|
|
Teraz jest 27.04.2024, 08:31
|
[F1/F2] Szarpanie / falowanie obrotów
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 15.09.2014, 16:20 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMH - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Szarpanie / falowanie obrotów
A zna może ktoś dobrego mechanika bliżej Świętochłowic ?
|
18.09.2014, 15:04 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Szarpanie / falowanie obrotów
w sprawie diagnostyki komputerowej skontaktuj się z kolegą KOLEŚ , myślę ze i dobrego mechanika w okolicy też ci doradzi
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
18.09.2014, 15:56 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2014, 23:52 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30tys
Bardzo proszę o wskazówki od czego zacząć szukanie przyczyny usterki, zanim znajdę jakiegoś dobrego mechanika od Skody z północnej strony Warszawy.; Nowy zakup Fabia 1.4 8v 60 KM, 2001r z autentycznym przebiegiem 30tyskm. Auto od dziadka, wszystko jak nowe z fabryki, niestety na biegu jałowym wyczuwalne falowanie obrotów które jest lekko upierdliwe. Auto praktycznie cały czas stało w garażu, co roku wymieniany olej i filtr. Czy to mogą być -świece? -przepustnica? ( chyba za wczesnie jak na ten przebieg ) -cewki? -jakiś czujnik? p.s. nadmieniam że w czasie jazdy żadnych szarpnieć, auto jeździ normalnie, ładnie przyspiesza i co najważniejsze nie ma i nigdy nie miało instalacji LPG.. Skoda to moje pierwsze auto tej marki, z toyotą nigdy takich przygód nie miałem, każda wskazówka będzie bardzo pomocna również jeżeli chodzi o namiary na dobry warsztat z Tarchomina Legionowa lub Jabłonny. Z góry dziękuje
|
21.09.2014, 00:26 |
|
|
Dołączył(a): 19.06.2014, 16:01 Lokalizacja: GS/ZKL Posty: 210
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: CJZC-1.2 TSI 90KM
Skrzynia: O2T - 5b (1.2 TSI 90KM)
Samochód: F3 combi style
Rok prod.: 2016
Województwo: pomorskie
|
Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Silniczek krokowy?
Taekwon-do na Pomorzu by Tapatalk
_________________ F3 combi style Błękit Race Metalizowany była: F2 FL MC Taekwon-do tradycyjne na Pomorzu!
|
21.09.2014, 00:40 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
A ja powiem. Ten typ tak ma. Nic z tym nie zrobisz. Przyzwyczaj się. Ja mam to samo. Już 35 tys przejechanie z takim falowaniem na biegu jałowym.
|
21.09.2014, 08:39 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2014, 23:52 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Maki napisał(a): A ja powiem. Ten typ tak ma. Nic z tym nie zrobisz. Przyzwyczaj się. Ja mam to samo. Już 35 tys przejechanie z takim falowaniem na biegu jałowym. Nie da się do tego przyzwyczaić bo to nie jest normalne... musi być jakaś przyczyna? tylko jaka.. Rozumiem jak by auto jeździło na LPG ale na benzynie takie numery? Być może ma na to wpływ znikomy przebieg auta jak na 13-lat i coś tam się przytkało,zaśniedziało lub zardzewiało.. Jeszcze jakieś wskazówki..
|
21.09.2014, 09:26 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
to ci mowia ze TTTM, ten silnik to stara konstrukcja wiec sie nie dziw ze czasami nim wzdygnie. Ludzie wymieniali pol auta zeby sie tego pozbyc i bylo lepiej ale i tak czasami drgało. Pomimo malego przebiegu do wymiany swiece pewnie beda, jak masz nadmiar pieniedzy to mozesz cewke nowa wsadzic, gumki na ktorych trzyma sie plastikowa oslona silnika.
|
21.09.2014, 09:42 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Kilkuletnia lektura tego forum i mnie utwierdza w przekonaniu, że TTTM. Przyzwyczaj się albo sprzedaj i wróć do toyoty.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
21.09.2014, 10:00 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2014, 23:52 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
weuek napisał(a): Przyzwyczaj się albo sprzedaj i wróć do toyoty. to drugie auto w rodzinie do jeżdzenia po mieście, 3-miesiące szukałem takiego "rodzynka" więc raczej sprzedawać nie będę czp napisał(a): Pomimo malego przebiegu do wymiany swiece pewnie beda, jak masz nadmiar pieniedzy to mozesz cewke nowa wsadzic, gumki na ktorych trzyma sie plastikowa oslona silnika. to może zacznę od świec.: Jaki konkretny typ i symbol świecy powinien być do tej starej konstrukcji ? ( beru; ngk , irydowa czy inna? - zależy mi na dobrych częściach... ) Czy cewki wymienia się oddzielnie? czy trzeba całą listwę.. ( tu też zależałoby mi na sprawdzonych i solidnych producentach ) I ostatnie pytanie o namiary na polecanego przez Was sprawdzonego serwisu Skody w północnych dzielnicach Warszawy, Legionowa lub Jabłonny... Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki, to moje pierwsze auto marki Skoda i trochę potrwa zanim rozeznam się we wszystkim...
|
21.09.2014, 11:53 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Życzę powodzenia. A z góry mówię wydasz kopę kasy a falowanie obrotów pozostanie. Jedynie potem napisze "A nie mówiłem". Ten typ tak ma cokolwiek byś nie wymienił tak będzie falować. A przyzwyczaić się da. Ja na to już nie zwracam uwagi. U mnie na LPG faluje dużo mniej niż na PB.
A więc cewka dobra kosztuje 450-500zł cała listwa na wszystkie 4 świece wymienia się w całości. W zamienniki za 200-250zł się nie pchaj. Świece to do tego silnika 3 elektrodowe. W sklepie ci dobiorą jakie.
|
21.09.2014, 12:06 |
|
|
Dołączył(a): 26.03.2014, 10:51 Posty: 48
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Zgodzę się z przedmówcami...Ten Typ Tak Ma....Gdzieś kiedyś wyczytałem że bodajże złe ustalenie środka ciężkości powoduje ten efekt.
|
21.09.2014, 12:45 |
|
|
Dołączył(a): 21.09.2014, 21:58 Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2014
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Witam serdecznie potwierdzam...Ja mam fabie II z 2014roku z kwietnia...po wyjechaniu z salonu, na drugi dzień odpalilem rano i silnikiem falowalo. W trakcie stania w korku na biegu jalowym czasami zarzuci silnikiem... Pomyslalem sobie, że cos jest nie tak i do serwisu...Sprawdzili wszystko i powiedzieli ze TTTM i nie ma co się tym przejmowac - stwierdzili również, że jest to związane z doprowadzeniem katalizatora do optymalnie szybkiej optymalnej pracy (norma euro 5 ) cos tam dopala, cos tam dawke wieksza paliwa dostaje... i tak samo w trakcie jazdy nic sie nie dzieje Sytuacja taka ma miejsce na ssaniu i czasami na biegu jalowym po rozgrzaniu silnika... A i przygasanie światel to tez norma w auta z elektrycznym wspomaganiem... Generalnie wnerwia cos takiego i to w nowym aucie.... pozdrawiam
|
21.09.2014, 22:05 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Cytuj: A i przygasanie światel to tez norma w auta z elektrycznym wspomaganiem... A to już en razy pisałem a co niektórzy nie potrafią zrozumieć
|
21.09.2014, 22:10 |
|
|
Dołączył(a): 15.09.2014, 16:20 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMH - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Szarpanie / falowanie obrotów
Będę musiał poczekać aż się konkretnie zepsuje i wtedy do mechanika,tylko pewnie padnie 60 km od domu i w sobotę po godzinie 14 tak jak cewka zapłonowa.
|
24.09.2014, 17:23 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2013, 14:44 Posty: 43
Podziękował: 10
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Nierówna/niestabilna praca silnika.
Witam. Odświeżam temat bo już był poruszany na forum ale mam pewne wątpliwości co do mojego problemu. Silnik 1.4 mpi 8V 44kw AZF Ostatnio czyściłem u mechanika przepustnice z adaptacją. Po tym zabiegu obroty zaczeły wariować i co najgorsze samochód czasami gaśnie na jałowym albo przy zmianie biegu. Podjechałem do drugiego mechanika i on zasugerował że od by zaczął od wymiany przepustnicy. Po podpieciu do kompa obciązenie na przepustnice było 87% (delikatnie wciśniety gaz na jałowym). błędy które mam wykazane na kompie to: 1. sonda grzałka (17511- Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low P1103 - 35-00) 2. 17549 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1141 - 35-00 Przed czyszczeniem i adaptacją obroty nie były równe natomiast nie szalały jak teraz. Sprawdzana była adaptacja - okazało sie że zrobiona dobrze. Wiem że ludzie borykają sie z podobnymi problemami po czym okazuje sie ze wymieniają sonde, czyszcza przepustnice i nic to nie daje. Wielka prośba o jakąś podpowiedz. Może ktoś z Was przechodził podobne przeboje. Pozdrawiam
|
04.11.2014, 12:46 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|