![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 01.07.2024, 11:19
|
[F1] Głośna praca silnika 1.4 16V
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46 Lokalizacja: Łódź Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
ja obecnie jezdze na Valvoline MaxLife 10W-40 i ubywa mi mniej oleju niz na Motul 6100 10W-40. filmik sprobuj nagrac czyms innym. Twoj opis naprawy silnika juz poslalem na forum ibizy niech sie chlopaki zapoznaja ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
|
04.06.2013, 15:18 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Patrzcie. Znalazłem valvoline durablend 5w40 który jest półsyntetykiem ! Durablendy są półsyntetykami a synpower są pełnymi. I durablend i synpower spełniają normę 502 czyli ekstremalne benzyny. Chyba wezmę tego. Chociaż cena troszkę. Maxlife 5w40 również jest półsyntetykiem i też ma normę 502 także chyba jednak skuszę się na 5w40 ale durablend lub maxlife.
_________________
|
04.06.2013, 15:34 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46 Lokalizacja: Łódź Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Witek jak tam sie ma fabianka?? wszystko ok?? ile km juz zrobila z nowymi bebechami?? masz jakies nowe spostrzezenia??
|
15.06.2013, 15:36 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Platinum Orlena za 80 zeta nie podejdzie, po jakiego tyle kasy walić a marka OK?
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
15.06.2013, 19:54 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Hej. No więc fabia obecnie ma 500km od remontu. Spostrzeżenia są takie, że coraz mniej pali. Ostatnio pojechaliśmy sobie na basen do Wisły do gołęwskiego (ok 55km) i średnie spalanie wyszło 5,1 ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Jeszcze z 500km zrobię i zmieniam olej na jakiś 5w. Od remontu w aucie jest CISZA co jest najlepszym co mogło się stać. Wtedy stukanie było aż uciążliwe. Autko na pewno nabrało dynamiki no i co najważniejsze teraz jak rano auto jest odpalone to nie kopci. Po 500km ZERO śladów zużycia oleju. Ile nalałem tyle jest. Fakt faktem rzadko przekraczam 3 tyś obrotów z racji docierania, ale przed remontem styl jazdy nie różnił się wiele od obecnego, a spalała skodzina grubo ponad litr na 1000km. Niestety pozostało parę mankamentów. A mianowicie 3 Faults Found: 17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean P1151 - 35-00 - - 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-00 - - 16786 - EGR System: Excessive Flow P0402 - 35-00 - - jeszcze wyskoczył mi raz 16555 W kolektorze ssącym mam wszędzie nowe uszczelki, aczkolwiek mam stare metalowe przy EGR. Spróbuję cały dolot przepustnica do EGR poosadzać na silikonie dodatkowo gdyż tylko tam może łapnąć lewe powietrze. Chyba, że sonda pada ta pierwsza. Jest coś co mnie zaniepokoiło raz. Obstawiam, że to będzie związane właśnie z tym błedem z sondy. Mianowicie to stałem sobie na światłach i wcisnąłem sprzęgło a obroty zaczęły skakać od 300 do 1200 rpm ale takie gwałtowne skoki jakby wskoczył na 1200rpm i zgsnął po czym się ocknął i wskakiwał znowu na 1200rpm. Jak ruszyłem to wszystko wróciło do normy. Delikatne falowanie mimo kilkurazowej adaptacji nadal CZASAMI występuje a czasami jest OK. Spróbuję pouszczelniać jeszcze EGR, ale nie wiem co dalej. Teraz wiem tylko, że mechanicznie jest OK tylko coś ją elektronicznie gryzie. Jeszcze wyczytałem o ciśnieniu paliwa itd. Tego nie mam jak sprawdzić. Wpiąłem się w listwę ciśnieniomierzem do kół takim średniej klasy to mi go rozwaliło ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) więc obstawiam, że cisnienie jest OK. Jak ktoś ma pomysły jakieś lub sugestie to mile widziane. Aaaa na mobilu 2000 (10w40) słychać na zimnym silniku popychacze delikatnie. Teraz wleję coś co spełnia stricte normy zalecane do skody (silnik VW) i zobaczymy jak będzie z popychaczami na zimnym. -Adam- na imię mam Adam (witek to przezwisko od nazwiska) i w domu również mam skodę z 2003 roku z silnikiem BBZ w której póki co oprócz zużycia oleju dośc sporego towarzyszy tylko delikatny stuk zawora któregoś (skoda najmłodszej siostry). Przebieg to 120tyś (teoria) z czego 40tyś na gazie ( przez nas montowany)
_________________
|
15.06.2013, 23:03 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46 Lokalizacja: Łódź Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
witek_77 napisał(a): na imię mam Adam (witek to przezwisko od nazwiska) sorki nie wiedziałem, w takim razie witam swojego imiennika witek_77 napisał(a): domu również mam skodę z 2003 roku z silnikiem BBZ w której póki co oprócz zużycia oleju dośc sporego towarzyszy tylko delikatny stuk zawora któregoś jestes pewien, że to zawór?? ja bym powiedzial, ze tam jest ta sama historia co w twojej skodzie tylko moze nie w takim zaawansowanym stadium
|
15.06.2013, 23:26 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
być może. Skodę kupiliśmy w bardzo zaawansowanym stadium. Ale już mam wprawę i wszystko wiem co i jak na przyszłośc. Różnica to cewki na silniku i inna odma ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Chociaż teraz w skodzie jest niepotrzebna, bo zero podmuchu.
_________________
|
16.06.2013, 09:53 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46 Lokalizacja: Łódź Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
a gdybys mial robic komus taka naprawe to na ile wyceniasz taka robote?? witek_77 napisał(a): Jeszcze z 500km zrobię i zmieniam olej na jakiś 5w (...) wleję coś co spełnia stricte normy zalecane do skody (silnik VW) czyli jednak...
|
16.06.2013, 11:26 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
ten błąd mi powracał jak był w fabi 2 zamontowany filtr paliwa o ciśnieniu 3 bar. Po montażu 4 bar błąd się nie pojawił do tej pory.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
16.06.2013, 19:54 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
no to spróbuję zmienić filtr paliwa na jakiś inny i porobię ze szczelnością EGRa.
_________________
|
16.06.2013, 23:08 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12715
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Według filtrona zawór 4 bary ma być w w fabii I z silnikiem BUD (80KM). W pozostałych 1.4 3 bary. A roomsterów już jest dłuższa lista dla 4 barów. ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif)
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
17.06.2013, 06:09 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
-Adam- jak wyceniam ? No powiem tak. Głowicy zasadniczo nie trzeba robić. Można same gumki kupić (uszczelniacze zaworowe) i zmienić je samemu. Moje okazało się, że były dobre. Także jeżeli gniazda zaworowe nie są wypalone to można poskładać bez roboty. Wtedy jest tylko kwestia tłoków (trzeba wszystkie bo równo się wytarły i wszystkie zjadały olej), ale tylko jeden klepał. Trzeba dać panewki na wał i tuleje do korbowodu. Tłoki + robota korbowodów to jest coś około 750zł. Do tego uszczelka pod głowicę, śruby i silikon. Mieścisz się w 200zł. Także za części bez robienia głowicy mieścisz się spokojnie w 1000zł. Ewentualnie zmienić paski rozrządu same (90zł komplet) i masz równy tysiąc. Za samą robotę nie mam pojęcia ile można skasować, bo ja mechanikiem nie jestem tylko mam smykałkę do mechaniki (zawód wyuczony to elektronik, zajmuje się też naprawą PC po znajomych no i obcykany jestem w GPS i w androidzie to takie hobby wieczorne). Także musisz z mechanikiem pogadać ile by cię skasował za takie coś jak mu dasz części.
_________________
|
17.06.2013, 08:03 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Dobra pouszczelniałem wszystko tzn przewód od głowicy do EGRa silikonem. Zrobiłem adaptacje przepustnicy i chciałem EGRa ale ciągle w EGR pisze, że ADPT OK a nic się nei zmieniało. Zrobiłem też test sondy lambda 1 w bloku 34 i wyskoczyło po 10 minutach 3000rpm że OK. Zgasiłem silnik odpaliłem i pobawiłem się, pogazowałem i póki co bez błędów. Zobaczymy co będzie jak dostanie obciążenie na silnik w jeździe. Póki co nieszczęsny nastawnik temperatury wrócił ![:(](./images/smilies/icon_sad.gif) To jedyny błąd i adaptacja wywala, że nie udana także znowu czeka mnie rozbiórka.
_________________
|
17.06.2013, 12:33 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Dodam tylko że fabia 2 wyjechała fabrycznie z filtrem 3 bar. Załatwiło to głowicę wypalając zawory...
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
17.06.2013, 18:43 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Po 2 tygodniach jeżdżenia po remoncie i przejechaniu ok 1500km: Zerowe zużycie oleju. Ani pół milimetra nie ubyło na bagnecie. Auto wyraźnie żwawsze i bardziej elastyczne. Odnośnie błędów pokazujących się zaraz po remoncie: jak wyżej napisałem uszczelniłem silikonem przewód EGRa z przepustnicą w każdym możliwym miejscu oraz zaadaptowałem na nowo przepustnicę, EGR i sondę lambda tę pierwszą no i co ? No i od 2 tygodni ZERO BŁĘDÓW w komputerze silnika !! Jedyne co raz mi się przydarzyło to stojąc na światłach ma sprzęgle zaczęły mi GWAŁTOWNIE falować obroty od prawie zgaśnięcia auta do 1500rpm. Dałem luz i przegazowałem i wszystko wróciło do normy. Ale błędów BRAK co mnie najbardziej cieszy. Teraz czas skodzine zalać porządnym valvoline. edit: Dzisiaj przyszedł baniaczek 4L valvoline maxlife 5w40 w cenie 125zł z przesyłką. Na baniaczku pisze, że rozlewnia w Holandii, a kupione u gostka z allegro który tylko tym olejem handluje (valvoline_sklep) także mam nadzieję, że oryginał. Do tego filterek kupiłem MANNa z powodu tego, że ma sześciokąt na klucz bodajże 32 na końcu co ułatwia odkręcanie późniejsze no i ponoć fabryka na mannach bazuje. Wybrałem maxlife bo autko jednak było zalewane półsyntetykiem i simeringi troszkę nalatane już mają.
_________________
|
02.07.2013, 19:27 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |