Teraz jest 26.06.2024, 02:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Nowy akumulator 62Ah zamiast 44 Ah 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 03.08.2009, 16:25
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Nowy akumulator 62Ah zamiast 44 Ah
Czy jeżeli posiadam oryginalny akumulator skody 44 Ah
to czy mogę teraz kopic zamiast tego 62Ah Centra CF04 ?
Będzie pasował pod wzgledem wymiarów i elektrycznie ?


05.10.2009, 15:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.07.2008, 23:11
Lokalizacja: brak
Posty: 87
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nowy akumulator 62Ah zamiast 44 Ah
Maximus Marius napisał(a):
Czy jeżeli posiadam oryginalny akumulator skody 44 Ah
to czy mogę teraz kopic zamiast tego 62Ah Centra CF04 ?
Będzie pasował pod wzgledem wymiarów i elektrycznie ?


Jeśli chodzi o wymiary, to nie wiem.

Jeśli chodzi o parametry, to może być wiecznie niedoładowany i szybciej padnie (niż akumulator z bardziej zbliżoną do 44 Ah pojemnością).

IMHO, jeśli przy Twoim silniku powinno być coś około 44Ah, na 62Ah może być szkoda kasy...


Ostatnio edytowano 05.10.2009, 17:31 przez marcinw, łącznie edytowano 1 raz



05.10.2009, 15:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Zapewne tak, jeśli jest alternator 70A.

Jeśli jest 90A ( np. klima na pokładzie ) to powinien się dobrze ładować.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


05.10.2009, 16:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.07.2008, 23:11
Lokalizacja: brak
Posty: 87
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Województwo: mazowieckie
Post 
zielarzlol napisał(a):
Zapewne tak, jeśli jest alternator 70A.

Jeśli jest 90A ( np. klima na pokładzie ) to powinien się dobrze ładować.

pozdro


masz rację, że zależy od alternatora. zresztą nawet w miarę dobra rozpiska jest tu: http://skoda.autokacik.pl/pages/fabia/i ... elektr.htm

podsumowując: ważne są wymiary fizyczne/biegunowość, dobrze jest dobrać w miarę dobrze pojemność, napięcie będzie na pewno to samo, prąd rozruchu im większy, tym lepszy


05.10.2009, 17:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.08.2009, 16:25
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
To skoro już wiem że nie mam alternatora 90A do aż tak dużego akumulatora
to jaki mogę zastosować MAX ?

Akumulator Centra Futura 53Ah, będzie OK ?


06.10.2009, 14:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.07.2008, 23:11
Lokalizacja: brak
Posty: 87
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Maximus Marius napisał(a):
To skoro już wiem że nie mam alternatora 90A do aż tak dużego akumulatora
to jaki mogę zastosować MAX ?

Akumulator Centra Futura 53Ah, będzie OK ?


Powiem inaczej niż poprzednio: nikt Ci nie powie, czy pojemność X jest 100% OK przy Twoim użytkowaniu auta. Jednakże jeżeli różnica jest większa (jak tutaj - 9Ah albo jak poprzednio 18Ah), to szybciej wyrzucisz nowy aku na śmieci. Z tym się raczej wszyscy zgodzą (inaczej mówiąc: myślę, że 2Ah czy 3Ah nie powinno sprawić różnicy, ale 9Ah już tak). Decyzję musisz podjąć sam.

IMHO, kup Futurę 47Ah albo jakąś Vartę 44/45Ah.


06.10.2009, 14:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.08.2009, 16:25
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
A tak z fizycznego punktu widzenia jak wygląda doładowywanie po uruchomieniu silnika ? Bo sie zastanawiam w czym jest problem.
Jakiś komputer tym steruje, bo ja wątpię ?

Bo jeżeli mam większą pojemność akumulatora a ładuję stałym prądem to po prostu wydłuża mi sie czas ładowania ale i tak sie akumulator naładuje. Przynajmniej tak jest z NiMh a jak z ołowiowymi to nie wiem.

W sumie to większy akumulator by mi się przydał na zimę (wieksza pojemność to wiecej energii do kręcenia w mroźne poranki)

Co jest ciekawe na stronie firmy sentra to zalecaja do fabia 1.4 62Ah


06.10.2009, 15:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.07.2008, 23:11
Lokalizacja: brak
Posty: 87
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Maximus Marius napisał(a):
A tak z fizycznego punktu widzenia jak wygląda doładowywanie po uruchomieniu silnika ? Bo sie zastanawiam w czym jest problem.
Jakiś komputer tym steruje, bo ja wątpię ?

Bo jeżeli mam większą pojemność akumulatora a ładuję stałym prądem to po prostu wydłuża mi sie czas ładowania ale i tak sie akumulator naładuje. Przynajmniej tak jest z NiMh a jak z ołowiowymi to nie wiem.

W sumie to większy akumulator by mi się przydał na zimę (wieksza pojemność to wiecej energii do kręcenia w mroźne poranki)


Elektronikiem nie jestem, ale - producent obliczył parametry ładowania i wziął jakąś średnią to, jak często będzie ładowany i rozładowywany, itp. Wstaw teraz 2x wiekszy aku. W normalnej eksploatacji (np. często miasto i 20km) nie masz szans, żeby zdążyć z naładowaniem. Często niedoładowana bateria szybciej się zużyje. I tyle. Miałem gdzies linki do stron, gdzie to było dokładniej wyjaśniane. Mogę poszukać w wolnej chwili...

Maximus Marius napisał(a):
Co jest ciekawe na stronie firmy sentra to zalecaja do fabia 1.4 62Ah


Do auta z klima (czyt. większym alternatorem) czy bez ? Pamiętaj też o tym, że większa bateria więcej kosztuje i będzie częściej wymieniana ;)


06.10.2009, 15:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04
Lokalizacja: Rumia
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
Post 
po co Ci tak wielki akumulator?? ja mam teraz 45Ah a prad rozruchowy 400A. przy Twoim silniku nie potrzebna jest tak duza bateria. przy zakupie sprawdz prad rozruchowy im wyzszy tym lepszy. pojemnosc powinna byc wlasciwie dobrana tak jak pisza koledzy. skoro producent zaklada takie i smigaja po kilka lat i auta odpalaja w kazdych warunkach to znaczy ze taka wielkosc jest dobrze dobrana.


06.10.2009, 15:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja w grudniu zmieniałem aku, bo już kiepsko kręcił w mroźne poranki. Miałem wsadzony 62Ah, a klimy nie mam. Wymieniłem na centra futura też 62Ah.


06.10.2009, 16:08
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01
Lokalizacja: SLU
Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
Post 
Taki aku miałeś z salonu czy auto od kogoś kupiłeś ?, bo dziwny aku miałeś wsadzony. Domyślnie były 44, a przy klimatyzacjach i chyba Dizlach były mocniejsze z tego co kiedyś pisano na forum.

_________________
Obrazek


06.10.2009, 17:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Fabie kupiłem od kogoś, ale jak pytałem o aku podczas zakupu to właściciel mówił, że od nowości nie zmieniał, więc nie wiem.


06.10.2009, 17:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
U mnie od nowości 44-Czeska AKUMA + klima


06.10.2009, 19:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Maximus Marius napisał(a):
Co jest ciekawe na stronie firmy sentra to zalecaja do fabia 1.4 62Ah


Spoko, nie powinno być żadnego problemu, 2A więcej dla alternatora to pikuś. Ważne jakie masz napięcie ładowania. Mi po 6 latach padła Akuma. Wstawiłem drugi akumulator, ale bawiąc się ostatnio Vagiem zauważyłem, że napięcie ładowania mam tylko 13,75V. Więc jak włożysz ten 62Ah sprawdź czy masz prawidłowe napięcie ładowania, powinno być 14-14,5V. Przy takim napięciu całkowicie rozładowany akumulator pobiera prąd ładowania ok. 1/10 pojemności (czyli dla tego akumulatora 6,2A). Ale w miarę naładowania prąd maleje.


08.10.2009, 20:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
nom napisał(a):
Przy takim napięciu całkowicie rozładowany akumulator pobiera prąd ładowania ok. 1/10 pojemności (czyli dla tego akumulatora 6,2A). Ale w miarę naładowania prąd maleje.

Mylisz zalecenia do ładowania akumulatora zewnętrznym prostownikiem z rzeczywistymi parametrami ładowania przez alternator w obwodzie z regulatorem napięcia.
Sprawny ale rozładowany akumulator może pobierać przy ładowaniu z utrzymywanym stałym napięciem 14.5V kilkadziesiąt amper. Regulator wymusza na aku napięcie wyższe niż to, które miałby przy ładowaniu prądem "1/10 pojemności" i dlatego tak się dzieje. W obwodzie ładowania elementem ograniczającym prąd jest rezystancja wewnetrzna aku (ale prąd ten musi być niższy niż prąd maksymalny alternatora).

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


08.10.2009, 22:49
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL