FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Wymiana rozrządu 1.4 16V
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=4794
Strona 10 z 13

Autor:  Bonthyc [ 15.01.2014, 23:49 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

Dzięki! Błędnie sądziłem, że trzeba cały przód wybebeszyć żeby obejrzeć rozrząd :wink:

Autor:  witek_77 [ 15.01.2014, 23:51 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

skoda zaleca sprawdzanie po to abyś jeździł do nich i zostawiał im pieniążki. Jak wyżej napisane tylko, że jak założysz paski renomowanych firm to spokojnie po te 90tyś możesz klepać na nich (conti, gates)

Autor:  SNAFU [ 16.01.2014, 14:57 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

czp napisał(a):
a co za problem zdjac gorna oslone paskow rozrzadu i je zobaczyc? to doslownie minuta. Doskonale widac oba paski (glownie po ich stanie dochodzi do decyzji wymiany rozrzadu). BTW oryginal wymieniamy co 90 tysiecy, a zamienniki co 60 tysiecy - tak wolaja internety.


Nie prawda. Pierwsza wymian po 90 tys. km. Każda kolejna co 60 tys. Niezależnie od tego czy wymiana była w ASO na oryginał czy u Pana Stasia na jakieś badziewie typu SKF etc.

Autor:  witek_77 [ 16.01.2014, 17:07 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

Podaję cytat ze strony Continentala

Cytuj:
firma ContiTech zaleca wymiany paska rozrządu po 120.000 km lub 5 latach.


Wydaje mi się, że przebiegi 60tyś to naciąganie ASO na koszta. Poza tym dlaczego niby pierwszy pasek wytrzyma więcej ? Przecież po czasie kompresja maleje w samochodzie i silnik ma większe LUZY więc mniejszy stawia opór paskowi. To na "chłopski" rozum powinno zmieniać się rzadziej.

Autor:  SNAFU [ 17.01.2014, 11:54 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

Jak to ma większe luzy i spada kompresja? Nic z tego. Po to są coraz to gęstsze oleje, żeby to niwelować.

Autor:  witek_77 [ 17.01.2014, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

czyli przy przebiegu 90tyś po wymianie rozrządu wlewać już 10w40 a przy 150tyś km (kolejna wymiana rozrządu) wlewać 15w40. Przy przebiegu 210tyś olej 20w40 a przy 270tyś wymienić silnik bo nie ma gęstszego oleju :) Chyba, że zaczniemy od 0w30 to wtedy można więcej zrobić lub przy 270tyś dolewać doktora, bo to smar a nie olej jest. Zafira ma 310tyś obecnie i jeździ na 5w40 castrol magnatec diesel i tylko na turbie olej puszcza no i oryginał łańcuch rozrządu, ale to nie pasek także omijamy temat.

Autor:  Nicram [ 19.01.2014, 12:30 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

SNAFU napisał(a):
Nie prawda. Pierwsza wymian po 90 tys. km. Każda kolejna co 60 tys. Niezależnie od tego czy wymiana była w ASO na oryginał czy u Pana Stasia na jakieś badziewie typu SKF etc.

Jak zwykle są dwie prawdy :D
Ja u siebie pierwszą wymianę robiłem po 5,5 roku od nowości i przebiegu 75kkm w ASO na oryginał i powiedziano mi że jeśli w oryginale to następna wymiana po 90kkm lub 5 lat ,jeśli wezmę u nich zamienniki to po 60kkm. ???

Autor:  weuek [ 19.01.2014, 12:49 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

A co jest dla was "oryginałem"? Przeca nie ma rozrządów marki "Skoda" ;-)

Sprawa jest taka: jak zabulisz za marżę dla nas to założymy ci to samo co "pan Stasio" i będziesz miał poczucie, że jest lepsze, bo zabuliłeś.

Gratuluję rozeznania koledze twierdzącemu, że SKF to badziewie :bravo: .

Autor:  Nicram [ 19.01.2014, 15:15 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

Zgadzam się z Tobą weuek w 200% :!: Wg mnie jedyna różnica to taka że nie każdy mechanik chce dać na wymianę rozrządu i części 2 lata gwarancji.Ja za wymianę rozrządu i części zapłaciłem w ASO 1180zł,następną zrobię już u "pana Stasia" :wink: Pozdrawaim
Części oryginalne czy zamienniki?
Oryginalne części przeznaczone na pierwszy montaż fabryczny dostępne są w autoryzowanych stacjach obsługi i zarówno opakowania tych produktów, jak i one same sygnowane są konkretną marką samochodu. Takie elementy wyróżnia niestety wysoka cena, co w obecnych czasach dla wielu kierowców jest nie lada problemem.

Wyjściem z tej sytuacji jest szeroki wybór zamienników. Dość powszechne jest jednak przekonanie, że są to elementy gorszej jakości o skróconym czasie eksploatacji, co nie koniecznie jednak musi być prawdą. Zamienniki sklasyfikowane są wedle kategorii i pierwszą z nich jest grupa części Premium. Są to te same części co tzw. oryginały, produkowane są najczęściej na tych samych liniach montażowych, a zasadniczą różnicą pomiędzy nimi jest to, że nie są "obrandowane" konkretną marką samochodową. Kolejną, bodaj najważniejszą z punktu widzenia kierowcy jest cena, niejednokrotnie niższa nawet o 60%.
Następną grupą części są zamienniki określano jako te "tańszej jakości". Produkowane są one przez wyspecjalizowane firmy, mające swą mocną pozycję na rynku wtórnym od wielu lat, jednak nie aspirujących do grona dostawców na fabryczne wyposażenie. Oferowane przez nich elementy wykonywane są z dobrych materiałów i najczęściej posiadają odpowiednie certyfikaty w pełni dopuszczające je do eksploatacji. Oferta tych części jest szeroka i w efekcie klient może wybrać produkt o relatywnie dobrej jakości i niskiej cenie.

- Sprzedawanie części tanich, niskiej jakości z naszego punktu widzenia zupełnie się nie opłaca. Przede wszystkim tracimy zaufanie klientów, a koszta reklamacji czy też odszkodowań za awarie spowodowane stosowaniem złych jakościowo podzespołów, najczęściej przewyższają zyski. Dlatego dystrybutorzy powinni wiedzieć o swojej ofercie wszystko i mieć przez to pewność, że oferują produkty gwarantujące poprawną i bezpieczną eksploatację – tłumaczy Artur Szydłowski, ekspert Motointegrator.pl

Tanie podróbki
Niewiele jest rzeczy, których obecnie nie dałoby się podrobić. Podróbki często do złudzenia przypominają oryginały, jednak ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Dotyczy to także części samochodowych. Na rynku oferta kuszących niską ceną podróbek jest ogromna, a niektórzy kierowcy ciągle, zupełnie niesłusznie mylą je z pełnowartościowymi, legalnymi zamiennikami.

Podróbki nie posiadają żadnych certyfikatów jakości a używanie ich często doprowadza do poważnych awarii silnika, których usunięcie bywa bardzo kosztowne. Tak może dziać się w przypadku na przykład pasków rozrządu, których wytrzymałość jest kilkakrotnie niższa niż produktów oryginalnych i przedwczesne, nieoczekiwane zerwanie najczęściej kończy się zniszczeniem wielu podzespołów silnika. Bardzo niska jakość części podrabianych przekłada się także na radykalne obniżenie bezpieczeństwa jazdy szczególnie, gdy chodzi o elementy układu hamulcowego czy też jezdnego.

Aby uniknąć kupna podrabianych części, pierwszym sygnałem ostrzegawczym powinna być nienaturalnie niska cena. Najpewniejszym jednak źródłem informacji są certyfikaty jakości udostępniane przez dystrybutorów. Jednymi z nich są te wydawane przez PIMOT (Przemysłowy Instytut Motoryzacyjny), certyfikaty "B" na bezpieczeństwo i dopuszczenie do ruchu drogowego. Najwięksi dystrybutorzy części zamiennych sami dodatkowo weryfikują ich jakość. Często dysponują własnym laboratorium, w którym testowany jest każdy nowy asortyment podzespołów. W połączeniu z odpowiednimi certyfikatami daje to gwarancję oferowania towaru wyłącznie wysokiej jakości.

Części regenerowane
Wiele elementów i podzespołów samochodowych poddawanych jest regeneracji pozwalającej na ponowne ich używanie. Jednak nie zawsze jest to opłacalne czy wręcz możliwe. Są zakłady specjalizujące się w regeneracji części, choć ich usługi nie zawsze idą w parze z odpowiednią jakością. Części regenerowane, choć tańsze niż nowe, niejednokrotnie mają o wiele mniejszą trwałość, przez co ich stosowanie w ostatecznym rachunku ekonomicznym jest bardziej kosztowne niż tych nowych.

Jest także grupa części fabrycznych poddawanych regeneracji np. osprzęt elektryczny, alternatory, rozruszniki czy sprzęgła. Zabieg ten dokonywany jest jednak przy zastosowaniu zaawansowanych technologii i w efekcie stają się one pełnowartościowymi podzespołami.

- W Grupie Inter Cars posiadamy markę, która oprócz produkcji nowych elementów specjalizuje się także w regeneracji tych zużytych. Aby spełniały one normy produktu nowego poddawane są wieloetapowemu procesowi kontroli jakości po przejściu którego udzielamy na nie dwuletniej gwarancji – mówi Artur Szydłowski.

Części regenerowane to także znaczne oszczędności dla portfela. Zwracając przy zakupie wymontowany element z auta tzw. rdzeń, można zaoszczędzić nawet do 80% ceny. Należy również wiedzieć, że części fabrycznie regenerowane muszą być specjalnie oznakowane, aby klient miał pełną świadomość tego, co kupuje. Regeneracja części, to ponadto ukłon producentów w kierunku ekologii. Nie ma sensu bowiem wyrzucać tych elementów, które w procesie eksploatacji nie ulegają zużyciu lub podlegają jemu w bardzo niewielkim stopniu.

Jak poprawnie wybrać część zamienną?
Dokonanie wyboru tej najodpowiedniejszej części zamiennej do naszego samochodu nie zawsze jest proste i oczywiste. Zdarza się, że nawet w obrębie jednego modelu samochodu stosowane są różne elementy i wówczas nie wystarczy wiedza o roczniku, pojemności czy też rodzaju nadwozia. Z pomocą przyjść może numer identyfikacyjny pojazdu VIN. To siedemnastoznakowy system znakowania zawierający wszelkie niezbędne informacje o producencie, cechach i roku produkcji pojazdu. Podczas zakupu części podanie tego kodu powinno skutkować dokładnym określeniem oryginalnego, fabrycznego numeru konkretnego elementu. Proces ten trwać może jednak nawet do jednego dnia.

Zamienniki a gwarancja pojazdu
W ramach przepisów wychodzących naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, w Polsce od 1 listopada 2004 roku na mocy rozporządzenia Unii Europejskiej obowiązują przepisy GVO. Pozwalają one na to, aby kierowcy sami mogli decydować o tym, jakie części mają być wymienione w ich pojeździe będącym na gwarancji bez jej utraty czy ograniczenia. Mogą być to elementy oryginalne dostarczone przez klienta lub części o tzw. standardzie "porównywalnej jakości". Nie mogą być to jednak elementy wadliwe i nieznanego pochodzenia.

Autor:  weuek [ 19.01.2014, 15:22 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

Nicram napisał(a):
Ja za wymianę rozrządu i części zapłaciłem w ASO 1180zł,następną zrobię już u "pana Stasia" :wink: Pozdrawaim

No to tak raczej standardowo zapłaciłeś. Jak ostatnio chciałem kupić piastę w aso ze zniżką dla klubu, to cena względem identycznej piasty (fag) na "wolniejszym" rynku była nieco mniej niż 100% wyższa :-).

Autor:  Nicram [ 19.01.2014, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

Łączny koszt wymiany rozrządu w ASO to 1192,25pln
-zestaw rozrządu 555,75pln
-rolka odwracająca 98,80pln
-pompa wody 167,20pln
-pompa wody wymontowanie i zamontowanie 61,75pln
-pasek zębaty kpl.wymontowanie i zamontowanie 308,75
RAZEM:1192,25pln
Wymiana i ceny sierpień 2011r.

Autor:  waleks1 [ 31.03.2014, 10:07 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

Witam. W niedługim czasie będę wymieniał rozrząd w mojej Fabi. Na zegarze mam 60300 km. W komplet wymiany rozrządu co wchodzi, czy pompa wody tez jest do wymiany? Ile będzie mnie całość kosztować? Tzn lepiej kupić samemu cały rozrząd i z nim jechać do warsztatu czy zlecić wszystko w jakimś warsztacie? Nie bardzo się orientuje ile tak mogą wziąść mechaniki za taką robotę a nie chciałbym przepłacić, bo oglądając program emitowany w tvn turbo "Będzie pan zadowlony" różnie z tym bywa.

Autor:  witek_77 [ 31.03.2014, 11:23 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

Jedź do sklepu/hurtowni z częściami (ewentualnie pytaj KOLEŚia) i kup sobie sam. Z częściami zajedź do mechanika. Taniej wychodzi. Oni sobie robią marżę na części :) Nie dość, że hurtowo kupują to jeszcze doliczają. Idziesz do pana w sklepie, pokazujesz mu numer VIN twojego samochodu lub mówisz jaki masz silnik i kupujesz. Ewentualnie na alledrogo. W skład wchodzą ci

2 paski zębate (krótki na wałki rozrządu i długi na wał)
pompa wody
2 rolki odwracające
2 rolki napinające

np. TUTAJ masz najwyższą półkę jak chodzi o jakość za super cenę.

Autor:  kkocurekk [ 31.03.2014, 12:11 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

za kompletny rozrząd do 1,4 16V BBY firmy SKF dałem dokładnie 563,32 + wymiana 200 PLN

Autor:  waleks1 [ 31.03.2014, 12:56 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V

Witam. Rozrząd z INY polecacie? Mogę kupić 4 rolki i 2 paski za 380 brutto, pompa oryginalna 180 brutto, a rozrząd oryginalny kosztuje u nich w sklepie specjalizującym się w sprzedaży części do Skody,VG, Seat itp..540 zł a INA= oryginał tylko bez pieczątek oryginału na każdej z rolek i pasku, płaci się więc tyle więcej tylko za same znaczki VG oto chodzi, tak mi sprzedawca powiedział. To jak ten z INY za 380 polecacie?

Strona 10 z 13 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/