Teraz jest 21.09.2024, 14:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
gasnacy silnik 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post gasnacy silnik
Witam wszystkich i proszę o przyjęcie do grona klubowiczów.

Mam pytanie a raczej prośba o sugestie:

Posiadam 1.4 6V AZE 2001r.– silnik czeski z gazem nie sekwencyjnym
Od kilku dni od czasu do czasu gaśniemy mi autko, gdy zwalniam tj. dojeżdżam np. do skrzyżowania. Podczas hamowania wciskam sprzęgło i silnik zmniejsza obroty faluje i w końcu gaśnie. Zachowuje się podobnie jakbym nie wcisnął sprzęgła.

Nie dzieje się to zawsze, choć falowanie obrotów do 500 a potem 800-900 występuje regularnie przy zwalnianiu. Nie wspominam o lekkich drganiach na sprzęgle bo podobno czeskie silniki tak mają ;-)

Co myślicie na ten temat? Co może być przyczyna takiego zachowania?


08.05.2008, 10:40

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
A kiedy ostanio czysciles przepustnice? Zaczalbym od tego sprawdzanie.
Twoje objawy sa typowe dla zabrudzonej przepustnicy.
Poszukaj w manualach sie to robi.

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


08.05.2008, 11:16
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
z tego co mówią papiery po byłym właścicielu to jakieś 30 kkm temu.
Ile takie czyszczenie kosztuje za zwyczaj?
jak bym chciała zrobić to sam to potrzebuję Vag'a?
konieczne są jakieś uszczelki ? specjalne środki do czyszczenia?


08.05.2008, 12:18
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
leszekgdynia, co się robi i potrzebne rzeczy do czyszczenia przepustnicy, znajdziesz w dziale MANUALI. Potrzebny będzie tez vag do adaptacji przepustnicy potem..

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


08.05.2008, 12:58
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
pytam dlatego że zdania sa podzielone
1.maunul mówiże uszczelka nie konieczna 2 ze tak
1. manual mowi ze jak wyciągniesz kluczyk to vag nie potrzebny , 2 że konieczny

nawet niektórzy mowia ze rozbierac nie trzeba wystarczy specjalny spray


08.05.2008, 14:05

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: gasnacy silnik
leszekgdynia napisał(a):
Witam wszystkich i proszę o przyjęcie do grona klubowiczów.

Mam pytanie a raczej prośba o sugestie:

Posiadam 1.4 6V AZE 2001r.– silnik czeski z gazem nie sekwencyjnym
Od kilku dni od czasu do czasu gaśniemy mi autko, gdy zwalniam tj. dojeżdżam np. do skrzyżowania. Podczas hamowania wciskam sprzęgło i silnik zmniejsza obroty faluje i w końcu gaśnie. Zachowuje się podobnie jakbym nie wcisnął sprzęgła.

Nie dzieje się to zawsze, choć falowanie obrotów do 500 a potem 800-900 występuje regularnie przy zwalnianiu. Nie wspominam o lekkich drganiach na sprzęgle bo podobno czeskie silniki tak mają ;-)

Co myślicie na ten temat? Co może być przyczyna takiego zachowania?


A ja bym na początek wymienił świece zapłonowe.
Polecam NGK :
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... uendkerzen

A i jednocześnie dolał do benzyny Xeramic :
http://www.parys.pl/component/page,shop ... /Itemid,4/

Zacznij od tego i myślę, że powinno pomóc.


08.05.2008, 17:53
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: blokolimpijska i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL