Teraz jest 02.05.2024, 22:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
[F1] Jakie obroty na zimnym silniku i biegu jałowym w 1.4 16 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 28.10.2009, 09:38
Lokalizacja: Łódź
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Octavia I
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post [F1] Jakie obroty na zimnym silniku i biegu jałowym w 1.4 16
Jakie macie obroty na zimnym silniku w swoich 1,4 16v?
Pytam ponieważ walczę właśnie z Gazownikami BRC seq .
Jak odpalę na benzynie mam obroty rzędu 1000 i po jakimś czasie spadają na ok 720-750.
Jednak czasami przy odpaleniu silnika zimnego mam obroty ok 1200 i również spadaja sobie do 750.
Obecnie jest problem przy przejściu na gaz przy zimnym silniku. 30 stopni osiaga przełącza się i albo potrafi zgasnąć albo faluje. Na chwilę obecną wymienili mi wtryskiwacze gazu ale nie pomogło. W vagu pojawiają się błędy odnośnie wypadania lub braku zapłonów po tych rannych przebojach. Na ciepłym wszystko super działa i brak błędów.


Ostatnio edytowano 05.01.2010, 20:37 przez red, łącznie edytowano 1 raz



17.12.2009, 09:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Ustawić temp przejścia benzyna gaz na ok 60 stopni


01.01.2010, 22:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 28.10.2009, 09:38
Lokalizacja: Łódź
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Octavia I
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Temperatura nie zmienia nic.
1 przełączenie zimą jest z takim dziwnym objawem.
Panowie mają mi zainstalować podgrzeanie listwy wtryskowej- ma niby pomóc

[ Dodano: 2010-01-03, 20:37 ]
Dowiedziałem się tylko czemu czasem odpala z obrotami 1200.
Ma to miejsce gdy gasi się samochód z ubogą mieszanką.
Po odpaleniu komputer próbuje ja skorygować i podwyższa przez to obroty.
W tygodniu napiszę o podgrzewaczu do listwy LPG


03.01.2010, 01:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2009, 10:01
Posty: 42
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post 
Dołączę się do tematu, otóż mam gaz sekwencyjny II gen. i z benzyny na gaz przełącza mi siędopiero jak wejdzie na 2000 obr/min, silnik jak nawet osiągnie temp 90 stopni jest nastawiony na benzyne i samoczynnie się nie przełącza na gaz, musze najpierw jechać na benzynie aż mi się zagrzeje silnik tak do 40 stopni i wtedy przełączam ręcznie na gaz.


04.01.2010, 17:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.03.2009, 21:37
Lokalizacja: Łódź
Posty: 550
Podziękował: 3
Pomógł: 9

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 Monte Carlo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
Przy większych mrozach miałem podobnie. Niby osiągał te 30 stopni, przełączał się i w tym momencie zgasł. Jeżeli wyłaczyłem gaz, poczekałem aż wskazówka od temp się trochę podniesie, gdzieś na 1/4 wskażnika, dopiero załączałem gaz. W tym momencie wszystko ładnie się przełączało i nie było gaśnięcia ani falowania obrotów. Z tego co koledzy mówili, pewne elementy instalacji zamarzają i dlatego jest taki efekt. Jak temp się podniosła do ok 0, nie było żadnych problemów... Dlatego jak są mrozy poniżej 0, to odłaczam gaz, czekam aż wskazówka się podniesie i dopiero. Spróbuj może też ci pomoże :)

_________________
www.mscarstudio.pl


05.01.2010, 18:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2009, 10:01
Posty: 42
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post 
No własnie tyle ze ten problem występuje nawet w lecie, na gaz mi sie przełącza tylko jak obroty skoczą do 2000 obr/min


05.01.2010, 18:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Kolega Cysiu dobrze rzecze jeśli parownik się nie nagrzeje to zawsze będą jaja z przełączaniem, obrotami, itp. Dobrze dobrać instalację do auta potrafi mało który gazownik.


05.01.2010, 20:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Mam taki problem z tym że u mnie parownik rozgrzewa sie ładnie. Natomiast po dłuższym postoju autko ma problem z przełączeniem się na gaz w sposób kulturalny.
Miałem 35 stopni na przełączenie podniesiono do 38 i to nic nie dało.
Myślę czy czasy przejścia kolejnych wtryskiwaczy nie mają to czegoś do powiedzenia.
Jutro jadę do gazownika to może uda się rozwiązać ten problem.

_________________
Škoda Fabia


05.01.2010, 20:39
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.05.2009, 18:49
Lokalizacja: Oława
Posty: 159
Podziękował: 5
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia kombi COMFORT
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
Post 
Witam
Ja tam do miłośników LPG nic nie mam , ale sądzę , że zimą KATUJECIE własne silniki. :worthy:
W trakcie mrozów , jak silnik jest zimny to nawet na PB auto ledwo jedzie. :sciana:


06.01.2010, 16:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.05.2008, 19:59
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 122
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
WZÓR napisał(a):
Witam
Ja tam do miłośników LPG nic nie mam , ale sądzę , że zimą KATUJECIE własne silniki. :worthy:
W trakcie mrozów , jak silnik jest zimny to nawet na PB auto ledwo jedzie. :sciana:


Dlatego nie ma różnicy czy PB czy LPG wszystko zależy od jakości oleju w silniku i jak szybko się "rozbuja" w czasie mrozów.


06.01.2010, 21:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Na razie autko chodzi cud malina :)
Problem stwarzało rozgrzewanie wtrysków które trzeba było wyłączyć :)

Za parę dni potwierdzę lub zaprzeczę wstępnej diagnozie.

Damian

Edit:
Problem rzeczywiście zażegnany! Winne było rozgrzewanie wtrysków.

_________________
Škoda Fabia


07.01.2010, 19:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 28.10.2009, 09:38
Lokalizacja: Łódź
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Octavia I
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
:good:
Panowie zainstalowali mi podgrzewacz listwy wtryskowej i jest dobrze.
Żadnych anomalii przy -12C. Przełącza płynnie bez przygasania, falowania itp.
Wynika z tego że do każdego auta trzeba podchodzić indywidualnie.


14.01.2010, 09:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.01.2009, 09:39
Lokalizacja: Koszalin, Złotów, Gdynia
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Red możesz mi napisać w kilku zdaniach o tym podgrzewaczu do listwy wtryskowej?
Ile to kosztuje, jakie duże, jak to podgrzewa - elektrycznie czy cieczą chłodzącą?
U mnie w tym roku przy dużych mrozach też gasł silnik na biegu jałowym. Musiałem podnieść temperaturę przełączania na 49stopni a i tak czasami zgasł (tylko na jałowym).
Jakbyś znalazł 5 minut na napisanie maila do mnie to byłbym wdzięczny. Mam praktycznie ten sam silnik co Ty - BKY z plastikowym kolektorem 75KM i instalację BRC Sequent 24. Pozdrawiam. Ray


03.03.2010, 14:35
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 28.10.2009, 09:38
Lokalizacja: Łódź
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Octavia I
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Napiszę tutaj - bedzie dla potomnych :aniolek"

Listwę zainstalowali mi moi gazownicy (i naprawdę cenię ich za to )w ramach reklamacji-nie mogli ustawić tak aby nie było kłopotu z przełączaniem więc ciach.
Listwa jest wielkości listwy gazowej tylko troszkę cieńsza i nagrzewa się do 40-60 stopni i wyłącza się.
Na allegro są one po ok 60-80 pln.
Przed instalacja wachlował obrotami i czasem gasł a i potrafiło helikopter zapalić.
Po instalacji wszystko malinowo. Temperatura przełączenie jest chyba 32 stopnie lub blisko tego. Wcześniej też mi ustawili na prawie 50 ale wyjaśniłem sobie z nimi jaki jest sens montować gaz kiedy w zimie po 50 stopniach się przełącza.( Później się każdy ciesz że mu 7 litrów gazu pali) Więc wróciliśmy do trzydziestu paru i jest spoko.
Gdyby Ci ktoś nie wierzył to niech weźmie opalarkę i podgrzeje listwę i popatrzy na mieszankę. U mnie rewelacja. Jak cos jeszcze to pisz.


03.03.2010, 17:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
W związku z tym że pożegnałem się ze swoim "gazownikiem aka druciarzem" musiałem zasięgnąć języka w sprawie LPG u mądrych ludzi.

Temp. przełączenia jeśli jest rozsądna 30-40 stopni nie ma tutaj nic do tego.
Najważniejsze jest to czy reduktor jest dobrze wpięty w obieg chłodzenia. Czy węże, reduktor nie są narażone na strumień zimnego powietrza.
Sam walczyłem z przełączaniem na zimnym silniku. Jest to temat dość skomplikowany w założeniu ze względu na dość dużą dawkę zagadnień termodynamiki płynów oraz gazów. Ogólnie to fizyka się kłania. Jednak nie taki diabeł straszny jak go malują :)
Ogólnie najważniejsze jest to aby ustawienia sterownika były zrobione rzetelnie i bez pośpiechu. Zakładając że kalibracja była zrobiona właściwie, żę dysze są dobrane dobrze oraz że ciśnienie na reduktorze ustawione jest na 100-115 Mpa, mapa jest zebrana podczas jazdy to możemy przystąpić do ustawiania sterownika.

Remedium na problemy z zimnym startem jest:
Włączenie rozgrzewania wtrysków z impulsem np. jeśli czas impulsu dla pełnego otwarcia wynosi 4ms to dla rozgrzewania dajemy 2,2-2,4 (zaczynami od 2,2ms).
Czas rozgrzewania to 30s a temp. reduktora przy której wyłącza się rozgrzewanie na 15 więcej od tem. przełączania na gaz, czyli jeśli gaz przełącza się przy 30st. to rozgrzewanie przy 45st.
Drugą sprawą jest to aby włączyć taką opcję: włączanie zaworu dopiero po osiągnięciu temp. reduktora. Zapobiega to przepuszczaniu gazu i zalewaniu auta.

Generalnie jeśli ma ktoś z tym problem piszcie jakie auto, jaki sterownik, jakie graty pod maską. Podajcie również czy macie możliwość podłączenia sie pod sterownik gazowy.

Zawsze coś z chęcią pomogę jeśli będę umiał.

Damian

_________________
Škoda Fabia


30.03.2010, 18:42
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL