|
|
Teraz jest 09.07.2024, 00:47
|
[F1] Głośna praca silnika 1.4 16V
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.09.2011, 21:16 Lokalizacja: Piotrków Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Fabia II style
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
K_Tomek napisał(a): A ja mam problem z moim silnikiem.
Głowica zrobiona (zawory wydechowe ledwo zipały), popychacze zrobione (dwa były miękkie), kłapało dalej.
No to tłoki. Pierwszy faktycznie miał luz, do tego lekko go skrobnęło z boku. No to wymiana
A tu ZONK!!! Zamienniki mają inną komorę spalania, do tego większą. Orginał kosztuje 1500 zł SZTUKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Podobno były produkowane tylko przez półtora roku i już ich nie ma.
Co robić? Ma może ktoś używki? K_Tomek jaki masz przebieg?
|
18.08.2014, 21:13 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36 Lokalizacja: Pabianice Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Sorki że nie piszę, ale mam dużo zajęć, a co do fabki to już mi ręce opadają. Przebieg 120tys. Rozmawiałem z gościem, który pracował w serwisie Skody. Zrobił małe śledztwo i wyszło na to, że BXW to były jakieś prototypy i po ok 100 tys km miały się rozlecieć. Gdy szukałem tłoków do BXW to okazało się że przez kilka lat co chwilę zmieniali tłoki (7 różnych numerów części)
Miło być królikiem.....
_________________ F2 COMBI LPG
|
10.09.2014, 18:07 |
|
|
Dołączył(a): 14.09.2011, 21:16 Lokalizacja: Piotrków Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Fabia II style
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
U mnie głośna praca zaczęła się przy przebiegu 119tyś
|
10.09.2014, 23:01 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2013, 20:51 Lokalizacja: Krosno Posty: 229
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia Tour
Rok prod.: 2010
Województwo: podkarpackie
|
Re: Odp: Głośna praca silnika 1.4 16V
borowski01 napisał(a): U mnie głośna praca zaczęła się przy przebiegu 119tyś K_Tomek napisał(a): Sorki że nie piszę, ale mam dużo zajęć, a co do fabki to już mi ręce opadają. Przebieg 120tys. Rozmawiałem z gościem, który pracował w serwisie Skody. Zrobił małe śledztwo i wyszło na to, że BXW to były jakieś prototypy i po ok 100 tys km miały się rozlecieć. Gdy szukałem tłoków do BXW to okazało się że przez kilka lat co chwilę zmieniali tłoki (7 różnych numerów części)
Miło być królikiem..... Bierze wam olej? Bo jak tylko głośno chodzi to ja bym olał sprawę. Chyba ze bierze po litrze na 1000 to wtedy owszem. Jak mój dojdzie do takiej ilości to tez będzie miał nowe tłoki Wysłane z mojego GT-I9305
|
11.09.2014, 09:31 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12720
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Odp: Głośna praca silnika 1.4 16V
kkocurekk napisał(a): Bierze wam olej? Mój bierze tak samo odkąd go kupiłem, z przebiegiem 70kkm. kkocurekk napisał(a): Bo jak tylko głośno chodzi to ja bym olał sprawę. No właśnie nie wydawało mi się, że głośno chodzi, przy dieslu to nadal cichutko, ale niedawno jakiś pan zapytał na stacji paliw czy to diesel i się zaniepokoiłem. Spotykam regularnie polo z tym silnikiem i jest bez porównania głośniejsze (też na pierwszy raz pytałem czy to diesel). kkocurekk napisał(a): Chyba ze bierze po litrze na 1000 to wtedy owszem. Po litrze na 10 000 km, więc mieści się w tym, co piszą w instrukcji. Ale zużycie oleju jest głównie po jeździe autostradami (stale 140-160 km/h). kkocurekk napisał(a): Jak mój dojdzie do takiej ilości to tez będzie miał nowe tłoki A mój nie-chyba go wymienię całkiem.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
11.09.2014, 09:55 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2013, 20:51 Lokalizacja: Krosno Posty: 229
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia Tour
Rok prod.: 2010
Województwo: podkarpackie
|
Re: Odp: Głośna praca silnika 1.4 16V
Zaraz po kupnie sąsiad się zapytał czy to diesel pierwsze co zrobiłem to forum i wtedy znalazłem ten temat! Pierwsze szok ale teraz już ok nie wymieniłbym jej! Wysłane z mojego GT-I9305
|
11.09.2014, 19:25 |
|
|
Dołączył(a): 14.09.2011, 21:16 Lokalizacja: Piotrków Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Fabia II style
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
Re: Odp: Głośna praca silnika 1.4 16V
kkocurekk napisał(a): Zaraz po kupnie sąsiad się zapytał czy to diesel pierwsze co zrobiłem to forum i wtedy znalazłem ten temat! Pierwsze szok ale teraz już ok nie wymieniłbym jej! Wysłane z mojego GT-I9305 Mój na razie nie bierze
|
14.09.2014, 21:47 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2013, 20:51 Lokalizacja: Krosno Posty: 229
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia Tour
Rok prod.: 2010
Województwo: podkarpackie
|
Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=480549znalazłem temat na innym forum dotyczący 1.4 16v i ubytków oleju. Pewnie już widzieliście ale nie znalazłem nigdzie opinii czy ktoś próbował wymienić korek oleju na taki jak w temacie i czy są jakieś efekty? Sprawdzałem u siebie i mam korek bez tego odpowietrzenia
|
17.09.2014, 12:19 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2014, 08:46 Posty: 10 Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
|
1.4 16V AUA 75 km - problem z silnikiem
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z silnikiem w mojej Fabi. Rocznik 2001, silnik 1.4 16V AUA 75 km, olej 10W/40 jakiś wygłuszający pracę silnika + motodoktor. Problem polega na klekotaniu silnika oraz zapalającej się kontrolce oleju. Podczas jazdy w granicach 100 ikm/h potrafi się zapalić a po przygazowaniu i wejściu na większe obroty gaśnie. Po jeżdżeniu po mieście i staniu w korkach kontrolka zapala się praktycznie co chwile. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu gaśnie ale po chwili zapala się znowu. Pół roku temu sprawdzano ciśnienie oleju i wyniosło 0,4 bara. Kompresja OK. Obudowa filtra powietrza jest zabrudzona olejem. Na trasie auto nie dogrzewa się do 90 stopni. Mechanik chce wymienić silnik na 1.6 ale nie jestem do tego przekonany. Co może być przyczyną zapalania się kontrolki oleju. Jeśli czeka mnie remont silnika to może ktoś zna dobrego mechanika w woj. lubuskim najlepiej okolice Świebodzina.
|
03.10.2014, 09:03 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2013, 20:51 Lokalizacja: Krosno Posty: 229
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia Tour
Rok prod.: 2010
Województwo: podkarpackie
|
Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Mam już dokładne pomiary zużycia oleju: Miasto: 200 ml na 8000 km czyli bez dodawania od wymiany do wymiany Trasa drogi krajowe do 110 km/h : 200 ml na 3000 km Trasa autostradą prędkości 140-160 km/h: 400-500 ml na 1000 km Niedawno pod biedronka widziałem Ibize 1.4 16v która chodziła jak sieczkarnia. Przyniej moja fabia chodzi jak Ferrari wśród skód Wysłane z mojego GT-I9305
|
03.10.2014, 09:13 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 29.04.2010, 13:58 Lokalizacja: Szczecin Posty: 257
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Ambition+
Rok prod.: 2013
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: 1.4 16V AUA 75 km - problem z silnikiem
Najprawdopodobniej potrzebujesz remontu lub wymiany silnika ... ciśnienie 0,4 jest za słabe ciśnienie ... patrząc na nowe czujniki oleju to wyłączają się przy 0,5 więc jak chcesz żeby Ci zgasła przy 0,4 ? Tak jak robisz ... poszukaj dobrego mechanika i walcz.
Pozdro
_________________ PROMOCJA MOTUL !!! tu znajdziesz wszystko do Swojego auta Oleje Motul, Millers Oils i Liqui Molyl w najniższych cenach Specjalizacja VAG
http://www.pro-choice.pl
|
03.10.2014, 09:14 |
|
|
Dołączył(a): 26.03.2014, 10:51 Posty: 48
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
Re: 1.4 16V AUA 75 km - problem z silnikiem
Czytałem że te wszystkie motodoktory lubią zapychyać kanaliki i może dlatego masz te niskie ciśnienie?
|
03.10.2014, 10:34 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 29.04.2010, 13:58 Lokalizacja: Szczecin Posty: 257
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Ambition+
Rok prod.: 2013
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: 1.4 16V AUA 75 km - problem z silnikiem
GregorD napisał(a): Czytałem że te wszystkie motodoktory lubią zapychyać kanaliki i może dlatego masz te niskie ciśnienie? Dokładnie ... tak Ci doktor wyleczył że hoho
_________________ PROMOCJA MOTUL !!! tu znajdziesz wszystko do Swojego auta Oleje Motul, Millers Oils i Liqui Molyl w najniższych cenach Specjalizacja VAG
http://www.pro-choice.pl
|
03.10.2014, 10:59 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: 1.4 16V AUA 75 km - problem z silnikiem
hmmm cisnienie 0.4 bar ? O_o praktycznie nie masz cisnienia oleju...
minimalne ciśnienie dla rozgrzanego silnika to 2bary
zawór upustowy otwiera sie przy 7 barach
takie cos wyczytalem dla silnika 1.4 16V takze nie dziwota ze kontrolka wariuje... - albo masz zapchane kanaly jak mowia powyzej - siada ci pompa oleju - zawor upustowy w pompie oleju przepuszcza.
Druga sprawa wlales polsyntetyk wygruszajacy prace silnika (buahaha), tylko ciekawe czy spelnia normy dla tego silnika... Jezdzac z zbyt niskim cisnieniem szlag trafi predzej czy pozniej panewki juz pomijam inne elementy silnika.
|
03.10.2014, 11:07 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2014, 08:46 Posty: 10 Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
|
Re: 1.4 16V AUA 75 km - problem z silnikiem
Tego motodoktora mechanik wlał bo było niskie ciśnienie oleju. na jakiś czas to pomogło. a teraz aż strach gdzieś dalej jechać. Orientuje się ktoś jaki jest koszt remontu silnika? bo wymiana to loteria, chyba lepiej remont i mieć pewność co mam. Z używkami słyszałem że wlewają olej od traktorów żeby nie klekotały. Znajomy mówił mi że w pompie jest jakieś sitko które lubi się zatkać, nie wiem czy to może być powodem. Czy klekotanie silnika może mieć coś wspólnego z tą kontrolka oleju?
|
03.10.2014, 11:10 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|