FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Szarpanie / falowanie obrotów
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=15&t=5125
Strona 41 z 41

Autor:  kapi [ 01.10.2015, 21:56 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

Proponuje zacząć od gazownika. Możliwe że wtryskiwacze gazowe zaczynają szwankowac i one powodują wypadanie zapłonu.
Sprobuj pojeździc na benzynie ale wczesniej skasuj błędy, czy one powrócą.
U mnie przez wypadanie zapłonu byly wymieniane wtryskiwacze. Teraz mam spokój i bezawaryjną jazdę

sent by phone

Autor:  Barttt84 [ 01.10.2015, 22:14 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

ok, spróbuję. Dzięki za szybką odpowiedź i podpowiedź :)

Autor:  PioterG1968 [ 22.11.2015, 14:52 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

Witam szanownych Kolegów,

Chciałbym odkopać nieco przykurzony temat falowania obrotów i błędu 16555. Objawy wystąpienia typowe: szaleństwo obrotów na wolnych (od 250 do 1100)
i kompletna utrata mocy. Diagnostyka VAGiem: dwa błędy: 16555 i 17549. Ten drugi w tym przypadku pominę bo uważam, że jest błędem wtórnym
ale chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami z walką (niezakończoną) z błędem 16555 czyli "Mieszanka zbyt uboga".
Po skasowaniu błędów silnik na nowo odżył ... do następnego poranka i kolejnego korka w mieście. Znowu szaleństwo na wolnych i brak mocy.
I oczywiście błąd 16555.
Sprawdzone wszystkie połączenia elektryczne (wtyczki, złącza, połączenia śrubowe na aku itp.), wyczyszczona przepustnica (i oczywiście adaptacja),
wymieniona uszczelka pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym, sprawdzone i usunięte wszelkie nieszczelności na wężach od przepustnicy do serwa,
pokrywy zaworowej i zaworu usuwania par paliwa z kolumny z węglem aktywnym - czyli wszystko jak w książce.

I teraz przejdę do sedna sprawy. Z diagnostyki sondy lambda (tylko jedna, na kolektorze wydechowym - silnik 1.4MPI 68KM z jedną sondą, sterownik SIMOS 3PB)
wyszło, że sonda ok bo bity statusu w grupie 30 były 111 ale dwie rzeczy są zastanawiające:
- po pierwsze temperatura katalizatora stoi zaklęta na -32 st.C - może dlatego, że sonda bez pomiaru temperatury (czteroprzewodowa);
- po drugie: napięcie z sondy na wolnych obrotach spada do wartości 0,04V i niestety nie zawsze zaczyna pracować w prawidłowym zakresie (0,1 - 0,8V).
Konkluzja: sterownik silnika przechodzi w nazwijmy to "tryb awaryjny" w chwili gdy zbyt długo utrzymuje się za niskie napięcie z sondy lambda
i w konsekwencji wydłuża czas trwania wtrysku wzbogacając w ten sposób mieszankę. W tym momencie pojawia się szarpanie na wolnych i brak mocy.
Dodatkowo wyraźnie wyczuwalny jest zapach paliwa co świadczy o tym, że nie wszystko się spala.

Następny krok - sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej (trójnik z manometrem włączony przelotowo pomiędzy wąż zasilający a listwę)
i wynik wyszedł nie do końca zadowalający: 2,5 bara gdzie zgodnie z tym i wieloma innymi forami powinno być od 2,9 do 3,1 bara.
Następnym krokiem będzie wymiana filtra paliwa i być może nawet wymiana wkładu pompy paliwowej.
O wynikach dalszej "walki" z błędem 16555 i szalejącymi obrotami oczywiście szanownych Kolegów poinformuję.

Chyba nie muszę dodatkowo pisać, że wszelkie sugestie ze strony "współwalczących" jak najbardziej mile widziane :)

Autor:  psychorap [ 23.11.2015, 10:31 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

Prosze nie dublowac postow, tym bardziej w kilku tematach.

Nastepnym razem nawet warna nie bedzie tylko blokada.

Autor:  arkadius260 [ 14.02.2016, 11:35 ]
Tytuł:  Skoda Fabia 2003 1.4 MPI Falujące obroty i drgania wewnątrz

witam, drodzy forumowicze mam delikatny problem , który nurtuje mnie oraz głownie żone od 2 miesiecy, poniżej przybliże problem.

Od zakupu fabi byly falowania silnika, mechanik poczatkowo stwierdził zabrudzoną przepustnice( faktycznie było dużo niagaru ) zostala oczyszczona zrobiona adaptacja itd. Zabiegł pomógł falowania ustapiły ale drgania wewnatrz kabiny auta byly takie same. Po czasie znowu udalem sie do warsztatu i powiedzialem ze wszystko wrocilo. mechanik zabral sie za sprawdzenie swiec kompresji silnika, sprawdzenie czujnika temp. cieczy, wszystko jest jak byc powinno. Mechanik chcial rowniez zrobic regulacje zaworów natomiast sa one hydraulicznie istawione tak jak byc powinno jest ok, co wiecej jezeli auto toczy sie z górki przy predkosci np 20 km/h obrotomierz jest idealnie w pozycji stalej dopiero jak auto stoi w miejscu sa drgania kabiny oraz delikatne falowania. Na sam koniec dodam , ze silniczek krokowy byl rowniez sprawdzany i jest sprawny. Co może byc przyczyną falowań??
Pomocy!!

Autor:  piotrekpasti [ 31.03.2016, 13:24 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie / falowanie obrotów

Uboga mieszanka na wolnych obratach

Autor:  AnkaSz [ 17.08.2016, 08:09 ]
Tytuł:  Falowanie obrotów / szarpiący silnik

Witajcie !!

Stawiam u Was pierwsze kroki, więc proszę o wyrozumiałość i ewentualne instrukcje co robię źle, aby się poprawić.
Z góry dzięki.

Mam takie dwie dziwne sytuacje w moim autku - Skoda Fabia I 1.4 MPI 8V Sedan.

Wczoraj po trasie około 200 km wystąpiło falowanie obrotów. Okoliczności? Dojazd do skrzyżowania ze światłami i mocniejsze
dobicie hamulca. Wystąpiło to jeszcze na 2óch kolejnych postojach pod światłami a potem samo przeszło.
Czy ktoś podpowie co to może być?
Usłyszałam coś takiego, że może być gdzieś rozszczelnienie bądź przez tak długą jazdę obroty (jazda trasą ekspresową około 130km/h przy wyprzedzaniu ciut więcej) się rozregulowały i trzeba nastawić je na swój tor.

Drugi problem dotyczy a właściwie jest od momentu zakupu Skody (styczeń 2015).
Trzęsło nią trochę na silniku (myślałam, że to od rozrządu i po części tak się okazało, więc został wymieniony). Problem trochę zanikł. Sprawdzone zostały wtryski - jeden uwalony, więc wymiana nastąpiła. Też jakby mniej się trzęsła. Poduszki pod silnikiem/skrzynią są ok. Mechanik twierdzi, że tak musi być.. Wcale nie musi, bo podchodziłam do innych użytkowników tego samochodu prosiłam o odpalenie, przyglądałam się i żadnych szarpań nie mieli.
Czy ktoś ma jakąś sugestię? Zastanawiam się nad regeneracją alternatora - może padło jakieś łożysko i daje takie wahnięcia?

Dzięki za ewentualne sugestie.

Pozdrawiam miło..

Autor:  matefabiaI [ 24.08.2016, 12:06 ]
Tytuł:  Nierówne obroty na LPG

Problem jest następujący, po odpaleniu na benzynie (też musi trochę pokręcić 3-4 sekundy, wcześniej paliła za pierwszym razem) i przełączeniu na gaz obroty zaczynają falować, do tego stopnia, że samochód prawie gaśnie. Po około 30 sekundach obroty wracają do normy, lecz dzisiaj gdy ruszałem, po ustabilizowaniu się obrotów samochód zgasł i nie chciał powtórnie odpalić, dopiero za któraś próbą samochód załapał i teraz jeżdżę na benzynie, bo boję się ze znowu zgadnie na gazie i w końcu rozrusznik mi padnie. Dodam że na benzynie też tak raz dwa nie odpala z 2,5 sekundy musi pokrecic. Nasuwa mi się wymiana świec przewodów zapłonowych i filtra paliwa + przeczyszczenie instalacji gazowej II gen, ale czy to dobry trop.

Autor:  polishblood [ 31.08.2016, 16:17 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie / falowanie obrotów

Witam przeczytałem wątek, ale nie znalazłem nic właściwego dla mnie. W mojej fabce występuje następujący problem, falowanie obrotów i gaśniecie. Wygląda to tak. Samochów stoi na słońcu jest mocno rozgrzany pierwsze odpalenie i obroty skaczą dodaje gazu na 3000 puszaczam, obroty dalej skaczą lub tak spadają, że auto gaśnie. Za drugim razem musi rozrusznik trochę pokręcić zanim odpali. Jeżeli odpale auto i obroty falują to jeżeli dam 3000 obrotów i potrzymam tak z 15 sekund wszytko wraca do normy tzn obroty nie falują wszytko normalnie pracuje. Problem nie występuje na rozgrzanym silniku, najczęsciej zdarza się to przy pierwszym odpaleniu jak auto stało na słońcu, ale czasami jak auto postoi parę godzin po jeździe też ma takie objawy, ale należy to do prawdziwej rzadkości. W okresie dni chłodnych i pochmurnych nigdy nie było takiej sytuacji. Co do błędów to egr ale jest zaślepiony od długiego czasu i problem nie występował, przepustnica ok, silniczek krokowy chyba ok, błedy na kompie dotyczą elektryki ale to przez przycisk zamkniętego obiegu powietrza. Swiece i cewki nowe. Silnik pracuje ładnie. Zastanawiam się nad czujnikami. Mam wrażenie że to coś z temperaturą albo jakiś czujnik obrotów, generalnie mechanicy nie chcą się za to zabierać bo jak do nich dojeżdzam wszytko jest idealnie. a jak auto zostaje na dzień czy dwa to też objawy potrafią się nie pojawić, więc odsyłają mnie z kwitkiem lub każą jeździć, aż coś się rozsypie ;). może ktoś miał podobną przygodę.

Autor:  polishblood [ 31.08.2016, 16:37 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie / falowanie obrotów

Ostatnio miała miejsce jeszcze jedna sytuacja przy falowaniu obrotów i dodaniu gazu na 3000 obrotów i przytrzymaniu ich z rury wydechowej poszło trochę białego dymu, a poźniej już czysto, i obroty w normie na dworze było bardzo gorąco, płynów nie ubywa, korek wlewu oleju jest czysty. Tak jakby silnik się zaksztusił. Oleju raczej nie ubywa. Miałem jeszcze jedną dziwną sytuację jechałęm skodą w tarsie na autostradzie około 140 zatrzymałem się na stacji po około 150km po 10min odpaliłęm auto ruszyłem i przyspieszam auto nie chciało przyśpieszać owyżej 3000 obrotów poszarpywało jakby miało jakąs barierę puściłęm gaz nacisnałem znowu i poszło normalnie. wszytkie objawy z dwóćh postów dzieją się na benzynie. Zgóry dzięki za pomoc. Czekam na informację od was.

Autor:  luukaas_88 [ 29.12.2016, 18:25 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie / falowanie obrotów

Witam. Od tygodnia mam problem z instalacją gazową Landii Renzo Omegas. Problem występuje kiedy samochód przełącza się z benzyny na gaz, wtedy mocno szarpie i nie jest to "małe" szarpnięcie". Na benzynie auto jedzie normalnie, jak już przełączy się na "gaz" też jedzie normalnie. Problem tkwi w przełączaniu się na gaz.. Filtry wymienione w lato.



Problem znikł, chyba musiało coś przymarznąć w te mrozy...
Pozdrawiam.

Autor:  sebano87 [ 03.02.2017, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie / falowanie obrotów

Witam.
Ja też chciałem odgrzac kotleta
Mój problem dotyczy tego ze od 3-4 tysiecy auto drga na wolnych obrotach. Gazownika pytałem to powiedział ze moze przy nast przegladzie wymienimy listwe wtryskowa. Aktualnie mam 127tys. Dzisiaj jak przysłuchalem sie rury wydechowej to takie delikatnie pierdzenie co pewien czas ale trzeba sie nachylic. Nie wiem czy ma cos wspolnego wypiecie akumulatora(zmienialem w listopadzie), które mogły zrestartowac ustawienia komputera LPG?? Myslicie ze to wtryski gazu siadaja?? Swiece wymieniam systemaczynie do gazu do 30tys. filtry do gazu i ustawnienia co 15 tys.
Dzieki za pomoc

Strona 41 z 41 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/