiepsko. Najpierw stwierdzili, że to czujnik skrętu. Nawet się ucieszyłem, około rok temu wymieniałem to coś, a więc jest jeszcze na gwar. Niestety po jakimś czasie, gość stwierdził, iż wymiana czujnika nie pomogła, kontrolka nadal się świeci a przyczyną jest pompa. Zaproponował wymianę za około 1800pln (po rabacie) . Twierdził, że sprawdzali wiązkę oraz zasilanie pompy. Czy jest dla mnie jeszcze jakaś nadzieja, czy już szukac pompy? Jak potwierdzić diagnozę serwisu? (tak jak pisał marcino2, pompa działa tylko nie na 100%)
Kurde odebrałem auto od mechanika i jeśli chodzi o wspomaganie to hmmm nieciekawie.
Zasilanie dochodzi bez żadnych problemów, wszystko jest OK. Tylko pompa wogóle nie była przymocowana i sobie sie ruszała na wszystkie strony !!! Jak stwierdził mechanik i sie własnie pytał czy auto było bite itd. NIE BYLO !!!
Hmmm stwierdził, że to jednak jest pompa, bo kurde uklad kierowniczy pracuje bardzo dziwnie przy predkosci 20-30 km/h jak chce szybko wyminąc jakies auto to normalnie trzeba tyle siły w to włozyc ze szok. Kto sie tego nie bedzie spodziewał to poprostu wyrąbałby w jakieś auto. Wspomaganie w takich momentach pracuje jak w ciagniku z lat 80.
Nie wiem podjate jeszcze do ASO....
A i co zauważyłem, że jednak światła lekko przygasają, a jak skece kierownica do oporu to wtedy przygasaja mocno i sluchać prace chyba pompy...wiec to chyba nie czujnik...
|
15.03.2007, 10:14 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A u mnie się naprawiło.
Po 10 dniach kontrolka nie zapala się, a wspomagaie działa w 100%.
Myślę, że serwis sie mylił diagnozując uszkodzoną pompę. Zdaję sobie sprawę, że temat może zaraz powrocić, ale będę szukał problemu w kabelkach, napewno nie wymienię jeszcze pompy.
Dobrze, że Fabki potrafią też pozytywnie zaskakiwać
|
15.03.2007, 12:09 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kubast napisał(a): A u mnie się naprawiło. Po 10 dniach kontrolka nie zapala się, a wspomagaie działa w 100%. Myślę, że serwis sie mylił diagnozując uszkodzoną pompę. Zdaję sobie sprawę, że temat może zaraz powrocić, ale będę szukał problemu w kabelkach, napewno nie wymienię jeszcze pompy. Dobrze, że Fabki potrafią też pozytywnie zaskakiwać
Haaa ja nawet nie mysle o wymianie pompy, jęsli to nawet pompa... bede jezdzil bez wspomagania
|
15.03.2007, 15:19 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
marekk napisał(a): no niekoniecznie trw tansze - czujnik trw 280 , koyo 90 ale za to drazki kierownicze maja odwrotna tendencje
Nie tylko drazki. Przekladnia jest tez duzo drozsza. Pompa tez.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
15.03.2007, 17:58 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
lilo napisał(a): A z wymontowaniem nie ma problemu ja u siebie miałem 3-razy wymontowane i dodam że niepotrzebnie
Ja równiez mam problem z pompa. Proszę o informację czy po wymontowaniu pompy trzeba odpowietrzać cały układ. Czy wystarczy podpiąć wszystkie przewody i zalać olej i ma działać.
|
23.03.2007, 19:48 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
lipa napisał(a): Czy wystarczy podpiąć wszystkie przewody i zalać olej i ma działać.
Tak wystarczy i ma działać
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
24.03.2007, 06:49 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam
Dzisiaj byłem w ASO i wymienili mi czujnik skrętu. nie pomylili sie w diagnozie uff. Dobrze, ze to nie pompa
|
26.03.2007, 15:04 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dzisiaj wymontowałem moją pompe. Okazało się że póścił klej (uszczelka), między blaszaną osłoną ochraniającą elektronikę a korpusem pompy, przez co do srodka dostawała się woda. W chwili obecnej główkuje jak zdjąć cały wirnik silnika tak by mieć większy dostęp do elektroniki. Jednak z tego co udało mi się w tej chwili zaobserwować to na pewno 2 tranzystory są uszkodzone (BUK9508-55), są delikatnie popękane.
Może ktoś z Was posiada na zbyciu takie tranzystory, albo wie gdzie je można kupić?
Proszę o szybki odzew bo sprawa jest bardzo pilna.
|
26.03.2007, 18:46 |
|
|
Dołączył(a): 22.10.2006, 00:42 Lokalizacja: POZNAŃ Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: COMFORT
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Poczytaj tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic118825.html
a kupić możesz tutaj:
http://www.rseim.com.pl/index.phtml?sid ... k=94698751
Możesz zastosować IRL3705N (Philips) jest to zamiennik lub ludzie stosują tranzystor SUP75N06-08-E3 podobno działa.
_________________ Bart
|
27.03.2007, 19:42 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam jestem tu nowy choc nie wiem gdzie tak dlugo tak dlugo sie uchowalem mam skodzinke 1.4 60KM 2002 od nowego,pewnie dlatego ze niemialem z nia zadnych klopotow az do wczoraj .kiedy stracilem wspomaganie krecilem jakbym starym Jelczem jechal zrbilem tak ok.40km az pojechalem do ASO tak po podlaczeniu do komputerka nic nie wykryli lecz zauwazyki spory wyciek plynu i diagnoza nowa pompa bo na zlaczach nie lecialo lecz spod tej otuliny i stwierdzili iz pompa jest nierozbieralna dobrze ze akurat nie mieli podziekowalem i pogrzebalem na tym forum Waszych opini i zdemontowalem pompe okazalo sie iz wyciek plynu byl spod zbiorniczka zamocowanego do pompy do wymiany orink gumowy jutro jade do sklepu po orink oraz plyn z tego co wyczytalem tutaj to bede szukal zielony,nadmienie tylko iz po zdemontowaniu pompy plynu bylo ok.100ml .Wielkie dzieki za to ze jestescie jutro bede chcial zlozyc pompe hej
|
28.03.2007, 22:43 |
|
|
Dołączył(a): 29.03.2007, 08:43 Lokalizacja: 757 tys.miesz. Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Witam. Też jestem pierwszy raz na forum. Zmusiła mnie do tego konieczność. W sumie po 5 latach bezawaryjnej jazdy ( na gwarancji padł alternator i sterownik silnika) autko zacęło się "sypać". Przebieg nieduży bo raptem 44 tys. ale wszystko w mieście na odcinku 2-5 km. Spalanie jak na taka jazdę ok. około 9 l, w trasie poniżej 6.
Główna w chwili obecnej awaria : problemy ze wspomaganiem. Mrudanie świateł, dzwiny dzwięk z pompy, zapalająca się czasami kontrolka. W ASO 2 razy po podłączeniu do kompa nie wykryli nic, ale za drugim razem ekejtryk zaczął coś sprawdzać. Po pierwsze rozciął wiązke i podwiązał. Kable były wilgotne, ale na szczęście nie przegniły. Nie wiem czy to pomoże, bo było to wczoraj. Powiedział, że kjak to nie pomoże to czujnik skrętu, a i jak to nie to naprawa wiązki ( w celu uniknięcia kosztów w tym ASO naprawiają -600zł- a nie wymianieją -3500zł). Na razie sam to sobie sprawdzę , jadę na spróbuję rozmontować instalację, sprawdzić, wysuszyć, wyczyścic styki. Dziwi mnie tylko, że diagnostyka pokazuje zero błędów a czujnik może buć walnięty? O innych awariach nie piszę, bo to nie ten temat. Jak wyjdę spod autka to napiszę co ewentualnie znalazłem. Pozdro.
_________________ 2B?nt2b=???
|
29.03.2007, 09:46 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
lipa napisał(a): Dzisiaj wymontowałem moją pompe. Okazało się że póścił klej (uszczelka), między blaszaną osłoną ochraniającą elektronikę a korpusem pompy, przez co do srodka dostawała się woda. W chwili obecnej główkuje jak zdjąć cały wirnik silnika tak by mieć większy dostęp do elektroniki. Jednak z tego co udało mi się w tej chwili zaobserwować to na pewno 2 tranzystory są uszkodzone (BUK9508-55), są delikatnie popękane.
Może ktoś z Was posiada na zbyciu takie tranzystory, albo wie gdzie je można kupić? Proszę o szybki odzew bo sprawa jest bardzo pilna.
Lipa,
Czy sadzisz, ze profilaktycznie powinno sie wykrecic pompe i sparwdzic stan tego uszczelnienia aby nie spotkalo nas to co Ciebie? Czy moze poczekac az zaleje tranzystory i wtedy sie dopiero brac za wykrecanie pompy?
Czy mozesz napsiac ktory masz rocznik i przy jakim przebiegu Ci sie to stalo?
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
29.03.2007, 11:32 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|