Teraz jest 29.03.2024, 00:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F1] Montaż MAXI-DOT 

Czy bedziesz montować MAXI-DOT ?
Ankieta wygasła 11.05.2009, 08:04
Tak - jadę do Czech na montaż 0%  0%  [ 0 ]
Tak - wykonam to sam / z pomocą znajomych 22%  22%  [ 2 ]
NIE - nie chcę tego gadżetu 22%  22%  [ 2 ]
NIE - za drogo wychodzi 56%  56%  [ 5 ]
Liczba głosów : 9

[F1] Montaż MAXI-DOT 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
ja radia nie miałem, dokupiłem...
z "zielonej" wtyczki mini-iso kabelki dł. ok. 1,0 - 1,3 m ( na rozpiętość rąk :) ) były ciągnięte do ... nie wiem :) ale żadnego dodatkowego elementu nie dokładaliśmy. były wpięte gdzieś w szyne, kolega patrzał na schemat elektryczny i gdzieś je wpiął.
potem za pomoca VAG-COM-a ( VCDS lub coś podobnego) w grupie 17 poustawiał że radio się skomunikowało z komuterem. wcześniej diagnostyka radia nie działała wogóle, dopiero po podpięciu tych kabelków ( 2 przewody) system widział radio.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


20.04.2010, 20:20
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post 
Kapi. Jeżeli masz kontakt z osobą, która podłączała te kabelki, spytaj się o to gdzie je podpioł. :?: Ja mam starą czeską instrukcję serwisową z 2002 roku (ściągniętą przez Emula). Tam chyba maxi-dot był dopiero w planach. Do wyboru są włąściwie sterownik sieci pokładowej (wątpliwe), modół komfortu (raczej sterowanie CZ i AA), oraz zegary.
Sama magistrala CAN-comfort, czy CAN-zespołu napędowego (te dochodzą do zegarów) działąją na zasadzie dwuprzewodowej transmisji różnicowej. Z radia wychodzi jednoprzewodowa szyna danych, zegar synchronizacji i jakiś sygnał aktywacji. Fabrycznie jest też podłączony przewód K, ale on służy raczej do diagnostyki (ale może). Najbardziej podejżane są zegary (W paskach jest dodatkowe gniazdo z tyłu szafki do podłączenia radia.) Ale w instrukcji o tym cisza. :sciana: Zajrzę jeszcze do schematów sieci CAN-comfort i telefonu cullman. Napisz jeżeli czegoś się dowiesz (jeśli oczywiście chcesz). W ASO chcą tylko instalować za grubą kasę (chcą mi wcisnąć wcześniej wspomniany modół, który i tak w Polsce nie działa-brak naziemych systemów informacyjnych) a podpowiedzieć nie chcą gdzie idą z radia te kabelki.

Pozdrawiam!
mb19

PS. Jak ktoś wie jak to podłączyć to niech da cynk.

Jeszcze raz pozdrawiam wszystkch forumowiczów.

[ Dodano: 2010-04-23, 03:05 ]
No i nie znalazłem ??

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


21.04.2010, 11:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20
Lokalizacja: Kętrzyn
Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
mb19

Kiedyś natrafiłem na www.skodahome.cz informację, że Radio SkodaSymphony łączy się z licznikiem Maxidot dwoma przewodami:
Licznik Maxidot (złączka 32pinowa- zielona) <-> Radio Skoda Symphony (złączka 20 pinowa -zielona)
pin 9 <-> pin 8
pin 10 <-> pin 9


Może to Ci pomoże.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Lechu za ten post:
mb19
02.05.2010, 18:50
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post 
Witam,

Dziękuję za post.

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


Ostatnio edytowano 13.04.2012, 20:32 przez mb19, łącznie edytowano 2 razy



04.05.2010, 00:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20
Lokalizacja: Kętrzyn
Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
mb19,


Plik zaraz wysyłam, ale nie ma tam w zasadzie więcej info niż te, które już podałem. (tylko dodatkowo rozpiska pinów we wtyczkach).
Popatrz tutaj, może coś pomoże:
http://forum.skodahome.cz/topic/9205-or ... ntry262780
Tam jest mowa o problemach połączenia Max-dota z radiem Symphony.
Jest tam coś o kodowaniu radia (z CD i bez CD).
Nie wiem co się koduje w grupie 17 Instruments (Licznik), ale może rzeczywiście trzeba przypisać coś.

Napisz na forum krok po kroku jak Ci się uda zgrać radio z licznikiem. Sam mam chrapkę na Max dota i potem chętnie pomyślę o radyjku symphony.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Lechu za ten post:
mb19
06.05.2010, 19:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post 
Lechu,

Slicznie dziękuję za informacje :worthy: Pozytywnie oceniam czeską stronę wskazuje że, rzeczywiście może byc ona bardzo pomocna. :bravo: Radio ma tylko kodowanie włączenia lub wyłączenia komunikacji ze zmieniarką.
Jeśli chodzi o Maxi-Dot to ja na razie jestem w fazie licznych testów wykonywanych w wolnych od pracy chwilach i nie jest on na stałe podpięty w samochodzie (kiedyś dla celów rozpoznania sygnałów na bazie taśm do stacji dyskietek skonstruowałem specjalny rozgałęźnik do zielonego złącza, który obecnie służy mi do przełączania między licznikami). Orginalną i dość rzadką (przed liftingiem) elektronikę zegarów 6Y0920840E okazyjnie kupiłem na allegro za 120 zł. Ma ona zgodny układ kontrolek z moim cyferblatem, ale jest od 1.4 TDI (AMF) 2004 - Ja mam 1.2 benzyna (AWY) 2003. - Kotrolka świec działa u mnie poprawnie jako EPC i jest ok. Może dlatego że fabie i polo 9N na na nich bazujące mają albo jedną albo drugą z tych kontrolek. Podobnie jest też z kontrolkami wspomagania, poduszek, emisji, jednym słowem CAN zespołu napędowego działa, tak samo też immobilizer. Roczniki jednak różnią się definicjami magistrali CAN-comfort. Co skutkuje u mnie (bez przeróbek) brakiem kontrolki ładowania, podświetlenia wskaźników, oraz kontrolek kierunkowskazów i sygnałów buzera nie wył. świateł. Zanim podłączyłem licznik w samochodzie
Najpierw przetestowałem wszystkie mozliwe funkcje zegarów na stole (kontrolki uruchamiane prostymi sygnałami, poziomy menu komputera, reakcje na sygnały z czujników, oraz wyliczyłem zgrubne parametry termistora temperatury zewnętrznej żeby go za wpół darmo właściwie dobrać (rzecz niezmiernie kłopotliwa aby licznik dokładnie ją wskazywał). W następnej kolejności zbudowałem sobie PonyProg i wylutowałem eeprom 93c86 i go odczytałem (Licznik z mojego samochodu VAG-tacho jest w stanie czytać, z maxi dot nie). Porównałem swój wsad i kilka wsadów pamięci z innych fabii majacych liczniki 6Y0 920 xxx x. Porównanie wskazuje, że liczniki bez komputera mają bardzo podobne wsady (różne definicje: adresów kontrolek, skal RPM, km/h dane dla silnika, inne). Później do odpowiednich komórek pamięci implementowałem swój: przebieg, nr. SKZ, VIN, PIN (SKC), numery transponderów, regółę matematyczną, wreszcie ostatnią zmienną losową ze swego licznika. Później pokusiłem się o kodowanie licznika. Łatwo dają się zmienić pierwsze tylko pierwsze trzy cyfry kodu. Ostatnia cyfra nawet po zalogowaniu jest bardzo odporna na próby zmiany nawet po zalogowaniu pinem. Na razie ze względów czysto oszczęnościowych korzystam z interface MAG (VAG kkl USB) a to chyba jednak nie to samo co VAG155x,czy VASxxxx. Korzystając z kanałów adaptacji udało mi się nim zmienić: język komunikatów z niemieckiego na angielski, wyłączyć czujnik temperatury i poziomu oleju WIV (mają go tylko wersje z QG1 i chyba QG2), przełączyć komunikację z liczik-MFD na licznik-radio. Przy użyciu pony prog zmieniłem modyfikując wartości komórek pamięci zmieniłem numer licznika, uaktywniłem QG0 - inspekcje, a zamierzam przekopiować skale obrotomierza i prędkościomierza (1.4 diesel ma inne niż 1.2 benzyna), w reszcie zamienić dane dla mojej wersji silnikowej, ostatecznie przekształcając wersję 840E w 840M. Co do definicji sieci CAN comfort to na razie nie zmienię, ich gdyż możliwe że zmienię sam sterownik sieci pokładowej który je determnuje z wersji classic na elegance z klimą 2004 (ale metodą prób i błędów je zlokalizuję aby móc nimi swobodnie operować). Przyglądając się wsadom liczników grupy vw, au, se, sk można dojść do wniosku że liczniki siemens VDO są w gruncie rzeczy robione według jednego schematu i wielu wariantów tego samego formatu oprogramowania. Z koleji dostępne w sieci zdjęcia rozmontowanych liczników z maxi-dot/fis wskazują, iż: fabia 1, octavia 1, passat B5, golf4, skoda superb 1 mają taki sam obwód elektroniczny sterowania dużym wyświetlaczem. Byćmoże gdyby wpisać do eeprom licznika którego kolwiek z tych aut odpowiednio uporządkowany wsad od fabii z fis to taki licznik po prawidłowym podłączeniu mógłby działać w fabii. Problem mogła by tu tylko stanowić obecność CAN geteway (wspomniane samochody mają ją w liczniku). Z drugiej strony procesory micronas posiadają chyba ten sam schemat wyprowadzeń. Gdyby więc w fabii bez komputera usunąć środkowe kontrolki i umieścić na cienkim laminacie (adapterze) podświetlenie i ekran, oraz podłączyć płytkę sterownika do ekranu, diód LED i sam sterownik podpiąć pod mikrokontroler deski, to przy zmienionym wsadzie eeprom prawdopodobnie maxi dot by zadziałało. Chyba się rozpsałem :grin Na razie to tyle. Jak skończe prace to zrobię generalną instrukcję dla instalacji zegarów i manipulacji w ich software.

Pozdrawiam.

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


07.05.2010, 02:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.11.2010, 10:37
Lokalizacja: Nysa
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2004
Województwo: opolskie
Post 
kapi napisał(a):
Cytuj:
No właśnie co daje dodatkowo w maxi-dot d-dot?

pokazuje dodatkowe funkcje :
ładowanie aku, ciśnienie doładowania, temp. oleju , zależy co sie zaprogramuje. :mrgreen:


Witam kolegow forumowiczow,kolego jak sie uruchamia te dodatkowe funkcje o ktorych piszesz bo wlasnie zamontowalem sobie maxi dot-a i tez mecze sie z druga sprawa bo pokazuje mi na odwrot stan paliwa na analogowym wskazniku jak zatankuje do pelna to pokazuje ze nie mam paliwa i "Bitte Tanken" na maxi dot-cie


02.11.2010, 10:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
Redzi napisał(a):
jak sie uruchamia te dodatkowe funkcje o ktorych piszesz

tego ot tak się nie uruchamia, nalezy dołożyć "skrzynkę" zaprojektowana przez Czecha - patrz info na skodahome.cz ; hasło D-DOT.
Redzi napisał(a):
pokazuje mi na odwrot stan paliwa na analogowym wskazniku jak zatankuje do pelna to pokazuje ze nie mam paliwa i "Bitte Tanken" na maxi dot-cie

ten temat też był poruszany - chyba masz licznik źle dobrany.
również odsyłam do forum na skodahome.cz - koledzy z południa już te problemy przerabiali.

[ Dodano: 2010-11-02, 19:52 ]
Lechu napisał(a):
Napisz na forum krok po kroku jak Ci się uda zgrać radio z licznikiem. Sam mam chrapkę na Max dota i potem chętnie pomyślę o radyjku symphony.

pozostaje kwestia podłączenia...
a aktywacja :
de.openodb.org napisał(a):
STG 56 (Radiosystem) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

xxxx?: Zusatzausstattung
+4 - CAN-Zweitdisplay (Bordcomputer/großes Display)


_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


02.11.2010, 19:44
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.11.2010, 10:37
Lokalizacja: Nysa
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2004
Województwo: opolskie
Post 
Tylko szkoda ze nasi polscy koledzy nie podzielili sie informacja jak zaradzili zlej polaryzacji wskaznika paliwa bo nie wydaje mi sie zeby to byla wina samego zegara poniewaz zegar posiada ten sam numer fabryczny co na starej desce wiec wymiana "silniczka" nic nie da sama elektronika jest tak skonstruowana mysle ze lepszym rozwiazaniem byloby wymienic potencjometr poziom paliwa w baku i liczyc ze znajdzie sie taki potencjometr montowany po liftingu ceny sa od 35zl do 50zl.Moze ktorys kolega ktory mial podobny problem a juz go przerobil i mu to dziala wypowie sie bo z forum widze ze kilka osob tez sie z tym borykalo.Chna ta stronke czeska trzeba sie zalogowac bo nic nie idzie znalesc.


02.11.2010, 21:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post 
Czy jest ktoś kto usługowo ustawiłby wyświetlanie komunikatów radia na maxi docie?
Mam symfonie ale brak komunikatów na wyświetlaczu.


02.11.2010, 21:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.11.2010, 10:37
Lokalizacja: Nysa
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2004
Województwo: opolskie
Post 
Ja juz rozkladam rece wszystkie plywaki jakie oferuja w sprzedazy po numerze VIN pojazdu w salonie czy sklepie sa takie same jak ja mam w baku nawet na allegro co oferuja to pływaki czy pompy koło 2002r produkcyjnego,przeszukalem te czeskie forum ale tez nic konkretnego nie znalazlem tez doradzaja wymienic plywak ale na jaki?! :blowup: tez nie napisali numeru czesci. A co do tych dodatkowych funkcji w maxi-dot to kompletnie nic nie ma na ten temat juz kombinowalem na przerozne sposoby z wyszukiwarka i nie wiem jak odnalesc ten post "skrzynki" do maxi dota. Moze jakis kolega sie zlituje i poda numer czesci tego plywaka jaki to ma byc i moze ktos ma info otej "skrzynce" do maxi dota co jak schemat itp.


17.12.2010, 11:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
znalazłem info na skodahome:
Cytuj:
kodovani - kdo si mysli, ze se to jen prehodi tak ne-e eeprom je upravena primo na auto a flash budiku palivomeru se porad vymysli

tzn że modyfikują pamięć wskaźnika paliwa ??? - u mnie nic takiego nie było... normalnie p&p..

znalazłem jeszcze schemat montażu Maxi-Dot dla Golfa :>>klik<< może być pomocny chciażby przy kodowaniu.
i jeszcze raz Skodahome.cz - kodowanie - schemat

podłaczenie radia pod MAxi-dot : >>klik<<

jeśli znajdę jeszcze jakieś info to je zamieszczę.

Cytuj:
... treba vymenit plavak a dokonca aj natiahnut jeden kabel od budikov do plavaka.teraz to uz chodi tak ako ma

piszą, że trzeba wymienić pływak i pociągnąć jeden przewód od zegarów do pływaka.

niektórzy pisza, że dot. zegarów MR2007 - domyślam się że "nowsze" zegary nie funkcjonują ze "starym" systemem i tu pojawia się problem.

i jeszcze jedna informacja
kolejne info dot: pływaka :
Cytuj:
Palivák neřeším, mám už doma připravený na výměnu.

że nie naprawiam go, mam już przygotowany na wymianę.

[ Dodano: 2010-12-19, 18:13 ]
Redzi napisał(a):
nie wiem jak odnalesc ten post "skrzynki" do maxi dota.
>> klik <<

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


19.12.2010, 12:33
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post 
Po długim czasie nieobecności w FABIACLUB.PL witam ponownie Kolegów Forumowiczów.
Pierwotnie planowałem tak jak wspomniałem wcześniej zrobić obszerny "zbiorczy" artykuł na temat zegrów w fabii. Widzę jednak, że to by za długo trwało.
Jeśli chodzi o wskazania poziomu paliwa to chyba najłatwiej spróbować ostrożnie przełożyć przewody na samym potencjometrze z góry na dół jeśli się da lub je doń podlutować. Jeśli dobrze zaobserwowałem na zdjęciach w necie (mało wyraźne), to jedna ze ścieżek to masa a druga to masa opórowa. Zauważcie, że opornik ma dodatkowe pola przy krawędziach płytki i jeżeli sie nie mylę przełożenie konektorka masy oporowej, lub podlutowanie go na skrajnie przeciwległym polu lutowniczym potencjometru (lub ścieżce - słabo widać) powinno zadziałać. Inny nieco bardziej elegancki wariant rozwiązania to zabawa z wsadem licznika. Jak wspomniałem w ostatnim poście wsad eeprom zawiera różne dane, między innymi: dne pojazdu, immobilizera, definicje skal szybkościomierza, obrotomierza, dzielnik liczby impulsów z czujnika prędkości, lub ABS (kanał 16) sekwencje testu elementów wykonawczych, sekwencje i rodzaj uruchamiania się kontrolek i komunikatów na fis, aktywację i dezaktywację tekstu oraz wybór języka, zapis błędów zegarów, ustawienie wyświetlacza pod obrotomierzem, pośrednio definicję sieci can comfort i wiele innych znanych i nieznanych ASO wartości kanałów adaptacji (jest ich dużo więcej niż tych, które opisane są dokumentacji skoda service). Może któreś dwa wiersze zawierają dane dotyczące skali wkaźnika. Przypuszczam, że nie zmodyfikowane wsady eeprom waszych liczników bez fis, przelane bezpośrednio do licznika z fis powinny od razu uruchomić wskaźnik paliwa we właściwym trybie, o ile wspomniane liczniki mają ten sam format zapisu danych w eeprom - ta sama wersja softu np V07 w VAG (Tak udało się zrobić z wsadem mojego wcześniejszego licznika bez komputera, w najgorszym przypadku na wyświetlaczu kilometrów pojawi się napis error albo dEF, lub "krzaczki" na wyswietlaczu zegara szafki z fis (pewne jeżeli wsad pochodził z licznika z małym kompem pod obrotomierzem) i trzeba będzie przywrócić poprzedni wsad). Jeżeli licznik zadziała (poza samochodem!!!!) to w dalszym etapie należy tylko ocenić różnice między wsadem w nowym i starym liczniku i znaleźć złośliwie zmodyfikowaną przez "Continental" skalę , po czym poprostu podmienić wartosci komórek eeprom korzystająć z XVI32, Pony Prog, WIN Hex, czy jakim kolwiek innym edytorem plików bin, e2p, iso (zależnie czym się odczytało i czym zamierza się zmienić zawartość eeprom - programatory pamięci/ vag tacho). Na tym kończą się jednak moje dobre wiadomości. Są bowiem też takie komórki wsadu których zmiana nie przynosi żadnych widocznych zmian w działaniu licznika, czy elementów auta. Niestety obydwie magistrale can w fabiach łączą różne sterowniki i ustawienie jednego urządzenia (np licznika, lub sterownika CAN w bordnetz) często pociąga za sobą zmiany w kilku innych sterownikach. Magistrala CAN Komfort, którą w połowie sterowany jest licznik zmieniła się w różnych rocznikach a nawet wersjach wyposażenia samochodów z tego samego roku modelowego. Wspomniana wyżej magistrala steruje kontrolkami: kierunkowskazów, kierunkowskazów przyczepy, ładowania akumulatora, oświetleniem wskaźników, tempomatu, składanej kanapy, głośniczkiem zegarów, światłami postojowymi komunikatami fis - (stan drzwi, radio/mfd), el szybami, centralnym zamkiem szyberdachem, el lusterkami (gdy el szyby), fabrycznym alarmem, zdalnym sterowaniem w kluczyku (modół komfortu determinuje rodzaj pilota). Żeby więc wszystko działało prawidłowo: Licznik, Bordnetz (dla fis musi być inny niż 6Q2 937 049... - najlepiej 6Q0 937 049... - uwaga na rodzaj nadwozia !!! (hatchback, kombi, sedan mają różne sterowniki bordnetz)) , Sterownik klimy, Modół komfortu (maxi dot go wymaga) a co za tym idzie sterowniki drzwi, wreszcie radio powinny być z jednego auta lub razem zgrane. I tu dochodzimy do problemu radia i jego komunikatów na zegarach. Podłączyć nalezy tak jak w poście Lechu do Can Komfort licznika i przeprogramować z 201 na 405 (bez zmieniarki)lub na 407 ze zmieniarką zgodnie z zaleceniem Kapi. Jeżeli radio, względnie mfd jest z tego samego rocznika co licznik i jest podpięte pod can powinno od razu wyswietlać to samo na fis co na wyświetlaczu i powinno działać w nim oświetlenie. Jeżeli nie to: któraś z czynności została wykonana nieprawidłowo, radio lub mfd jest uszkodzone, względnie radio i deska rozdzielcza mają różne definicje sieci Can Komfort (rocznik radia jest widoczny na małym kółeczku wytłoczonym na czarnym tworzywie obok bezpiecznika np.: 0↑4 oznacza 2004, rocznik licznika jest na naklejce znajdującej się od spodu pomiędzy uchwytami w postaci dwóch liczb kończących sześciocyfrową datę) . Jeżeli przyczyną jest Can, to zarówno w radiu, jak i w liczniku będzie błąd magistrali Can Komfort, a radio nie będzie chciało się diagnozować VAGiem, zresztą zgodnie z tym co wcześniej pisali Kapi i Lechu. Przykro mi jeżeli moje poprzednie posty rozbudziły w niektórych użytkownikach nadzieję na stosunkowo prosty montaż "maxa" ale ja sam mam z tym spory problem. W liczniku zdefiniowałem precyzyjnie około 70% różnic między wsadem licznika 6Y0 920 860M (2003 V07 procesor CDVT... )a 6Y0 920 840E (2004 V07 procesor CDVV 13....). Można w prawdzie założyć, że włoży się licznik i wizualnie będzie on działał ale zawsze istnieje ryzyko i niepewność, że magistrale danych mogą zacząć działać nieprawidłowo. Sądze że to zbyt duże ryzyko. Żeby mieć pewność co do eeprom potrzebował bym więcej softów z różnych samochodów i z różnymi silnikami (z liczników z i bez komputera, oraz z liczników posiadających duży wyświetlacz z zaznaczeniem typu procesora szafki z której pochodzi dany soft) Wtedy być może wychwycę różnice między skalami wskaźnika paliwa (mój wkaźnik działa bez przeróbek), oraz uda mi się znaleźć adaptację can komfort w liczniku (słyszałem, że to się da zrobić ale jak dotąd nie znalazłem żadnych wskazówek jak (choć należy stwierdzić że sterowniki bordnetz classiców, czy basiców, i topowych wersji fabii różnią się obecnością dodatkowego procesora). Jeżeli ktoś ma możliwość zgrania wsadu i przesłania mi go to może będe w stanie pomóc. Jak narazie mam kilka softów w wersji V07 i V13 od 2000 do 2004 r włącznie ale wszystkie mają taki sam system pomiaru paliwa więc nie mam czego analizować. Byłbym zapomniał zmiana steperka raczej nic nie da, bo raczej jest taki sam w obu wersjach a jego sterowanie polega na pomiarze prądu w uzwojeniach silniczka i porównywaniu go z wartościami zadanymi dla procesora. Poza tym komputer pokładowy jest integralną częścią elektroniki licznika i wówczas źle liczyłby zużycie paliwa.
Pozdrawiam mb19


26.12.2010, 21:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
jezeli chodzi o wskaznik paliwa to przelozenie samych konektorow nic nie da. opor bedzie nadal taki sam. sposobem jest tylko przelutowanie sciezki na drugi koniec potencjometru.

_________________
1.8T 301HP


02.01.2011, 20:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post 
Byćmoże nie precyzyjnie zformuowałem swój poprzedni post aczkolwiek właśnie o to mi chodziło. Poza tym potencjometr pomiaru paliwa ma dość niebanalną budowę.
Znalazłem wreszczie zdjęcie na rosyjskim forum samej płytki potencjometru. http://www.cnt.ru/users/tai/Skoda/FuelP ... 919673.jpg
Uprzedzając pytanie taki typ znajduje się w fabiach przedliftowych.
Wynika z niego, że na końcu ścieżki jest opór ustalający minimum a cały potencjometr to właściwie zespół zmostkowanych ze sobą oporników. Mam pewną koncepcję jak to zrobić, ale nawet jako chemik nie jestem pewien czy przerabianie ścieżek coś da bo połączenie musi być pewne. (stop lutowniczy i miedziane przewody + ewentualne zimne luty mogą doprowadzić do katastrofy) Pomijając jednak problem właściwej izolacji trzeba by było "odciąć" ostatni opornik przed konektorkiem po stronie masy oporowej (ostatnie zaciemnione pole na płytce) i połączyć odciętą ścieżkę z ostatnią ścieżką od góry. a konektorków wogóle nie ruszać.
Pozostaje modyfikacja eeprom lub zmiana wspomnianej płytki potencjometru.


02.01.2011, 20:24
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL