Teraz jest 27.04.2024, 12:15



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 612 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona
[F1/F2] Szarpanie / falowanie obrotów 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 15.09.2014, 16:20
Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMH - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Szarpanie / falowanie obrotów
A zna może ktoś dobrego mechanika bliżej Świętochłowic ?


18.09.2014, 15:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Szarpanie / falowanie obrotów
w sprawie diagnostyki komputerowej skontaktuj się z kolegą KOLEŚ , myślę ze i dobrego mechanika w okolicy też ci doradzi ;)

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


18.09.2014, 15:56
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 20.09.2014, 23:52
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30tys
Bardzo proszę o wskazówki od czego zacząć szukanie przyczyny usterki, zanim znajdę jakiegoś dobrego mechanika od Skody z północnej strony Warszawy.;
Nowy zakup Fabia 1.4 8v 60 KM, 2001r z autentycznym przebiegiem 30tyskm.
Auto od dziadka, wszystko jak nowe z fabryki, niestety na biegu jałowym wyczuwalne falowanie obrotów które jest lekko upierdliwe.
Auto praktycznie cały czas stało w garażu, co roku wymieniany olej i filtr.
Czy to mogą być
-świece?
-przepustnica? ( chyba za wczesnie jak na ten przebieg )
-cewki?
-jakiś czujnik?

p.s. nadmieniam że w czasie jazdy żadnych szarpnieć, auto jeździ normalnie, ładnie przyspiesza i co najważniejsze nie ma i nigdy nie miało instalacji LPG..
Skoda to moje pierwsze auto tej marki, z toyotą nigdy takich przygód nie miałem, każda wskazówka będzie bardzo pomocna również jeżeli chodzi o namiary na dobry warsztat z Tarchomina Legionowa lub Jabłonny.
Z góry dziękuje ;-)


21.09.2014, 00:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.06.2014, 16:01
Lokalizacja: GS/ZKL
Posty: 210
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: CJZC-1.2 TSI 90KM
Skrzynia: O2T - 5b (1.2 TSI 90KM)
Samochód: F3 combi style
Rok prod.: 2016
Województwo: pomorskie
Post Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Silniczek krokowy?
Taekwon-do na Pomorzu by Tapatalk

_________________
F3 combi style Błękit Race Metalizowany
była: F2 FL MC
Taekwon-do tradycyjne na Pomorzu!
Obrazek

Obrazek


21.09.2014, 00:40
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
A ja powiem. Ten typ tak ma. Nic z tym nie zrobisz. Przyzwyczaj się. Ja mam to samo. Już 35 tys przejechanie z takim falowaniem na biegu jałowym.


21.09.2014, 08:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.09.2014, 23:52
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Maki napisał(a):
A ja powiem. Ten typ tak ma. Nic z tym nie zrobisz. Przyzwyczaj się. Ja mam to samo. Już 35 tys przejechanie z takim falowaniem na biegu jałowym.


Nie da się do tego przyzwyczaić bo to nie jest normalne... musi być jakaś przyczyna? tylko jaka..?? :?:
Rozumiem jak by auto jeździło na LPG ale na benzynie takie numery? ???
Być może ma na to wpływ znikomy przebieg auta jak na 13-lat i coś tam się przytkało,zaśniedziało lub zardzewiało..??
Jeszcze jakieś wskazówki..??? :-(


21.09.2014, 09:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
to ci mowia ze TTTM, ten silnik to stara konstrukcja wiec sie nie dziw ze czasami nim wzdygnie. Ludzie wymieniali pol auta zeby sie tego pozbyc i bylo lepiej ale i tak czasami drgało. Pomimo malego przebiegu do wymiany swiece pewnie beda, jak masz nadmiar pieniedzy to mozesz cewke nowa wsadzic, gumki na ktorych trzyma sie plastikowa oslona silnika.


21.09.2014, 09:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Kilkuletnia lektura tego forum i mnie utwierdza w przekonaniu, że TTTM. Przyzwyczaj się albo sprzedaj i wróć do toyoty.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


21.09.2014, 10:00
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 20.09.2014, 23:52
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
weuek napisał(a):
Przyzwyczaj się albo sprzedaj i wróć do toyoty.

to drugie auto w rodzinie do jeżdzenia po mieście, 3-miesiące szukałem takiego "rodzynka" więc raczej sprzedawać nie będę :P
czp napisał(a):
Pomimo malego przebiegu do wymiany swiece pewnie beda, jak masz nadmiar pieniedzy to mozesz cewke nowa wsadzic, gumki na ktorych trzyma sie plastikowa oslona silnika.

to może zacznę od świec.:
Jaki konkretny typ i symbol świecy powinien być do tej starej konstrukcji ? ( beru; ngk , irydowa czy inna? - zależy mi na dobrych częściach... )
Czy cewki wymienia się oddzielnie? czy trzeba całą listwę..?? ( tu też zależałoby mi na sprawdzonych i solidnych producentach )

I ostatnie pytanie o namiary na polecanego przez Was sprawdzonego serwisu Skody w północnych dzielnicach Warszawy, Legionowa lub Jabłonny...
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki, to moje pierwsze auto marki Skoda i trochę potrwa zanim rozeznam się we wszystkim... :)


21.09.2014, 11:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Życzę powodzenia. A z góry mówię wydasz kopę kasy a falowanie obrotów pozostanie. Jedynie potem napisze "A nie mówiłem". Ten typ tak ma cokolwiek byś nie wymienił tak będzie falować. A przyzwyczaić się da. Ja na to już nie zwracam uwagi. U mnie na LPG faluje dużo mniej niż na PB.

A więc cewka dobra kosztuje 450-500zł cała listwa na wszystkie 4 świece wymienia się w całości. W zamienniki za 200-250zł się nie pchaj. Świece to do tego silnika 3 elektrodowe. W sklepie ci dobiorą jakie.


21.09.2014, 12:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.03.2014, 10:51
Posty: 48
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Zgodzę się z przedmówcami...Ten Typ Tak Ma....Gdzieś kiedyś wyczytałem że bodajże złe ustalenie środka ciężkości powoduje ten efekt.


21.09.2014, 12:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.09.2014, 21:58
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2014
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Witam serdecznie potwierdzam...Ja mam fabie II z 2014roku z kwietnia...po wyjechaniu z salonu, na drugi dzień odpalilem rano i silnikiem falowalo. W trakcie stania w korku na biegu jalowym czasami zarzuci silnikiem...
Pomyslalem sobie, że cos jest nie tak i do serwisu...Sprawdzili wszystko i powiedzieli ze TTTM i nie ma co się tym przejmowac - stwierdzili również, że jest to związane z doprowadzeniem katalizatora do optymalnie szybkiej optymalnej pracy (norma euro 5 ) cos tam dopala, cos tam dawke wieksza paliwa dostaje... i tak samo w trakcie jazdy nic sie nie dzieje :)
Sytuacja taka ma miejsce na ssaniu i czasami na biegu jalowym po rozgrzaniu silnika...
A i przygasanie światel to tez norma w auta z elektrycznym wspomaganiem...
Generalnie wnerwia cos takiego i to w nowym aucie....
pozdrawiam


21.09.2014, 22:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Falowanie obrotów - nowy zakup:1.4 MPI 2001r przebieg 30
Cytuj:
A i przygasanie światel to tez norma w auta z elektrycznym wspomaganiem...

A to już en razy pisałem a co niektórzy nie potrafią zrozumieć


21.09.2014, 22:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.09.2014, 16:20
Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMH - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Szarpanie / falowanie obrotów
Będę musiał poczekać aż się konkretnie zepsuje i wtedy do mechanika,tylko pewnie padnie 60 km od domu i w sobotę po godzinie 14 tak jak cewka zapłonowa.


24.09.2014, 17:23
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.10.2013, 14:44
Posty: 43
Podziękował: 10
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Nierówna/niestabilna praca silnika.
Witam.
Odświeżam temat bo już był poruszany na forum ale mam pewne wątpliwości co do mojego problemu.
Silnik 1.4 mpi 8V 44kw AZF
Ostatnio czyściłem u mechanika przepustnice z adaptacją. Po tym zabiegu obroty zaczeły wariować i co najgorsze samochód czasami gaśnie na jałowym albo przy zmianie biegu. Podjechałem do drugiego mechanika i on zasugerował że od by zaczął od wymiany przepustnicy. Po podpieciu do kompa obciązenie na przepustnice było 87% (delikatnie wciśniety gaz na jałowym).
błędy które mam wykazane na kompie to:
1. sonda grzałka (17511- Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low P1103 - 35-00)
2. 17549 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1141 - 35-00
Przed czyszczeniem i adaptacją obroty nie były równe natomiast nie szalały jak teraz.
Sprawdzana była adaptacja - okazało sie że zrobiona dobrze.
Wiem że ludzie borykają sie z podobnymi problemami po czym okazuje sie ze wymieniają sonde, czyszcza przepustnice i nic to nie daje. Wielka prośba o jakąś podpowiedz. Może ktoś z Was przechodził podobne przeboje.
Pozdrawiam


04.11.2014, 12:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 612 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL