FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Głośna praca silnika 1.4 16V http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=16946 |
Strona 10 z 19 |
Autor: | -Adam- [ 07.12.2013, 17:42 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
Adam i Rafał mam do was prośbę. moglibyście nagrać filmik jak pracuje zimny silnik po całonocnym postoju?? byłbym bardzo wdzięczny. |
Autor: | witek_77 [ 10.12.2013, 23:11 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
korzystam z iplusa wiec nie da rady wrzucic filmiku. Powiem tak. Zimny silnik na początku CYKA tak nawet dość głośnawo później ciszej i cichnie całkiem (ja to słyszę, bo doszukuje się. Obstawiam, że to popychacze. Trwa to dosłownie kilka sekund (ok 5) po czym nastaje cisza. |
Autor: | -Adam- [ 10.12.2013, 23:33 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
witek_77 napisał(a): korzystam z iplusa wiec nie da rady wrzucic filmiku. a jakby go spakować zeby mniej ważył i wysłać mailem?? opis to jedno a uslyszeć na własne uszy to drugie. |
Autor: | DanielK [ 11.12.2013, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
-Adam- napisał(a): witek_77 napisał(a): korzystam z iplusa wiec nie da rady wrzucic filmiku. a jakby go spakować zeby mniej ważył i wysłać mailem?? opis to jedno a uslyszeć na własne uszy to drugie. "Na własne uszy" z filmiku, a realnie to trzecie ![]() |
Autor: | witek_77 [ 11.12.2013, 20:03 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
ciezko zrobic coś małego żeby poszło, a 3gp jest straszna jakość. Poza tym jak wyżej nie usłyszysz nic z nagrania. Ja już próbowałem nagrywać silnik wtedy żeby pokazać jak klekocze, ale cieżko jest. Trzeba na żywo. Ale jest tak jak pisałem. pierwsze 2 sekundy stuka jak ford fiesta mk3 ![]() |
Autor: | DanielK [ 11.12.2013, 23:41 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
witek_77 będziesz na jakimś śląskim spocie? bo sam jestem ciekaw jak Ci chodzi silniczek, chociaż nie ukrywam, że jakbym miał 3k wydać na remont tego, to chyba wolałbym swap na 20V ![]() |
Autor: | witek_77 [ 12.12.2013, 00:44 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
obecny teść sponsorował także wiesz ![]() |
Autor: | poziom [ 13.01.2014, 12:57 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
witam, no ja mogę wrzucić, ale generalnie jest tak jak opisuje Witek_77. u mnie przez 2 sek. jest klepanie i później jest ciszej. całkowitej ciszy nie ma, moim zdaniem również cykają popychacze. mnie ogólnie troszkę to denerwuje, ale chyba kompletnej ciszy to przy tych silnikach nigdy nie będzie ![]() |
Autor: | SNAFU [ 14.01.2014, 09:39 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
poziom napisał(a): witam, no ja mogę wrzucić, ale generalnie jest tak jak opisuje Witek_77. u mnie przez 2 sek. jest klepanie i później jest ciszej. całkowitej ciszy nie ma, moim zdaniem również cykają popychacze. mnie ogólnie troszkę to denerwuje, ale chyba kompletnej ciszy to przy tych silnikach nigdy nie będzie ![]() Ja mam kompletną ciszę. Jak rozgrzeję silnik. ![]() Osoby przewrażliwione niech kupią sobie stopery albo jakieś japońskie auto. ![]() |
Autor: | poziom [ 14.01.2014, 19:46 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
no widzisz a są tacy (na tym forum również) którzy nie chcą słyszeć o mobilu, mało tego namawiają wręcz do motula, valvoline itd. ![]() |
Autor: | SNAFU [ 15.01.2014, 11:00 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
poziom napisał(a): no widzisz a są tacy (na tym forum również) którzy nie chcą słyszeć o mobilu, mało tego namawiają wręcz do motula, valvoline itd. ![]() Zupełnie bezsensu, bo Mobil 5W50 to stary dobry Mobil, a nie jakaś tam seria "Mobil Super" (Super 2000, 3000 etc.), która jest totalnie z d...y. Poczytałem sporo opinii nt. 5W50 i wychodzi na to, że ten olej, o ile oryginalny, jest naprawdę rewelacyjny. Pełny syntetyk (a nie syntetyczna technologia) dedykowany do silników z hydraulicznymi popychaczami. |
Autor: | poziom [ 15.01.2014, 11:09 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
no widzisz, być możne jest to recepta na te popychacze, bo mi delikatnie cykają. muszę przetestować ten olej. dla mnie ważne jest to ze wydajać te 3 tysiące na remont przynajmniej nie ma takiego hałasu oraz olej cały czas trzyma poziom, a nie dolewki co jakiś czas. także mimo wszystko nie żałuje ze zrobiłem ten remont i to jest chyba najważniejsze. |
Autor: | witek_77 [ 15.01.2014, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
No ja zdecydowanie odradzam 10w40 model 2000 bo po 1 nie spełnia norm a po 2 jest STRASZNY, a mimo to ludzie go leją ze względu na napis MOBIL i przede wszystkim na cenę. Tym sposobem wszyscy załatwili sobie nasze 1.4 16V. Ibiza siostry też jeździła właśnie na mobilu 2000 i dalej to leje ze względu na to ile zjada oleju i na jego cenę. Nasza fabia przed remontem (po zakupie) też miała mobil 2000 bo widziałem na kartce. Po prostu mechanicy leją to co mają na stanie z beczki i później są problemy. P.S jest jakiś dobry 10w40 przede wszystkim TANI dobry do 1.4 16V ? Tj spełniający normy ? To bym siostrze zmienił na coś sensownego, a być może to spowolni proces degradacji silnika ![]() |
Autor: | -Adam- [ 15.01.2014, 14:56 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
ja mam mam juz 3/4 sumy wiec kwiecien/maj bedzie remoncik. troche sie martwie zeby wszystko sie udało i zeby mechanik zrobil wszystko tak jak sie nalezy. boje sie tez, ze mam za duze wymagania i poziom dzwieku nie bedzie mnie zadowalał. gdy slysze jak ktos odpala swoj samochod i silniczek cichutko mruczy to az mu zazdroszcze. poziom gdzie dokladnie mieszkasz, bo gdybym był gdzies blisko to przy okazji bym podskoczyl posluchac twojego silniczka. |
Autor: | witek_77 [ 15.01.2014, 16:36 ] |
Tytuł: | Re: Głośna praca silnika 1.4 16V |
Zrobiłem listę olejów spełniających normy VW w klasie 10W/40 i specyfikacji 501.1 i 502 Różnice między 501.1 i 502 są następujące: 501.01 Do silników benzynowych i wysokoprężnych (uniwersalne) Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km; jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku. 502.00 Do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km a poniżej lista olejów: VW 502 MILLERS 10W40 EE SEMI SYNTHETIC TRIDENT 10W40 1L Selenia Gold Synth 10W/40 motul 6100 Synergie+ 10W40 shell helix hx7 10w40 VW 501.1 VALVOLINE NEXTGEN 10W40 AGIP ENI I-SINT 10W-40 orlen PLATINUM SEMISYNTHETIC 10W-40 castrol magnatec 10w40 CASTROL GTX 10W-40 Mobil Super™ 2000 10w40 ELF COMPETITION STI 10W-40 TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 Jak widać w półsyntetykach normę 502 spełniają tylko najlepsze marki, a w tym stosunkowo tani SHELL, który niby jest też dobry do samochodów z LPG (to chyba następny olej do ibizy siostry). Są też oleje typu maxlife (duże przebiegi samochodu) ale nigdzie nie pisze norm na nich (tylko CASTROL GTX spełnia tę normę). Oleje typu pełny syntetyk 5Wxx w większości spełnia normę 502 a pisałem ten post ze względu na ludzi którzy już leją gęstsze oleje a jest ich masa ![]() 502.00 Do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km 503.00 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany (30.000 km),o niskiej lepkości 503.01 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany, wyłącznie AUDI 504.00 Do silników benzynowych spełniających wymaagnia Euro IV Nasze skodzinki potrzebują normy 501.1, 502 lub 504 Norma 504.00 występuje tylko w olejach o specyfikacji 5W30 a normy 503 to oleje typu longlife Reasumując. Skodzinki 1.4 16V od VW wolą/lubią niby normy VW 502/504, za to silniki czeskie MPI spokojnie VW 501.1 |
Strona 10 z 19 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |