Teraz jest 02.05.2024, 02:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
[F1] Naprawa sterownika LPG i jazda bez sterownika 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post [F1] Naprawa sterownika LPG i jazda bez sterownika
Witam.

Dzisiaj ja mam do Was sprawę. Od dłuższego czasu (ok 2 lata) miałem problem z zamontowaną w mojej Fabii 1.4 MPI (AZE) 44kW instalacją gazową firmy OMVL. Samochód nie chciał przyspieszać, palił dużo. Nie pomagały wymiany świec, reduktora, filtrów. Stado "specjalistów" od LPG próbowało regulować instalację ale nie było żadnej poprawy.

Kilka dni temu trafiłem do pewnej firmy zajmującej się montażem i serwisem instalacji LPG. Panowie z tego warsztatu na początku celem sprawdzenia sterownika, podmienili go na inny. Nic to nie pomogło. Powiedzieli, że za duże są dysze. Wymienili na mniejsze. Ale też to nic nie pomogło. Ale jakimś trafem mechanik postanowił jeszcze raz podpiąć nowy sterownik (z zamontowanymi nowymi mniejszymi dyszami). Okazało się, że samochód jest jak nowy. Pracuje tak jak powinien, prawidłowo przyspiesza i jeździ się z przyjemnością. Diagnoza - zepsuty sterownik lpg. Nadaje się do wymiany na nowy.

No i tu jest pewien problem. Powiedziano mi, że nowy sterownik do OMVL DREAM XXI kosztuje ok 800zł. Kurcze... trochę sporawo... Na tą chwilę nie dysponuję taką gotówką.

Ale na allegro ogłasza się człowiek specjalizujący się w naprawach tych sterowników. Co o tym sądzicie? Warto się w to bawić? Czy są jakieś szanse, że po naprawie sterownik jeszcze trochę podziała bez wymiany?

Kolejny problem. Jeśli bym się zdecydował na naprawę sterownika, to musiałbym go wysłać gościowi do Skierniewic. Postanowiłem dzisiaj odłączyć sterownik i sprawdzić, czy auto odpali na benzynie. Niestety nie odpaliło. :cry: Na naprawę człowiek ten ma 14 dni. I niestety nie mogę pozostać bez samochodu na ponad 2 tygodnie. Czy da radę coś poczarować, żebym jednak mógł wysłać sterownik do naprawy i jednocześnie mógł użytkować samochód na benzynie?

A jeszcze jedno pytanie :) Bo już kilka osób mi mówiło, że OMVL to do d*** jest :P Da radę zmienić sterownik na jakiś inny?

Kurcze... chciałem się streścić a wyszło jak zawsze ;P

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.


19.07.2009, 16:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.07.2009, 22:37
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Województwo: dolnośląskie
Post 
Jeśli umiesz trzymać lutownicę i odczytasz schemat, to kup STAG4 lub STAG 300 z wtryskami i zmień sobie sam. Będziesz miał nowe częsci z gwarancją za niższą cenę.


19.07.2009, 22:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
Coś mi się wydaje, że montaż instalacji musi mieć homologację, a w papierku od montażu wpisuje się nr butli, nr reduktora i nr sterownika.
Tak że w razie czego może być trochę kłopotów.

_________________
F2 COMBI LPG


23.07.2009, 07:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.06.2009, 04:55
Lokalizacja: Lubań
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
Kolego Krzychu_W mam dokładnie taki sam problem jak ty...kupiłem autko niewiedząc że ma instalacje gazową a przy prubie jazdy na gazie auto gasło a pózniej przez chwile był problem z odpaleniem...co sie okazało padł komp DREAM XXI...jak narazie nic z tym nie zrobiłem bo nowy za duż kosztuje...Jak coś wykombinujesz i będzie działać dawaj znać!!!będe wdzięczny :browar:


04.10.2009, 20:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Udało mi się otworzyć pudło sterownika (a otworzyć było baaardzo trudno:P). I niestety wszystko wygląda ładnie. Żadnych wylanych kondensatorów itp. Wszystko jak nówka. Pokusiłem się nawet o pomiar multimetrem właściwości tych elementów, do których był dostęp. I niestety wszystko wygląda ok. Więc wywnioskowałem, że problem może tkwić w mikroprocesorach. A tych już się wymienić nie da.

Jak pisałem wyżej, na allegro dorwałem gościa oferującego naprawę tych nieszczęsnych sterowników. Rozmawiałem z facetem. I powiedział że sprawa wygląda następująco. Najczęściej w tych sterownikach pada mikroprocesor. I niestety nie da się go naprawić. Trzeba kupić nowy sterownik. Za naprawę zażądałby od 400 do 900 zł Z tym, że ta max kwota to jest nowy sterownik. I najgorsze jest to, że daje tylko chyba miesięczną gwarancję na naprawiony sprzęt. Zadałem sobie trochę trudu i skontaktowałem się z kilkoma ludźmi z allegro, którzy naprawiali sterownik u tego gościa. I nie wypowiadali się w samych superlatywach - podobno często odsyła zupełnie inny sterownik niż nasz własny i piszę, że udało mu się go naprawić. Ja nie zdecydowałem się na naprawę.

Jeśli chodzi o odłączenie sterownika i wysłanie go np. do naprawy... jest problem, żeby auto jeździło. Tutaj trzeba połączyć o ile dobrze pamiętam jakieś 8 kabli... Próbowałem zrobić to u siebie, ale mi nie wyszło, bo wcale takich kabli nie było. Jak się później okazało były, ale doszczętnie ukryte i "zataśmowane" w większą wiązkę (musiałem zdemontować listwę wtryskiwaczy i jeszcze kilka rzeczy, żeby dostać się do tych kabli. Okazało się, że są lutowane i musiałbym je rozlutować... dziękuję - nie skorzystam.

Już na szczęście nie mam do czynienia z OMVLem. Wymieniłem instalację na nową. Teraz jestem szczęśliwym posiadaczem STAGa 4. Nareszcie wiem jak powinno chodzić auto na gazie. I moja rada dla Ciebie, kolego kcr. Nie naprawiaj tego sterownika. Jeśli masz możliwość, to wymień całą instalację. W 1000zł się zmieścisz. A odejdą problemy. Ja nwet wolałbym wstrzymać się te kilka miesięcy i uzbierać kasę na nową elektronikę.


05.10.2009, 17:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.06.2009, 04:55
Lokalizacja: Lubań
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
a kolego napisz co jeszcze poza sterwnikiem musiałeś wymienić...


07.10.2009, 17:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Ogólnie to do wymiany jest całą instalacja oprócz butli i przewodów miedzianych. Cała elektronika, wiązka, centralka w kabinie, czujnik rezerwy gazy na zbiorniku, czujnik temperatury reduktora i gazu. Do tego ewentualnie wymiana reduktora na nowy.


07.10.2009, 19:18
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post 
nie jest aż tyle żeczy do wymiany, ja mam instalację holenderską SGI sekwencja parownik zaczął się sypać, nowy 1200 PLN, kupiłem na allegro za 250 pln z przesyłką za pobraniem, zamontowałem i jest ok, tyle, że teraz Skorpion GT.
Wtryskiwacze w mojej instalacji są drogie ( 1 szt. ok. 285 PLN) i jak zaczną się sypać to napewno kupię STAG 300 komputer+wiązka+wtryski.
STAG 300 to dobra jakość w rozsądnej cenie, moi znajomi mają i auta na tym naprawdę dobrze jeżdżą.


08.01.2010, 20:50
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL