Teraz jest 28.04.2024, 11:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
[-] Jazda na LPG w długich trasach i ciepłych klimatach 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 04.07.2007, 21:31
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post [-] Jazda na LPG w długich trasach i ciepłych klimatach
Siemacie koledzy klubowicze. W piatek wyjezdzam na chorwacje swoja skodzinka. I mam do was takie pytanie (sadze ze z autem mam wszystko ok) Jak radzicie co ile przełączac sie na benzyne? Chodzi mi o to ze jak zrobie 1100 km tylko na gazie to obawiam ie ze moj silnik skonczy swoj zywot. Lub jezeli jest jakis klubowicz ktory był na chorwaci to niech poda kilka wskazowek jak rozłozyc sobie droge jezeli chodzi o odpoczynek , tankowanie.
Dzieki za wszystkie informacje


Ostatnio edytowano 02.07.2009, 21:53 przez kret602, łącznie edytowano 1 raz



30.06.2009, 19:38
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Irving, sądzę, że nie chodzi tu konkretnie o chorwację ale o postępowanie z autem na gazie w długich trasach i ciepłych klimatach - dlatego zmieniam temat postu, żeby nie mylił.


02.07.2009, 21:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Bardzo przydatny podczas długiej jazdy na LPG jest oddzielny dokładny wsaznik temp. cieczy chłodzącej dobrej firmy np. VDO (a nie jakieś badziewie) wpięty w układ chłodzenia.Podczas jazdy wiesz dokładnie co dzieje się z temp. i możesz odpowiednio wcześniej zareagować np. zmniejszając tempo jazdy lub przełączając na Pb owiele wczesniej niż poinformuje o tym lub nie wskaznik w zegarach.

Sprawdzone polecam.


03.07.2009, 07:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.05.2008, 19:59
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 122
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
w kwestiach technicznych będe mądrzejszy dopiero we wrześniu, bo sam wybieram się fabiszonem na Chorwacje.... :mrgreen:


09.07.2009, 20:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
Moim zdaniem jazda na gazie nie wymaga niczego szczególnego. Po kraju robiłem trasy ok. 400 km bez żadnych problemów.
Wcześniej Kadettem i Golfem III jazda do Hamburga (ok 1000 km) kilka razy, zdarzało się cały odcinek na dwa razy - do granicy (odprawa, tankowanie i siku) i do celu. Kadettem jazda cały czas na gazie - stara instalacja- Golf odpalał na benzynie, potem przełączał na gaz.
Jeśli chodzi o cieplejszy klimat, to myślę, że również nie powinno być żadnych problemów.

_________________
F2 COMBI LPG


09.07.2009, 21:05
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 5 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL