FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Szarpanie / falowanie obrotów
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=15&t=5125
Strona 40 z 41

Autor:  kapi [ 16.04.2015, 15:50 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

Spróbuj przejezdzic 100-200 km na benzynie, bo odnosze wrażenie że tu LPG psuje prace silnika.
Później jedź do gazownika na sprawdzenie instalacji jeśli wciąż obsetwujesz takie zachowania.
PB musi pracować płynnie, bez LPG.
Jaką masz instalke i kto zakładał ?

Autor:  mamoot [ 17.04.2015, 11:51 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

kapi napisał(a):
Spróbuj przejezdzic 100-200 km na benzynie, bo odnosze wrażenie że tu LPG psuje prace silnika.
Później jedź do gazownika na sprawdzenie instalacji jeśli wciąż obsetwujesz takie zachowania.
PB musi pracować płynnie, bez LPG.
Jaką masz instalke i kto zakładał ?


No właśnie problem występuje tylko na benzynie (gaz włącza się dopiero po rozgrzaniu silnika i pewnym marginesie czasowym). Jazdę tylko na Pb już sprawdzałem (wyjeździłem pełen bak) i bez zmian. Instalację LPG mam Landi renzo montowaną przez Skodę w aucie z zerowym przebiegiem (Skoda Twin Power). 500 km temu był robiony przegląd gazowy w ASO - gazownik powiedział, że działa idealnie.

Autor:  kapi [ 17.04.2015, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

Czy w Twojej okolicy jest gazownik, który jest na liście LR ? Masz jeszcze gwarancje ?
W takim przypadku zmienilbym gazownika.
Skoro jezdzisz do Aso na przeglądy to niech Aso doprowadzi do ładu silnik na PB a instalke LPG oddaj w ręce fachowców.
Ja po odebraniu swojej skody z LPG jechalem do nich tylko na przegląd standardowy PB. Gazem zajęli się specjaliści od gazu.
Ciężko jednoznacznie cos poradzić w takiej sytuacji.
Błąd sondy na pewno wynika z niewłaściwej mieszanki...

Autor:  mmar58 [ 19.04.2015, 16:03 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

Witam
Jeżeli na gazie chodzi poprawnie a występuje błąd ubogiej mieszanki to sprawdził bym układ zasilnia paliwem -pompa ,filtr.
Szklana kula nie mówi nic której generacji lpg masz aucie.
Marek

Autor:  mamoot [ 20.04.2015, 13:13 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

mmar58 napisał(a):
Witam
Jeżeli na gazie chodzi poprawnie a występuje błąd ubogiej mieszanki to sprawdził bym układ zasilnia paliwem -pompa ,filtr.
Szklana kula nie mówi nic której generacji lpg masz aucie.
Marek


5 generacja

Autor:  mmar58 [ 20.04.2015, 20:08 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

Witam
Sprawdziłem na stronie Landi i chyba jest to sekwencyjny wtrysk gazu 4gen.
Zakładając ,że pompa paliwa daje dobre ciśnienie ,filtr i wtryskiwacze ok to mogło się zdarzyć,że sterownik gazu rozregulował mapę wtrysku benzyny.
Jakie masz obroty biegu jałowego konkretnie na zimnym i ciepłym silniku?
Sprawdź korekty długo i krótko terminowe Vagiem na gazie i na benzynie i dowiesz się czy lpg jest dobrze ustawione.
Najlepiej niech to zrobi ktoś się na tym zna, może z forum ?Mechanicy często tylko potrafią błędy kasować.
Czy któryś warsztat wpadł na pomysł pomiaru ciśnienia paliwa?
Marek

Autor:  Maki [ 20.04.2015, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

mamoot napisał(a):
mmar58 napisał(a):
Witam
Jeżeli na gazie chodzi poprawnie a występuje błąd ubogiej mieszanki to sprawdził bym układ zasilnia paliwem -pompa ,filtr.
Szklana kula nie mówi nic której generacji lpg masz aucie.
Marek


5 generacja

To maż bezpośredni wtrysk?

Autor:  mamoot [ 21.04.2015, 08:19 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

mmar58 napisał(a):
Witam
Sprawdziłem na stronie Landi i chyba jest to sekwencyjny wtrysk gazu 4gen.
Zakładając ,że pompa paliwa daje dobre ciśnienie ,filtr i wtryskiwacze ok to mogło się zdarzyć,że sterownik gazu rozregulował mapę wtrysku benzyny.
Jakie masz obroty biegu jałowego konkretnie na zimnym i ciepłym silniku?
Sprawdź korekty długo i krótko terminowe Vagiem na gazie i na benzynie i dowiesz się czy lpg jest dobrze ustawione.
Najlepiej niech to zrobi ktoś się na tym zna, może z forum ?Mechanicy często tylko potrafią błędy kasować.
Czy któryś warsztat wpadł na pomysł pomiaru ciśnienia paliwa?
Marek


Dokładnie jest to instalacja Landi Renzo Omegas (mówili mi, że to 5ta generacja - nie jestem mocny w tym temacie)

Na zimnym silniku obroty to 1000-1050, a potem spadają samoczynnie do około 500-600 i zaczyna się krztuszenie. Dzisiaj rano pozwoliłem się mu krztusić (nie dodawałem gazu) i po około 1-2 minut zaczął się stabilizować na poziomie 700-750 obrotów. Na rozgrzanym silniku obroty to około 800 (nieważne czy gaz, czy Pb).

Autor:  mmar58 [ 21.04.2015, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

Witam
Jak już pisałem
1 Pomiar ciśnienia paliwa za pompą
2 Sprawdzenie pompy i filtra paliwa
3 Sprawdzenie wtryskiwaczy
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy, wiec powodzenia życzę.
Marek

Autor:  mamoot [ 24.04.2015, 09:47 ]
Tytuł:  Re: Falowanie obrotów

Korzystając z podpowiedzi kolegi, wyłączyłem LPG na bezpieczniku (wcześniej wyłączałem jedynie na wyłączniku w kabinie) i pojeździłem ok. 100 km. Faktycznie jest poprawa, auto startuje bez problemu. Wczoraj włączyłem znowu instalację LPG i teraz także na gazie auto startuje bez problemów... ??? Czuję się trochę skołowany.

Dodatkowo, byłem wczoraj na reklamacji wcześniejszej usługi w Norauto i mechanik powiedział (i pokazał) mi, że odma jest nieszczelna i do wymiany. Z tego co widziałem na forum, to odma jest też częstą przyczyną problemów z obrotami. No nic, wymienię ją i zobaczę, jak auto będzie się dalej zachowywać.

Dziękuję na razie za wszystkie porady. Podzielę się wrażeniami po wymianie odmy.

Autor:  luukaas_88 [ 07.05.2015, 16:47 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie / falowanie obrotów

Witam. Ja z kolei mam problem taki że po włączeniu klimy(nawet dmuchawy) falują mi obroty na gazie. Jak dojeżdzam do skrzyżowania i się zatrzymuje(LPG) to samochód gaśnie. Problem znika jak jeżdżę na benzynie.

Dzisiaj problem został usunięty. Czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja pomogła. Koszt 80zł w tym jeszcze sprawdzenie błędów.
Pozdrawiam.

Autor:  pb6531 [ 10.07.2015, 11:34 ]
Tytuł:  Skoda Fabia 1.4 Mpi z gazem- szarpanie

Witam, posiadam Skodę Fabie 1.4 Mpi z instalacja gazową. Od pewnego czasu podczas dodawania gazu oraz zdejmowania nogi z gazu samochód delikatnie szarpie, dzieje się tak na wszystkich biegach. Ostatnio czyściłem przepustnice (sam), ponieważ skoda regularnie gasła na wolnych obrotach, ale po wyczyszczeniu wszystko działa jak należy. Dokonałem też wymiany listy gazowej już u gazownika, ponieważ wcześniej Skoda ,, mulila" podczas dodawania gazu, po wymianie listwy Skoda działała super, przed żadnych szarpinieć.. przez tydzień, wróciłem do tego gazownika znowu, podpiął komputer i wyszło z instalacją gazową wszystko w porządku, była jazda próbna i okazało się, że na benzynie też szarpie. Wybrałem się do mechanika, oczywiście jazda próbna..jednak powiedział,że tak musi być bo silnik musi mieć luz i dlatego tak szarpie..a przecież wcześniej było ok.. Zapytał mechanik czy wymieniałem poduszki silnika, lecz nigdy nie były wymieniane, czy to może być wina którejś z poduszki? Zapytałem o to też tego mechanika, powiedział, że możliwe, ale to tylko powinno trochę ustabilizować tylko te szarpnięcia..
Czy miał ktoś może podobny problem? Czy może powinienem oddać do mechanika samochód aby dokładniej przeczyścił tą przepustnicę bo wina stoi po jej stronie? Czy jednak to wina poduszek?

Autor:  Barttt84 [ 01.10.2015, 19:35 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

witam.
Od pewnego czasu wyskakują mi błędy:
5 Faults Found:
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
17584 - Bank1: O2S (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached
P1176 - 35-00 - -
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-10 - - - Intermittent

W szczególności pierwszy błąd 16687 może być związany z wieloma dolegliwościami, jednak proszę Was o radę od czego zacząć żeby wyeliminować owe błędy.
Dodam, że w czasie jazdy zaczyna migać check engin i auto zaczyna chodzić jak traktor :| wtedy muszę ją zgasić odczekać chwilę i odpalić znowu.
Wymieniałem sondę lambda przed katalizatorem, bo była już walnięta, jednak żółta kontrolka dalej się pojawia.

Autor:  kapi [ 01.10.2015, 20:38 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

Barttt84, masz gaz w samochodzie ?
To są typowe objawy wypadania zaplonów. Pozostałe są następstwem pierwszych.


sent by phone

Autor:  Barttt84 [ 01.10.2015, 20:52 ]
Tytuł:  Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS

Tak, mam gaz sekwencyjny. Czy może być to spowodowane z rozregulowanym gazem? I czy takie zachowanie jak wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze jest spowodowane przez gaz?

Strona 40 z 41 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/